Jump to content
IGNORERAD

GE Money bank Master card


viking39

Recommended Posts

Någon som använder det det ? http://www.gemoneyba...ge____1319.aspx . Ser väldigt förmånligt ut, inga årsavgifter och inga valutapåslag visserligen bara 12 fria uttag om året men om man  åker en gång om året till Thailand så klarar man sig ju

Funderar även på var man kan se dom aktuelle valutakurserna för Mastercard har letat överallt men inte hittat något Har bara hitttat Visakurserna

http://corporate.vis...er_ex_rates.jsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag ar i Thailand nu och jag har detta kort det funkar att betala med samt att ta ut pengar i ATM.

Ringde GE Moneybank idag och dom påstod först  att dom använde forex kurser, men efter att hon konferarat med någon påstod hom att dom använder valuta.se för sina valutakurser med nuvarande kurs ger det 1107,50 KR för 5000 THB (på forex kostar 5000 THB 1190 kr ) 7,5 % Dyrare

Mitt skandiabankskort ger med valutapåslag på 1,65 % . 1148,36 för 5000 THB

Någon som har aktuella kurser som tagit ut i Thailand och kollat ?

Låter ju inte så mycket men om man förbrukar lite bath så blir de ganska mycket pengar man kan ju dricka öl o göra annat kul för dom istället för o göda feta banddirektörer på 50000 Bath blir det 820 kr dyrare med Forex än GE moneybank

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ringde GE Moneybank idag och dom påstod först  att dom använde forex kurser, men efter att hon konferarat med någon påstod hom att dom använder valuta.se för sina valutakurser med nuvarande kurs ger det 1107,50 KR för 5000 THB (på forex kostar 5000 THB 1190 kr ) 7,5 % Dyrare

Mitt skandiabankskort ger med valutapåslag på 1,65 % . 1148,36 för 5000 THB

Någon som har aktuella kurser som tagit ut i Thailand och kollat ?

Låter ju inte så mycket men om man förbrukar lite bath så blir de ganska mycket pengar man kan ju dricka öl o göra annat kul för dom istället för o göda feta banddirektörer på 50000 Bath blir det 820 kr dyrare med Forex än GE moneybank

Ursäkta min skepticism här men "påstod" är inte säkert i mina öron.

Jag har själv jobbat i kundtjänst och svaren kan variera från person till person och vem personen nu konsulterade med vet man ju inte... kanske var kompisen som satt bredvid. OM du pratar med dem igen be dem skicka det på mail hur det nu är gällande frågan med kursen vid utlandsuttag. Kursen kan ju variera från dag till dag så det kan ju vara intressant att veta om det är kursen den dagen då man gjorde uttaget eller om det är deras avräkningsdag som räknas.

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ursäkta min skepticism här men "påstod" är inte säkert i mina öron.

Jag har själv jobbat i kundtjänst och svaren kan variera från person till person och vem personen nu konsulterade med vet man ju inte... kanske var kompisen som satt bredvid. OM du pratar med dem igen be dem skicka det på mail hur det nu är gällande frågan med kursen vid utlandsuttag. Kursen kan ju variera från dag till dag så det kan ju vara intressant att veta om det är kursen den dagen då man gjorde uttaget eller om det är deras avräkningsdag som räknas.

Man blir säkert lurad hur man än gör  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja men kan man få det på papper (eller mail) så är det svårare för dem att säga att det är något annat!

Håller med  :rtfm:

Har mailat dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...