Jump to content
IGNORERAD

Hyrmoppen trasig


Cobra

Recommended Posts

Dyrt och dyrt, i Pattaya brukar en scooter kosta 3 000 THB per månad, möjligen kan man pruta bort

lite med 5 månads kontrakt,

 

Tja, han betalar ju nästan dubbelt, så...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 164
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cobra

    59

  • janne_h

    16

  • Sid

    11

  • Juha

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Yamaha serviceverkstad kunde/ville inte uppge vad endast remmen kostar, men totalt med arbete 350baht vad reparationen skulle kosta.

Fragat ytterligare en reparator, han sager att det ar uthyraren som ska betala reparationen 800baht.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det han som hyr ut moppen som skall stå för reparation av motorförslitning men 350 baht och du är fri knäppskallen

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte bara laga eller lämnar tillbaks den där jälva mopeden istället för att älta det till mopedjävlen blir stulen eller rosta sönder? Hur svårt kan det vara?

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Fragat ytterligare en reparator, han sager att det ar uthyraren som ska betala reparationen 800baht.

Mycket gnäll är det. Denna äger jag sen 11 år tillbaka. Soppakran är dålig så dels läcker den och är orsak till att inte förgasaren får soppa tillräckligt när jag kör 100 +

post-3145-1385472454,16_thumb.jpg

Problemet är att jag huruvida jag lättar på lädret inte får tag på delar närmare än Bangkok. Går att beställa via närmsta mek i mugdahan eller roiet. Är i yasothon.

Lätta på lädret och köp en begagnad moppe som du säljer senare så slipper du garanterat problem med jobbiga uthyrare! Och dessutom lär du aldrig på en moppe ha dessa problem att få tag på delar. Dessutom är moppe delar billigt!

Fördelen är väl att den inte blir stulen. Då folk i Laos knappast är spekulanter till delar på en Honda 900 fireblade

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart är det han som hyr ut moppen som skall stå för reparation av motorförslitning men 350 baht och du är fri knäppskallen

Ja visst, sen ska moppen transporteras till Yamaha verkstan som liggrr 10km bort.

Jo, jag gillar att motionera, sa detta far bli morgondagens kraftanstrangning

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte bara laga eller lämnar tillbaks den där jälva mopeden istället för att älta det till mopedjävlen blir stulen eller rosta sönder? Hur svårt kan det vara?

Da tappar jag ansiktet och ar en forlorare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket gnäll är det. Denna äger jag sen 11 år tillbaka. Soppakran är dålig så dels läcker den och är orsak till att inte förgasaren får soppa tillräckligt när jag kör 100 +

post-3145-1385472454,16_thumb.jpg

Problemet är att jag huruvida jag lättar på lädret inte får tag på delar närmare än Bangkok. Går att beställa via närmsta mek i mugdahan eller roiet. Är i yasothon.

Lätta på lädret och köp en begagnad moppe som du säljer senare så slipper du garanterat problem med jobbiga uthyrare! Och dessutom lär du aldrig på en moppe ha dessa problem att få tag på delar. Dessutom är moppe delar billigt!

Fördelen är väl att den inte blir stulen. Då folk i Laos knappast är spekulanter till delar på en Honda 900 fireblade

Vill ha en sådan!

Vad fick du ge för den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill ha en sådan!

Vad fick du ge för den?

Kommer inte ihåg det var för länge sedan!

Dock kostar en ny mellan 8 till 900 000 Baht

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var du redan när du bestämde dig för att hyra högen.

Men han var ju min "kompis" forut, men inte langre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg det var för länge sedan!

Dock kostar en ny mellan 8 till 900 000 Baht

Det blir till att drömma ett tag till, ångrar så att jag sålde min hornet *suck* Det var ett av mina stora misstag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara problem.

Jaa ville fluga dit, men fan fick man lanta där.

Tala om nar du beraknar "lanta" sa stanger vi av "motorvagen"

Prata med Polisen (ej turist) igar, han sa (tolken) att eftersom jag hyr en manad sa ar jag den skylldige att betala reparationen, hade jag hyrt bara en dag eller sa hade uthyraren fatt sta for notan.

Tolken hyr aven hon ut MB och vill att kunden kommer med MB pa service en gang i veckan = serios

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det bara att ta den till ett seriöst ställe och reparera.

Låt ej honom göra det om du inte gillar att bli uppkörd.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det bara att ta den till ett seriöst ställe och reparera.

Låt ej honom göra det om du inte gillar att bli uppkörd.

Hittade en verkstad som har en begagnad rem for 50baht.

kontraktet gar ut nu pa fredag.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en verkstad som har en begagnad rem for 50baht.

kontraktet gar ut nu pa fredag.

Remmen ska/bor bytas efter 20.000km / 2ar

Link to comment
Dela på andra sajter

Remmen ska/bor bytas efter 20.000km / 2ar

Det har gått 2 dar nu sen remmen gick sönder. Väntar du i morgon så kanske du kan hitta någon som byter den för 20 bath. Förmodligen kan du inte bestämma dig då heller.

Hade jag bara en bild på dig så skulle jag nog säga att dumsnålheten har fått ett nytt ansikte.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har gått 2 dar nu sen remmen gick sönder. Väntar du i morgon så kanske du kan hitta någon som byter den för 20 bath. Förmodligen kan du inte bestämma dig då heller.

Hade jag bara en bild på dig så skulle jag nog säga att dumsnålheten har fått ett nytt ansikte.

Sa du skulle ha betalat 850Baht (eller kanske mer) som priset var pa forsta/narmaste verkstan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sa du skulle ha betalat 850Baht (eller kanske mer) som priset var pa forsta/narmaste verkstan ?

Ja det är nästan man har lust att be dig skicka kontonummer för att stödja dumheten då jag nästan tycker synd om dig som reste till DYRA Thailand utan ha räknat på omkostnaderna.

Om du stint ska räkna pengar så losar du runt 150 bath varje dag du inte kan köra moppen. Du verkar vara uppe i 3 dagar vilket ger 450 Baht.

Om du har dessa problem så tror jag att ett gott råd är att avveckla Thailand. Och inte lämna lägenheten i Sverige på dom närmsta 10 åren för att spara pengar till din storsemester i Göteborg.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte så hård mot cobra han vill ju bara lufta sina bekymmer och har han inte värre bekymmer än 300-500 baht så tycker burrabus att vi startar en insamling till cobra burrabus kan utan bekymmer skänka honom 7 baht

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar väl inte om pengarna,utan principen. Man vill inte bli r*vknu**ad.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar väl inte om pengarna,utan principen. Man vill inte bli r*vknu**ad.

Precis. Men när snålheten bedrar visheten så anser jag att han rövknullar sig själv.

Han hyr moppe bevisligen genom en idi*t. Som grädde på det så velar han om i mina ögon småpengar.

Ungefär som man gör nummer av om man kan få dagens lunch för 100 kronor eller om man behöver bara betala 40 kronor. Och om foromdeltagarna kan göra skillnad i smak på dom.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är nästan man har lust att be dig skicka kontonummer för att stödja dumheten då jag nästan tycker synd om dig som reste till DYRA Thailand utan ha räknat på omkostnaderna.

Om du stint ska räkna pengar så losar du runt 150 bath varje dag du inte kan köra moppen. Du verkar vara uppe i 3 dagar vilket ger 450 Baht.

Om du har dessa problem så tror jag att ett gott råd är att avveckla Thailand. Och inte lämna lägenheten i Sverige på dom närmsta 10 åren för att spara pengar till din storsemester i Göteborg.

Janne !

Svara pa min fraga.

Jag har inte en massa anstallda som jobbar ihop mina pengar som jag kan anvanda till att t.ex. bygga lyxvilla med pool.

Jag bor inte i lagenhet utan i min "lyx" villa pa 15kvm (femton) i Sverige.

Jag gar till gymmet och sparar 35baht dagligen i bensin utlagg.

Och far motion pa kopet.

Ändrades av Cobra
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...