Jump to content
IGNORERAD

Sinsod


lillamannen

Recommended Posts

Förslaget är väl att du antingen talar med frugan eller skaffar någon hjälp. Sedan tala med överhuvudet i familjen. En förhandling. Där du utgår från att dom fläskar på utav bara helvete. Jämför med tröjförsäljarna på turistorter. Pröva att bjuda ut ÖH på resturang när ni talar med varandra. Kan löna sig. Ingen tar illa upp i Thailand vad jag hört om en förhandling. Däremot anses du korkad om du går med på allt och kan få problem i framtiden med alla parasiter.

Lycka till.

ps Tänk med rätt huvud

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 252
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    13

  • Rillex

    12

  • andrejsdenruskige

    9

  • scorpio63

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

å vad får dig att tro att jag inte var seriös? ??? kolla vad P3 svarade så får du se.

 

Du vill väl inte vara snål eller???

 

Hostade du upp detta när du gifte dig för några år sedan? 

 

"minst 1 mille tycker jag hon kan vara värd, men lägg 2 för säkerhets skull och glöm inte 20 bhat guld oxxå. Sen kanske mamma och pappa vill ha varsin ny Lexus oxxå.

 

Övriga släkten nöjer sig säkert med varsin Toyota."

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hur mycket ska man betala i sinsod, hon är aldrig varit gift förut, inga barn har hon heller och är 25 vårar ung?

 

 

 

 

Lillamannen

frånn  normal famild melan 200 och 300 tusen bath jag pröjsa 100 och då hade hon vart sambo och 2 barn alldeles för dyrt :tommy:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite mer information får du allt lämna.

 

Hennes utbildning.

Har hon en yngre syster?

Hennes utseende. (gärna foto).

Är hon oskuld?

Hennes föräldrars samhällsställning och ålder?

 

 

 

Hennes utbildning.

 

Phuket Vocational College

Khon Kean  Welfare School

 

 

Har hon en yngre syster?

 

Ja, hon är 20år med en dotter på 3 år Thaipojkvän, men han är inte far till barnet.

 

 

Hennes utseende. (gärna foto).

 

Vanlig Thaitjej jobbar på hotell 155cm o 51kg

 

 

Är hon oskuld?

 

Nej det kan jag inte tänka mej

 

 

Hennes föräldrars samhällsställning och ålder?

 

Samma ålder som mej, skilda

 

Mamma tar hand om dotters 3 åring

Pappa jobbar

 

 

 

Lillamannen

Ändrades av lillamannen
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hennes utbildning.

 

Phuket Vocational College

Khon Kean  Welfare School

 

 

Har hon en yngre syster?

 

Ja, hon är 20år med en dotter på 3 år Thaipojkvän, men han är inte far till barnet.

 

 

Hennes utseende. (gärna foto).

 

Vanlig Thaitjej jobbar på hotell 155cm o 51kg

 

 

Är hon oskuld?

 

Nej det kan jag inte tänka mej

 

 

Hennes föräldrars samhällsställning och ålder?

 

Samma ålder som mej, skilda

 

Mamma tar hand om dotters 3 åring

Pappa jobbar

 

 

 

Lillamannen

 

Oj, en 20årig thailändska?

För mig hade det varit en allt förstor mental skillnad om inte hon är nogot undantag i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett giltigt/lagligt giftermål i Thailand kostar runt 50 Baht på det lokala Amphurkontoret.   Vill man sen bränna mer pengar, så beror det på djupet på fickorna hos den giftaslustna mannen.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hostade du upp detta när du gifte dig för några år sedan? 

 

"minst 1 mille tycker jag hon kan vara värd, men lägg 2 för säkerhets skull och glöm inte 20 bhat guld oxxå. Sen kanske mamma och pappa vill ha varsin ny Lexus oxxå.

 

Övriga släkten nöjer sig säkert med varsin Toyota."

se tidigare svar.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Flickvännen ska ha 9999999 bath i sinsod,tyvärr är hon fortfarande flickvän efter 11 år.

Jag sparar fortfarande...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte 1 Bath fick dom i sinsod. Men o andra sidan så har dom kostat en hel del genom åren genom månatliga latmansbidrag å andra idi*taffärer.

 

Men sen 2år tillbaka så har det inte blivit någe bidrag från min pluska.  Sen vad frugan tycker och gör e ju en annan sak.

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Föräldrarna skillda. Mamma tar hand om systers barn om jag fattat rätt. Då är det mamma som ska smörjas. Kan bli svårt. Där kan kostnaderna dra iväg. Stå på dig. Du måste troligtvis hjälpa till varje månad för att mamma ska överleva(kul va). Den yngre dottern sponsrar nog väldigt lite. Då är du den nya messias som förväntas ta alla kostnader. Små som stora.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag skulle aldrig betala sinsod av princip. Sedan har jag hjälpt familjen med pengar motsvarande minst en normal sinsod under de 4 år som vi varit tillsammans. 

 

Jag har jag inga som helst problem med att hjälpa dem med pengar varken ekonomiskt eller per princip men att betala för att gifta sig, där går gränsen.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag skulle aldrig betala sinsod av princip. Sedan har jag hjälpt familjen med pengar motsvarande minst en normal sinsod under de 4 år som vi varit tillsammans. 

 

Jag har jag inga som helst problem med att hjälpa dem med pengar varken ekonomiskt eller per princip men att betala för att gifta sig, där går gränsen.

 

Vart tog multikulturisten i dig vägen?

Varför inte ta sig ett smakprov av den?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Vart tog multikulturisten i dig vägen?

Varför inte ta sig ett smakprov av den?

"Jag har mina principer men om de inte passar så har jag andra."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Flickvännen ska ha 9999999 bath i sinsod,tyvärr är hon fortfarande flickvän efter 11 år.

Jag sparar fortfarande...

Puss

Erkki

Livet är hårt mot Dig. Kämpa på och skaffa ett jobb till, för fanken. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite Nyfiken angående Sinsod..

Undrar vad FF kan få för Ea, Blond "29" år gammal, inte oskuld men inga barn.

Har eget hus, företag som omsätter ca 90" i månaden..

Klarar av att byta däck på bilen, men ganska dålig på att städa.

Men mellan tummen o pekfingret vad kan man få för henne..

 

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir lite Nyfiken angående Sinsod..

Undrar vad FF kan få för Ea, Blond "29" år gammal, inte oskuld men inga barn.

Har eget hus, företag som omsätter ca 90" i månaden..

Klarar av att byta däck på bilen, men ganska dålig på att städa.

Men mellan tummen o pekfingret vad kan man få för henne..

FF

Ta med henne till Saudiarabien så får du massor av kameler. Jag blev erbjuden flera hundra för en kvinnlig kollega i flottan när vi var där..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ta med henne till Saudiarabien så får du massor av kameler. Jag blev erbjuden flera hundra för en kvinnlig kollega i flottan när vi var där..

Hur förvarar du kamelerna under vintern?

;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk lite längre.

Det har nog stor betydelse för ert framtida liv tillsammans hur just bröllopet och sinsod utformas.

Om du inte på allvar talar med henne och hennes familj om sådant som pengar och framtid, så finns ju en uppenbar risk för missförstånd och stora förväntningar framöver.

Var tydlig med hur du tänker. Det är bättre att ni talar ut nu - än sedan. Åtminstone tror jag det.

Lycka till.

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur förvarar du kamelerna under vintern?

;)

Man undrar ju också om det krävdes importtillstånd och hur transporten till Sverige ordnades.

Jag har några surkärringar på jobbet som jag mycket väl kan tänka mig att byta bort! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förmodar att du och din blivande fru känner varandra väl och hurudan ekonomi både du och hon har = vilken ekonomi ni tillsammans har. Rådgör med henne, för till syvende och sist är det den lilla älsklingen som i framtiden kommer att bestämma och styra allt.

Är sinsoden bara ett spel för galleriet eller är det början på en livslång (deras) avbetalning.

Inte ens en satang jag betalt Lis anhöriga, fick räcka med frakten fram och tillbaka några gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Hej Lillamannen,

Sjalv betala jag inte en spann, en gammal forlegad pryl men sinsod, jag har flera bekanta som har liknande losningar som nagon namde, att man visar en summa officiellt som man sen far tillbaka, for manga ar det viktigt att visa stort, skryt eller vad det kallas, allt annat ar fullstandigt vansinne som i det exemplet P3 namde, tycks det ar valdigt viktigt att visa upp en fasad for Thai, om du skulle stota pa patrull sa handlar aktenskapet bara om pengar, da ar battre att se sig om efter en ny partner.

Halsningar

Chan 2011

Ja samma här!

 

Jag förklarade att jag inte ville köpa min fru!

 

Det är ju ändå 2000-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja samma här!

 

Jag förklarade att jag inte ville köpa min fru!

 

Det är ju ändå 2000-talet.

Jag byggde en kåk på berget till min blivande fru - jag tyckte väl att det kunde räcka (dvs pengarna var sedan slut). :-)

Finns också en gammal klassiker på det temat som man hört mycket på då det begav sig. Tyvärr enbart på språket från andra sidan viken, dock är sången lika bra för det:

Kalliolle, kukkulalle

rakennan minä majani.

Tule, tule tyttö nuori

jakamaan se mun kanssani.

 

http://www.youtube.com/watch?v=S0B1EQpq2QM

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk lite längre.

Det har nog stor betydelse för ert framtida liv tillsammans hur just bröllopet och sinsod utformas.

Om du inte på allvar talar med henne och hennes familj om sådant som pengar och framtid, så finns ju en uppenbar risk för missförstånd och stora förväntningar framöver.

Var tydlig med hur du tänker. Det är bättre att ni talar ut nu - än sedan. Åtminstone tror jag det.

Lycka till.

Mycket klokt sagt, har själv hamnat i en situation där förväntningarna ställts i en "drömfabrik" och när drömmen inte slog in...ingen "drömtillvaro"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit gift 2 ggr. med Thai. Aldrig betalt nogånthing, inte ens varit tillfrågat.  Det ända som jag betalade var mat och dricka till festen

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...