Jump to content
IGNORERAD

Köra från Soi LK till Jomtien med moppe


swedenfarang

Recommended Posts

Vilken väg brukar ni köra om ni befinner er på Soi LK/Soi Diana om ni ska till Jomtien? Via Pattaya beach road och sedan upp mot Tappraya? Skulle vilja mottaga tips på en alternativ och smidigare väg. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör upp på Sai Sam ( tredje gatan) och ta höger. Puttra sen den gatan tills du kommer till viadukten, sväng vänster där så känner du igen dig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör upp på Sai Sam ( tredje gatan) och ta höger. Puttra sen den gatan tills du kommer till viadukten, sväng vänster där så känner du igen dig.

 

Fritz..

 

Perfekt, du menar viadukten vid korsningen upp mot Tappraya eller hur?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Perfekt, du menar viadukten vid korsningen upp mot Tappraya eller hur?

Jepps, tredje gatan svänger nedåt och går ner till hamnen. Det är den som man passerar under när man åker bathtaxi mellan Pattaya och Jomtien.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utmärkt. Kollat kartan och det blir ju perfekt. Tack Fritz.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju nästan lika smidigt att ta Bukhaow och vänster i korsningen Pattaya Tai sen högen till 3. rd

Även Tai till höger, -> 2. rd till vänster och vänster vid Lucky inn, Platinium.

Den röda linjen visar hur man kör på hemvägen. :police:

post-7521-0-14774400-1384954684_thumb.jp

post-7521-0-14774400-1384954684_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju nästan lika smidigt att ta Bukhaow och vänster i korsningen Pattaya Tai sen högen till 3. rd

Även Tai till höger, -> 2. rd till vänster och vänster vid Lucky inn, Platinium.

Den röda linjen visar hur man kör på hemvägen. :police:

Ditt förslag är väl ungefär lika långt men här frågades efter en smidig väg vilket ditt förslag inte är med tanke på trafiken. Krångla inte till det här nu för swedanfarang så att han kör vilse när han ska tillbaka till Jomtien. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt förslag är väl ungefär lika långt men här frågades efter en smidig väg vilket ditt förslag inte är med tanke på trafiken. Krångla inte till det här nu för swedanfarang så att han kör vilse när han ska tillbaka till Jomtien. ;)

 

Fritz..

Då är det bättre med taxi om man är så vilsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör upp på Sai Sam ( tredje gatan) och ta höger. Puttra sen den gatan tills du kommer till viadukten, sväng vänster där så känner du igen dig.

 

Fritz..

 

Har själv kört den ett otal gånger och den fungerar klockrent.

 

Enda problemet är väl när du ska åka returen, för Soi Lenke är inte lätt att hitta in på.

 

Kör försiktigt, tänk på att Fritz kan komma gående med tappade byxor. :ahh:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör försiktigt, tänk på att Fritz kan komma gående med tappade byxor.

 

Hehe, den frivolten som jag gjorde när shortsen hasade ner gör jag inte om. Numera har jag likt Gunnar Sträng både hängslen och livrem på mig när jag går ut. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fritz har rätt, trean är absolut smidigast.

Åt båda hållen tillomed, nog för att det är trafik men man kommer alltid fram om man har moppe.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har Fritz rätt som vanligt och även med bil är detta smartaste vägen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har Fritz rätt som vanligt

 

Nu jäklar tog du väl i :ahh:

Men har man bott i mer än fem år i närheten av korsningen Third Road och Pattaya Tai så har man lärt sig en del hur vägarna går i området. :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu jäklar tog du väl i :ahh:

Men har man bott i mer än fem år i närheten av korsningen Third Road och Pattaya Tai så har man lärt sig en del hur vägarna går i området. :thumbsup:

 

Fritz..

Kan väl hända, men jag tycker nog att du för det mesta vet vad du snackar om och tycker väl inte att det är så farligt att "ta i" åt rätt håll sas. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar köra soi buakao bort till Pattaya tai om det inte är (tis-fred marknad )

tar där vänster svänger höger vid trafikljusen på sai sam och bort till viadukten som Fritz sa ,då slipper jag korsa saisam

och sedan har jag några andra alternativ också men detta är nog den trafiksäkraste och snabbaste vägen

ps såg nu att loikkari också föreslagit den rutten ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lugnare alternativ som vi väljer ibland om det är på dagtid(vilket det ju oftast är om man skall kunna köra moppe...)

 

Kör ner till beach road, kör in och följ hela walking street, då kommer du ut i hamnen, fortsätt kör längs med vattnet och upp i bergen mot Royal Cliff, följ denna vägen tills du kommer ut på vägen mot Jomtien

Tar troligtvis längre tid och är troligtvis även längre, men i motsats till den andra vägen är den inte livsfarlig...

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett lugnare alternativ som vi väljer ibland om det är på dagtid(vilket det ju oftast är om man skall kunna köra moppe...)

 

Kör ner till beach road, kör in och följ hela walking street, då kommer du ut i hamnen, fortsätt kör längs med vattnet och upp i bergen mot Royal Cliff, följ denna vägen tills du kommer ut på vägen mot Jomtien

Tar troligtvis längre tid och är troligtvis även längre, men i motsats till den andra vägen är den inte livsfarlig...

 

  / Joe

Jo hejsan, den fick du ett karma för. Inte som den bästa resplanen från Lek Metro till Jomtien en sen kväll utan den klart sämsta, hua ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo hejsan, den fick du ett karma för. Inte som den bästa resplanen från Lek Metro till Jomtien en sen kväll utan den klart sämsta, hua ;)

 

Fritz..

 

Haha, jo det håller jag med om, en sen kväll hade jag INTE valt den vägen! Iofs så kör jag inte moppe en sen kväll öht.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu jäklar tog du väl i :ahh:

Men har man bott i mer än fem år i närheten av korsningen Third Road och Pattaya Tai så har man lärt sig en del hur vägarna går i området. :thumbsup:

 

Fritz..

 

VA, kan även en gammal hund lära sig något :13:

 

Eller är det bara var skåpet ska stå :ahh:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...