Jump to content
IGNORERAD

14 dagar i Udon... Vad faaan ska man då hitta på?


HajKaj

Recommended Posts

Sitter och planerar lite inför resan i Februari-April.

 

Som titeln på tråden säger så har jag lite väl mycket tid i Udon Thani att spendera.

 

Alternativet är annars att sätta sig på flyget ner till Bangkok/Pattaya för att 8 dagar senare ta mig upp till Korat igen.

eller finns det någon som har förslag på ställen att besöka där i mellan ??

 

Självklart e nattliv och RÖR av nöden och inte en jäkla massa tempel och ruiner.

(har fortfarande inte fattat grejen med att gå omkring och kolla på en massa raserade gamla hus)

 

HMMMMM va fan ska man ta sig till..

 

post-8121-0-58176200-1385440558.jpg

post-8121-0-58176200-1385440558.jpg

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja själv tyckte jag 3 dagar var helt kanon!! Mycket längre än så vill jag nog inte stanna.. Men skulle däremot gärna åkt upp igen på en 3-4 dagars tripp... Men så e jag smålänning också och kräsen med dricka priserna i Pattaya...  Tyckte det var dyr dricka där uppe. Är ju van vid Pattaya med sina 25-45 bath för sangsom cola

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan som du sa ta flyget härifrån, men ett par dagar i NongKhai sitter inte fel och dit tar man tåg, buss eller taxi! (finns rör där med)!

Kan nog tänka mig att om man är "Pattayaräv" blir det nog lite som att hamna i Hjo eller nåt om man är från kungliga huvudstaden!

Ett par tre dagar för att se stan (dagtid) och strunta i alla turisttips, slöa och nyktra till tar väl sin rimliga tid, men utan planering känns det svårt att inte upprepa sig alltför mycket i Udon, det tar dock sin tid att tråckla sig igenom kvällsaktiviteterna!

Om du ska ner till Korat så kommer ju KhonKhaen utefter vägen, 13 mil från Udon, fredagsträff med svenskar hos Thainenne kan ju vara nåt!

Ta det lugnt och softa kan man ju lite var stans!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skicka ett PM till upptågsmakaren Gorocco, så ska du se att det löser sig :crazy:

 

 

Undvik BAA för han har fått medlemskap i "Blyluve-klubben"  :13:  :13:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

11 feb till Udon,

 

12 feb är det varannan onsdags träff med Gorocco hoppas jag..

 

NongKhai: tja ett par dagar ska man väl kunna överleva även här...

 

KhonKhaen : fredags träff den 21 feb.

 

hmmm får se om man kan få fler förslag på ställen att besöka innan man ska till KhonKhaen

för där efter är det nog dags att åka till Korat iaf.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte mins helt fel så är Gorocco igång med snöskottning inför årets Hemfosaparty redan i slutet av januari :13: 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte mins helt fel så är Gorocco igång med snöskottning inför årets Hemfosaparty redan i slutet av januari :13: 

Tror han åker i början av februari

Link to comment
Dela på andra sajter

11 feb till Udon,

 

12 feb är det varannan onsdags träff med Gorocco hoppas jag..

 

NongKhai: tja ett par dagar ska man väl kunna överleva även här...

 

KhonKhaen : fredags träff den 21 feb.

 

hmmm får se om man kan få fler förslag på ställen att besöka innan man ska till KhonKhaen

för där efter är det nog dags att åka till Korat iaf.

Som redan noterats så missar du Gorocco med några dagar, varannanonsdag blir det dock ändå, varannan vecka, sådeså!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp det stämmer bra, åker tillbaka till Sverige i början av februari.

Lillkrabban måste förnya sitt visum, annars hade ni aldrig sett mig åka hem i början av februari.

 

Hade jag varit kvar hade jag guidat runt dig, Hajkaj.

 

Onsdagsträffar, Tysk buffé torsdagar med bira på Harmony, Pizzabuffét på White Box fredagar, Lördagar galopp och buffet på Kinnare på kvällen, Köttbullar i Nånwai med krokodilbesök,  Poolaktiviteter och vattenrutschbana på Ruysuk, Kolla på Udon FC med tillhörande uppvärmning, Skridskotur, Risfältsrundor, Western Pub, Yellow Bird, Record Bar, Udon Nightlife, MPR-besök, Zoobesök i Khao suan Kwang, Bloody Mally på Soi Grusgång, fiske m.m

Det finns att göra här om man bjuder till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars får jag väl någon dag över för dig i Korat om du får långtråkigt.

 

Changveranda med rör finns.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och planerar lite inför resan i Februari-April.

Som titeln på tråden säger så har jag lite väl mycket tid i Udon Thani att spendera.

Alternativet är annars att sätta sig på flyget ner till Bangkok/Pattaya för att 8 dagar senare ta mig upp till Korat igen.

eller finns det någon som har förslag på ställen att besöka där i mellan ??

Självklart e nattliv och RÖR av nöden och inte en jäkla massa tempel och ruiner.

(har fortfarande inte fattat grejen med att gå omkring och kolla på en massa raserade gamla hus)

HMMMMM va fan ska man ta sig till..

post-8121-0-58176200-1385440558.jpg

Du kan alltid sitta vid stationen med ett rör o titta på tågen som går förbi;)

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så släpper du "röret", hyr en bil och ger dig på "driveabout" i norra Thailand. Chang-Mai, Nong Khai etc etc. Finns väldigt mycket att se och uppleva även som nykter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp det stämmer bra, åker tillbaka till Sverige i början av februari.

Lillkrabban måste förnya sitt visum, annars hade ni aldrig sett mig åka hem i början av februari.

 

Hade jag varit kvar hade jag guidat runt dig, Hajkaj.

 

Onsdagsträffar, Tysk buffé torsdagar med bira på Harmony, Pizzabuffét på White Box fredagar, Lördagar galopp och buffet på Kinnare på kvällen, Köttbullar i Nånwai med krokodilbesök,  Poolaktiviteter och vattenrutschbana på Ruysuk, Kolla på Udon FC med tillhörande uppvärmning, Skridskotur, Risfältsrundor, Western Pub, Yellow Bird, Record Bar, Udon Nightlife, MPR-besök, Zoobesök i Khao suan Kwang, Bloody Mally på Soi Grusgång, fiske m.m

Det finns att göra här om man bjuder till.

 

Sedan går det ju att kopa bakverk på Hotell Pannarai och bjuda den storbystade massagetjejen tvärs over gatan lite till vänster :thumbsup: .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp det stämmer bra, åker tillbaka till Sverige i början av februari.

Lillkrabban måste förnya sitt visum, annars hade ni aldrig sett mig åka hem i början av februari.

 

Hade jag varit kvar hade jag guidat runt dig, Hajkaj.

 

Onsdagsträffar, Tysk buffé torsdagar med bira på Harmony, Pizzabuffét på White Box fredagar, Lördagar galopp och buffet på Kinnare på kvällen, Köttbullar i Nånwai med krokodilbesök,  Poolaktiviteter och vattenrutschbana på Ruysuk, Kolla på Udon FC med tillhörande uppvärmning, Skridskotur, Risfältsrundor, Western Pub, Yellow Bird, Record Bar, Udon Nightlife, MPR-besök, Zoobesök i Khao suan Kwang, Bloody Mally på Soi Grusgång, fiske m.m

Det finns att göra här om man bjuder till.

Faaaaan då blir det ju inget UDON utan dig :y8:  :ledsen:  :cry:  Det var ju själva grejen med att komma dit ju. Får starta om planeringen...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars får jag väl någon dag över för dig i Korat om du får långtråkigt.

 

Changveranda med rör finns.

Korat blir det garanterat i slutet av feb iaf. hmmmm frågan e bara om man ska ta en tripp till HH och LTD innan det bär av till Dina trakter ??

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 feb till Udon,

 

12 feb är det varannan onsdags träff med Gorocco hoppas jag..

 

NongKhai: tja ett par dagar ska man väl kunna överleva även här...

 

KhonKhaen : fredags träff den 21 feb.

 

hmmm får se om man kan få fler förslag på ställen att besöka innan man ska till KhonKhaen

för där efter är det nog dags att åka till Korat iaf.

landar i Bkk den 11de, och eftersom Soi Grusgång e i hemfosa så får man planera om liiite. ska tänka efter lite och återkommer i frågan vid senare tillfälle. '

 

 

Tack för visat intresse.

 

/HK

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kanske lite musikunderhållning på "The Stories Korat"?

Vem vet, efter ett helrör så ska du se att även musiken blir njutbar, , , he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...