Jump to content
IGNORERAD

Stenson på väg att sätta världshistoria!


Krafta

Recommended Posts

-8 nu efter 12 hål,gör han 3 under till dom resterande 6 hålen så lär han ju även bli historisk med 59 slag på en tävlingsrunda i uspga och den den enda som har gjort det någonsin på ett fedex cup slutspel.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    26

  • stefan5300

    20

  • GreenValley

    11

  • Mankan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stenson och mickelson i ännu en strid om att vinna british open, förra gången vann mickelson.

I år är dom helt överlägsna det övriga fältet och nu när sista rundan är drar mot sitt har båda två spelat en fantastisk golf och bombat flaggorna ( -16 efter 12 hål, -19 är det lägsta resultatet någonsin i the open och gjordes av tiger i lugnt väder på st:andrews).

 

Håller tummarna och hoppas att stenson vinner den här gången!!!

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenson -18 nu, mickelson -16! 3 hål kvar WOW!!!

 

Visas även på tv10 för er som inte har viasat golf.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här måste vara den bästa avslutnings matchen i british open´s historia - helt otroligt bra golf!

Stenson -19 nu, mickelson -17! 2 hål kvar !!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenson -7,mickelson -6 idag (totalt -19 samt -17 efter 17:e hålet ), 3:an i tävlingen har avslutat sina fyra rundor med -6!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt jävlar otroligt! Det största fighten någonsin i british open´s historia och henrik stenson vinner den!!!

 

På  -20 som är det lägsta resultatet någonsin ( i världens äldsta golftävling ) british open´s historia!!!

 

Första gången man får höra under sina typ 50år i branchen, göran zackrisson gråter av glädje under direktsändning!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att han har toppat sig till OS ,till skillnad mot dom andra stjärnorna som inte vill ställa upp - ska bli en fröjd att se stenson ta en os medalj i rio!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

CnmG87UXgAA02-H.jpg

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Krafta:

Helt jävlar otroligt! Det största fighten någonsin i british open´s historia och henrik stenson vinner den!!!

 

På  -20 som är det lägsta resultatet någonsin ( i världens äldsta golftävling ) british open´s historia!!!

 

Första gången man får höra under sina typ 50år i branchen, göran zackrisson gråter av glädje under direktsändning!!!

 

Ja de var häftigt att se detta skådespel men jag har fått en ny idol, Biffen vilken frän kille.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Ja de var häftigt att se detta skådespel men jag har fått en ny idol, Biffen vilken frän kille.

 

Du glömde bilden ;)

 

aj1.jpg

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Stenson går som tåget! Snacka om perfekt formtoppning!!!

 

Ligger i ledning efter dagens runda i årets sista major ( som normalt spelas i augusti men har flyttats till den här veckan pga OS ) med halva fältet ute på banan men kommer med all sannolikhet ha ett mycket bra utgångsläge i helgen!

 

5 personer genom historien har lyckats med att vinna både the open och pga championship under samma år!

 

Go Stenson!!! Och det är inte långt kvar till OS heller....

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenson går som tåget! Snacka om perfekt formtoppning!!!

 

Ligger i ledning efter dagens runda i årets sista major ( som normalt spelas i augusti men har flyttats till den här veckan pga OS ) med halva fältet ute på banan men kommer med all sannolikhet ha ett mycket bra utgångsläge i helgen!

 

5 personer genom historien har lyckats med att vinna både the open och pga championship under samma år!

 

Go Stenson!!! Och det är inte långt kvar till OS heller....

 

Härligt inlägg.

Ger karma för att du gör det utan politik.

Tack

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu har OS golfen kommit igång! Och det verkar som de flesta,deltagande världsspelarna har insett vidden,storleken samt betydelsen av de olympiska spelen!

 

Den erfarna irländska golfspelaren Patrick Harrington (som tidigare har vunnit 2st majors och är nu i slutet på sin karriär på pga ) berättade att han var mer nervös nu än inför sin första start i en major!

 

Tranåsbördige Lingmerth berättar för svensk golf att han var mer nervös än han har varit i någon annan major han har spelat i ! Många fler,liknande berättelser kommer att följa.

 

Även Stenson var uppenbarligen nervös då han totalmissade 2st golfslag under rundan (visades inte i på tv men gick att utläsa på nätet där slag för slag redovisades) och då handlade det inte om normala missar utan "nybörjarmissar" som i princip aldrig  händer inom proffsgolfen och framförallt inte när man i övrigt spelar riktigt bra golf och ligger bland dom främsta i en riktig stor tävling!

 

Trots detta så gick Stenson på 5 under par, vilket är en väldigt,väldigt bra första runda och med tanke på att han gick ut i sista bollen då vindarna blåste som mest så är den ju ännu bättre!

 

När dom deltagande golfspelarna kommer tillbaka till den normala touren och berättar för sina kompisar/kollegor,vad dom har upplevt och varit med om, så tror jag inte att det kommer att bli tal om några fler återbud inför OS 2020! Iaf inte om det sker lite anpassade förändringar när det gäller tidsplanering emellan dom viktigaste tävlingarna från den ordinarie touren samt tillförande av rankingpoäng.

 

När det gäller Stenson - råkar han inte ut för en olycka eller liknande så är jag helt övertygad om att han kommer att ta sveriges första golfmedalj under OS i historien!

 

Och jag tror personligen att det kommer att bli av den ädlaste valören !!!

 

Fan! Det här kommer att bli riktigt,riktigt roligt att följa!

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf Digest

Winner -- Henrik Stenson

Henrik-Stenson-Rio-1.jpg
The highest-ranked player in the tournament lived up to his billing on Day 1 with a five-under 66 in blustery afternoon conditions. In other words, it was more of the same for Stenson, who followed up his record-breaking win at the British Open at Royal Troon by contending at the PGA Championship at Baltusrol. Stenson and Tiger Woods are the only two golfers to win a major, a Players, and a FedEx Cup. But the Swede can make his trophy case even more unique by adding a gold medal. -- AM

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2013-11-15 at 19:50, skrev wUThai:

Säg vad man vill om Stenson... men en tråkigare människa får man leta efter! :)

då kan du inte mycket om golf, Stensson är enl ryktet på tourerna en av dem roligaste dem kan spela med, med andra ord en Kille med MYCKET humor.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

då kan du inte mycket om golf, Stensson är enl ryktet på tourerna en av dem roligaste dem kan spela med, med andra ord en Kille med MYCKET humor.

 



Ja, han bjuder verkligen på sig gentemot publiken det är så man skratta på sig varje gång man ser honom eller lyssnar på en intervju!

John Daly, där snackar vi personlighet! Jag vet inte nån golfspelare idag som bjuder på det där lilla extra idag. Tråkiga som få!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev wUThai:

 


Ja, han bjuder verkligen på sig gentemot publiken det är så man skratta på sig varje gång man ser honom eller lyssnar på en intervju!

John Daly, där snackar vi personlighet! Jag vet inte nån golfspelare idag som bjuder på det där lilla extra idag. Tråkiga som få!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

Menar du när han satt på krogen eller på banan ;)

Han körde väl hårt på kröken ett tag om jag inte minns fel.

Men en stor profil helt klart.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Menar du när han satt på krogen eller på banan [emoji6]

Han körde väl hårt på kröken ett tag om jag inte minns fel.

Men en stor profil helt klart.



Han verkar störtskön om du frågar mig! [emoji4]

0e3246602ad200b39d74b0f0d95bd02c.jpg

caf9e691548ea80d81767d781942bd00.jpg

246f47bf5218474b625d493b19fa7708.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

 


Han verkar störtskön om du frågar mig! emoji4.png

0e3246602ad200b39d74b0f0d95bd02c.jpg

caf9e691548ea80d81767d781942bd00.jpg

246f47bf5218474b625d493b19fa7708.jpg

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

 

45 minuter sedan, skrev Broskan:

Där snackar vi golf på rätt nivå :)

 

Härligt med golfare som inte tar det så allvarligt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

 

Härligt med golfare som inte tar det så allvarligt.

Man vinner nog inte 2 majorsegrar utan att ta spelet på allvar, men det var ju ett tag sedan. Hans levende efter det har ju inte precis gagnat han spel.

 

Men visst han är ju en lite udda profil inom proffsgolfen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Man vinner nog inte 2 majorsegrar utan att ta spelet på allvar, men det var ju ett tag sedan. Hans levende efter det har ju inte precis gagnat han spel.

 

Men visst han är ju en lite udda profil inom proffsgolfen.

 

Vad det inte han som sa att nu ska väl Tiger Woods  bjuda på kyckling när han vunnit någon tävling?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev wUThai:

 


Ja, han bjuder verkligen på sig gentemot publiken det är så man skratta på sig varje gång man ser honom eller lyssnar på en intervju!

John Daly, där snackar vi personlighet! Jag vet inte nån golfspelare idag som bjuder på det där lilla extra idag. Tråkiga som få!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Precis vad Henrik gör, bjuder på ett spännande spel PÅ banan, efter spelet så är Henrik betydligt roligare o trevligare, men på banan är han koncentrerad, Jhon DALY skiter totalt i om han vinner eller ej, bara han får en rejäl summa för att spela, sen kan åka iväg o själv spela upp pengarna, han har som du kanske vet eller inte vet så har han spelat bort nästan hela sin förmögenhet på gamling. Men jag kan hålla med dig om att han är en färgprick på banan.

Link to comment
Dela på andra sajter

På golfbanan är det ju svårt att inte vara "tråkig" eftersom det mentala är en stor del om man ska vara framgångsrik och göra bra resultat, när golfspelare har spelat sin absolut bästa golf så talar alla att dom var "inne i bubblan" dvs att dom varken såg eller hörde något utanför sin "bubbla" utan bara spelade fantastisk golf.

 

Första gången jag såg stenson på en golfbana så var han i 18- årsåldern och hade redan då sina "spaceade" solglasögon och hade dom eller liknande på sig i decennium vilket ju gjorde att han inte uppfattades som öppen eller tillgänglig men det berodde på att han hade problem med sina ögon i samband med sol.Numera så verkar det som han har löst det problemet.

 

Tror att han är en väldigt rolig kille privat och hans golfkollegor verkar ju uppskatta honom, journalisterna gillar ju honom också eftersom han alltid ger annorlunda svar med glimten i ögat.

 

Tycker nog att han försöker att bjuda på sig själv!

 

stenson_800_hsbc15_photocall_0.jpg?itok=

 

gettyimages-459450676_master.jpg?itok=C8

 

gettyimages-86960446_master.jpg?itok=O_d

gettyimages-459453010_master.jpg?itok=ko

 

Ryder Cup celebration  - Sep 2006

 

 

 

Henrik Stenson

 

Henrik Stenson

 

 

A visit to Sheikh Zayed Mosque - Nov 2011

 

Kiss concert - Mar 2011

 

 

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...