Jump to content
IGNORERAD

Boxning Nordic Fight Night TV 10


borje222

Recommended Posts

  • Svar 180
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • borje222

    44

  • Enis

    33

  • Duracell

    20

  • andrejsdenruskige

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja du Swippe... tråkigt är det...

 

Mvh. borje222

 

 

Ja jag råkade ju knäppa på 10án och såg att det var en MMA-gala där och kollade lite på den även om jag föredrar UFC eftersom det är "eliten" så att säga. Men såg självklart boxningsmatchen med Klitschko efter och den var väl ingen höjdare precis. Domaren fick gå in och sära på dom var femte sekund (tror inte att jag överdriver faktist) och sen åkte motståndaren ner i backen 2 gg i första ronden och domaren ska räkna (gäsp) och sen upp igen och och samma visa med domaren som ska in och bryta hela tiden. Blir lite trist att se och nu var dom ju ändå pigga, hur hade det sett ut om de gått 10 ronder? :threaten:

 

Sen på natten så gick ju UFC 180 som jag kollade på i morse och där var det massa spännande fighter där det kunde ha gått hur som helst, så jag föredrar nog MMA. :nyam:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu på lördag kl 21:30 - 01:00 TV10.  
WBC titelmatch i lätt weltervikt, svenska Klara Svensson möter italienska Lucia Morelli.
Även en titelmatch i tungvikt Tyson Fury-Dereck Chisora.
Dessutom möter Otto Wallin-Vjekoslav Bajic.

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu på lördag kl 21:30 - 01:00 TV10.

WBC titelmatch i lätt weltervikt, svenska Klara Svensson möter italienska Lucia Morelli.

Även en titelmatch i tungvikt Tyson Fury-Dereck Chisora.

Dessutom möter Otto Wallin-Vjekoslav Bajic.

Fury - Chisora kan bli kul att se på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otto Whalin, 24 år, tungviktare, övertygande seger... Ett löfte!

Både han och Erik Skoglund på en gala om 2 veckor  :good:

 

Klara gjorde en övertygande match, och vann.  :good:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sådan far sådan son

 

 

Eubank JR nu

Eubank senior kommer man ihåg. Grymma matcher mot Nigel Benn. Nån av fighterna var på Old Trafford, United`s hemmaarena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara påminna...

 

För oss som gillar boxning blir det en höjdare på lördag då Erik Skoglund går upp mot Glen Johnson.
TV10 Lördag 21:45 - 23:00.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att boxningen idag inte har några personligheter kvar. Det saknar jag som fan. Men jag är glad att man fick uppleva Roy Jones JR karriär. En av dom bästa genom tiderna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart den bästa boxaren Erik mött så här långt. Nu får han bekänna färg...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Erik, du går från klarhet till klarhet!  :good:

 

Mvh. borje222

 

 

Såg inte alla ronder men de jag så var det tufft och mycket jämt motstånd.

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg inte alla ronder men de jag så var det tufft och mycket jämt motstånd.

 

/ENis

 

En väldigt duktig neger, med stor rutin som han mötte...

Men så är det bland de stora grabbarna, och man får ej glömma att Erik, enbart är 23 år...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nästan tappat intresset for boxning med alla olika organisationer  WBA, WBC, IBF, IBOIBUWBFWBUIBA och WBO  med massa olika världsmästare i samma viktklasser, nä en organisation och en världsmästare.

 

Det skulle ju vara rätt så kul med t,ex olika fotbolls/ishockeyorganisationer där Cypern eller Malta blev världsmästare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja, vi får se hur det går för vår Erik...

 

 

Bakslag för Erik Skoglund i titeljakten Tvingas till operation
BR.jpg Foto: BILDBYRÅN

Efter förra segern hoppades han på en titelmatch under 2015.

Men nu tvingas Erik Skoglund till minst sex månaders vila på grund av en ryggoperation.

– Ett sådant här break är ju inte kul alls, säger han till Södermanlands Nyheter.

 

Det var i mitten av december som Erik Skoglund tog sin senaste seger på vägen mot en titelfajt. Han slog rutinerade Glen Johnson på poäng och efteråt var Skoglund optimistisk.

– Jag hoppas på en titelmatch 2015, sa han till Sportbladet då.

Men vad proffsboxaren inte visste då var att han redan hade ett diskbråck som nu blivit allvarligare. Efter en undersökning står det nu klart att han måste opereras omgående.

– Jag hade ett val att göra; alternativet var att vila helt i tre månader för att se om det läkte ut av sig själv. Det blir operation redan på torsdag, säger han till Södermanlands Nyheter.

”Inte skynda på”

Nu väntar sannolikt minst sex månaders rehabilitering innan det kan bli aktuellt med en ny match.

–  Det jag har lärt mig är just att verkligen inte skynda på det här, utan först se till att bli hundra procent frisk med rehab för att kunna träna på. Och först sedan bygga upp mig systematiskt till den fysiska statusen som jag hade innan skadan.

Men om det blir en tuff match från start eller om Skoglund måste matchas tillbaka in mot titelspåret vill han inte spekulera om.

–  Det där får ju den fysiska statusen efter sommaren och Nisse Sauerland avgöra helt. Jag är helt inställd på att komma tillbaka i bättre fysisk form än någonsin i höst så får vi se vad som händer, säger han.

 

 

Mvh. borje222

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har vi ju denna fajt att se fram emot...

 

 

Klytjko tänker nu möta sin förföljare
frisyr18.jpg   Boxaren Shannon Briggs med sin biceps – och sina rastaflätor. Foto: AP

Shannon Briggs har avbrutit presskonferenser och träningar och till och med jagat en paddelsurfande Volodymyr Klytjko med motorbåt – allt för att få en titelmatch i boxning mot den ukrainske tungviktsmästaren.

 

Nu säger Klytjko att han tänker möta amerikanen Briggs – men först efter matchen mot en annan amerikan, Bryant Jennings, den 25 april.

– Shannon Briggs har klivit över linjen för god smak, han vet inte när han ska sluta och det är inte kul längre. Jag vill straffa honom för hans oförskämdhet, jag vill verkligen fajtas mot honom, säger Klytjko till den tyska tidningen Sport Bild.

Det är mer än tio år sedan Klytjko förlorade en boxningsmatch (han har 63 segrar varav 53 på knockout och tre förluster) och har mästarbältena i WBA, WBO, IBF och IBO.

 

 

Mvh. borje222

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en svensk som boxas?

 

/eNis

 

Eftersom han uppenbarligen ej är Somalier, ej heller en Thailändska, vilka du så himla gärna ska bli titulerade som Svenskar, så har jag ingen koll på hans tillhörighet...

Men eftersom du riktade frågan till mig, så har du säkert full koll på detta... Så upplys oss gärna... :good:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
På TV10 ikväll
 
Arthur Abraham-Paul Smith

Originaltitel: Boxing: Arthur Abraham-Paul Smith

 

Sändningstid: Idag 23:00

Längd: 60 minutes

Boxning: Arthur Abraham-Paul Smith. Supermellanvikt WBO. Från Berlin’s O2 Arena. Kommentatorer: Magnus Dahlborn och Roger Pettersson. (21/2-15)

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...