Jump to content
IGNORERAD

Boxning Nordic Fight Night TV 10


borje222

Recommended Posts

Blev han världsmästare nu och ev. kan få möjlighet att möta de som nästan är bäst i Världen?

 

Jag fattar nada...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    44

  • Enis

    33

  • Duracell

    20

  • andrejsdenruskige

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Blev han världsmästare nu och ev. kan få möjlighet att möta de som nästan är bäst i Världen?

 

Jag fattar nada...

nu har han chansen att möta en som är 8 år yngre än mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev han världsmästare nu och ev. kan få möjlighet att möta de som nästan är bäst i Världen?

 

Jag fattar nada...

 

Han ligger på dessa listor, ( bara alla satans listor gör en konfys...WBC, WBA IBF ) ganska högt uppe..Men han får kämpa vidare för att bli EN av världsmästarna...

(en satans röra bland alla organisationer...)

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte en bra ide att kunna samarbeta lite.

 

Bara för sportens skull om man nu vill att folk ska ta det på allvar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och senare inatt (TV10, 04.00) e det dags för bäste boxaren i världen att gå upp i ringen.

 

Floyd "Money" Mayweather vs. Carlos Maidana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste va trist att hålla på med boxning när alla tittar på UFC.

Måste vara trist att prata skit när ingen annan gör det

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara trist att prata skit när ingen annan gör det

 

Ringvrak eller för mycket sponk på valvakan?

Boxningen har väl grävt sin egen grav och nu är det UFC som gäller.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ringvrak eller för mycket sponk på valvakan?

Boxningen har väl grävt sin egen grav och nu är det UFC som gäller.

Tja om man gilla grötig brottning kanske

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja om man gilla grötig brottning kanske

 

 

/Enis

 

Det var ju mer "brottning" i boxningsmatchen, ett par slag och sen kramas de som två förälskade turturduvor och detta i en titelmatch.

Nä, boxningen är numera endast för di närmast sörjande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, boxningen är numera endast för di närmast sörjande.

 

Då gäller det att många närmast sörjande...

 

Topp 20 2013

1. Floyd Mayweather, boxning - 482 miljoner kronor.

2. Cristiano Ronaldo, fotboll, Real Madrid - 329 miljoner kronor.

3. Lionel Messi, fotboll, Barcelona - 328 miljoner kronor.

4. Aaron Rodgers, NFL/Packers - 262 miljoner kronor.

5. Zlatan Ibrahimovic, fotboll, PSG - 229 miljoner kronor.

6. Matthew Stafford, NFL/Lions - 206 miljoner kronor.

7. Tom Brady, NFL/Patriots - 203 miljoner kronor.

8. Kobe Bryant, basket/Lakers - 200 miljoner kronor.

9. Matt Ryan, NFL/Falcons - 196 miljoner kronor.

9. Joe Flacco, NFL/Ravens - 196 miljoner kronor.

11. Zack Greinke, baseball/LA Dodgers - 183 miljoner kronor.

12. Fernando Alonso, Formel 1 - 180 miljoner kronor.

12. Lewis Hamilton, Formel 1 - 180 miljoner kronor.

14. Tony Romo, NFL/Cowboys - 174 miljoner kronor.

15. Wayne Rooney, fotboll, Manchester United - 170 miljoner kronor.

16. Ryan Howard, baseball/Phillies - 164 miljoner kronor.

16. Calvin Johnson, NFL/Lions - 164 miljoner kronor.

16. Cliff Lee, baseball/Phillies - 164 miljoner kronor.

16. Peyton Manning, NFL/Broncos - 164 miljoner kronor.

20. Robinson Cano, baseball/Mariners - 157 miljoner kronor.

20. Prince Fielder, baseball/Rangers - 157 miljoner kronor.

20. Wladimir Klitsjko, boxning - 157 miljoner kronor.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tänkte väl redan nu slå ett slag för nästa stora tungvikts match, på lördag möter klittan en ny utmanare...

 

MMA & Boxning: Klitjko-Pulev
21:00 - 01:00

MMA och Boxning MMA- & Boxningkväll på TV10. Först visar vi MMA-galan Cage Warriors 74 från Copper Box Arena i London. Sedan går vi direkt över till VM-galan från O2 World Arena i Hamburg. Stormöte i boxning mellan tungviktsmästaren Vladimir Klitjko mot utmanaren Kubrat Pulev. (15/11-14)

 

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja om man gilla grötig brottning kanske

 

 

/Enis

 

Då har du nog haft otur och kollat just när det varit tråkiga matcher bara. MMA blir så mycket mer spännande än boxning för man går max 5 ronder, oftast 3 och då är det full fart hela tiden jämfört med boxning där många matcher går 10+ ronder och de kramas hela tiden när de är trötta. Och i MMA så har ju de tävlande så många mer sätt att vinna över sin motståndare jämfört med i boxning där man slår på varandra med tjocka handskar,man har en större "verktygslåda" att använda sig av helt enkelt. Finns ju inget bättre än när 2 fighters släpper loss totalt och blodiga och sargade flinar de mot varandra inför varje rond och man ser att de älskar det de gör. Så många otroliga vändningar då nån ser ut att vara borta ur matchen efter ett slag men lyckas skydda sig och på ren rutin lyckas överleva ronden ut.

 

I boxning så blir nån nockad och så ska domaren dit och räkna och detta kan upprepas många gånger, hur hälsosamt är det? Då är det väl bättre att man slåss tills nån inte anses kunna försvara sig längre och sen är det bra.

 

Men alla gillar olika sporter så klart, kan dock inte hålla med om att MMA är tråkigare än boxning att kolla på för det får jag inte ihop.11.gif

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Men alla gillar olika sporter så klart, kan dock inte hålla med om att MMA är tråkigare än boxning att kolla på för det får jag inte ihop.11.gif

 

Nu är det ju två helt olika sporter, den ena, boxning, kallas för en gentlemanna sport, pga. förfinade regler...

MMA, är ju ett "råkurr", och som ett sådant funkar det väl... Men vanliga slagsmål har väl alltid funnits? Vilket som är mest underhållande får väl pöbeln bedömma...

Och vilket som ska klassas som sport...

 

 

Boxning är en kampsport där två personer tävlar i styrka, snabbhet, reflexer, uthållning och vilja genom att slå varandra med särskilda vadderade handskar inuti en kvadratisk upphöjd inhägnad. Sporten övervakas av en domare i ronder som varar tre minuter. Resultatet avgörs när den ene tävlanden bedöms vara oförmögen att fortsätta, diskvalificeras, ger upp eller utnämns till vinnare av en panel av domare efter matchen. Amatörboxning är en olympisk sport och en fast gren i de flesta internationella sportävlingarna. Sporten har även ett eget världsmästerskap.

Boxningen som sport kan ha blivit en olympisk gren så tidigt som 688 f.Kr. Efter att ha utvecklats i 1500-talets Storbritannien, uppstod den moderna boxningen i mitten av 1800-talet, först i Storbritannien och därefter i USA.

 

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju två helt olika sporter, den ena, boxning, kallas för en gentlemanna sport, pga. förfinade regler...

MMA, är ju ett "råkurr", och som ett sådant funkar det väl... Men vanliga slagsmål har väl alltid funnits? Vilket som är mest underhållande får väl pöbeln bedömma...

Och vilket som ska klassas som sport...

 

 

Boxning är en kampsport där två personer tävlar i styrka, snabbhet, reflexer, uthållning och vilja genom att slå varandra med särskilda vadderade handskar inuti en kvadratisk upphöjd inhägnad. Sporten övervakas av en domare i ronder som varar tre minuter. Resultatet avgörs när den ene tävlanden bedöms vara oförmögen att fortsätta, diskvalificeras, ger upp eller utnämns till vinnare av en panel av domare efter matchen. Amatörboxning är en olympisk sport och en fast gren i de flesta internationella sportävlingarna. Sporten har även ett eget världsmästerskap.

Boxningen som sport kan ha blivit en olympisk gren så tidigt som 688 f.Kr. Efter att ha utvecklats i 1500-talets Storbritannien, uppstod den moderna boxningen i mitten av 1800-talet, först i Storbritannien och därefter i USA.

 

 

Mvh. borje222

 

Då är väl boxning mer som ett vanligt gatuslagsmål där man står och vevar mot varandra för hur ofta sker det i ett gatuslagsmål att nån av bråkstakarna besegrar den andre genom att göra ett grepp så att motståndaren måste ge sig?

 

Vet inte om du sett de första UFC galorna (finns väl på Youtube antar jag) där stora 100 kg´s grabbar som ser livsfarliga ut blir totalt oskadliggjorda av en liten 70 kg´s snubbe som råkar vara mästare på jiujitsu och han gör massa grepp på motståndarna som inte ens fattar vad som sker innan de måste ge upp. Men både boxning och MMA är ju sporter, skillnaden är väl att en boxare tränar bara boxning och inte MMA men nån som tränar MMA måste träna flera olika sporter, boxning, muaithai, kickboxning, brottning, jiujutsu osv. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst, vad man än tycker  om olika sporter, så är det Klittan's match på lördag som gäller...good.gif

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Swippe

 

Om du bor i Stockholms området är du välkommen till

min boxningsklubb och prova boxning, min gissning är att

du kommer ändra uppfattning.

Om du vill skicka mig ett PM så skall jag tala med någon duktig kille i mellanvikten.

Obs detta är inget personangrepp utan endast möjlighet till att prova något nytt good.gif

Med vänlig hälsning

 

Amatören

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Swippe

 

Om du bor i Stockholms området är du välkommen till

min boxningsklubb och prova boxning, min gissning är att

du kommer ändra uppfattning.

Om du vill skicka mig ett PM så skall jag tala med någon duktig kille i mellanvikten.

Obs detta är inget personangrepp utan endast möjlighet till att prova något nytt good.gif

Med vänlig hälsning

 

Amatören

 

Jag bor långt ifrån Stockholm tyvärr, men jag menade inte att boxning rent allmänt är trist. Har tränat det lite grann för skojs med polare som kört boxning och jag blir dödstrött med en gång, bara av att hålla pads när en 100+ kg´s kille matar slag, he he he. Men du förstår säkert själv vad jag menar, när man ser 2 boxare (tungviktare oftast) som är så trötta efter 10 ronder så de mest går i klinch och så slutar det till sist på poäng, det är rätt trist att kolla på om man inte är ett riktigt stort boxningsfan. Och just det att en boxare är lite begränsad, möter han en snabbare motsåndare så blir det rätt "enkelriktat" när han försöker slå nån som duckar och parerar slag och sen bara blir träffad själv och vad ska han göra då. Måste kännas grymt frustrerande. I en MMA match så kan du ju försöka få ner din motståndare på backen t ex om du märker att du inte har en suck ståendes osv. Ofta så är det ju även olika stilar som möts i MMA, nån som är bra ståendes medans nån annan är grym på backen osv. Då blir det ju väldigt mycket taktik där man försöker lura in sin motståndare i den sortens fighting stil som passar en själv bäst. 

 

Men boxning och MMA är ju inte konkurrenter, borde inte vara i alla fall eftersom alla som tränar MMA dessutom tränar boxning så de har ju respekt för boxning. Men många boxare verkar av nån konstig anledning se ner lite på MMA utövare. Var ju kul att se Randy Couture visa kaxige James Toney att boxning räcker inte långt när det är MMA regler. Toney trodde han skulle hinna få in en smäll på Couture innan han blev nedtagen men vipps så låg han på rygg och fick snabbt ge upp.haha.gif

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

När slutar de brottas och börjar boxas?

 

Fråga Swippe...det är ju tydligen det här som är riktig sport...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte illa att skryta med, att ha fått blomkålsöron, i skrevet på en manlig motståndare... :whoco5:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...