Jump to content
IGNORERAD

Har du sett någon pedofil?


Joints

Recommended Posts

Tur att folk glömmer så snabbt de 202 som vart dödade i Bali varav 5 Svenskar av den islamistiska terroristgruppen Jemaah Islamiyah.

Men gå gärna in på UD hemsida och läs Reseinformation för Indonesien innan du åker dit.

http://www.swedenabr...e____46477.aspx

Ambassaden vill uppmana svenska medborgare i Indonesien att iaktta försiktighet och vaksamhet, bland annat med anledning av att det fortsatt föreligger en risk för terrordåd och att eventuella missnöjesyttringar och demonstrationer kan urarta och bli våldsamma. Resenärer och bosatta bör därtill hålla sig kontinuerligt uppdaterade om läget i Indonesien.

Information om säkerhetsläget i ett urval av de olika provinserna i Indonesien finns under rubriken "Allmänna säkerhetsläget" i innehållsförteckningen till höger. I övriga flikar finns information av ämnesspecifik karaktär, exempelvis "Terrorism"

Olika länder kan av varierande skäl förmedla reserekommendationer och reseinformation som skiljer sig åt, och i vissa fall avråds helt från icke nödvändiga resor till Indonesien. Även om hot inte riktas mot Sverige eller svenska intressen bör risken för sammanblandning med andra länder i väst inte underskattas.

Det är nog inte så roligt längre när man kommer ivägen för Indonesian Islamic Defender's Front när de försöker storma en ambassad

//K

060219_indocartoon_hmed_11a.h2.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    12

  • BanFang

    11

  • ban99arne

    8

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Jodå, pedofiler har funnits och finns fortfarande i Pattaya. Jag kommer ihåg min allra första resa till fiskebyn (1982). Då fanns det en bar ungefär där Penthouse Hotel i Pattaya Land ligger numera. Det var en storvuxen kines som drev stället och han hade ett gäng med tjejer mellan 10 och12 år anställda i baren. Jag kommer ihåg att jag påpekade det olämpliga i att ha barn anställda i baren, men han ville inte lyssna på det örat, utan försökte istället pracka på mig en av ungarna. Jag lämnade stället utan att dricka upp min öl. Jag vet inte hur lagstiftningen såg ut på den tiden i Thailand, men allt drevs helt öppet utan att någon höjde på ögonbrynen.

För ett par år sedan stötte jag på en engelsman i 60-årsåldern. Vi blev sittande i en bar på Walking Street och drack öl. Efter ett tag erkände han att han var pedofil. Jag satt kvar och lyssnade på honom, och det var faktiskt ganska intressant. Han berättade om skamkänslorna och demonerna han var tvungen att slåss mot varje natt för att inte börja utöva sin pedofili. Han var ingen lycklig människa.

Jag känner också till en svensk som är dömd i Sverige för grovt sexuellt utnyttjande av minderårig och har avtjänat sitt straff som bor i Pattaya för närvarande. Vad jag vet, har han inte gjort något försök att utöva sin drift i Pattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kentan,

visst är det lätt att glömma...

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

http://en.wikipedia.Branch_Davidian

http://en.wikipedia.wiki/Livets_Ord

http://sv.wikipedia.4tteg%C3%A5ngen

..att religiösa dårar verkar finnas inom alla religioner, inte bara inom Islam som en del verkar tro.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kentan,

visst är det lätt att glömma...

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

http://en.wikipedia.Branch_Davidian

http://en.wikipedia.wiki/Livets_Ord

http://sv.wikipedia.4tteg%C3%A5ngen

..att religiösa dårar verkar finnas inom alla religioner, inte bara inom Islam som en del verkar tro.

maichai

Du behöver nog läsa mitt inlägg igen. Jag länkade bara till UD:s hemsida och vill att folk ska läsa UD's reseinformation för Indonesien innan man åker dit

Tycker det är lika självklart som att alla turister i Thailand undviker de fyra provinserna Narathiwat, Yala, Pattani och Songkhla där

våldet mellan Buddister och Muslimer snart är uppe i 4000 döda.

Jag tycker man ska vara medveten om vika risker man tar till exempel personliga och ekonomiska innan man beger sig in i konflikthärdar.

Om du läser vad UD skriver står det " föreligger en risk för terrordåd " och att vissa länder helt avråder sina medborgare att åka dit (" avråds helt från icke nödvändiga resor till Indonesien" ) kan det kanske vara bra att upplysa om att terrordåd och oroligheter har förekommit där tidigare och med största sannolikhet kommer att hända igen.

Men kanske en hobbybloggare som du har bättre kunskap och information om säkerhetsläget och hotbilder än ambassad personalen i Jakarta?

Visst religiösa dårar finns det överallt men faktum kvarstår 90% av alla terrorister är muslimer sug på den ett tag och återkom gärna med

länkar där länders regering avråder sina medborgare åka till Sverige eller USA p.g.a risken för terrordåd av icke muslimska religiösa extremister.

16977264_111481b.jpg

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

maichai

Du behöver nog läsa mitt inlägg igen. Jag länkade bara till UD:s hemsida och vill att folk ska läsa UD's reseinformation för Indonesien innan man åker dit

Tycker det är lika självklart som att alla turister i Thailand undviker de fyra provinserna Narathiwat, Yala, Pattani och Songkhla där

våldet mellan Buddister och Muslimer snart är uppe i 4000 döda.

Jag tycker man ska vara medveten om vika risker man tar till exempel personliga och ekonomiska innan man beger sig in i konflikthärdar.

Om du läser vad UD skriver står det " föreligger en risk för terrordåd " och att vissa länder helt avråder sina medborgare att åka dit (" avråds helt från icke nödvändiga resor till Indonesien" ) kan det kanske vara bra att upplysa om att terrordåd och oroligheter har förekommit där tidigare och med största sannolikhet kommer hända igen.

Men kanske en hobbybloggare som du har bättre kunskap och information om säkerhetsläget och hotbilder än ambassad personalen i Jakarta?

Visst religiösa dårar finns det överallt men faktum kvarstår 90% av alla terrorister är muslimer sug på den ett tag och återkom gärna med

länkar där länders regering avråder sina medborgare åka till Sverige eller USA p.g.a risken för terrordåd av icke muslimska religiösa extremister.

16977264_111481b.jpg

//K

Medan jag suger på den så kan väl du plocka fram någon neutral fakta som säger att 90% av världens terrorister är muslimer?

UD i olika länder avråder dess medborgare från en massa saker, för ett par år sedan så varnades Thailändskor för Svenska män av en officiell myndighet i Thailand. Ska leta reda på det till dig efter lunchen.

Förhoppningsvis har du hittat din länk tills dess också...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Medan jag suger på den så kan väl du plocka fram någon neutral fakta som säger att 90% av världens terrorister är muslimer?

UD i olika länder avråder dess medborgare från en massa saker, för ett par år sedan så varnades Thailändskor för Svenska män av en officiell myndighet i Thailand. Ska leta reda på det till dig efter lunchen.

Förhoppningsvis har du hittat din länk tills dess också...

Har du sugit klart? här kommer länken tyvärr är det en muslim som påstår det

men läsvärd artikel är det av Abrar Akbar om Islams problem i ett modernt samhälle år 2008

"99,9 procent av muslimerna är fredliga människor med drömmar som alla andra.

Samtidigt är den bittra sanningen att 90 procent av terroristerna också är muslimer.

Vi måste våga erkänna obekväma fakta. Utan erkännande kan det aldrig bli någon förbättring."

Vad tycker du om det maichai, tycker inte du också  att första steget till förbättring innebär att man

erkänner det finns problem med Islam?

http://www.aftonblad...ticle3940465.ab

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja svarten, du får gärna försvar muhamed eller andra av dina muslimska vänner, men sålänge du inte förstår att hedersmord eller andra konstigheter som numera ganska frekvent ingår i den svenska kulturen så kommer jag att jaga dig med min blåslampa. Jag vill egentligen bara höra från dig vilka kulturer som står för konstigheter som "kast av egen dotter från balkong" eller "löfte om hemresa till sitt ursprungsland för att därefter brutalt bli bortgift till någon gammal  fet kusin!" Vilka kulturer kan man finna dessa egenskaper hos.. ???

1) kristna?

2) muslimer?

3) buddister?

Vad är ditt svar svarten?

Jag skiter egentligen totalt i att du vill försvara dina muslimska vänner, men handen på hjärtat... hur många muslimska vänner har du egentligen? 1 miljard?

Tror du inte att folk i det normala livet själva ser att de kulturella skillnaderna är ganska påtalande?

Ja du svarten... fortsätt gärna du att ta dina muslimska vänner i försvar, men så länge hela det muslimska blocket själva inte tar kärnfrågorna på allvar, och med egen kraft tar avstånd för terror och andra avarter som inte accepteras i ett modernt samhälle som sverige så gör du dig bara löjlig när du försöker ignorera de problem som vi lever inför idag. (terrorism, hedersvåldskultur o.s.v.) Hade det varit lite stake i dig så hade du ganska enkelt kunna ta avstånd från bara detta genom att bekräfta att det förekommer..istället försöker du marginalisera det hela på gränsen till att klassificera det hela som en utopi, ja nästan som en skröna som knappast värd namnet.

Fortsätt du försvara muhamed och hans kultur svarten, så du och dina muslimska vänner inte blir sårade. Jag kommer däremot fortsätta min kamp för att bl.a. uppmärksamma alla dessa tjejer som nu till sommaren skall åka tillbaka till sina hemländer för att bli bortgifta eller i värsta fall brutalt mördade av sina släktingar för att de under sin tid i Sverige blivit försvenskade till föräldrarnas förtret.

I mina ögon är det inte mycket malle i dig som försöker marginalisera alla dessa problem bara för att du tycker dina muslimska vänner borde bli behandlade med samma respekt som alla andra. Vågar du inte se problemet? eller tror du att vår tystnad och ignoration kommer göra livet bättre för de tjejer som nu inför stundande sommar måste lämna Sverige för att vakna upp i en brutal verklighet i sina hemländer... no respect svarten..

Men gubben lilla! Jag har enbart skrivit att terror och mord begås en liten minoritet av alla religioner och ideologier. Jag skiter fullständigt vilken religion en självmordbombare har. Dådet är lika fruktansvärt hur som helst. De överlevande har inte mer eller mindre smärta om det visar sig att terroristen var muslim eller kristen. Om min dotter blir attackerat med kniv struntar jag om knivmannen är ateist, muslim eller finsk. Det enda som är viktigt att dottern får vård och tröst samt att våldsmannen sitter i fängelse länge.

Varför är du så hatisk mot mig? Varför riktar du sådana vidriga anklagelser mot mig? Vad har du för problem att jag avsky även kristna hedersmord i mellanöstern? Hade den kristna tjejen i Ramalla i Palestina eller hon från Armenien en trevligare upplevelse än vad som hade varit fallet om dessa tjejer hade varit muslim? Igår slaktades 200 civila bestialiskt av Herrens Motstånds Armé. Varför avskyr du mig för att jag tycker att denna slakt är lika förfärlig som den terrorattacken i Filipinerna som du nämner?

Enligt statens beräkningar som har visats på forumet miljarder gånger begår inte utomnordiska invandrare brott oftare än svenskfödda. Du vet att Tyskland väljer frivilligt att ta emot muslimer som största källa till arbetskraftsinvandring. Du vet att detta inte har lett till en kollaps av samhället. Landet fortsätter ju att huvudsakligen ta emot muslimer som invandrare. Jag kan inte leva i en värld av osanningar som du. Varför skulle BRÅ ljuga? Vad har du för belägg för att tro detta? Varför skulle hela världssamfundet ljuga om erfarenheterna från Tyskland? Du måste acceptera att hela forumet inte kan leva i dina osanningar.

Du tjatar oavbrutet om att alla som finner alla kriminella hemska oavsett om de är muslimer eller ej är kommunister. Men vad tycker folkpartister eller socialdemokrater? Tycker de att Anders Ekström är bättre än en muslim? Vänsterpartister, moderater, nazister eller miljöpartister då? Tycker de verkligen som dig – att morden i Arboga var mindre bestialiska än någon liknade attack som en muslim har utfört? Vilka är inte ”kommunister”? Finns det någon som tycker som du?

Vad har hänt med dig? Var har den mycket trevliga Porto som jag hade en mycket angenämt kväll i Stockholm med för snart två sedan försvunnit någonstans?

Hälsning

Svarten

P.S. I alla trådar du skriver i utnämner du alla muslimer och forumets ”kommunister” som onda. Hur många av dessa s.k. ”onda” människor riktar sådana vidriga anklagelser mot sina vänner som du gör?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vadå unga kvinnor? Kvinna kallas en fullvuxen människa vi snackar om barn från 1-års åldern. Det är ganska naivt tro att de som gifter sig med ett barn inte har sex med sin fru. Även om hon är könsmogen så räknas man som pedofil när man utför sexuella handlingar mot någon under 13år. Tyvärr finns det alltför många som missbrukat detta för de här barnen är väldigt utlämnad till sin man och kan ej räkna med någon hjälp utifrån. Tänk om all alkoholförsäljning skulle vara fri i Sverige men bara dom över 18år fick dricka,,,detta kan lika lite kontrolleras som att någon har sex med sin fru hemma.

//K

Hej Kentan!

Så naiv är jag inte och sådant har jag inte heller skrivit. Vi diskuterar pedofili här. Vår käre islamofob hävdar i tråden att koranen sanktionerar pedofili. Det som jag skriver om handlar om samhällets värderingar – inte om perversa individer som går emot sitt samhälle.

I samhällen där barn får gifta är syftet inte för en pedofil att ha sex med ett barn. Syftet är en ekonomisk förbindelse mellan två familjer. Om barnet är underårigt är det meningen att äktenskapet fullbordas när kvinnan blir könsmogen. Antropologer har studerat barnäktenskap i överallt i världen i mer än 150 år. De har inte hittat exempel på någon religion eller etnicitet där sex med barn allmänt accepteras.

Och sedan är det säkerligen så som du säger att vissa män inte bryr sig om vad samhälle tycker. Hur vanligt detta är kan jag inte säga men man får tänka på att hustrun är familjens vänners dotter. Det kan inte vara så många som missbrukar förtroendet mellan vänner på detta vis. Om man är pedofil är detta inget praktiskt alternativ.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kaj!

Det var kul att läsa ditt inlägg! Jag måste dock påpeka att även den kristna bibeln gör stöd till dem som vill utföra hedersmord. Det är givetvis detta som gör att det finns även kristna som fortsätter med detta fasansfulla kulturella uttryck. Den finns en hel del kristna kyrkor kvar i mellanöstern som följer bibeln stenhårt.

Beroende på hur mycket man vill tolka bibeln kan man hitta texter som tillåter barnäktenskap och som kräver att kvinnor bär slöja. De patriarkala strukturerna och den allmänna kulturen inom medelhavsregionen och mellanöstern var förvånansvärt lika under den tiden att koranen och bibeln skrevs. Bibelns språk – syrianska – är dessutom mycket nära arabiskan. Det är inte konstigt att de heliga skrifterna är påfallande lika varandra.

Det finns mycket ohyggligt i bibeln. Man kan till exempel läsa att människor som arbetar på söndagar (även om det är bara att hämta ved till brasan) skulle stenas ihjäl. Om man vill kriga finns det gott om texter som kan utnyttjas till rättfärdiga alla krig i korsets namn. Vill man ha ett rasistiskt samhälle som KKK eller apartheid går det fin fint att utnyttja bibeln. Om man tvärtom vill ha fred går det bra också. Jesus säger ju ”… vänd andra kinder till”.

Det går faktiskt att motivera nästan vilken handling som helst genom att tolka bibeln som man vill. Vill man starta en ny kristen sekt i mellanöstern som kräver att kvinnor ska ha slöja och stenas ihjäl när de gör något konstigt går det bra. Vill de kriga och plundra grannar kan de bara peka på bibeln. På samma sätt kan koranen användas för att skapa det samhälle som lokala makthavare önskar. Öster om Pakistan har hedersmord aldrig funnits och har aldrig införts vid etableringen av islam i regionen. Ingen där tolkade koranen på ett sätt som tillät hedersmord. Vill muslimer leva ett liv som de flesta muslimer i Sverige gör går det bra att tolka Koranen till detta ändamål.

I slut ändan är det inte religionen som styr religiösa människor. Det är individer som har makt som tolkar sina heliga skrifter som de önskar.

Det är förresten intressant att det är en sådan enorm fokus på just hedersmord bland muslimer i mellanöstern som uppskattas av FN till cirka 5000 dödsfall (inkl. de utförda av kristna och andra) om året. I Indien mördas också 5 000 hinduiska kvinnor av sina fästmör pga att de inte har lyckats få ihop tillräckligt mycket pengar till hemgiften.

http://en.wikipedia.e_note-unhchr-8

Varför glöms denna lika stora kvinnoslakt bort? Beror det på att det inte finns agg mot hinduer? Jag blir lika nyfiken utomstående letar efter texter i hinduiska skrifter som rättfärdigar hedersmord så att de kan stämplar hela religionen som ondskefull.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har du sugit klart? här kommer länken tyvärr är det en muslim som påstår det

men läsvärd artikel är det av Abrar Akbar om Islams problem i ett modernt samhälle år 2008

"99,9 procent av muslimerna är fredliga människor med drömmar som alla andra.

Samtidigt är den bittra sanningen att 90 procent av terroristerna också är muslimer.

Vi måste våga erkänna obekväma fakta. Utan erkännande kan det aldrig bli någon förbättring."

Vad tycker du om det maichai, tycker inte du också  att första steget till förbättring innebär att man

erkänner det finns problem med Islam?

http://www.aftonblad...ticle3940465.ab

//K

Nu är det ju inte Abrar Akbar´s åsikter ett reportage med någon som helst faktaunderbyggelse utan ett inlägg på debattsidan. Det är en skillnad du måste ta hänsyn till. Fast visst är har han intressanta synpunkter, men han har ingen källhänvisning att stötta sin siffra om att 90% av terroristerna är muslimer.

Ingen har väl hävdat att det inte finns problem ibland muslimer, liksom i många andra religioner. Frågar du muslimer i gemen så skulle de nog klassa hela Israel och dess befolkning som terrorister, vi kan ju se vad som händer i mellanöstern idag.

David Koresh stöttade ju sin pedofili med att det fanns en passus i första testamentet som sade att en flicka var "lovlig" så fort hon kom in i puberteten. Så visst kan man säga att pedofili även försvaras i Biblen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är det ju inte Abrar Akbar´s åsikter ett reportage med någon som helst faktaunderbyggelse utan ett inlägg på debattsidan. Det är en skillnad du måste ta hänsyn till. Fast visst är har han intressanta synpunkter, men han har ingen källhänvisning att stötta sin siffra om att 90% av terroristerna är muslimer.

Ingen har väl hävdat att det inte finns problem ibland muslimer, liksom i många andra religioner. Frågar du muslimer i gemen så skulle de nog klassa hela Israel och dess befolkning som terrorister, vi kan ju se vad som händer i mellanöstern idag.

David Koresh stöttade ju sin pedofili med att det fanns en passus i första testamentet som sade att en flicka var "lovlig" så fort hon kom in i puberteten. Så visst kan man säga att pedofili även försvaras i Biblen.

90% var snålt tror närmare på 99,9%  :neutral::neutral::neutral::neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ju en som vänder kappan efter vinden så vad spelar det för roll vad jag säger.

Men låt mig säga: alla äro vi skithögar. Mer eller mindre. Men vi tror alla att vi vet bäst. Oavsett om vi är muslim, kristen eller buddist. Fast egentligen vet ingenting. Den som vet, han tror inte och är således utan religion.

Jag tror inte med andra ord. Men jag gillar att ha buddha runt halsen. Ser så jäkla världsvant ut när man driver omkring i Bangkok på nätterna.

Helt plötsligt vet jag bäst!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Tea Yo, israels intilligenta bomer träffar ju endast di som röstat på hamas-talibananerna.

[move]Mas-Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Teyo,

det var bara ett dagsfärskt exempel, jag försvarar varken Israel eller Hamas utan tycker att man borde inse att det finns två sidor av varje mynt.

Var inte orolig, jag har en examen i journalistik. Plus en del akademiska poäng i samhällsvetenskap, religion, fjärran östern, thaispråk och psykologi.

Men du kan ju leva kvar i din föreställning om att Islam är roten till allt ont om det nu gör dig lycklig.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Människans minne är kort...

Kanske på sin plats att påminna om att det faktiskt är mer eller mindre Israelerna som har upphovsrätten till bl.a. bilbomber i terroristsyfte. King David hotell blåstes åt helvete 1946 av en lastbil fylld med sprängmedel, skyldiga var medlemmar i Irgun, en judisk terrorgrupp. 91 döda, 46 sårade, en del Brittiska militärer, dom flesta inte. Bombningen beordrades av David Ben-Gurion och utfördes av män under befäl av Menachem Begin, båda sedermera Israeliska premiärministrar, och inte dom enda med terroristbakgrund. Irgun sysslade även med bombningar av torger, kaféer, bussar, biografer och även Brittiska ambassader utomlands. Menachem Begin har själv senare sagt: "We actually provided the example of what the urban guerrilla is, we created the method of the urban guerrilla." Ganska ofta beskriver terrorister, oavsett trosinriktning, sig själva som just stadsgerilla. Den svenske greve Folke Bernadotte, FN:s medlare i Mellanösternkonflikten, sköts förresten av en annan judisk terrorgrupp 1948, sk. Stern-ligan, ledd av Yitzhak Shamir, sedermera Israelisk premiärminister.

Ena dagen terrorist, nästa dag frihetskämpe, tredje dagen premiärminister och vinnarna skriver historien. Bra också att minnas att på 80-talat var Usama bin Laden en heroisk frihetskämpe, som åtnjöt USA:s stöd i kriget mot kommunismen, talibanerna likaså och Saddam var frihetens förkämpe i kriget mot mullorna i Iran etc. Så det är inte så svartvitt det här med terrorism och vem som är terrorist.

Nu måste jag dock tillägga att jag dömer terrorism och terror, helt oavsett vilken politisk eller religiös övertygelse terroristerna har och om dom har någon stats stöd eller inte, likaså dömer jag mord, misshandel, våld och annat sattyg oavsett vem som är förövaren. Nyårsbombarna här runtomkring dömer jag speciellt hårt, hunden är helt vettlös av skräck på grund av det oavbrutna pangandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

113BOM och Axell bör sansa sig. Nu har jag raderat tre inlägg från respektive medlem. Sådant tjafs vill vi inte ha på detta forum.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Teyo,

det var bara ett dagsfärskt exempel, jag försvarar varken Israel eller Hamas utan tycker att man borde inse att det finns två sidor av varje mynt.

Var inte orolig, jag har en examen i journalistik. Plus en del akademiska poäng i samhällsvetenskap, religion, fjärran östern, thaispråk och psykologi.

Men du kan ju leva kvar i din föreställning om att Islam är roten till allt ont om det nu gör dig lycklig.

teori är nog bra men du verkar ha missat det som händer i det dagliga livet :neutral::neutral::neutral::neutral:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag, för min del tycker att herr Chang är ocool..

Bara hans löjliga namn (jag menar i den åldern..)

Å, det här inlägget kommer han att ta bort p,g,a, att det inte

stämmer överens med hans löjliga värderingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

113BOM och Axell bör sansa sig. Nu har jag raderat tre inlägg från respektive medlem. Sådant tjafs vill vi inte ha på detta forum.

Herr Chang har talat.

det vet du changen BOM är alltid sansad gott nytt på er herrn å fru chang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag, för min del tycker att herr Chang är ocool..

Bara hans löjliga namn (jag menar i den åldern..)

Säger ju allt... Måste man börja hacka på folks nick är man riktigt på sandlådenivå  :kort:

Jobbe är väl lika löjligt då... Och i min ålder dessutom...  :rofl:

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag, för min del tycker att herr Chang är ocool..

Bara hans löjliga namn (jag menar i den åldern..)

Å, det här inlägget kommer han att ta bort p,g,a, att det inte

stämmer överens med hans löjliga värderingar.

Haha...ja du har verkligen visat vilken mogen och intelligent person du är.

Speciellt med tanke på den nivå du har på dina postningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag, för min del tycker att herr Chang är ocool..

Bara hans löjliga namn (jag menar i den åldern..)

Å, det här inlägget kommer han att ta bort p,g,a, att det inte

stämmer överens med hans löjliga värderingar.

Trevligt att du tycker jag är ocool!

Berätta gärna vad du anser vara mina värderingar och varför du anser dom vara löjliga.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker Herr Chang verkar vara en sympatisk man  :yes: Att hans nick är som det är visar väl tydligt på både god smak och stort omdömme  :great: Skål och Gott Nytt År på er i fam.Chang  :drinks: Och det gäller naturligtvis alla er andra på MPR oxå.Mvh Måne  :dance:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...