Jump to content
IGNORERAD

Stenson på väg att sätta världshistoria!


Krafta

Recommended Posts

Mja, idrottare å idrottare, åker omkring i en elbil och en betjänt som bär utrustningen.

Nästa år vinner väl någon förmåga i plocke pinn eller Ruricks kub. 

Köra elbil får ni hållas med på Norrtorps golfbana i Flen, för Stensson är det inte tillåtet. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 145
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krafta

    26

  • stefan5300

    20

  • GreenValley

    11

  • Mankan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Duktig på sin iofs rätt trevliga hobby den killen!.

Men borde inte någon idrottsman vunnit?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hörs lätt när någon som inte spelar golf uttalar sig, jag tror inte definitionen på idrott är hur många liter svett som produceras per minut, timme utan en kombination av teknik, uthålligthet taktik och inte minst fysisk och psykisk styrka, där tycker jag att många golfare väl klassar in sig som idrottsmän både män och kvinnor. Att Annika Sörenstam blev årets idrottsman 2 gånger- 95  och -03 torde inte bero på att hon var sexig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hörs lätt när någon som inte spelar golf uttalar sig, jag tror inte definitionen på idrott är hur många liter svett som produceras per minut, timme utan en kombination av teknik, uthålligthet taktik och inte minst fysisk och psykisk styrka, där tycker jag att många golfare väl klassar in sig som idrottsmän både män och kvinnor. Att Annika Sörenstam blev årets idrottsman 2 gånger- 95  och -03 torde inte bero på att hon var sexig.

Tex John DE ser ju ut att vara en grym idrottsman, tuff "sport" detta!

post-3210-0-78271000-1389759874.jpg

 

Men helt klart en av de roligaste formerna av "lek med boll"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Noren rankad som 100 i varlden, John Daly 486 i varlden.

Jag tror att om ska ligga i top i golf sa maste man nog halla sig i ganska god fysisk form!

Link to comment
Dela på andra sajter

Noren rankad som 100 i varlden, John Daly 486 i varlden.<br />Jag tror att om ska ligga i top i golf sa maste man nog halla sig i ganska god fysisk form!

<br /><br />Absolut, även i skytte, bowling, biljard och bandy.fler tveksamma "idrotter"<br /><br />Men ok, jag betvivlar inte en sekund att dagens toppgolfare måste vara i bra form för att vara i toppen, och förstår att vad Stensson gjorde var stort med stort S.<br /><br />Men jag hade nog gärna sett att tex J Olsson eller Tre Kronor fått priset.<br />

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

<br /><br />Absolut, även i skytte, bowling, biljard och bandy.fler tveksamma "idrotter"<br /><br />Men ok, jag betvivlar inte en sekund att dagens toppgolfare måste vara i bra form för att vara i toppen, och förstår att vad Stensson gjorde var stort med stort S.<br /><br />Men jag hade nog gärna sett att tex J Olsson eller Tre Kronor fått priset.<br />

 

Anser du att Tre Kronor är värda priset bevisar du att du inte har en aning om vad varken sport eller idrott är. De lyckades efter stor möda vinna en hockeyturnering som går strax före midsommar där inget lag har med sina bästa spelare och de flesta vill inte ens vara med i turneringen. VM i ishockey är en urvattnad turnering utan värde det är enbart OS-turneringen som är en riktig turnering.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Sport kan man ju deffiniera lite hipp som happ, typ "motorsport" där prestationen inte mäts i muskelstyrka utan mental d:o och en sjuhelvetes balans!

Idrott däremot är en rent fysiologiskt benämning på en likväl beundransvärd prestation där även de starkaste och snabbast inte har en chans utan ett sjuhelvetes jävlaranamma!

 

Det går inte att jmf dessa elitmänniskor emedan det handlar om fundamentalt olika prestationer, och då måsta jag nog tillstå att golf kräver, i alla fall på världshögstanivå, såväl fysisk som psykisk utomjordisk, närapå, styrka.

Tänk er själva stå med en klubba, en boll och ett 12 cm litet hål som ligger 2 meter bort i en sluttning och om ni får i bolluschligen är ni världens bästa spelare men missar ni är ni snart förpassade till glömskans garderob, inte många som orkar den pressen, bäst när det gäller!

Därför anser i alla fall jag att Stensson är nog en av de bästa just nu aktiva svenska sport o idrottsmän som går att vaska fram, kanske för en lång tid framöver, ett unikum i sportvärlden sett ur svenska perspektiv!

Henrik Stenson, en förebild för svensk idrottsvärld!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anser du att Tre Kronor är värda priset bevisar du att du inte har en aning om vad varken sport eller idrott är. De lyckades efter stor möda vinna en hockeyturnering som går strax före midsommar där inget lag har med sina bästa spelare och de flesta vill inte ens vara med i turneringen. VM i ishockey är en urvattnad turnering utan värde det är enbart OS-turneringen som är en riktig turnering.

// mrco

Du skriver till vad du har förstånd för!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att stenson  gjort en enastående prestation tror jag ingen säger emot MEN Jerringpriset har tappat i betydelse iallafall för mig, då ett förbund lobbar och ber medlemmar rösta på han .

 

Samma sak när RGB vann. Då kan vi lika gärna ha en omröstning bland idrottsförbunden. Störst förbund vinner.

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

<br /><br />Absolut, även i skytte, bowling, biljard och bandy.fler tveksamma "idrotter"<br /><br />Men ok, jag betvivlar inte en sekund att dagens toppgolfare måste vara i bra form för att vara i toppen, och förstår att vad Stensson gjorde var stort med stort S.<br /><br />Men jag hade nog gärna sett att tex J Olsson eller Tre Kronor fått priset.<br />

 

Är bandy en tveksam idrott? Nog för att dom inte tjänar några pengar på det, men visst fan är det en idrott allt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är bandy en tveksam idrott? Nog för att dom inte tjänar några pengar på det, men visst fan är det en idrott allt.

<br /><br />Heheh äntligen en reaktion :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hörs lätt när någon som inte spelar golf uttalar sig, jag tror inte definitionen på idrott är hur många liter svett som produceras per minut, timme utan en kombination av teknik, uthålligthet taktik och inte minst fysisk och psykisk styrka, där tycker jag att många golfare väl klassar in sig som idrottsmän både män och kvinnor. Att Annika Sörenstam blev årets idrottsman 2 gånger- 95  och -03 torde inte bero på att hon var sexig.

 

Grosshadlarbandy är bra eftersom även betjänten får deltaga på banan vilket han ju inte får i hästpolo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tveksamt om curlingspelare kan betraktas som idrottare med tanke på hur mycket de borstar! :crazy:

555, det tog ett tag innan jag fattade!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan bara att vara glad för att stenson fick sitt erkännande på galan och ett stort grattis!

 

Har avstått från att kommentera tidigare på andra ställen pga - jag blir så trött på människor som sitter framför tv:n och tittar, har inte själva varit i närheten om någon framgång i någon som helst sport men vet absolut vem som har gjort den bästa prestationen, ( i den sport dom tittar mest på i tv:n ).

 

Olsson gjorde ett mycket bra lopp där han presterade sitt bästa under en dag och vann ett guld, i en sport som en liten del av norra europa är intresserad av och därav är ju konkurrensen inte lika stor som i andra världssporter.

 

Stenson slog hela världseliten i usa över tiotals tävlingar ( alla tävlingar kräver 4 dagar av fantastiskt spel för att vinna) där konkurrensen är så hård att alla av de 150  kvalificerade spelarna är så bra att dom har möjlighet att vinna.

 

Han gjorde det dessutom genom att vinna den sista tävlingen - vilken var förutsättningen för dom 15 bästa spelarna i usa för att ta hem hela FedEx cup och bli 70 millar rikare.

 

Därefter drog han hemåt och med samma förutsättningar som i fedex cup: han hade samlat ihop tillräckligt många poäng tidigare så att han även kunde vinna "race to dubai,

inför den sista tävlingen så stod det väl mellan 10 personer och han gick ju och vann även den här tävlingen och därmed även hela race to dubai!

 

Han är helt enkelt bäst när det gäller som mest!

 

Han är den första i världshistorien som har vunnit ligan i usa och i europa under samma år - vilket förmodligen ingen annan kommer att kunna upprepa i framtiden!

 

För dom som är insnöade i sin egen sport och inte har en aning om vad en sport som golf innebär - ni kan ju tänka efter lite grand ,

på galan så fanns det ju hundratals idrottsprofiler och när stenson fick sina priser så ställde sig alla idrottsmän/kvinnor i salen, sig upp och applåderade över hans otroliga prestation!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att någon reagerade. Tveksam sport...Bandy.. Fy skäms :ahh: En kanon sport i vinter Sverige.

Men " Trav " är det sport???  Sitta på en sulky och slå stackars hästar på rumpan 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att någon reagerade. Tveksam sport...Bandy.. Fy skäms :ahh: En kanon sport i vinter Sverige.

Men " Trav " är det sport???  Sitta på en sulky och slå stackars hästar på rumpan 

Nej då är det bättre med fickpingis.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Wow! 3st birdies i rad dom tre första hålen i slutspelstävlingen Fed ex cup, där stenson är en utav 5st spelare i fältet som kan vinna hela slutspelet (10 miljoner dollar för vinst ) och bli den ende förutom Tiger Woods att ha den vunnit 2 gånger i historien!

Snacka om en spännande fortsättning i tävlingen!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog aldrig sett stenson startat bättre i någon tävling i hela hans karriär, eagle nu på 9:an, 6 under par dom första 9 hålen och leder redan med två slag i den viktigaste tävlingen på året!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...