Jump to content
IGNORERAD

Sinsod


lillamannen

Recommended Posts

Blir lite Nyfiken angående Sinsod..

Undrar vad FF kan få för Ea, Blond "29" år gammal, inte oskuld men inga barn.

Har eget hus, företag som omsätter ca 90" i månaden..

Klarar av att byta däck på bilen, men ganska dålig på att städa.

Men mellan tummen o pekfingret vad kan man få för henne..

 

FF

 

 

Skulle nog tro att beroende på vilken världsdel och land vi pratar om,

 

så skulle nog EA inbringa allt mellan 25 öre upp till ett par miljoner

 

Alternativ motsvarande i levande djur ( får, kameler och andra diverse höns )  :14:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 252
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    13

  • Rillex

    12

  • andrejsdenruskige

    9

  • scorpio63

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men men, verkar vara allmän åsikt att inte betala för fru? Sen vet jag inte hur Ni ställer Er på invandrare i Sverige.

Var det inte ta skeden dit Du kommer, det ska väl vara samma på motsatt, när Ni är i främmande land.

 

Sen vet jag inte om det är särskild respektfullt att sancka om gammal sed när man pratar om sina svärföräldrar som

ett paket, typ betalat frakten fram o tilbaka några gånger.

 

Riktiga karla karlar knullar gratis, även på Pattis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hennes utbildning.

 

Phuket Vocational College

Khon Kean  Welfare School

 

 

Har hon en yngre syster?

 

Ja, hon är 20år med en dotter på 3 år Thaipojkvän, men han är inte far till barnet.

 

 

Hennes utseende. (gärna foto).

 

Vanlig Thaitjej jobbar på hotell 155cm o 51kg

 

 

Är hon oskuld?

 

Nej det kan jag inte tänka mej

 

 

Hennes föräldrars samhällsställning och ålder?

 

Samma ålder som mej, skilda

 

Mamma tar hand om dotters 3 åring

Pappa jobbar

 

 

 

Lillamannen

 

Hur och när kom det här med sinsod upp?

Har tjejen själv nämnt någontintig om sinsod??

Har hon bett dig att prata med sin mamma om denna?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket sinsod fick de av den 17 åriga systerns man? Ta den summan som ett riktmärke, och börja förhandlingarna.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Men men, verkar vara allmän åsikt att inte betala för fru? Sen vet jag inte hur Ni ställer Er på invandrare i Sverige.

Var det inte ta skeden dit Du kommer, det ska väl vara samma på motsatt, när Ni är i främmande land.

 

Sen vet jag inte om det är särskild respektfullt att sancka om gammal sed när man pratar om sina svärföräldrar som

ett paket, typ betalat frakten fram o tilbaka några gånger.

 

Riktiga karla karlar knullar gratis, även på Pattis.

Om man ska ta seden dit man kommer så förutsätter det ju att man ska bosätta sig i Thailand, vilket jag inte tror att de flesta gör som betalar sinsod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men men, verkar vara allmän åsikt att inte betala för fru? Sen vet jag inte hur Ni ställer Er på invandrare i Sverige.

Var det inte ta skeden dit Du kommer, det ska väl vara samma på motsatt, när Ni är i främmande land.

 

Sen vet jag inte om det är särskild respektfullt att sancka om gammal sed när man pratar om sina svärföräldrar som

ett paket, typ betalat frakten fram o tilbaka några gånger.

 

Riktiga karla karlar knullar gratis, även på Pattis.

Jag hade varit ute o festa "lite" då två kvinnor i Pattaya på 5 tiden på morgonen erbjöd mig att följa dom hem.Men jag hade bara 10฿ kvar i fickan,men det hade räckt sa dom.Så jag hade väl inte fått gratis=Jag är inte en riktig man utan ja är väl en särring.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lär ju aldrig hamna i denna situationen där sinsod lär förekomma, men jag tycker att ska man betala sinsod så ska det vara den gången punkt slut. Ska man inte betala så kan man ge lite varje månad efter sin inkomst.

Men den som först betalar en sinsod och sen fortsätter månadsbetalningen år efter år till svärföräldrarna gör svärföräldrarna rika och dig själv fattig.

Jag personligen skulle hellre se till att mina föräldrar ska få det där lilla extra innan jag skänker bort mitt överflöd av pengar till någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jävlar vilka gneträvar här finns. Har ni fler spartips?

 

Ses i närmaste 7/11 för vidare tips! :)

 

 

Exakt. Själv la jag bara en liten handpenning och sen körde jag 3+3 års leasingavtal på frugan.

Svärmor försökte höja avgiften efter dom första 3 åren, men jag fick förklara att en sänkning nog låg närmare tillhands

då modellen hon leasade ut inte alls var så billig i drift som hon hade lovat.

 

Blir lite dyrare än att casha o köpa direkt men har bara tre månaders uppsägningstid om man vill köra ett nyare modellår :friends:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lär ju aldrig hamna i denna situationen där sinsod lär förekomma, men jag tycker att ska man betala sinsod så ska det vara den gången punkt slut. Ska man inte betala så kan man ge lite varje månad efter sin inkomst.

Men den som först betalar en sinsod och sen fortsätter månadsbetalningen år efter år till svärföräldrarna gör svärföräldrarna rika och dig själv fattig.

Jag personligen skulle hellre se till att mina föräldrar ska få det där lilla extra innan jag skänker bort mitt överflöd av pengar till någon annan.

Kloka ord.Ha det så gott nu hos våran vän Gotland i paradiset. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

polade med en tjej från Bkk, hon bara garva o sa att det är bara "lantisarna från Isan och Hi-so som körde med sinsot för show off

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig har det aldrig evart aktuellt då det är emot mina principer. Jag har idag en värdens lyckligaste kvinna som står och dansar framför teven till thaimusik då vi båda väntar på att fotbollen ska börja. Har dansat litegrann jag med när jag behöver en ny öl :-) Hon skulle aldrig byta ut eller vara lyckligare med en sod. XXede

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

polade med en tjej från Bkk, hon bara garva o sa att det är bara "lantisarna från Isan och Hi-so som körde med sinsot för show off

Tja,

Stämmer säkert, gissar att de flesta flickvänner/ fruar är lantisar på detta forum.

I Isaan säger dom att medelklassen är dryga, verkar stämma det också...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt. Själv la jag bara en liten handpenning och sen körde jag 3+3 års leasingavtal på frugan.

Svärmor försökte höja avgiften efter dom första 3 åren, men jag fick förklara att en sänkning nog låg närmare tillhands

då modellen hon leasade ut inte alls var så billig i drift som hon hade lovat.

 

Blir lite dyrare än att casha o köpa direkt men har bara tre månaders uppsägningstid om man vill köra ett nyare modellår :friends:

Jag funderar på att slå till på leasing men har några frågor:

Vad var restvärdet efter 3+3 år?

Vad var förmånsvärdet under leasingperioden?

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på att slå till på leasing men har några frågor:

Vad var restvärdet efter 3+3 år?

Vad var förmånsvärdet under leasingperioden?

:crazy:

 

 

Kör du så hårt som jag gör så blir restvärdet noll efter 6 år, men det var roligast att gasa för fullt den först leasinperioden nu blir det en burnout i veckan kanske.

Iom att det klassades som en bättre begagnad isaantraktor jag leasade så blev förmånsvärdet noll där med :thumbsup:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer man fruntimmer verkar det vara en himla massa trams om pengar hit och dit, gör som mig välj det manliga könet och slipp en massa tjafs om "sinsod" och massa slantar högt och lågt  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer man fruntimmer verkar det vara en himla massa trams om pengar hit och dit, gör som mig välj det manliga könet och slipp en massa tjafs om "sinsod" och massa slantar högt och lågt  ;)

 

Ett litet problem bara...det hänger ett klockspel på musslans plats :blink:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Stämmer säkert, gissar att de flesta flickvänner/ fruar är lantisar på detta forum.

I Isaan säger dom att medelklassen är dryga, verkar stämma det också...

Puss

Erkki

 

 

hon va inte medelklass, hon bara ansåg att det var förlegat och när hon gifte sig så var det utan sinsod   :thumbsup:    o hon va inte det minsta dryg

 

personligen så tycker jag att det är statusjakt, se bra ut i byn etc, sen så är det ännu fånigare att pröjsa sinsod för nån som vart gift tidigare, ännu värre när föräldrarna snor stålarna

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet problem bara...det hänger ett klockspel på musslans plats :blink:

 

På ålderns höst finns det två hängpungar i familjen! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet problem bara...det hänger ett klockspel på musslans plats :blink:

 

Det är ju det som är finessen i det hela, som en en kompis sa till mig en gång, "konstigt med dessa mindre vackra fruntimmer och dessa snygga män hur kan det komma sig"  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

hon va inte medelklass, hon bara ansåg att det var förlegat och när hon gifte sig så var det utan sinsod   :thumbsup:    o hon va inte det minsta dryg

 

personligen så tycker jag att det är statusjakt, se bra ut i byn etc, sen så är det ännu fånigare att pröjsa sinsod för nån som vart gift tidigare, ännu värre när föräldrarna snor stålarna

Ja och när det sen försvaras med att om dottern gifter sig försvinner föräldrarnas inkomst därav betalar en del en hög sinsod, likförbannat fortsätter samma personer att skicka pengar varje månad till svärföräldrarna.

Dom thailändare som har faranger till svärsöner är oftast rikare än oss i Sverige som måste jobba sig till en inkomst på fabrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...