Jump to content
IGNORERAD

Har du sett någon pedofil?


Joints

Recommended Posts

Eftersom detta är ett Thaiforum så lägger jag inte någon energi på att diskutera andra delar av världen, hur vidrigt det än må vara så finns det andra forum för detta.

Däremot så återknyter jag till BanFang som mycket riktigt påpekar att de flesta svenska semesterfarande Thairesenärer kommer till Phuket. Sen är det ju upp till var och ens intelligenskvot att föstå innan man fördömmer, såväl i familjeförhållanden farang/Thai eller de ungdomligt uppsminkade skönheterna i barena. Det är därför man blir en smula uppretad på alla förbenade besserwisswer som efter 2 veckors charter sett massor med barnprotitution och om nån vågar säga emot så är man blåögd Thaipatriot.

MVH

Baa

Hej forumvänner.

Ja jag kan hålla med Baa i detta.  En arbetskamrat var på semester i Phuket för några veckor sen.  Hon berättade att hon minsann sett pedofiler där. Hon berättade vidare att hon var på stranden och såg  en man som satt med en kvinna och en tonårsflicka. Hon sade att mannen var kärvänlig mot både kvinnan och flickan.  Ok sa jag på vilket sätt tyckte du att han

uppförde sig illa. Hon sa då att "jag tyckte det såg så ut"  Ok sa jag det låter inte bra, men har du tänkt på att dom kanske var en familj?   Hon såg då mycket harmsen ut och sa att det hade hon inte tänkt på.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svarten

    12

  • BanFang

    11

  • ban99arne

    8

  • MaiChai

    6

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Denna diskussion kommer ju alltid upp med jamna mellanrum. Det ar aven samma typ av argumentation som garna hors fran olika lager. Vissa lever med illusionen att det ar mkt vanligt forekommande och ser en pedofil i varja gathorn medans andra lever med illusionen om att det inte forekommer organiserad sexhandel med barn i Thailand.

Till och borja med kan vi val noja oss med att diskutera Thailand nu. Att alltid "hitta" varre exempel gor val knappast ingen nytta eller? Jing jing, staller du inte hogre krav pa Thailand an tex. Pakistan, Afghanistan osv? Visst ar det sjukt vidrigt men gor det situationen i Thailand till mindre dalig?

[glow=red,2,300]Jag tror alla kan enas om att det ar mkt olyckligt att en farangman inte kan ga pa stan med sin dotter/son utan att misstankliggoras men samtidigt inser man att det ar nastan battre att ta det sakra fore det osakra for att inte riskera att inte ingripa nar nagot brottsligt faktiskt sker.[/glow]

Det ar nagra fakta som ar svara att komma ifran som gor att Thailand kommer fa fortsatta dras med det tvivelaktiga ryktet att vara en fristad for pedofiler och andra brottslingar. Bevisligen sa soker/har sokt pedofiler fran vaster sig till Thailand. Ibland kanske pa flylkt undan lagen i Europa och ibland pa jakt efter nya offer. Virvelpedofilen m.fl och det relativt stora andel utlandska pedofiler som grips i Thailand talar ju sitt tydliga sprak. Vidare sa ar den relativt oreglerade sexhandeln nagot som forvirrar bilden. enligt manga (mig inkluderad) sa jamstaller man pedofili med att sexuellt utnyttja en person under 18 ar. Empowers uttalande om att alla ar over 18 ar ar langt ifran verkligheten och en rad undersokningar bevisar motsattsen. Detta innebar dock endast att det finns en rad tonaringar som arbetar som prostituerade. Aterigen, manga jamstaller sexuellt utnyttjande av tonaringar med pedofili. Personligen anser jag att, aven om det finns grader i helvetet, sa ar det sa val forjavligt som vidrigt.

Sjalvklart skall inte bilden av Thailand som en fristad for pedofiler valideras men samtidigt gar det inte att komma ifran att rattssakerheten for barn i Thailand, samt den oreglerade prostitutionen gor att barn och tonaringar befinner sig i en storre risk att bli utnyttjade av onda manniskor an i tex. Sverige. Detta oavsett om det handlar om pedofili, sexkop av minderariga och/eller trafficking till andra lander.

En liten notering. Manga svenska man aker till Thailand just for tillgangen pa prostituterade, det ar inte ovanligt att uttalanden som gar ut pa "ung och orord", och detta i en miljo dar man bevisligen vet att manga underariga saljer sina kroppar. Sen undrar folk varfor det blir mkt snack bland andra? Knappast atomfysik eller?   

Jag kan bara tolka ditt stycke där, som om att du försvarar den typen av agerande som de två 30 åriga kvinnorna Vaxet beskrev gjorde sig skyldiga till. Om inte får du gärna förklara hur du menar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag kan bara tolka ditt stycke där, som om att du försvarar den typen av agerande som de två 30 åriga kvinnorna Vaxet beskrev gjorde sig skyldiga till. Om inte får du gärna förklara hur du menar.

Att du bara kan tolka det sa far sta for dig och dina eventuella begransningar men lamnar mig lite konfunderad eftersom det inte finns nagot som helst belagg for den tolkningen i det jag skrev.

"Jag tror alla kan enas om att det ar mkt olyckligt att en farangman inte kan ga pa stan med sin dotter/son utan att misstankliggoras men samtidigt inser man att det ar nastan battre att ta det sakra fore det osakra for att inte riskera att inte ingripa nar nagot brottsligt faktiskt sker."

Jag skrev att det ar mkt olyckligt - vilket borde ge dig en indikation pa att jag inte tycker deras agerande eller liknande ar onskvart.

Jag skrev aven att det nastan ar battre att ta det sakra fore det osakra. Med detta foresprakar jag absolut inte generellt ignoranta fordomar och anklagelser som kastas ut pa mafa. Dock menar jag aven att det vore mkt tragiskt om ingen reagerade pa nagot som faktiskt inte var ok, dvs brottsligt pga radsla eller liknande for att forolampa eventuell foralder. Med detta inte sagt att man behover betee sig som en idi*t men att man kan se till att vara lite extra observant om nagot inte ser helt hundra ut.

Det kanske var det lite provocerande for vissa men jag har svart att bli sa heligt forbannad som manga andra over det hemska i att folk med bland/plast-barn blir misstankta/far anklagande blickar mot sig. Visst ar det sorgligt och ett tidens tecken pa att kunskap och forstaelse inte ligger sarskillt hogt pa den svenska agendan. Samtidigt kanns det ganska overkomligt i relation till de hemskheter och lidande som orsakas av vuxna som valdfor sig pa barn - nagot som onekligen ar betydligt mkt vanligare i Thailand an tex. vastvarlden.

For ovrigt ar det alltid intressant att se vad folk fastnar pa i ett langre inlagg.

Link to comment
Dela på andra sajter

De vissade precis på nyheterna en man som hade blivit tagen som pedofil av polisen eftwr att ha haft sex med en pojke som inte var över 14 år så visst existerar det och troligtvis i högre grad än i Sverige med tanke på sexindustrin i Thailand.

Om man misstänker att någon är pedofil är det väll bättre att ta reda på hur det ligger till än att strunta i saken och sedan åka hem till Sverige och säga att det är vanligt? Om man ifrågasätter något förhållande som man antar är olagligt så kan man antingen få reda på att det inte var något (man blir då kanske mindre fördomsfull mot fäder med hasip-hasip barn om detta nu var fallet) eller så har man möjlighet att hindra ett olagligt och avskyvärt beteende.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja personligen fastnar jag oftast på sånt jag tycker är fel eller inte förstår. Hur man kan tycka att något är nästan är bättre, är för mig en gåta. Antingen tycker man att det är bättre eller så tycker man inte det. Där av frågan. Nu har jag fått ett svar och tackar för det.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det kanske var det lite provocerande for vissa men jag har svart att bli sa heligt forbannad som manga andra over det hemska i att folk med bland/plast-barn blir misstankta/far anklagande blickar mot sig. Visst ar det sorgligt och ett tidens tecken pa att kunskap och forstaelse inte ligger sarskillt hogt pa den svenska agendan. Samtidigt kanns det ganska overkomligt i relation till de hemskheter och lidande som orsakas av vuxna som valdfor sig pa barn 

Vilken annan nation värdesätter kunskap och förståelse högre än Sverige? Skulle vara roligt att få veta för oss med begränsningar  :whistle:

Just därför att dessa slags sexbrott anses vara särskilt vidriga i vårt samhälle blir bördan av att vara oskyldigt utpekad desto värre att bära. Att utsättas för liknande misstankar måste vara oerhört kränkande, speciellt när ens eget barn är inblandat. Att vara oskyldigt misstänkt för andra brott borde vara rena lottovinsten i jämförelse. Samtidigt så tror jag nog att de flesta förstår dilemmat i sammanhanget gällande bevisföring osv.

Jag startade den här tråden för att få en teori bekräftad - att få thailandskännare tror sig ha sett pedofiler i Thailand och att i slutändan Thailand har fått ett rykte som till viss del inte stämmer överens med verkligheten. Därmed givetvis inte sagt att barnhandel inte förekommer. Något som givetvis sker men antagligen inte lika öppet som en del vill hävda.

Jag tycker det har varit en intressant diskussion och väldigt roligt att alla har hållit sig till ämnet (nästan iallafall).

Quote

Har säkert sett nån men det är ju svårt att veta hur de ser ut.

Precis, en del verkar tro att pedofiler per automatik har ett ondskefullt utseende plus ful, fet när de i själva verket kan vara hur charmiga som helst och se ut som Brad Pitt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

I början på 90-talet så fanns det ett äckel-päckel till svensk man från Stockholmstrakten som ofta brukade hålla till runt Sukumvit Rd och soi 20, soi 4 och Soi Cowboy. Vi kan kalla honom för Sten. Han sa ofta helt oblygt till de personer som han träffade inkl mig att han inte kunde tända på vanliga tjejer i normala åldrar runt 20 – 30. Han berättade detta som om det var det mest normala han kunde komma på att konversera om. Istället skulle det vara riktigt unga skolflickor med skoluniform, och han poängterade att det var viktigt för honom att de hade spetstrosor med volanger på sig. Förmodligen var Peddo-Sten en sådan där troféjägare.

En dag så träffade jag på honom igen utanför Villa Norden som låg där vid Sukumvit på den tiden, och han var mycket upprörd och såg lite tilltufsad ut. Han berättade att han hade frågat en kille som körde motorcykel taxi om han kunde hjälpa till med att fixa en liten ung skolflicka med spets o volangtrosor åt honom. Det skulle thaikillen försöka ordna och de hade begett sig av bort bland vindlande gränder och smågator på hojen. De hade med tiden kommit fram till en stor port vid en lång hög mur och thaikillen ringde på. En halvmeterstor lucka i dörren öppnade sig och en äldre kvinnlig person frågade thaikillen vad som stod på. Sten hade samtidigt lutat sig fram och kikat in genom luckan och det han nu såg fick det att vattnas i munnen på honom. De hade kommit till en flickskola och hela skolgården var nu full av söta småflickor i uniform som bara tycktes vänta på honom berättade Sten.

När kvinnan på andra sidan stålporten nu fick reda på falangens sinistra syfte med sitt besök och samtidigt såg hans förväntansfulla och svältfödda anlete stirra på småflickorna, så smällde hon igen plåtluckan rakt i ansiktet på Sten. Både näsa och överläpp fick sig en rejäl kyss av det mer brutala slaget, och Sten ramlade bakåt och blev sittande på marken utanför porten. Inte blev situationen ljusare av att thaikillen på motorcykeln drog iväg i en rivstart, samtidigt som gälla rop på thailändska hördes på andra sidan porten. Sten hade förstått att lärarinnan hade blivit arg, men han hade liksom inte greppat varför. Allt han hade velat var ju bara att få umgås med en riktigt ung skolflicka efter skolan och det var väl inte så konstigt tyckte Sten.

Korkad var han säkert till viss del men det fanns även en viss själbevarelsedrift hos Sten för han hade snabbt bestämt sig för att börja springa ut till närmsta större väg för att där greppa en tuck-tuck till Nana för att där dricka några gravöl. Tur var nog det för honom - även om jag personligen hade önskat att den övriga skolpersonalen hade fått lagt vantarna på honom.

- Och jag som hade tänkt att betala så bra för flickan beklagade sig Sten, som därefter muttrande, besviken och gestikulerande drog vidare nerför Sukhumvit till nya läbbiga äventyr som aldrig mer inbegrep mitt lyssnande öra eller iakttagande öga – tack och lov. 

Tro mig – det finns läbbiga svin lite här och var i vår herres hage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag träffade även på två småländska sadist-pedofiler från Gnosjö under en vistelse i Pattaya under mitten på 80-talat.

Gubbarna (en äldre och en lite yngre) var där i Thailand för att sätta upp en mindre fabriksfilial som skulle tillverka läderartiklar som bälten, mm.

Jag bodde då med en tjej i en enplans radhuslänga i dåvarande utkanten av Pattaya, och dessa herrar hade hyrt lägenheten intill min. Under dagen så hade jag hört hur de skrävlade och skröt på altanen om sina framtida tänkta erövringar.

Nästa kväll kom de tillbaka med ett par riktigt unga thai-tjejer i 13 - 15 års åldern.

De tvingade motvilligt i tjejerna öl och efter hand så spårade det ur mer och mer inne i deras lägenhet.

För att ni ska kunna få behållning av den kommande Julmaten, så ska jag inte gå in mer detaljerat på vad dessa perversa män utsatte tjejerna för.

Men jag kan väl beskriva att det jag hörde från rummet intill var både surrealistiskt äckligt och vidrigt overkligt, och jag undrar om tjejerna psykiskt någonsin hämtade sig från den nattliga pärsen.

Själv glömmer jag aldrig dessa vidriga herrar från Gnosjö – burr vilka typer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Klippt och klistrat från http://www.bra.se/ex...rue&apropa=true

Inga svenskar ska utsätta barn i andra länder

Svenskar ska inte utsätta barn i andra länder för sexuella övergrepp. Det är ett av målen i regeringens handlingsplan mot sexuell exploatering av barn. Men anmälningarna är få.

I december förra året beslutade regeringen om en ny uppdaterad handlingsplan mot sexuell exploatering av barn. Ett av målen i den nya planen var att "inga barn i andra länder ska utsättas för sexuell exploatering av personer från Sverige".

Enligt en ny rapport av Christian Diesen och Eva Diesen vid juridiska institutionen vid Stockholms universitet, begår svenska män varje år mellan 4 000 och 5 000 sexualbrott mot underåriga i samband med resor. De flesta av dem är så kallade tillfällighetsförbrytare, det vill säga män som köper sexuella tjänster av underåriga utan någon egentlig sexuell preferens för barn.

I kampen mot sexuell exploatering av barn utomlands är ett internationellt samarbete en förutsättning, därför är de nordiska sambandsmännen världen över viktiga resurser.

Den svenska kriminalpolisen Annethe Ahlenius är stationerad i Bangkok. Tillsammans med sin danska kollega ska hon, förutom i Thailand, också vara Nordens förlängda arm i Laos, Vietnam, Filippinerna – och Kambodja.

– Vår uppgift är att fungera som en länk mellan nordisk polis och polis på plats, vi är alltså inte operativa, berättar Annethe Ahlenius.

Kontoret i Bangkok är hårt belastat med många typer av ärenden vilket innebär ständigt svåra beslut om prioriteringar och arbetet mot barnsexturismen får tidvis stå tillbaka. Men sedan sommaren 2007 finns en mejl på svenska ambassadens webbplats som går direkt till sambandspoliserna. Länken är till för dem som vill anmäla att de misstänker sig ha sett en nordbo utnyttja ett barn på ett resmål. Samma länk går också att komma åt via Rikskriminalpolisens webbplats.

– Tidsaspekten är viktig. Därför kontaktar vi omedelbart den inhemska polisen om det finns substans i tipsen, säger Annethe Ahlenius.

Sedan starten har cirka 15 tips kommit in via mejl. Vad de sedan har lett till kan hon inte säga, eftersom hon själv inte varit delaktig i utredningarna.

Också på UD:s webbplats finns numera information om barnsexturism. Där står vart den som ser något misstänkt kan vända sig, men också att svenskar som begår brott utomlands kan dömas i Sverige.

När den nya sexualbrottslagen trädde i kraft 2005 togs kravet på dubbel straffbarhet bort för allvarliga sexualbrott mot barn. Det går alltså att bli straffad för något som anses brottsligt i Sverige, även om det inte är det i det land där handlingen sker. Sedan dess har inga svenskar som begått sexuella övergrepp mot barn utomlands dömts i Sverige, enligt Diesens rapport.

Tvärtom visar rapporten att det är väldigt få som blir gripna av lokal polis och nästan ingen som blir anmäld efter hemkomsten, trots att var tionde resenär har sett tecken på barnsexturism utanför Europa.

Men det är få av resenärerna som anmäler sina observationer, vilket gör att polisen inte får kännedom om brotten. Därför har de större svenska researrangörerna förbundit sig vid en uppförandekod som bland annat innebär att de informerar sina resenärer om att barnsexturism kan förekomma och vart den som ser något misstänkt kan vända sig. Men hittills har bara ett fåtal givit sig till känna med sina misstankar.

Text: Annette Wallqvist, frilansjournalist

Märkligt att inte fler har gjort det speciellt eftersom en av tio påstår sig ha sett tecken på barnsexturism utanför Sverige. Undrar hur forskarna kom fram till att 4000-5000 sexuella brott mot minderåriga begås av svenska män varje år? Efter lite sökning hittade jag det här;

Hjälp Polisen att stoppa barnsexturismen

Befinner du dig i Sydostasien och misstänker att det förekommer sexuella övergrepp mot barn i din närhet? På svenska ambassaden i Bangkok finns poliser på plats för att bland annat ta emot tips från allmänheten.

Polisens nordiska sambandskontor i Bangkok har upprättat en e-postadress där tipsare kan lämna information om misstänka sexuella övergrepp mot barn. Det går att lämna tips anonymt men det är bra om polisen har möjlighet att kontakta tipslämnare för kompletterade frågor.

- Det är viktigt att polisen får in tips så snart som möjligt. Färsk information är lättare att arbeta med och gör att vi snabbare kan agera, säger Annethe Ahlenius, kriminalinspektör på Rikskriminalpolisen med placering som polissambandsman i Bangkok.

På den svenska ambassaden i Bangkok finns nordisk polis och tull som arbetar med gränsöverskridande grov kriminalitet. Arbetet sker i samarbete med brottsutredande myndigheter i Thailand, Kambodja, Laos, Vietnam och Filippinerna.

E-postadressen till nordiska sambandskontoret i Bangkok är nlobangkok@nordlo.in.th

Läs mer på svenska ambassadens webbplats

Liza Junker

Går det kanske att klistra den e-posten på ett lämligt ställe?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilken annan nation värdesätter kunskap och förståelse högre än Sverige? Skulle vara roligt att få veta för oss med begränsningar  :whistle:

Bristen pa kunskap gallde de som dommer ut allt och alla och "ser" pedofiler i parti och dussin pa sin 2 veckors-semester. De som inte har forstand att forsta att det de egentligen ser ar fullt normala familjerelationer tex. far/dotter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett en del pedofiler i Thailand-oftast bakom lås och bom hos polisen i Pattaya. Bland annat såg jag britten som kallas "spöket" där under hösten.

Visst förekommer det organiserat sex med barn i Thailand men det sker, precis som i Sverige, mycket ljusskyggt. De springer alltså inte omkring på Bangla Road i Patong.

När det gäller Bodströms och ECPAT´s resa till Thailand var jag inbjuden att följa med men var tvungen att avstå på grund av andra oförutsedda händelser. När jag såg debattinlägget i Sverige så skrev jag ett svar till ECPAT och ifrågasatte ifall de verkligen sett 12-åringar i barerna i Phuket? 

Hur visste de att de var 12-år?

Varför marscherade de inte direkt till polisen och krävde en ombedelbar insats, något de prestige och titelkänsliga thailändarna inte hade kunnat förneka en svensk ex-justitieminister?

Jag undrade också vilken bar det var så att jag själv kunde undersöka hur det låg till.

Men redan i sitt svar till mig gjorde ECPAT en liten pudel som sedan blev total i svaret på mothuggen i debattinläggen under våren.

Endast 15 tips till polisen gör ju att jag nog tror folk sansar sig innan de anmäler, bara för man sett en nordbo med thailändska så behöver han inte vara en pedofil

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att svenssons kommer ner med fördomar om att det finns en massa pedofiler i Thailand.

När då en äldre herre kommer gående hand i hand med sitt hasip hasip, då går pedolarmet, utan att nån förhåller sig med hur det verkligen står till.

Sen raka vägen hem till svedala och klaga på alla pedofiler dom såg.

förövrigt undrar jag om en pedofil måste vara fet o skallig ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänligen,kalla inte mannen för Sten,det heter nämligen jag och jag får dåliga vibbar(min fru är 49)Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Min granne är pedofil. Han är inte svensk. Kommer från mellaneuropa. Vid flera tillfällen kommer en Thai i tjugoårsåldern och lämnar av en pojke i 10-12 årsåldern. Det har pågått en längre tid. Vad tycker ni jag skall göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... om det fanns skälig misstanke (om det t.ex var olika pojkar varje gång) så skulle jag skaffa en kontakt hos polisen jag kunde ringa nästa gång det hände.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min granne är pedofil. Han är inte svensk. Kommer från mellaneuropa. Vid flera tillfällen kommer en Thai i tjugoårsåldern och lämnar av en pojke i 10-12 årsåldern. Det har pågått en längre tid. Vad tycker ni jag skall göra.

Hej Plutten!

Det låter tufft det där. Själv tycker jag är det är bättre att ta det osäkra för det säkra.

Men först måste du försöka utesluta logiska förklaringar som NoBuzz föreslår. Är du helt säkert att det inte handlar om grannens son? Mannen kanske bedriver någon typ av privatundervisning - typ svenska eller piano.

Hur som helst om du tycker att det finns rimligt skäl att misstänka något skumt tycker jag att det är bättre att vända dig till socialtjänsten. Jag tror att polisen kräver mycket mera bevis. Du kan kontakta socialen anonymt. Socialen har all rätt att kontakta grannen och fråga om pojken utan att tala om för honom vad saken gäller.

Hälsning

Svarten 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi har blivit ombedd att även diskutera pedofili som påstås förespråkas i Koranen och av samtliga imamer. Detta i form av barnäktenskap som enbart skulle finnas hos muslimer. Jag förstår att Jing Jing måste vara helt tokig vid det här laget. Här skrivs det illa i inlägg efter inlägg om handlingar som utförs av människor som inte är muslimer. Man kan ju inte ens skriva att man tycker att det är lika taskig för en svensk att stjäla en jacka som det för en muslim utan att anklagas för att förringa muslimsk hedersmord, stöld och terrorism samt för att vara kommunist och taliban! Jag undrar hur Jing Jing känner sig nu?  :D:D

Samtliga undersökningar visar att barnäktenskap är mycket utspritt över världen oavsett religiös eller etnisk tillhörighet. Indien och subsahariska Afrika - i synnerhet Sydafrika och Nigeria - pekas ut som de regionerna där barnäktenskap är vanligast. I mindre omfattning finns barnäktenskap i mellanöstern och Latinamerika. Det är huvudsakligen UNICEF som har undersökt fenomenet. Organisationen har ett globalt nätverk för att kunna ge en trovärdig redogörelse. Organisationen konstaterar att det inte finns något samband mellan religion och barnäktenskap. Det är snarare en uppgörelse mellan ett fåtal familjer än en utbredd samhällsinstitution.

Här finns lite mera information

http://en.wikipedia./Child_marriage

I följande artikel finns lägsta legala ålder för äktenskap i världens länder. Här finns inget belägg på att muslimska länder tillåter äktenskap vid en lägre ålder än övriga - tvärtom till och med.

http://en.wikipedia.arriageable_age

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett jädrans dilemma att inte veta vad som försigår, men jag kan inte låta bli att minnas häxjakten på barnmisshandlare och sexövergripare(heter det så?) för några år sedan.

Myndigheterna gick ut med informationsdrive på skolor, dagis e.t.c. och plötsligt blev det minsta blåmärke ett "bevis" för misshandel i hemmet med anmälan till socialen och en j-a massa folk som "utreddes", och i dessa fall var den stackars anhörige banne mig skyldig tills motsatsen kunde bevisas, och då var skadan redan skedd,.

Hur många fick inte en livskris utav dessa påstådda bevis, till allra största delen rena fantasifoster, bevare oss för en liknande pedofiljakt där det inte finns någon.

Utan att på något sätt skyla över ruskigheterna, var försiktig och försök ta reda på så mycket fakta som möjligt, en anonym anmälan till socialen barnjour är väl det bästa jag sett i denna tråd, samtidigt ska man ha i åtanke att det finns folk även där som inte kan hålla på tystnadsplikten.

Nä fy f-n, nu ska jag fira jul istället.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen. Det var ju intressant att läsa några svar. Jag har följt tråden en del. Ska nu berätta vad jag gjorde.

I november för ett år sedan kontaktade jag Ambassaden och informerade allt jag visste. Dom agerade snabbt och korrekt. Redan ett par dagar senare fick  jag besök av två från Interpol Jag informerade allt jag visste.

Den femte december förra året kom det 15 poliser från Bangkok. Dom skulle stanna här tills grannen fick besök. Poliserna var en del civila en del i uniform Dom

befann sig runt hela området. En del var inne i mitt hus. En del spelade biljard på min terass. 

Redan samma dag kom en Thai i tjugoårsåldern och hade en pojke på 12 år med sig. Poliserna väntade några minuter. Gorde en inbrytning hos grannen och tog honom på bar gärning. Alla tre fördes till Bangkok. Pedifilens namn, ålder och nationaltet kunde läsas i de flesta tidningarna i Thailand samt även på nätet.

Han riskerade 20 års fängelse. Han satt sitt hus till försäljning. Den åttonde december ringde Interpol mig och tackade för hjälpen.

Två veckor senare var han tillbaka. Han har betaalt en struntsumma i borgen.Detta hände alltså för ett år sedan. Han bor fortfarande granne med mig och vad som är värst är att trafiken har fortsatt. Inte i samma omfattning som tidigare.

Grannen vet vem som anmälde honom. Sens moral. Är det värt att agera med risk att få en kula i huvudet. Jag skulle göra likadant i dag.

Nu kanske ni har fått något att fundera över. Och som sagt, läs de tidigare inläggen i detta ämne. Jag har senare haft kontakt med Interpol som beklagar att detta kan ske, men säger samtidigt att Thaländskl lag gäller. Det kanske blir en rättegång om 10 år. Grannen har sitt pass kvar, har förlängt sitt årsvisum. Vilket innebär att når och om det blir aktuellt med en rättegång lämnar han landet. Sug på den karamellen,

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga, Plutten. Men å andra sidan - om trafiken fortsätter och han blir tagen igen med smuts på trumpeten så har han förmodligen även brutit mot villkoren för borgen, och kanske inte släpps mot borgen en gång till. Värt att pröva om han ändå vet vem som anmälde honom.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag upprepar mig igen: Det bästa är att anmäla eller snarare tala om för till polisen om man misstänker att något övergrepp skett eller är på väg att ske. Då får polisen göra ett besök och avgöra hur det ligger till i stället för att leka polis, domare och bödel på egen hand.

De tar kontakt och kollar upp det misstänkta och är allt i sin ordning så lämnar de platsen snabbt och smidigt.

Det är inte så att huset omringas och kravallpolisen stänger av soierna omkring, det kommer oftast två poliser, uniformerade eller civilklädda, som gör ett snyggt och prydligt besök. Jag har nyligen pratat med en polis, som spelade dart för mig tidigare, om det här och han sa att de försökte se till att få dit civilklädda eftersom det var ganska mycket felanmälningar i de här fallen och att de inte ville genera varken hotellet eller den som hade blivit rapporterad om anmälan inte stämde. De som grips med pukor, trumpeter och media är såna som det förekommit spaning på under längre tid och då är de närmare 100% säkra när de gör tillslaget.

Det kommer mer regn på Phuket än i Bergen i Norge! 
Håkan, X-LA CHIQUITA, Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

Numera ( för tillfället) Mora, Dalarna, Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det här med Sharialagarna som tillåter giftermål från 9 års ålder för tjejerna samt kvinnoförtrycket kan ju Pedofiler utnyttja sig av.

http://www.arameiska.se/Poltik/6.htm

http://www.sanningen...nan_i_islam.asp

Jag vet inte om jag vill tro på något som "Livets Ord" står för. Ser vi västerlänningar på Bibeln så vet jag inte om den är så mycket bättre än Koranen när det gäller våld mot kvinnor. Din länk till www.sanningenomislam.se/kvinnan ger jag inte mycket för, det är en av många länkar som är till för att svartlista allt som kommer från arabvärlden. Vi ska nog börja titta på oss själva innan vi snackar skit om andra människor.

  :wai: gubben  :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...