Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

Ingen annan som har varit intresserad av ฿Itcois ännu?

Har bara iår stigit från 9 dollar tom. 400 dollar.

Om någon är nyfiken så kan man utöka sitt allmänvetande angående ฿itcoins bla. På youtube.

P.S jäääklar vilket åskväder just nu i Jomtien/Pattaya.aldrig varit med om liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Ingen annan som har varit intresserad av ฿Itcois ännu?

Har bara iår stigit från 9 dollar tom. 400 dollar.

Om någon är nyfiken så kan man utöka sitt allmänvetande angående ฿itcoins bla. På youtube.

P.S jäääklar vilket åskväder just nu i Jomtien/Pattaya.aldrig varit med om liknande.

Har varit med på tåget sen i Mars och oj vad dom stigit den sista veckan ;)

Ska noteras att vi fick en lag här iThailand för några veckor sedan som förbjuder all handel med bitcoins, kan bara vara bra att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit med på tåget sen i Mars och oj vad dom stigit den sista veckan ;)

Ska noteras att vi fick en lag här iThailand för några veckor sedan som förbjuder all handel med bitcoins, kan bara vara bra att veta.

Roligt att höra att du hoppade på tåget.Ser ut som att det är svårt att stoppa tåget nu även om det kommer lite backar ibland.

Det att Thailand har förbjudit handeln med bitcoin gör ju i princip ingenting.Bitcoin känner inte till länders gränser.

Skönt att det finns nåt som kan ta bort makten från bankeliten och folket kan ta det tillbaka.

Väldigt intressanta dom närmsta åren.Jag tror att det kommer att hända mycket.

Grattis igen till ett lyckat val,du är fortfarande en av få som har bitcoins.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Roligt att höra att du hoppade på tåget.Ser ut som att det är svårt att stoppa tåget nu även om det kommer lite backar ibland.

Det att Thailand har förbjudit handeln med bitcoin gör ju i princip ingenting.Bitcoin känner inte till länders gränser.

Skönt att det finns nåt som kan ta bort makten från bankeliten och folket kan ta det tillbaka.

Väldigt intressanta dom närmsta åren.Jag tror att det kommer att hända mycket.

Grattis igen till ett lyckat val,du är fortfarande en av få som har bitcoins.

 

Sälj nu.

Kraftig bubbla som snart brister.

 

Detta är bara ren gissning. Hade jag vetat sådant hade jag varit stenrik idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sälj nu.

Kraftig bubbla som snart brister.

 

Detta är bara ren gissning. Hade jag vetat sådant hade jag varit stenrik idag.

Varför tror du att det är en bubbla?
Link to comment
Dela på andra sajter

Sälj nu.

Kraftig bubbla som snart brister.

 

Detta är bara ren gissning. Hade jag vetat sådant hade jag varit stenrik idag.

Ok.Jag läste ditt inlägg igen.Ren gissning i got it.
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ok.Jag läste ditt inlägg igen.Ren gissning i got it.

 

Gissar på att priset har stigit och många vill kamma hem vinsten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte heller att tåget går att stoppa längre.
Jag gissar att dom flesta som har bitcoin inte har dom som investering utan ett smidigt avgiftsfritt betalningsystem.
Fler och fler som varit lite rädda börjar tycka att det är ett fungerande betalsystem och använder bitcoin, fler användare och priset stiger..
Tror inte att dom som har bitcoin som en investering och eventuellt ska kamma hem en vinst rubbar kursen så mycket negativt.
Gissar på en fortsatt uppgång ett tag till :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tror inte heller att tåget går att stoppa längre.

Jag gissar att dom flesta som har bitcoin inte har dom som investering utan ett smidigt avgiftsfritt betalningsystem.

Fler och fler som varit lite rädda börjar tycka att det är ett fungerande betalsystem och använder bitcoin, fler användare och priset stiger..

Tror inte att dom som har bitcoin som en investering och eventuellt ska kamma hem en vinst rubbar kursen så mycket negativt.

Gissar på en fortsatt uppgång ett tag till :nyam:

 

För mig är mina norska pengar smidiga att använda i Norge. Blir Nok väldigt stark så säljer jag dom till förmån för svensk valuta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar på att priset har stigit och många vill kamma hem vinsten.

Det blir några hack i kurvan men tåget går och det kommer att svida mer och mer ju längre man väntar med att hoppa på.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det blir några hack i kurvan men tåget går och det kommer att svida mer och mer ju längre man väntar med att hoppa på.

 

 

Det svider inte att inte vinna pengar.

Skulle det vara så så skulle jag gräma mig över alla lotto-, måltips- och stryktips-vinster som jag missade förra veckan för att jag inte spelade.

 

Jag har insett att jag kommer att behöva jobba livet ut för min brödföda och förlitar mig inte på spel, gamblig, aktier eller tur. Någon enstaka krona har väl investerats lite här och där, men i det långa loppet så har det nog ingen betydelse.

 

Skulle jag jaga enkla vinster och pengar så hade jag nog gått all-in på det. Har någon konstig tävlingsinstinkt i mig på både gott och ont, vilket hade reslterat i otrygg ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pastas anvandas av knarklangare Sa Us mfl kommer att forsv[ra anv'ndandet Man hat ju nastan satt stopp for det sysemet som anvands i Afrika Dar skyller man p[ Al Quadia mfl org Men jag tror att Us banker mfl tror sig forlora pa det systemet Det ar bade billigare o enklare

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svider inte att inte vinna pengar.

Skulle det vara så så skulle jag gräma mig över alla lotto-, måltips- och stryktips-vinster som jag missade förra veckan för att jag inte spelade.

 

Jag har insett att jag kommer att behöva jobba livet ut för min brödföda och förlitar mig inte på spel, gamblig, aktier eller tur. Någon enstaka krona har väl investerats lite här och där, men i det långa loppet så har det nog ingen betydelse.

 

Skulle jag jaga enkla vinster och pengar så hade jag nog gått all-in på det. Har någon konstig tävlingsinstinkt i mig på både gott och ont, vilket hade reslterat i otrygg ekonomi.

Jag ser inte bitcoins som ett spel jag ser dom som pengar.Kan du förklara för mig varför papperssedlarna med olika nummer är värda något?

Du vill iinte ha enkla vinster och pengar men du inser att du måste jobba livet ut för din brödföda.

Vad ska du göra när inflationen fortsätter men lönerna står och stampar?

Vad ska du göra med papperslapparna eller dom digitala siffrorna på banken när systemet faller.För det kommer det att göra.2008 var det bara timmar ifrån att krascha.

Det är klart att eliten inte vill släppa ifrån sig makten utan kommer att förska skrämma folket bort ifrån bitcoins.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pastas anvandas av knarklangare Sa Us mfl kommer att forsv[ra anv'ndandet Man hat ju nastan satt stopp for det sysemet som anvands i Afrika Dar skyller man p[ Al Quadia mfl org Men jag tror att Us banker mfl tror sig forlora pa det systemet Det ar bade billigare o enklareOffe

Som jag sa dom skyller som vanligt på brottslighet exempelvis terrorism,knark,penningtvätt osv.

Ja bankerna som är för stora att falla tex.Dom kommer att förlora ofantliga summor pengar tack vare bitcoins.

Det kostar ju i princip inga pengar att skicka bitcoins tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inte bitcoins som ett spel jag ser dom som pengar.Kan du förklara för mig varför papperssedlarna med olika nummer är värda något?

Du vill iinte ha enkla vinster och pengar men du inser att du måste jobba livet ut för din brödföda.

Vad ska du göra när inflationen fortsätter men lönerna står och stampar?

Vad ska du göra med papperslapparna eller dom digitala siffrorna på banken när systemet faller.För det kommer det att göra.2008 var det bara timmar ifrån att krascha.

Det är klart att eliten inte vill släppa ifrån sig makten utan kommer att förska skrämma folket bort ifrån bitcoins.

Ja nu var det inte mig du frågade men jag svarar vad jag tycker eftersom det är ett publikt forum.

 

Svaret på dina frågor är knappast att hoppa på alternativa valutor. Eller att jaga kursraketer. Sånt är inte investeringar utan gambling. Luktar lite väl mycket foliehatt och bitterhet i ditt inlägg. Världen kommer inte att gå under i år heller. Inte ens nästa år.

 

Den som lyckas i investeringar är oftast den som är lugn och sansad och inte hoppar på en massa trams i hopp om att snabbt tjäna enorma vinster med små insatser. Ganska enkelt egentligen, i teorin. Svårare i praktiken. Uthållighet är en dygd när det gäller investeringar.

 

/Teoretikern Bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag ser inte bitcoins som ett spel jag ser dom som pengar.Kan du förklara för mig varför papperssedlarna med olika nummer är värda något?

Du vill iinte ha enkla vinster och pengar men du inser att du måste jobba livet ut för din brödföda.

Vad ska du göra när inflationen fortsätter men lönerna står och stampar?

Vad ska du göra med papperslapparna eller dom digitala siffrorna på banken när systemet faller.För det kommer det att göra.2008 var det bara timmar ifrån att krascha.

Det är klart att eliten inte vill släppa ifrån sig makten utan kommer att förska skrämma folket bort ifrån bitcoins.

 

Hur stark/stabil anser du att bitcoin-valutan är.

Det bör ju vara en kraftig inflation när den har stigit såpass.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu var det inte mig du frågade men jag svarar vad jag tycker eftersom det är ett publikt forum.

 

Svaret på dina frågor är knappast att hoppa på alternativa valutor. Eller att jaga kursraketer. Sånt är inte investeringar utan gambling. Luktar lite väl mycket foliehatt och bitterhet i ditt inlägg. Världen kommer inte att gå under i år heller. Inte ens nästa år.

 

Den som lyckas i investeringar är oftast den som är lugn och sansad och inte hoppar på en massa trams i hopp om att snabbt tjäna enorma vinster med små insatser. Ganska enkelt egentligen, i teorin. Svårare i praktiken. Uthållighet är en dygd när det gäller investeringar.

 

/Teoretikern Bond1

Jag är inte bitter även om det kan verka så.Jag tror inte att systemet kraschar innan 2016.men jag är övertygad om att valutorna som dom ser ut idag kommer att ändras drastiskt.Förmodligen så kommer dom att vara uppbackade av guld och silver och jag tror inte att bitcoins kommer att försvinna.

I princip så är tex. dollarn nästintill död redan eftersom många länder har kommit överens att inte använda dom sinsemellan.tex Kina,Ryssland,Australien,Brasilien,Turkiet,osv.

Valutors värde urgröps hela tiden tex dollarns värde har väl sjunkit ungefär 97% senaste hundra åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stark/stabil anser du att bitcoin-valutan är.

Det bör ju vara en kraftig inflation när den har stigit såpass.

Bitcoins finns i ett visst antal och kan inte tryckas i oändlighet som man kan med våra pengar

Självklart så kommer den att vara ostabil ett bra tag till och jag jämför hellre priser mot guld än papperslapparna.

Jag kan inte säga ett direktare värde mer än att hälften av alla bitcoinsen är ute och resten kommer gradvis tills alla är ute omkring 2040 ( beräknad).

Skälet att jag köpte är bla. Valutorna som dom ser ut idag omöjligen kan fortsätta mer än Max nåt år till.Jag vill att människorna skall

Styra över pengarna och inte som nu att dom trycker pengar från "intet" och vi betalar ränta och skatt på det.

Det kan låta som att jag har en foliehatt men jag tror att jag följer med i ekonomin mera än svensson också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur stark/stabil anser du att bitcoin-valutan är.

Det bör ju vara en kraftig inflation när den har stigit såpass.

När det är inflation på ฿itcoins värde=summan blir högre.

Inflation använder man oftast som referens till ett pris som du måste betala när du köper en vara.

Om värdet på ฿itcoins stiger betyder det att priset sjunker och därmed är det inte inflation på ฿

Däremot deflation.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag är inte bitter även om det kan verka så.Jag tror inte att systemet kraschar innan 2016.men jag är övertygad om att valutorna som dom ser ut idag kommer att ändras drastiskt.Förmodligen så kommer dom att vara uppbackade av guld och silver och jag tror inte att bitcoins kommer att försvinna.

I princip så är tex. dollarn nästintill död redan eftersom många länder har kommit överens att inte använda dom sinsemellan.tex Kina,Ryssland,Australien,Brasilien,Turkiet,osv.

Valutors värde urgröps hela tiden tex dollarns värde har väl sjunkit ungefär 97% senaste hundra åren.

 

Vad är det som avgör bitcoins värde? Ligger det någon substans bakom valutan?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bitcoins finns i ett visst antal och kan inte tryckas i oändlighet som man kan med våra pengar

Självklart så kommer den att vara ostabil ett bra tag till och jag jämför hellre priser mot guld än papperslapparna.

Jag kan inte säga ett direktare värde mer än att hälften av alla bitcoinsen är ute och resten kommer gradvis tills alla är ute omkring 2040 ( beräknad).

Skälet att jag köpte är bla. Valutorna som dom ser ut idag omöjligen kan fortsätta mer än Max nåt år till.Jag vill att människorna skall

Styra över pengarna och inte som nu att dom trycker pengar från "intet" och vi betalar ränta och skatt på det.

Det kan låta som att jag har en foliehatt men jag tror att jag följer med i ekonomin mera än svensson också.

 

Vad baseras värdet på. Varenda Bitcoin verkar vara tryckta pengar om det inte finns ett värde knutet till valutan som t.ex guld.

Är det någon som har köpt in tonvis av guld och "producerar" Bitcoins.

Hur mycket Bitcoins finns det och hur många kommer det att finnas? Ska dessa räcka till hela jordens befolkning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som avgör bitcoins värde? Ligger det någon substans bakom valutan?

Du svarade inte på min fråga tidigare vad är det för substans på dina pengar?
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du svarade inte på min fråga tidigare vad är det för substans på dina pengar?

 

Allt är väl mer eller mindre Index-värderat idag, så vad exakt som ligger bakom värdet av mina siffror vet jag inte.

Då får jag sitta på de fysiska värden jag har.

Vid en ekonomisk totalkollaps så är en motorsåg, skottkärra, gympaskor, hus, bil och annan egendom mer värt än bitcoins.

 

En gammal halvsanning som inte är så tokig är "gör av med dina pengar innan dom tar slut".

 

Kanske byteshandel är din grej. Sju vinterjackor mot två grisar.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

När det är inflation på ฿itcoins värde=summan blir högre.

Inflation använder man oftast som referens till ett pris som du måste betala när du köper en vara.

Om värdet på ฿itcoins stiger betyder det att priset sjunker och därmed är det inte inflation på ฿

Däremot deflation.

 

Ja, men du kan prova med att köpa en kopp kaffe av mig för dina bitcoins. Eller så kan du gå på ICA och köpa det....om det går.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är väl mer eller mindre Index-värderat idag, så vad exakt som ligger bakom värdet av mina siffror vet jag inte.

Då får jag sitta på de fysiska värden jag har.

Vid en ekonomisk totalkollaps så är en motorsåg, skottkärra, gympaskor, hus, bil och annan egendom mer värt än bitcoins.

 

En gammal halvsanning som inte är så tokig är "gör av med dina pengar innan dom tar slut".

 

Kanske byteshandel är din grej. Sju vinterjackor mot två grisar.

Indexvärderat mot vad?Värdet på dina pengar finns därför att dom har ett förtroende av värde.Dom är inte bundna till guld längre tex.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...