Jump to content
IGNORERAD

Sinsod


lillamannen

Recommended Posts

Sinsoden är levande i allra högsta grad. Kändisarnas transaktioner vid giftermål är något det skvallras om i pressen.
Ta hand om era familjer men skippa sinsoden. Ett kvitto på om hon & hennes familj älskar & respekterar dig.

Detta är min personliga inställning men...
 

Tyvärr kan det leda till att din partner tvingas av sin familj att lämna dig...
Många ser döttrarna som en inkomstkälla snarare än familjemedlemmar.

 

För att göra ämnet mera komplicerat så addera sjukdom hos någon av föräldrarna.

Få thai tjejer av lägre samhällsklass skulle välja partner med hjärtat då.

Allvarligt talat så känns det som att många tjejer oavsett samhällsklass inte väljer partner med hjärtat.

Min syn på kärlek & relationer kolliderar verkligen med den thailändska på detta plan.

 

Glöm inte att den som håller i kapitalet styr. Var inte rädd för att dra saken till sin spets.

Tror att du i längden tjänar på detta oavsett åt vilket håll saken utvecklar sig.

 

Knepigt ämne...

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 252
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lillamannen

    13

  • Rillex

    12

  • andrejsdenruskige

    9

  • scorpio63

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den finns kvar som sagt.

Jag gjorde en omgjord idee av detta,jag lade fram att sinsod var inga problem alls

svärmor ville ha 40 000 :-(gumman 39 år då å hade barn) jag sade att om vi gifter oss i Thailand

och Sverige,så blir sinsoden 50 000 :-Bht- OM vi anammar svensk respektive.thai tradition..

Dvs i Thailand så står jag för hela kalaset,MEN i Sverige står brudgummens föräldrar

för alltihopa - efter info om ett giftemål i Svedala går lös på 100-200 tusen sek

Så vart det otroligt tyst om sinsod och ta hand mig :)   Inga önskemål de senaste 5 åren iaf ;)

Lugnt å skönt nu va

B

Borde väl vara brudens? Eller ska det vara "brudgummans" :thumbsup: ?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Sinsoden är super. Jag betalade ingenting för jag är en kitie. Men när dottern snart börjar dejta  människor och hittar den rätta. Då ni kommer jag att styra beloppet utifrån vilken nationalitet hon hittar. En thaikille måste fetbetala. Vissa månniskor från andra länder får ett erbjudande att det inte blir något bröllopp.  Det kallas att lägga sig i. Ha en bra fredag.

MVH

John Konkurs

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...