Jump to content
IGNORERAD

Har du sett någon pedofil?


Joints

Recommended Posts

Har du sett någon pedofil i Thailand någon gång?

Har fler än en gång läst på bla. backpacking.se om resenärer som sett äckliga pedofilgubbar gå hand i hand med småbarn i Thailand. Under mina år i Thailand kan jag inte erinra mig att jag någonsin sett någon misstänkt pedofil. Att de finns vet vi ju alla men är det verkligen så öppet som en del vill hävda? Det var väl inte så länge sedan sveriges tidigare justitieminister såg 12-åringar på barerna i Thailand någonstans. Något som han sedan fick ta tillbaks, om jag kommer ihåg rätt.

Mitt intryck som jag fått från media är att Thailand sopat bort det värsta problemet och att den handeln som nu försegår sker i det dolda och att många pedofiler flyttat över sina perversioner till framförallt Kambodja (tyvärr).

Är det jag som är blåögd eller håller ni med om att pedofilerna gått under ytan?

ps det här med pedofiler är nog det mesta laddade som finns och mitt syfte med tråden är inte att debattera för eller emot någonting utan jag hoppas och tror att alla här har samma uppfattning när det gäller sexhandeln med barn i Thailand (och i övriga världen).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    12

  • BanFang

    11

  • ban99arne

    8

  • Kentan

    6

Mest aktiva i denna tråd

Har inte heller sett något och tror som Joints, att detta är något som numera förekommer i det fördolda efter att ha fått allt större uppmärksamhet i media. Pedofiler är nog väldigt medvetna om "normala" individers inställning till deras aktiviteter och har nog blivit alltmer försiktiga för att undgå upptäckt. Dessutom kan jag tänka mig att lagar som innebär att förövare som begår brott utomlands, kan straffas i sina hemländer också bidragit till att pedofilerna gått under ytan och/eller sökt sig till nya "marknader" med mindre risk för upptäckt.

Fy fan, jordens avskum de där!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Håller verkligen med om att det snackas och skrivs en massa om gamla gubbar med småflickor,

men som jag skrev i en annan tråd här också så är det ju inte småflickor.

De ser bara ut som de är betydligt yngre än de är och detta fattar inte folk tydligen.

Har aldrig sett en pedofil eller blivit erbjuden att köpa sex med barn heller för den delen,

så visst har det försvunnit ned under ytan än om det garanterat tyvärr finns kvar.

Dock har jag sett massor av flickor som ser ut att vara i 12-15 års åldern erbjuda sina tjänster.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag har sett äldre gubbar med uppskattningsvis ca 15-åriga pojkar i Patong som inte direkt uppträtt som om de bara var kompisar.

Huvida de verkligen var hebefiler eller ej kan jag inte med säkerhet säga.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Joints,

Jag har åkt till Thailand 33 gånger, och kan inte påminna mig om att jag någonsin sett någon som skulle kunna misstänkas för att vara pedofil.

Däremot har jag en gång råkat ut för att själv bli misstänkt för att vara en. Jag sitter utanför stora shoppingcentrat i Chiang Mai och väntar tålmodigt på att fru Chang ska shoppa färdigt. Bredvid sitter två unga pojkar som också tänder cigaretter. Av ren beskäftighet varnar jag dom för att likt mig bli en slav under nikotinet.

När dom rökt färdigt går dom. Några minuter senare kommer en suspekt figur fram och frågar "do you like young boys?". Nja, säger jag, vi bara pratade lite om rökning. Det visar sig att i närheten finns ett hus där man kan välja och vraka bland omyndiga. Jag avböjer förstås.

Men nog förekommer det pedofili i Thailand, fast mycket väl dolt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, jag har sett äldre gubbar med uppskattningsvis ca 15-åriga pojkar i Patong som inte direkt uppträtt som om de bara var kompisar.

Huvida de verkligen var hebefiler eller ej kan jag inte med säkerhet säga.

MVH/BanArne

Och det är uteslutet att pojkarna var gerontofilier ?


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag tror nog snarare att om du följt med hade fått redigt med stryck och även fått lov att betala för att komma undan. Din Fru borde anmält det till polisen.

Nu mera går det ju bra att göra detta vi ambassaden om jag har förstått det rätt.

Som svar på frågan jag har aldrig sett eller hört om detta vid mina resor i Thailand.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Vid ett tillfälle när jag lämnade mitt rum på ett hotel i Bkk, stötte jag på en vit man med en filmkamera i handen samt ett asiatiskt barn (på ca 6 år) i andra handen. Dom kom från ett rum i samma korridor som mitt rum.  Min första reaktion var chockerande. Som väl var träffade jag hela familjen nere i matsalen och insåg då min felbedömning. Vilken tur att jag inte plockade ner killen.

Undrar hur många liknande händelser det finns, som aldrig får ett naturligt svar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Vid ett tillfälle när jag lämnade mitt rum på ett hotel i Bkk, stötte jag på en vit man med en filmkamera i handen samt ett asiatiskt barn (på ca 6 år) i andra handen. Dom kom från ett rum i samma korridor som mitt rum.  Min första reaktion var chockerande. Som väl var träffade jag hela familjen nere i matsalen och insåg då min felbedömning. Vilken tur att jag inte plockade ner killen.

Undrar hur många liknande händelser det finns, som aldrig får ett naturligt svar?

Har en mycket god vän till mig som är 60 och frugan hans 40... (hon thai då alltså)

De har varit ett par i 20 års tid och har en dotter tillsammans som idag är 16år.

Han har berättat att han åtskilliga ggr blivit påhoppad när han varit ute i t.ex Pattaya

och gått med sin dotter utan moderns sällskap.

Många sneda blickar har han fått riktade mot sig tills folk hört att de pratat svenska

med varandra, eller tills dess modern dykt upp och gjort dem sällskap.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade svägerskans grabb med oss ner till Pattis en gång på 90-talet.När vi vandrade på strandpromenaden ville han hålla mig i handen men jag vägrade med tanke på den debatt som rasade då.Han blev jätteledsen och frågade min fru varför jag inte tyckte om honom,frugan förklarade omständigheten och då blev det lite bättre,detta var när BBC hade gjort sina reportage om pedofiler och prostituerade i Pattaya.Då var det hysteri bland turisterna,alla såg peddos överallt och kastade blickar på oss när vi var ute och gick.Numera är det ganska vanligt att faranger har hasip-hasip barn så det kanske har lugnat sig lite på den fronten.Men skulle jag se någon snuskpelle som jag misstänkte för att vara peddo så skulle det ta hus i helvete hos mig,tycker det är vidrigt att de kan ge sig på barn för sin egen njutnings skull.Svin är ett för lindrigt ord.Mvh Måne (som inte ens har en ung fru)  :wai:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag kan berätta om en händelse som jag var om med om 96 eller 97. På en bar som jag brukade besöka i Thailand

givetvis fanns det en flicka som var 16 år. Jag tyckte att att det var lite bissart att hon var där, men jag trodde inte

att hon gick med "faranger"

En kväll gick jag dit och drack en singha. Då fick jag se att en ja gissningsvis 63-70 årig fet skallig "gubbe"  :crazy:

Förlåt om någon tar åt sig :wai:   försöka få med sig flickan han gick upp i pris hörde jag av samtalet och ville ha henne med till hotellet.  Jag lyssnade ett tag och kände att NÄ Nu Dj****R får det vara nog.

Jag tog upp det för dagen inköpta nit bältet från påsen och började rappa honom samtidigt som jag sa att fucking phedofiles are not wellcome here.  Det blev ett herrans liv i baren och mestadels över mitt beteénde.  Men det sk*t jag i utan äntrade moppen och åkte därifån. 

MVH BanFang..

Link to comment
Dela på andra sajter

:whistle: Kände maj litta som en sådan när jau träffade frugan 1977.- Hon såg ju ut som 14 :kort:fast hon vart 28  ;) ...man var skiträdd när man såg en snut juh  :wacko:
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj jag skrev lite fel där.    Hej.

Jag kan berätta om en händelse som jag var om med om 96 eller 97. På en bar som jag brukade besöka i Thailand

givetvis fanns det en flicka som var 16 år.

På en bar i Thailand givetvis. där fanns det en flicka osv osv .  Så skulle det stå.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett pedofiler med 100% säkerhet på 18 år.Då fanns det barer i South Pattaya som det var helt öppet i.

Tex barerna längst in i komplexet där South Pattaya Road svänger upp emot 2nd.För att inte tala om norra delen av Jomtien Beach.

På den tiden så tyckte man det "bara" var äckligt men hur jag skulle reagera idag vet jag inte.Skott i pannan?

Men tiderna har ju trots allt förändrats och detta är ju mer dolt nu.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär

Första gången man var i Thailand var man i Patong. Där såg jag sent en kväll en äldra karl med en väldigt ung grabb. Det var inte kul. Men som vanligt är det svårt att gissa ålder. Men någonstans mellan 13-18 år skulle jag gissa. Sedan dess har jag aldrig sett något sådant. Men 98 var det vilda vestern  i Patong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jo... Men, Nej.

Hände för några år sen, när två av mina kompisar var på besök i Surin.

Vi satt på KFC och käkade det man nu äter där. Jag, min frus dotter på ca 9-10 år och mina två kompisar.

Jag säger att jag måste gå på dass och piper iväg.

När jag kommer tillbaka så sitter två riktigt fis-bleka killar, stilla som vandrande pinnar med nästan tårar i ögonen.

Oj, måste ha hänt nå drastiskt medan jag var borta.

Ja, jo... Men, nej. Det kände sig bara ut-tittade (som var brukligt på den tiden i Surin) av alla Thailändare som gick förbi och fick i sina stilla sinnen för sig att alla såg på dem som pedofiler. Och jag skulle vara riktigt noga med att ALDRIG lämna dem ensamma igen.

Så konstigt det kan bli...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och det är uteslutet att pojkarna var gerontofilier ?

Det är mycket möjligt att åtrån var helt ömsesidig . den kan även varit av mer komersiell natur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma episod har jag observerat, Då en holländare höll på o bli dränkt i en pool av ett gäng engelsmän då han badade tillsammans med sin biologiska dotter o hans thaifru inte vad med. Efter det här gjorde han inget med sin dotter om inte frugan vad med. Han mådde pyton av alla förutfattade meningar om att han va peddo o allt ting.

Ibland kan det bli ganska fel i livet. tyvärrr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ibland kan det bli fel.  Men jag tycker nog att det är sunt att människor reagerar på vissa saker.

Med risk att det här tas fel.  Men Sydostasien, kanske inte Thailand på senare år,  men andra länder lockar till sig

perverterade människor läser vi om med jämna mellanrum.  Ta han Gary Glitter i Vietnamn tex. 

Jag tror nog att dom flesta av oss tittar en extra gång om det är en vuxen med ett asiatiskt barn i vissa delar av Thailand, speciellt på kvällen.  Även om det i dom flesta fall finns en normal familjär realtion till barnet.

Jag säger redan nu till min 5 åriga dotter att alla människor är inte snälla. Även om hon inte förstår det nu.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett två vad jag vet. En som vi anmälde, vi var ett gäng svenskar och det hände inte här på La Chiquita. Polisen besökte honom på rummet och vi såg sedan inte till honom mera. Polisen är väldigt snabba när det gäller sånt. Det bästa är att anmäla om man misstänker att något övergrepp skett eller är på väg att ske, så får polisen göra ett besök och avgöra hur det ligger till i stället för att ta saken i egna händer.

En annan engelsman berättade för mig om sin sexuella avvikelse, vilken också bekräftades av flickvännen. Han sa att han aldrig hade gjort något och absolut inte kunde göra något med något barn, men han kunde bara få orgasm när han tittade på peddofilmer samtidigt som han blev tillfredsstäld av flickvännen. Jag blev lite överraskad eller snarare chockad när någon berättar något sånt och jag kom mig inte för med att säga något vettigt mer än att jag hade fått veta mer än jag ville veta. I efterhand så tycker man ju att man borde ha sagt ifrån ordentligt eller gjort något eftersom hans köp av dessa filmer bidrar till övergrepp på barn.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte, det står ju inte i pannan på dem direkt. Dock misstänker jag att jag sett en. En Europé i 70 årsåldern som bodde i kommunen och som ofta sågs på lokala marknaden, emellertid alltid ensam, blev en dag hämtad av polisen. Det visade sig att an haft en 11 årig flicka som .ja ni vet, orkar knappt tänka tanken.

Slutet gott allting gott? Den skiten hittades i sin cell avliden medels hängning, rykten gjorde gällande att han kanske fick hjälp. Min teori är att han förmodligen inta klarade av skammen.

En annan fråga som omedelbart dyker upp, vad tycker och gör Thailändarna i sådana fall, man tycker ju att grannarna skulle ha reagerat det var visst inte första barnet han haft boende hos sig?

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

En annan fråga som omedelbart dyker upp, vad tycker och gör Thailändarna i sådana fall, man tycker ju att grannarna skulle ha reagerat det var visst inte första barnet han haft boende hos sig?

MVH

Baa

En intressant fråga. Jag får ofta intrycket av att thailändare anser olika slags sexualiteter vara av sådan privat natur att man inte gärna lägger sig i fastän man anser det vara fel. Det skulle vara intressant att ta del av statisktik som visar hur många thailändska pedofiler som straffas. Det är naivt att tro att enbart faranger skulle vara intresserade av dylika perversioner. Man kan väl anta att de lokala pedofilerna vet hur man förgriper sig ostraffat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vid ett tillfälle när jag lämnade mitt rum på ett hotel i Bkk, stötte jag på en vit man med en filmkamera i handen samt ett asiatiskt barn (på ca 6 år) i andra handen. Dom kom från ett rum i samma korridor som mitt rum.  Min första reaktion var chockerande. Som väl var träffade jag hela familjen nere i matsalen och insåg då min felbedömning. Vilken tur att jag inte plockade ner killen.

Undrar hur många liknande händelser det finns, som aldrig får ett naturligt svar?

Det närmaste jag kommit en misstänkt pedofil var när jag spelade biljard i en hål i väggen bar i Phnom Penh, Kambodja. Hålet i väggen var ganska långt men när jag såg en farang i fyrtioårsåldern komma gående med en pojke på cirka 4-5 år och sedan sätta honom på baren som en trofé vände det sig i magen på mig. När jag gick närmare såg jag att han var en 50/50 och när jag var bredvid hörde jag att han pratade tyska så knuten i magen försvann men jag kunde ändå inte låta bli att anse det vara osmakligt att dra med sin unge på en bar, en sen kväll i en stad som Phnom Penh.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...