Jump to content
IGNORERAD

Hyrmoppen trasig


Cobra

Recommended Posts

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cobra

    59

  • janne_h

    16

  • Sid

    11

  • Juha

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tycker här är svaret på denna drivremsföljetång. och i Thai skall man betala allt. 50 Bath för en beg rem och en hundring för att byta den och inte vill betala så har man inte i Thailand att göra. Pinciper och tolkningsföreträde gäller inte här.

Hälsningar goodolle.

PS Följer drivremsföljetången helhjärtat,

Varför ska man betala för allt?

Tolkningsföreträde kan jag förstå att det inte gäller utan att man får rätta sig efter seder och bruk dit man kommer. Dock verkar deras seder har glidit iväg och innefattar en stor portion rasism då alla ska betala allt för dem, helst 5-10 gånger högre pris också än om de skulle ha debiterat en Thai.

Du menar alltså på allvar att om man har som princip att man vill vara ärlig och bemötas med ärlighet samt att man inte tycker att rasism är ok så är man inte välkommen i Thailand?

Jag håller stenhårt på dig Cobra och hoppas att du kan lura skiten ur den ohederlige uthyraren!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ska man betala för allt?

Tolkningsföreträde kan jag förstå att det inte gäller utan att man får rätta sig efter seder och bruk dit man kommer. Dock verkar deras seder har glidit iväg och innefattar en stor portion rasism då alla ska betala allt för dem, helst 5-10 gånger högre pris också än om de skulle ha debiterat en Thai.

Du menar alltså på allvar att om man har som princip att man vill vara ärlig och bemötas med ärlighet samt att man inte tycker att rasism är ok så är man inte välkommen i Thailand?

Jag håller stenhårt på dig Cobra och hoppas att du kan lura skiten ur den ohederlige uthyraren!

 

Nja, vi pratar om punkt tre i kontraktet och då skall hyrestagaren betala allt i en snäv tolkning, personligen hade jag satt på en 50 Baths beg lina och bet 100 bath för att få den påsatt. Hyr du en moppe månadsvis eller halvårsvis så är det hyrestagaren som skall betala repkostnaderna för man betalar ju inte hela summan som de påstår det kostar att hyra moppen. Om jag skulle hyra en moppe en längre tid så skulle moppen vara nästan ny och så skulle jag pruta på priset så gott det gick. Sen att även jag tycker Cobra har rätt är en annan sak.

Hälsningar goodolle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är vid sådana här tillfällen uthyraren tjänar dom verkliga pengarna, tänk på alla Jetski historier på Phuket. Nej du ska inte betala men vill du inte bråka och han inte ger sig så lämna inte in den till honom för rep! Låt kärringa köra den till någon liten repverkstad i bushen, litar du inte på henne heller ifall hon gör en deal med verkstan, så följ med! Tror detta blir billigast för dig :thumbsup: .

Paddan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är vid sådana här tillfällen uthyraren tjänar dom verkliga pengarna, tänk på alla Jetski historier på Phuket. Nej du ska inte betala men vill du inte bråka och han inte ger sig så lämna inte in den till honom för rep! Låt kärringa köra den till någon liten repverkstad i bushen, litar du inte på henne heller ifall hon gör en deal med verkstan, så följ med! Tror detta blir billigast för dig :thumbsup: .

 

 

Skulle jag inte vart ihop med henne

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan, har han glömt lämna tillbaka moppen? Den skulle ju vara inne lörd kl 18.00

 

Se inlägg #150.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Faan, har han glömt lämna tillbaka moppen? Den skulle ju vara inne lörd kl 18.00

Det var ingen summa ifylld om jag retunera forsent.

Fa se om det blir jarnror i skallen senare.

Son hande mig BKK for nagra veckor sedan

Link to comment
Dela på andra sajter

"Helrenoverad" Yamaha till salu for endast mina utlagg for drivrem (360b) plus punktering 200baht

Vem ar intresserad ?

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

"Helrenoverad" Yamaha till salu for endast mina utlagg for drivrem (360b) plus punkterinf 200baht

Vem ar intresserad ?

Har du bara papperna i ordning så gör vi affär.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lugnt och njut nu av en ny renoverad hyrmoppe som endast kostar dig 50 baht timmen tur att dygnet bara har 24.Vill du spara bensin låt moppen stå och gå

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar just hur det går med drivremmen??Det är tydligt att det blir stora problem om den går av. :rotfl:  :rotfl:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Undrar just hur det går med drivremmen??Det är tydligt att det blir stora problem om den går av. :rotfl::rotfl:

Ja, jag är också nyfiken på hur det gått med alla moped problem och vem som fick sista skrattet

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...