Jump to content
IGNORERAD

Har du sett någon pedofil?


Joints

Recommended Posts

Quote

Jag vet inte om jag vill tro på något som "Livets Ord" står för. Ser vi västerlänningar på Bibeln så vet jag inte om den är så mycket bättre än Koranen när det gäller våld mot kvinnor. Din länk till www.sanningenomislam.se/kvinnan ger jag inte mycket för, det är en av många länkar som är till för att svartlista allt som kommer från arabvärlden. Vi ska nog börja titta på oss själva innan vi snackar skit om andra människor.

  :wai: gubben  :wai:

Hej Gubben!

Det är mycket kloka ord som du skriver! Jag känner igen Livets Ord stilen från mina år i USA. Den typ av tro är "normalt" för kristna som tillhör den kristna minoriteten i USA. De tror fortfarande på skapelsen och bl.a. sin plikt att aga sin hustru (fram till mitten av 1980-talet i alla fall). De brukar hänvisa till någon vers i bibeln där det skulle stå att mannen i huset har ansvar för ordningen. I södra USA pekar de på bibeln när de talar om sin avsky för mörka kristna.

Just nu bekämpar Kongo-Kinshasa, Uganda och Sudan Herrens motståndsarmé som vill införa en samhällsordning som styrs av de 10 budsord. Denna kristna armé tvingar barn att slakta bybor med machetes för att kunna vinna sitt krig och uppnå sitt mål. Jag undrar hur många av MPR:s muslimhatare tycker att dessa terrorister är bättre än muslimer?

Även den andra länken bör ifrågasättas. Den är skriven av assyrier - en folkgrupp som utsattes för folkmord i Turkiet under början av förra seklet. Det är förståeligt att deras bild av Turkiet inte är lika objektiv som andras. Artikeln handlar inte om Sharialagar utan om en lärobok om samlevnad som skrevs av en turkisk individ. Artikeln beskriver regional kultur i Turkiet då hedersmord inte existerar bland muslimer som inte kommer från mellanöstern och sydöstra Europa. Inte heller barnäktenskap praktiseras i nämnvärd omfattning bland muslimer utanför mellanöstern - bara i specifika länder.

För att återgå till Joints ursprungliga diskussionsämne - pedofili - har inte barnäktenskap skapats för att ge en möjlighet till pedofili. Det barnäktenskap som finns kvar i såväl muslimska som kristna, hinduiska, m.fl. samhällen är till för att knyta band mellan familjer. När mycket unga kvinnor gifter sig är det meningen att de ska vänta tills hon är könsmogna för att hon och mannen ska bilda ett eget hushåll. Pedofiler gör sig icke besvär för att gifta sig med familjens vänners dotter för att kunna få sex med ett barn.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    12

  • BanFang

    11

  • ban99arne

    8

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Hej Gubben!

Det är mycket kloka ord som du skriver! Jag känner igen Livets Ord stilen från mina år i USA. Den typ av tro är "normalt" för kristna som tillhör den kristna minoriteten i USA. De tror fortfarande på skapelsen och bl.a. sin plikt att aga sin hustru (fram till mitten av 1980-talet i alla fall). De brukar hänvisa till någon vers i bibeln där det skulle stå att mannen i huset har ansvar för ordningen. I södra USA pekar de på bibeln när de talar om sin avsky för mörka kristna.

Just nu bekämpar Kongo-Kinshasa, Uganda och Sudan Herrens motståndsarmé som vill införa en samhällsordning som styrs av de 10 budsord. Denna kristna armé tvingar barn att slakta bybor med machetes för att kunna vinna sitt krig och uppnå sitt mål. Jag undrar hur många av MPR:s muslimhatare tycker att dessa terrorister är bättre än muslimer?

Även den andra länken bör ifrågasättas. Den är skriven av assyrier - en folkgrupp som utsattes för folkmord i Turkiet under början av förra seklet. Det är förståeligt att deras bild av Turkiet inte är lika objektiv som andras. Artikeln handlar inte om Sharialagar utan om en lärobok om samlevnad som skrevs av en turkisk individ. Artikeln beskriver regional kultur i Turkiet då hedersmord inte existerar bland muslimer som inte kommer från mellanöstern och sydöstra Europa. Inte heller barnäktenskap praktiseras i nämnvärd omfattning bland muslimer utanför mellanöstern - bara i specifika länder.

För att återgå till Joints ursprungliga diskussionsämne - pedofili - har inte barnäktenskap skapats för att ge en möjlighet till pedofili. Det barnäktenskap som finns kvar i såväl muslimska som kristna, hinduiska, m.fl. samhällen är till för att knyta band mellan familjer. När mycket unga kvinnor gifter sig är det meningen att de ska vänta tills hon är könsmogna för att hon och mannen ska bilda ett eget hushåll. Pedofiler gör sig icke besvär för att gifta sig med familjens vänners dotter för att kunna få sex med ett barn.

Hälsning

Svarten

Hej Svarten,

Tack för dina ord, när jag skrivit klart ska jag ge dig en Karmapoäng.

När jag var 19 år så seglade jag på T/T Seven Skies, på den båten fanns det 4 stycken färgade från Sudan, de var allmänt kallade för "Sudanesnegrerna", Jag skulle en förmiddag gå till duchen som var gemensam för hela den våningen, tror det var 4 eller 5 hytter som alla var enmanshytter, jag klev in i duchen och det första jag såg var de 4 sudaneserna som idkade sex med varandra, jag stod nog och stirrade några sekunder innan jag sa förlåt och stängde dörren om de 4. Under många år, ja, ända fram till jag blev nykter faktiskt så inbillade jag mig att vad dessa 4 gjorde i duchen det gjorde alla i Sudan. Jag behöll det jag sett för mig själv under lång tid. När jag första gången berättade det så var jag på en fest, berusad, och berättade det. Folk trodde att jag ljög. Detta slog mig när denna tråd kom upp att folk har hört en berättelse om 4 Sudaneser som har sex tillsammans och genast är risken stor att alla tror att i hela Sudan är homosexuella. Det är detsamma här när vi diskuterar pedofili, han är över 60, det är alltid en man, fet, liten snorre, ser äcklig ut, Falang när det gäller Thailand, tysk  :crazy: , ja, utseendet kan diskuteras i oändlighet. Vem på 80-talet kunde tro att den där engelsmannen som åkte fast i Vietnam var peddo. Inte jag i alla fall.

Du får din Karma alldeles snart Svarten.

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Gubben!

Det är mycket kloka ord som du skriver! Jag känner igen Livets Ord stilen från mina år i USA. Den typ av tro är "normalt" för kristna som tillhör den kristna minoriteten i USA. De tror fortfarande på skapelsen och bl.a. sin plikt att aga sin hustru (fram till mitten av 1980-talet i alla fall). De brukar hänvisa till någon vers i bibeln där det skulle stå att mannen i huset har ansvar för ordningen. I södra USA pekar de på bibeln när de talar om sin avsky för mörka kristna.

Just nu bekämpar Kongo-Kinshasa, Uganda och Sudan Herrens motståndsarmé som vill införa en samhällsordning som styrs av de 10 budsord. Denna kristna armé tvingar barn att slakta bybor med machetes för att kunna vinna sitt krig och uppnå sitt mål. Jag undrar hur många av MPR:s muslimhatare tycker att dessa terrorister är bättre än muslimer?

Även den andra länken bör ifrågasättas. Den är skriven av assyrier - en folkgrupp som utsattes för folkmord i Turkiet under början av förra seklet. Det är förståeligt att deras bild av Turkiet inte är lika objektiv som andras. Artikeln handlar inte om Sharialagar utan om en lärobok om samlevnad som skrevs av en turkisk individ. Artikeln beskriver regional kultur i Turkiet då hedersmord inte existerar bland muslimer som inte kommer från mellanöstern och sydöstra Europa. Inte heller barnäktenskap praktiseras i nämnvärd omfattning bland muslimer utanför mellanöstern - bara i specifika länder.

För att återgå till Joints ursprungliga diskussionsämne - pedofili - har inte barnäktenskap skapats för att ge en möjlighet till pedofili. Det barnäktenskap som finns kvar i såväl muslimska som kristna, hinduiska, m.fl. samhällen är till för att knyta band mellan familjer. När mycket unga kvinnor gifter sig är det meningen att de ska vänta tills hon är könsmogna för att hon och mannen ska bilda ett eget hushåll. Pedofiler gör sig icke besvär för att gifta sig med familjens vänners dotter för att kunna få sex med ett barn.

Hälsning

Svarten

Bra inlägg Svarten.  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Svarten,

Tack för dina ord, när jag skrivit klart ska jag ge dig en Karmapoäng.

När jag var 19 år så seglade jag på T/T Seven Skies, på den båten fanns det 4 stycken färgade från Sudan, de var allmänt kallade för "Sudanesnegrerna", Jag skulle en förmiddag gå till duchen som var gemensam för hela den våningen, tror det var 4 eller 5 hytter som alla var enmanshytter, jag klev in i duchen och det första jag såg var de 4 sudaneserna som idkade sex med varandra, jag stod nog och stirrade några sekunder innan jag sa förlåt och stängde dörren om de 4. Under många år, ja, ända fram till jag blev nykter faktiskt så inbillade jag mig att vad dessa 4 gjorde i duchen det gjorde alla i Sudan. Jag behöll det jag sett för mig själv under lång tid. När jag första gången berättade det så var jag på en fest, berusad, och berättade det. Folk trodde att jag ljög. Detta slog mig när denna tråd kom upp att folk har hört en berättelse om 4 Sudaneser som har sex tillsammans och genast är risken stor att alla tror att i hela Sudan är homosexuella. Det är detsamma här när vi diskuterar pedofili, han är över 60, det är alltid en man, fet, liten snorre, ser äcklig ut, Falang när det gäller Thailand, tysk  :crazy: , ja, utseendet kan diskuteras i oändlighet. Vem på 80-talet kunde tro att den där engelsmannen som åkte fast i Vietnam var peddo. Inte jag i alla fall.

Du får din Karma alldeles snart Svarten.

  :wai: gubben  :wai:

Hej Gubben!

Tack för ditt härliga inlägg! Du förtjänar också karma för detta!

Det var en intressant upplevelse som du har varit med om! Jag är tacksam att jag har sluppit se något liknande!  :D:D

Jag håller med dig fullständigt om ditt resonemang om hur fördomar bildas. En eller flera personer gör något annorlunda och plötsligt skulle alla (som man inte tycker om) som har samma etnicitet, religion, kön eller ålder gör samma sak. Jag är övertygat om att t.ex. Jing Jing upplevde något sådant av en muslim. Förmodligen var det någon muslimsk kille i skolan som var starkare och gav honom kokstryk inför hans skrattande klasskamrater.

Allt evigt tjat här i alla trådar om att muslimer skulle äga allt ont i världen som hedersmord, barnäktenskap, terrorism, analsex prostitution, gängvåldtäkter, könstypning, med mycket mera har fått mig att tänka att fördomar mot grupper av människor följer moden. Idag är det inne att hata etnisk grupp X2N. Det är ute och lam att fortfarande hata etnisk grupp X223Y som betedde så illa förra året. När jag var barn hatades inte muslimer. Jag hörde aldrig något om att koranen skulle kräva alla troende att dagligen begå analsex gängvåldtäkter och kasta ut sina barn från balkongen. Jag växte upp huvudsakligen i anglo-saxisk miljö och kanske upplevde annorlunda hat än det som ni andra upplevde under uppväxten i Sverige. Det minne som jag har av muslimer var att de var hjältar. Saddam Hussein och Talibanerna använde sina amerikanska julklappar väl och spöade skiten ur Sovjetunionen och Iran. Oljeleveranserna till västvärlden var säkrade.

När jag var barn var hinduerna illa omtyckta. Männen behandlade sina barn och fruar som skit. Männen gifte sig med småflickor och mördade dem om de inte fick tillräckligt mycket hemgift från dem. När männen avled skulle deras änkor brännas upp vid mannens begravning. Hinduerna skulle vara bakåtsträvande och slaviskt ägna sig åt seder som är 5 000 år gammalt. De är inte ett dugg tacksam för järnvägarna och andra utvecklingsprojekt som England skänkte landet. De höll tvärtom på att ljuga att engelsmännen hade plundrat Indien i 200 år. Det var deras egna fel att så många svalt ihjäl. De var så lata och eländiga att de bara lät sina familjer svälta ihjäl. Idag är Indien viktigt och kommer att ha stor vikt i framtiden. Människorna i Indien är inte så annorlunda idag men västerlandets attityder mot dem har ändrats drastiskt. Nu är hinduerna ekonomiska hjältar och våra bästa vänner. Det enda gnäll som jag hör fortfarande idag är från livetsordare men de lever väl i det förflutna.

Jag tycker att det är intressant att leka med tanken om de muslimhatarna som finns idag förmodligen inte hatade muslimer för 30 år sedan när det inte spreds elaka rykten om dem. Vilken etnisk eller religiös grupp hatade dessa muslimhatare då? Vilken grupp kommer de att hata om 30 år? Vilket är viktigaste för dessa personer - "vem man hatar" eller "att man hatar"?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten min vän hata är ett mkt starkt ord tror inte att vi har några hatare här god fortsättning ,,passerad bowlinghallen igår tänkte på er då

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Gubben!

Tack för ditt härliga inlägg! Du förtjänar också karma för detta!

Det var en intressant upplevelse som du har varit med om! Jag är tacksam att jag har sluppit se något liknande!  :D:D

Jag håller med dig fullständigt om ditt resonemang om hur fördomar bildas. En eller flera personer gör något annorlunda och plötsligt skulle alla (som man inte tycker om) som har samma etnicitet, religion, kön eller ålder gör samma sak. Jag är övertygat om att t.ex. Jing Jing upplevde något sådant av en muslim. Förmodligen var det någon muslimsk kille i skolan som var starkare och gav honom kokstryk inför hans skrattande klasskamrater.

Allt evigt tjat här i alla trådar om att muslimer skulle äga allt ont i världen som hedersmord, barnäktenskap, terrorism, analsex prostitution, gängvåldtäkter, könstypning, med mycket mera har fått mig att tänka att fördomar mot grupper av människor följer moden. Idag är det inne att hata etnisk grupp X2N. Det är ute och lam att fortfarande hata etnisk grupp X223Y som betedde så illa förra året. När jag var barn hatades inte muslimer. Jag hörde aldrig något om att koranen skulle kräva alla troende att dagligen begå analsex gängvåldtäkter och kasta ut sina barn från balkongen. Jag växte upp huvudsakligen i anglo-saxisk miljö och kanske upplevde annorlunda hat än det som ni andra upplevde under uppväxten i Sverige. Det minne som jag har av muslimer var att de var hjältar. Saddam Hussein och Talibanerna använde sina amerikanska julklappar väl och spöade skiten ur Sovjetunionen och Iran. Oljeleveranserna till västvärlden var säkrade.

När jag var barn var hinduerna illa omtyckta. Männen behandlade sina barn och fruar som skit. Männen gifte sig med småflickor och mördade dem om de inte fick tillräckligt mycket hemgift från dem. När männen avled skulle deras änkor brännas upp vid mannens begravning. Hinduerna skulle vara bakåtsträvande och slaviskt ägna sig åt seder som är 5 000 år gammalt. De är inte ett dugg tacksam för järnvägarna och andra utvecklingsprojekt som England skänkte landet. De höll tvärtom på att ljuga att engelsmännen hade plundrat Indien i 200 år. Det var deras egna fel att så många svalt ihjäl. De var så lata och eländiga att de bara lät sina familjer svälta ihjäl. Idag är Indien viktigt och kommer att ha stor vikt i framtiden. Människorna i Indien är inte så annorlunda idag men västerlandets attityder mot dem har ändrats drastiskt. Nu är hinduerna ekonomiska hjältar och våra bästa vänner. Det enda gnäll som jag hör fortfarande idag är från livetsordare men de lever väl i det förflutna.

Jag tycker att det är intressant att leka med tanken om de muslimhatarna som finns idag förmodligen inte hatade muslimer för 30 år sedan när det inte spreds elaka rykten om dem. Vilken etnisk eller religiös grupp hatade dessa muslimhatare då? Vilken grupp kommer de att hata om 30 år? Vilket är viktigaste för dessa personer - "vem man hatar" eller "att man hatar"?

Hälsning

Svarten

Hej Svarten och ni andra på MPR,

1967 var jag i Leningrad som S:t Petersburg hette då, ja så gammal är jag,. När jag, jobbade på M/S Kungsholm då, en stor passagerarfärja, skulle gå ner för landgången för att åka in till Leningrad så det första jag ser nere på kajen är 2 soldater med sina Kalachnikov hängande från axlarna ner mot midjan i skarpt läge, skyddet var bortplockat från loppet. Där fick jag lämna ifrån mig Passet och fick tillbaks en plywoodbit stor som en kakelplatta som finns på badrummen. Taxi in till Centrum, kostade föe mig 1 limpa cigg, Marlboro, 5 spänn för mig. Väl inne där så började jag prata med en tjej som såg ut att vara i min ålder. Det slutade med att jag följde med henne hem till föräldrahemmet, hon var en gatflicka, föräldrarna och hennes syskon flyttade ut till köket och vi fick låna föräldrarnas sovrum där vi hade det skönt. Jag tror jag betalade totalt vad en beer chang kostar i butiken  nere i Thailand. Eftersom jag måste vara tillbaks före midnatt så hjälpte hom mig att fixa en Taxi.

För mig som turist så märkte jag av kommunismen på så sätt att jag hade speciella butiker jag kunde gå in och handla, men endast med västvaluta. Sovjeterna svalt men turisterna fick handla i överflöd. Några prisexempel 10 flaskor moscowskaja = cirka 2 $, då var $ stadigt på 5,20 SEK. 1 burk rysk kaviar 2 $, köpte 10 burkar och sålde på restaurang i New York, fick nog 6 - 7 $ burken. Det roliga med den sovjetiska vodkan var att det var en dragkapsyl som inte gick sätta tillbaks på flaskan.

Ja, det var bara lite av vad som börjar ploppa upp ur hjärnan, roliga minnen idag men det är ju också tråkigt att se hur olika regeringar tar hand om sina medborgare. Så det är inte bara i Thailand det är/var fattigt.

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Gubben!

Tack för ditt härliga inlägg! Du förtjänar också karma för detta!

Det var en intressant upplevelse som du har varit med om! Jag är tacksam att jag har sluppit se något liknande!  :D:D

Jag håller med dig fullständigt om ditt resonemang om hur fördomar bildas. En eller flera personer gör något annorlunda och plötsligt skulle alla (som man inte tycker om) som har samma etnicitet, religion, kön eller ålder gör samma sak. Jag är övertygat om att t.ex. Jing Jing upplevde något sådant av en muslim. Förmodligen var det någon muslimsk kille i skolan som var starkare och gav honom kokstryk inför hans skrattande klasskamrater.

Allt evigt tjat här i alla trådar om att muslimer skulle äga allt ont i världen som hedersmord, barnäktenskap, terrorism, analsex prostitution, gängvåldtäkter, könstypning, med mycket mera har fått mig att tänka att fördomar mot grupper av människor följer moden. Idag är det inne att hata etnisk grupp X2N. Det är ute och lam att fortfarande hata etnisk grupp X223Y som betedde så illa förra året. När jag var barn hatades inte muslimer. Jag hörde aldrig något om att koranen skulle kräva alla troende att dagligen begå analsex gängvåldtäkter och kasta ut sina barn från balkongen. Jag växte upp huvudsakligen i anglo-saxisk miljö och kanske upplevde annorlunda hat än det som ni andra upplevde under uppväxten i Sverige. Det minne som jag har av muslimer var att de var hjältar. Saddam Hussein och Talibanerna använde sina amerikanska julklappar väl och spöade skiten ur Sovjetunionen och Iran. Oljeleveranserna till västvärlden var säkrade.

När jag var barn var hinduerna illa omtyckta. Männen behandlade sina barn och fruar som skit. Männen gifte sig med småflickor och mördade dem om de inte fick tillräckligt mycket hemgift från dem. När männen avled skulle deras änkor brännas upp vid mannens begravning. Hinduerna skulle vara bakåtsträvande och slaviskt ägna sig åt seder som är 5 000 år gammalt. De är inte ett dugg tacksam för järnvägarna och andra utvecklingsprojekt som England skänkte landet. De höll tvärtom på att ljuga att engelsmännen hade plundrat Indien i 200 år. Det var deras egna fel att så många svalt ihjäl. De var så lata och eländiga att de bara lät sina familjer svälta ihjäl. Idag är Indien viktigt och kommer att ha stor vikt i framtiden. Människorna i Indien är inte så annorlunda idag men västerlandets attityder mot dem har ändrats drastiskt. Nu är hinduerna ekonomiska hjältar och våra bästa vänner. Det enda gnäll som jag hör fortfarande idag är från livetsordare men de lever väl i det förflutna.

Jag tycker att det är intressant att leka med tanken om de muslimhatarna som finns idag förmodligen inte hatade muslimer för 30 år sedan när det inte spreds elaka rykten om dem. Vilken etnisk eller religiös grupp hatade dessa muslimhatare då? Vilken grupp kommer de att hata om 30 år? Vilket är viktigaste för dessa personer - "vem man hatar" eller "att man hatar"?

Hälsning

Svarten

Gör en minnesanteckning och återkommer vid ett senare tillfälle. Under tiden får du fortsätta bära den röda fanan.. röda armén ? hehe...

ps) glöm inte statistiken över vem som står för hedersmordstatistiken i skandinavien, ingen brådska... det kan du ta när du har lite tid över.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Gubben!

Det är mycket kloka ord som du skriver! Jag känner igen Livets Ord stilen från mina år i USA. Den typ av tro är "normalt" för kristna som tillhör den kristna minoriteten i USA. De tror fortfarande på skapelsen och bl.a. sin plikt att aga sin hustru (fram till mitten av 1980-talet i alla fall). De brukar hänvisa till någon vers i bibeln där det skulle stå att mannen i huset har ansvar för ordningen. I södra USA pekar de på bibeln när de talar om sin avsky för mörka kristna.

Just nu bekämpar Kongo-Kinshasa, Uganda och Sudan Herrens motståndsarmé som vill införa en samhällsordning som styrs av de 10 budsord. Denna kristna armé tvingar barn att slakta bybor med machetes för att kunna vinna sitt krig och uppnå sitt mål. Jag undrar hur många av MPR:s muslimhatare tycker att dessa terrorister är bättre än muslimer?

Även den andra länken bör ifrågasättas. Den är skriven av assyrier - en folkgrupp som utsattes för folkmord i Turkiet under början av förra seklet. Det är förståeligt att deras bild av Turkiet inte är lika objektiv som andras. Artikeln handlar inte om Sharialagar utan om en lärobok om samlevnad som skrevs av en turkisk individ. Artikeln beskriver regional kultur i Turkiet då hedersmord inte existerar bland muslimer som inte kommer från mellanöstern och sydöstra Europa. Inte heller barnäktenskap praktiseras i nämnvärd omfattning bland muslimer utanför mellanöstern - bara i specifika länder.

För att återgå till Joints ursprungliga diskussionsämne - pedofili - har inte barnäktenskap skapats för att ge en möjlighet till pedofili. Det barnäktenskap som finns kvar i såväl muslimska som kristna, hinduiska, m.fl. samhällen är till för att knyta band mellan familjer. När mycket unga kvinnor gifter sig är det meningen att de ska vänta tills hon är könsmogna för att hon och mannen ska bilda ett eget hushåll. Pedofiler gör sig icke besvär för att gifta sig med familjens vänners dotter för att kunna få sex med ett barn.

Hälsning

Svarten

Det är beklämmande att se hur du och dina funktionärskompanjoner försvarar avarterna inom kulturer med partiarkala strukturer som islam. Du försöker medvetet skydda, försvara eller marginalisera konstigheterna inom islamkulturen såsom, äktenskap med små barn, hedersvåld och andra stolligheter. (ring glockalnet, dom kan säkert dra lite nytta av dina mystifikationer)

Men det mesta tyder på att de flesta svenskar mycket väl är medvetna om dessa stolligheter och resultatet av detta kommer säkert visa sig.

Lycka till med valrörelsen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För att återgå till Joints ursprungliga diskussionsämne - pedofili - har inte barnäktenskap skapats för att ge en möjlighet till pedofili. Det barnäktenskap som finns kvar i såväl muslimska som kristna, hinduiska, m.fl. samhällen är till för att knyta band mellan familjer. När mycket unga kvinnor gifter sig är det meningen att de ska vänta tills hon är könsmogna för att hon och mannen ska bilda ett eget hushåll. Pedofiler gör sig icke besvär för att gifta sig med familjens vänners dotter för att kunna få sex med ett barn.

Hälsning

Svarten

Vadå unga kvinnor? Kvinna kallas en fullvuxen människa vi snackar om barn från 1-års åldern. Det är ganska naivt tro att de som gifter sig med ett barn inte har sex med sin fru. Även om hon är könsmogen så räknas man som pedofil när man utför sexuella handlingar mot någon under 13år. Tyvärr finns det alltför många som missbrukat detta för de här barnen är väldigt utlämnad till sin man och kan ej räkna med någon hjälp utifrån. Tänk om all alkoholförsäljning skulle vara fri i Sverige men bara dom över 18år fick dricka,,,detta kan lika lite kontrolleras som att någon har sex med sin fru hemma.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bling Bling, härligt att du kommit ut och nu öppet kämpar mot de patriarkala strukturerna.

[move]Tant Arne Schyman[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Svarten min vän hata är ett mkt starkt ord tror inte att vi har några hatare här god fortsättning ,,passerad bowlinghallen igår tänkte på er då

Hej 113BOM!

Tack för tillrättningen! Du har rätt att ordet hat inte har plats här som beskrivning av egenskaperna hos någon skribent.

Då båda jag och Magrood har goda vänner som är muslimer går känslorna i överstyr ibland. Det är svårt att fatta varför dessa fina människor ska associeras med människor som mördar sin dotter eller begår terrordåd. De borde slippa lika mycket som våra kristna vänner slipper association till apartheidregimen i Sydafrika eller till Herrens motståndsarmé i Sudan, Uganda och Kongo-Kinshasa vars barnsoldater tvingas att slakta bybor med machetes för att skapa en stat som styrs att de 10 budorden.

God fortsättning på dig också!

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är beklämmande att se hur du och dina funktionärskompanjoner försvarar avarterna inom kulturer med partiarkala strukturer som islam. Du försöker medvetet skydda, försvara eller marginalisera konstigheterna inom islamkulturen såsom, äktenskap med små barn, hedersvåld och andra stolligheter. (ring glockalnet, dom kan säkert dra lite nytta av dina mystifikationer)

Men det mesta tyder på att de flesta svenskar mycket väl är medvetna om dessa stolligheter och resultatet av detta kommer säkert visa sig.

Lycka till med valrörelsen. 

Hej Jing Jing!

Det är lustigt att du fortsätter att pumpa ut dina mycket elaka anklagelser om skribenter som försvarar hedersmord och terrorism. Varför kan du inte bara svara hur du kommer till sådana slutsatser?

En skribent skriver att det är lika illa när en svensk stjäl en jacka som när en muslim gör det. Då drar du slutsatsen att skribenten stödjer hedersmord, könsstympning och terrorism.

En skribent skriver att han avsky både kommunistisk och muslimsk terror på Filipinerna. Denna skribent enligt dig är en kommunist som angriper alla som rasister som ogillar terror som begås av andra än amerikaner.

En skribent skriver att hedersmord förkommer bland både kristna och muslimska araber (båda har samma patriarkala strukturer) i mellanöstern samt att hedersmord inte existerar bland de 600 000 000 muslimer som bor öster om Pakistan. Enligt dig är denna person en person som förringar muslimsk terror. Du har en konflikt med denna skribent som aldrig ska diskuteras. Samtalet låses.

Hur resonerar du? Hur kan du tro att nagon här tycker om människor som begår terror?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en muslimsk terrorist för något? Vilken blir terrorist?

Om vi tittar historiskt så ser vi att de terrorister som blir självmordsbombare oftast rekryteras från fattiga länder där familjen efter fullbordat självmord blir försörjda med mat och annat nödvändigt som behövs för att överleva.

Sedan om vi tittar från vilka länder terroristerna kommer ifrån så är majoriteten från fattiga delar av arabvärlden, jag pratar bara om muslimer nu. Oftast från diktaturer eller Bin Laden-styrda länder.

Om vi ska titta på en av världens största demokratier, Indien, så är det ytterst sällan som de kan rekrytera en terrorist därifrån. Det troliga orsaken beror på att Indien har fria demokratiska val som vi har i västvärlden.

Under många år så var jag som "jing jing" i mitt tankesätt, Tyckte att, som President Johnson, muslimer, kommunister var djävulens påfund och skulle utrotas från Jordens yta.

1974 eller 1975 ändrade jag uppfattning när President Nixon bombade Hanoi och minerade Haiphong, då satt jag och grät när jag såg de svartvita bilderna i TV på vilken ödeläggelse ett land kan ställa till med. Jag gillar många yenkare men jag gillar inte deras sätt att behandla vissa människor/folkslag. Idag när saker händer som jag inte tycker om så tar jag reda på fakta innan jag går i svaromål.

Hälsningar från

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jing jing

Quote

Hej Jing Jing!

Det är lustigt att du fortsätter att pumpa ut dina mycket elaka anklagelser om skribenter som försvarar hedersmord och terrorism. Varför kan du inte bara svara hur du kommer till sådana slutsatser?

En skribent skriver att det är lika illa när en svensk stjäl en jacka som när en muslim gör det. Då drar du slutsatsen att skribenten stödjer hedersmord, könsstympning och terrorism.

En skribent skriver att han avsky både kommunistisk och muslimsk terror på Filipinerna. Denna skribent enligt dig är en kommunist som angriper alla som rasister som ogillar terror som begås av andra än amerikaner.

En skribent skriver att hedersmord förkommer bland både kristna och muslimska araber (båda har samma patriarkala strukturer) i mellanöstern samt att hedersmord inte existerar bland de 600 000 000 muslimer som bor öster om Pakistan. Enligt dig är denna person en person som förringar muslimsk terror. Du har en konflikt med denna skribent som aldrig ska diskuteras. Samtalet låses.

Hur resonerar du? Hur kan du tro att nagon här tycker om människor som begår terror?

Hälsning

Svarten

Ja svarten, du får gärna försvar muhamed eller andra av dina muslimska vänner, men sålänge du inte förstår att hedersmord eller andra konstigheter som numera ganska frekvent ingår i den svenska kulturen så kommer jag att jaga dig med min blåslampa. Jag vill egentligen bara höra från dig vilka kulturer som står för konstigheter som "kast av egen dotter från balkong" eller "löfte om hemresa till sitt ursprungsland för att därefter brutalt bli bortgift till någon gammal  fet kusin!" Vilka kulturer kan man finna dessa egenskaper hos.. ???

1) kristna?

2) muslimer?

3) buddister?

Vad är ditt svar svarten?

Jag skiter egentligen totalt i att du vill försvara dina muslimska vänner, men handen på hjärtat... hur många muslimska vänner har du egentligen? 1 miljard?

Tror du inte att folk i det normala livet själva ser att de kulturella skillnaderna är ganska påtalande?

Ja du svarten... fortsätt gärna du att ta dina muslimska vänner i försvar, men så länge hela det muslimska blocket själva inte tar kärnfrågorna på allvar, och med egen kraft tar avstånd för terror och andra avarter som inte accepteras i ett modernt samhälle som sverige så gör du dig bara löjlig när du försöker ignorera de problem som vi lever inför idag. (terrorism, hedersvåldskultur o.s.v.) Hade det varit lite stake i dig så hade du ganska enkelt kunna ta avstånd från bara detta genom att bekräfta att det förekommer..istället försöker du marginalisera det hela på gränsen till att klassificera det hela som en utopi, ja nästan som en skröna som knappast värd namnet.

Fortsätt du försvara muhamed och hans kultur svarten, så du och dina muslimska vänner inte blir sårade. Jag kommer däremot fortsätta min kamp för att bl.a. uppmärksamma alla dessa tjejer som nu till sommaren skall åka tillbaka till sina hemländer för att bli bortgifta eller i värsta fall brutalt mördade av sina släktingar för att de under sin tid i Sverige blivit försvenskade till föräldrarnas förtret.

I mina ögon är det inte mycket malle i dig som försöker marginalisera alla dessa problem bara för att du tycker dina muslimska vänner borde bli behandlade med samma respekt som alla andra. Vågar du inte se problemet? eller tror du att vår tystnad och ignoration kommer göra livet bättre för de tjejer som nu inför stundande sommar måste lämna Sverige för att vakna upp i en brutal verklighet i sina hemländer... no respect svarten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Rasist eller okunnig? Eller kunnig och därför rasist

Jag  anser mig som inte rasist  eller hatare av andra grupper av människor

Det har jag inte råd med,  jag har bott på olika delar av värden, jag har varit på bög  bröllop

Det är ok, att dom tycker om att pilla varandra i rumpan det gör mig inget, bara dom inte pillar i min.

Jag kan rycka att muslimer har en knepig livsfilosofi  och i vissa stycken sjuk, är jag rasist?

Om min dotter kommer  och säger att hon skall gifta sig med en muslim,,,,,,??

Rasist eller inte, skulle du  säga grattis  min vän va glad jag blev?

Jag har en kompis som är muslim han bor i Arabemiraten, han är född i Irak

Handlar med elektronik, har  2 fruar och han är helt jävla tiltad när det gäller filosofin om

Släkt och familj,  ändå säger jag att jag har en kompis som är muslim

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mohammed och hans kultur", "muslimska blocket", "islamkulturen"

Dum, dummare, dummast. 

Dert är illa nog att ha levt hela livet i en kokosnöt.. än värre i en nöt med spegelklädda väggar så man inte fattar hur trångbodd man egentligen är..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Bling Bling, hur många dödas eller skadas av svenska helylle rattfyllon varje år?

Hur många döttrar blir utkastade av muslimska föräldrar från balkongerna i sverige?

Hur många svenska helylle pedofiler förgriper sig och blir dömda varje år?

Hur många svenska muslimer idkar pedofili med sin unga bortgifta fru?

Vill bara ge dig lite perspektiv på ditt lilla korståg ...

[move]Halvylle Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

"Mohammed och hans kultur", "muslimska blocket", "islamkulturen"

Dum, dummare, dummast. 

Dert är illa nog att ha levt hela livet i en kokosnöt.. än värre i en nöt med spegelklädda väggar så man inte fattar hur trångbodd man egentligen är..

lillpåven är du katolik eller muslim jag får inte riktigt grepp, tror nog på bägge delar  :dance1::dance1::dance1::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

I mångt och mycket måste jag hålla med Svarten. Hedersvåld inte är en muslimsk uppfinning, hedersvåld förekommer även hos icke-muslimska folkgrupper, och långt ifrån alla världens muslimer ägnar sig åt hedersvåld.

Hedersvåld är vanligt inom patriarkala klansamhällen, i synnerhet i mellanöstern. Hedersvåld förekom där långt innan islam uppstod, och förekommer än idag även bland andra religioner i regionen. Både kristendomen och islam uppstod i mellanöstern, och är influerade av den där rådande kulturen. En viktig skillnad mellan islam och kristendomen är att islam är en mycket mer politisk religion, som i mycket högre grad styr över människors vardagsliv. I kristna samhällen har det så gott som alltid rått åtskillnad mellan kyrka och stat, och förhållandet dem emellan har inte alltid varit särskilt hjärtligt. I traditionella muslimska samhällen har denna åtskillnad inte funnits, och religiösa auktoriteter har styrt även över vardagslivet, ofta med hårda sharialagar. Någon motsvarighet till dessa lagar finns inte inom kristendomen.

Denna sammanblandning av religion och politik inom islam har lett till att urgamla, lokala sedvänjor från den tid och plats där islam uppstod har cementerats och spritts över världen. Att ändra lagar och regler som är inbakade i ett folks religion är mycket svårare än att ändra lagar och regler som stiftats av en sekulär statsmakt. Även om islam inte har uppfunnit hederskulturen, har islam kraftigt bidragit till att bevara och sprida sådana värderingar. Så i slutänden har nog Jing Jing en och annan poäng ändå.

Jag har under mina två senaste semestrar tillbringat stora delar av tiden med att resa runt i Indonesien, som är världens mest folkrika muslimska land. Mitt intryck är att överlag är människorna där, även om de är muslimer, ganska vidsynta och toleranta, och har mer gemensamt med andra sydostasiater, än med sina trosfränder i mellanöstern. Jag förvånades ibland över hur öppet företeelser som homosexualitet och prostitution förekom, även i städer som var fullkomligt nerlusade med moskeer.

Det finns dock områden i Indonesien där situationen är en annan. I exempelvis Banda Aceh, där islamister har starkt inflytande, och det tills för några år sedan rådde inbördeskrig mellan islamistgerilla och regeringstrupper, kan kvinnor, och även män, som ertappas med utomäktenskapligt sex drabbas av spöstraff, och i Lonely Planet guidebok kunde man läsa en sedelärande historia om en västerländsk man, som var där som hjälparbetare efter tsunamin, och inlett ett förhållande med en lokal kvinna, pryglats offentligt framför stadens moske. Även i Medan, en bit söder om Aceh, kunde man på hotellrummen läsa anslag om att det var strikt förbjudet att bo där med annan kvinna än sin lagvigda hustru, så det var med viss bävan jag checkade in med mitt thailändska resesälskap. När vi passerade Banda Aceh, så tog vi det säkra för det osäkra, och övernattade aldrig i stan, utan fortsatte direkt ut till dykparadiset Pulau Weh.

Det är knappast någon slump att barbariska företelser som offentligt spöstraff för utomäktenskapligt sex, vilket inte verkar vara särskilt vanligt inom de överlag ganka toleranta kulturerna i Sydostasien, förekommer just på en plats där islamister har makten. Den enda rimliga förklaringen är att denna sedvänja har spritts dit genom islam, eller kanske mer korrekt, islamismen.

Nedanstående länk om hedersmord, som knappast kan betraktas som en partsinlaga från någon islamofob eller främlingsfientlig gruppering, tar upp kopplingen mellan politisk islam, och hedersvåld:

http://www.stophonou...=print&sid=2184

Personligen har jag inte något emot islam, eller muslimer generellt. Trevligare människor än de i Indonesien får man leta efter. Däremot har jag inte mer till övers för islamism än vad jag har för nazism eller kommunism. Dessa tre politiska rörelser är lika grymma, odemokratiska och farliga allihop. Men medan nazismen är i stort sett död som politisk ideologi, och kommunismen inte längre utgör något reellt hot, är islamismen på frammarsch i stora delar av världen. I många muslimska länder sympatiserar stora delar av befolkningen med islamistiska värderingar. Detta går inte att komma ifrån, hur man än vrider och vänder på saken.

Kampen mellan islamismen och moderna, demokratiska, sekulariserade värderingar är dock inte enbart en kamp mellan västvärlden och den muslimska världen, utan lika mycket en kamp inom den muslimska världen. De flesta offer för islamistisk terrorism är trots allt andra muslimer.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

    Hej thaikaj..Med tanke på dina "lustfyllda" äventyr med det thailänska kvinnliga könet.

Jag tänker på dina inlägg i TT..  :jester:       Så finner jag att underskriven  har fått en ny respekt för dig.  Ditt föregående inlägg manade till eftertanke..  Och jag har fått en ny tanke ställare vad gäller dig.  Samtidigt så håller jag med dig i det det skriver till

ÅÅÅh  Ja vad ska jag säga till en tidigare antogonist?  90- 99,009%  :na:

MVH BanFang

                  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och efter de senaste 10 inläggen står frågan öppen, har Du sett nån peddo i Thailand?

Debatten i och för sig säkert intressant för många men kan inte moderatorerna ge dessa för och emot nassar o mussar en egen tråd, blir så satans mycket att sortera bland med en långsam uppkoppling i LOS.

MVH och ett Gott Nytt år från UDON

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite som den här tråden glidit ifrån topic lite.

Men jag vill ändå berömma Thaikaj för ett bra och nyanserat inlägg, stämmer på pricken med min uppfattning om Indonesien. Kan rekommendera folk att resa runt på Sumatra för att få en annan bild av Indonesien och muslimer.

Jag åkte till Bangladesh, ett mer radikalt muslimskt land, för att göra ett jobb för en fransk organisation. Med mig så skickades det en fotograf, Corinne, som var en fransyska i 25-års åldern. Vi kom till Sheraton i Dhaka och där fick jag förklara två gånger vid incheckningen att vi skulle ha ett rum var. Vi skulle inte bo tillsammans. De förutsatte att vi ville bo tillsammans, men vi hade fått betala för två rum ändå. I Bangladesh är det helt okej om två män checkar in på samma hotellru men inte en man och en kvinna som inte är gifta. Man bör ha samma namn i passet då, vilket kollas noga.

Sen när vi kom ut på landet till en stad som hette Kuhlna så sade portiern när vi checkade in att vi måste ha egna rum men han kunde fixa så att vi fick ett med dörr emellan som han mot en lite gratifikation kunde låsa upp ifall vi lovade att inte berätta det för chefen...

Vi avböjde, vi skulle faktiskt jobba när vi var där.

Ännu längre ut på landet i en stad jag glömt namnet på brakade vår bil ihop. Vi rekommenderades inte att åka tillbaka till Dhaka när det var mörkt då det var farligt utan hänvisades till stadens enda hotell. Som mer var ett guesthouse. Vid 22-tiden på kvällen hade de bara ett rum att hyra ut. Problem eftersom polisen kollar alla hotells gästlistor varje kväll. Vi bestämde oss för att Corinne skulle hyra rummet och jag skulle "officiellt" sova på receptionens soffa.

Polisen kom mycket riktigt vid 23-tiden och kontrollerade listan och ville givetvis tala med den enda västerlänningen där, Corinne. Tio svartmuskiga män knackar på medan hon står i duschen. Efter några snabba frågor om ditt och datt så försvinner polisen och jag kan komma in i hotellrummet för att sova.

Bangladesh var en oerhört intressant upplevelse, ingen sprit förvisso men man kan faktiskt has kul utan det. Har jag hört...

Vad vill jag säga med detta...man är faktiskt gäst i ett annat land och bör ta seden dit man kommer. Det gäller även dem som flyttar till sverige.

Sen tvångsgifte är något som även förekommer i Thailand, de kinesiska familjerna till exempel har ofta utsett vem deras son/dotter ska gifta sig med av hänsyn till affärsintressen snarare än kärlek. Detta kan ha skett mycket tidigt men lagen sätter stopp för ett giftermål medans de är barn.

I frihetens förlovade land där muslimskräcken härjar som värst förekommer det ju också barnäktenskap, kolla i mellanvästerns bibelbälte till exempel. Mormonerna praktiserar månggifte och alla olika religiösa stollesekter där finns. Man ser slående många likheter med "de patriarkala muslimska samhällen" som hänvisades till tidigare i tråden.

Jag har ganska många muslimska vänner spridda runt om i världen och jag bedömmer inte dem annorlunda än vad jag gör med mina kristna, buddistiska eller judiska vänner. Att ha en förutfattad mening om folk på grund av deras tro är ju fullständigt vansinnigt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...