Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

41 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja DB är det nog få som litar på, undrar hur nöjda deras aktieägare är med en nedgång med 75% på 10 år.

 

/ SatanG

Märkligt hur det kan gå så illa. DB var ju en välrenommerad bank en gång i tiden.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

On 1/21/2021 at 9:49 AM, Captain Morgan said:

Det finns både plus och minus med Bitcoin. När man läser något om Bitcoin måste man noga beakta vad som skrivs och vem som skriver. 

Fundamentalisterna höjer den långt bortom vår egen galax medan de som är solklara förlorare gärna snackar ner den i källaren men ingen kan se in i framtiden.
Visst är Bitcoin volatil och riskerna stora, liksom belöningen om allt går väl men man bör aldrig investera i något man inte begriper, utan själv göra hemläxan först.
 

Både UBS och Nordnet tillhör förlorarna på cryptovalutornas momentum och de är i gott sällskap ihop med politiker, riksbankerna och affärsbankerna.

Någon form av reglering är oundviklig men hur den slutligen kommer att utformas vet ingen idag. Man vet dock att det pågår förhandlingar bakom lykta dörrar.

Ett av problemen med regleringen är att Bitcoin och stablecoins betraktas som valutor medan många av de andra är mer att betrakta som aktier och nya tillkommer nästan dagligen.

 

Riskerna minskar samtidigt som Bitcoins värde ökar.

Regleringar kommer inte.

 

Bitcoin är inte fysisk.

Bitcoin lever inte innanför någon specifik gräns.

Bitcoin bryr sig inte om regleringar.

Om dom gör Bitcoin illegal i ett land så fungerar det i ett annat.

För att göra den illegal så måste man få med varenda land, och deras högsta ledare.

Möjligen kommer man reglera kanterna på dom. Men då kan folk också börja använda 

sina telefoner, som är en bank.

Om man tex. åkte till Argentina där man bara kunde använda statens legitimerade växlingskontor.

Men när du kom ut på gatan så står en man där. Pssst vill du växla $,pesos,etc.

Du går en kvarter och samma sak. Sedan framför växlingskontoret står det en polis, och fram kommer en man från sidan, pssst. Växla?

Det blir så när folk blir desperata och mutar polisen. Gör man Bitcoin illegal, så vet man vilken polis som går att muta. Med Bitcoin tex.

Det är nog ingen ide att göra det i Sverige. Men säker på att det görs i Venezuela.

När det är hyperinflation och man behöver pengar till allt möjligt så bryr man sig inte om det är illegalt.

Utan vad som är rättvist och vad som är orättvist.

Det går inte reglera Bitcoin för oss alla.

Så länge jag har en mobil och jag kan använda den, så kan jag använda Bitcoin.

Eller vilken dator som helst i världen. Dom kan reglera växlingskontoren från att växla vissa valutor.

Men när dom gör det, blir det ännu fler som vill använda Bitcoin.

Gör dom svårare för människorna att växla valutor med Bitcoin. Så kommer det inte bli att människorna hålls utanför Bitcoin, utan mer mot Bitcoin. Där dom kan stanna.

 

JP Morgan och Goldman Sachs kommer till krypto snart bla.

 

 

 

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

En av våra stamgäster har tjatat om Bitcoins de senaste 3-4 åren.

I dag sa han "Jag sålde 20 Bitcoins för nån vecka sedan, för 40.000$ styck, det blev några årslöner!".

Jag frågade hur det blev med skatten?

Han sa det är 30% på vinsten, men jag placerar pengarna i mitt företag, och betalar skatt på det jag tar ut i lön...

 

Sen sa han, jag köper tillbaka dem när de hamnar på 5-6000$, i nästa andetag sa han "De kan gå upp till 100.000$ i år..."

 

Jag vet inte om han snackar skit, men jag vet att han har väldigt bra smak, iaf vad gäller mat, han äter på ett Thaihak nära mej, 4-5 dagar i veckan!

 

 

MVH

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Tommy said:

En av våra stamgäster har tjatat om Bitcoins de senaste 3-4 åren.

I dag sa han "Jag sålde 20 Bitcoins för nån vecka sedan, för 40.000$ styck, det blev några årslöner!".

Jag frågade hur det blev med skatten?

Han sa det är 30% på vinsten, men jag placerar pengarna i mitt företag, och betalar skatt på det jag tar ut i lön...

 

Sen sa han, jag köper tillbaka dem när de hamnar på 5-6000$, i nästa andetag sa han "De kan gå upp till 100.000$ i år..."

 

Jag vet inte om han snackar skit, men jag vet att han har väldigt bra smak, iaf vad gäller mat, han äter på ett Thaihak nära mej, 4-5 dagar i veckan!

 

 

MVH

 

 

Han snackar skit!!!

Bitcoin kommer att göra en ny all time high ganska snart.

Köper tillbaka för 5-6000$ heh heh. Fråga var han får tag på sitt röka.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Mr atm:

Han snackar skit!!!

Bitcoin kommer att göra en ny all time high ganska snart.

Köper tillbaka för 5-6000$ heh heh. Fråga var han får tag på sitt röka.

 

Jag blir inte klok på honom...

Men jag sa "säg till mej när de träffar 10.000, så köper jag ett gäng" ☺️

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Tommy said:

Jag blir inte klok på honom...

Men jag sa "säg till mej när de träffar 10.000, så köper jag ett gäng" ☺️

 

MVH

Ring mig också så backar jag upp med lastbilen. Så kan vi fylla den.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, Mr atm said:

Ring mig också så backar jag upp med lastbilen. Så kan vi fylla den.

 

Vad ska du med lastbil till, BC var ju inte fysisk 😉

14-16k blir nästa köptillfälle :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, SatanG said:

Vad ska du med lastbil till, BC var ju inte fysisk 😉

14-16k blir nästa köptillfälle :-)

 

/ SatanG

Lastbilen var en metafor SatanG.

Så att dom outbildade här ska ha en liknelse.

Nu har du tydligen blandat alkoholen med läkemedel. Bitcoin kommer inte gå ner till 14-16k i dom vildaste drömmarna ens.

Du kan likna mig med facit.

Bitcoin kommer att gå mot ett nytt ath.

Lika bra att gå att handla nu, när det är tillfällig rabatt på den. Så kan du sen bli en hi-so 😉

 

IMG-20191214-WA0000.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Mr atm:

Så att dom outbildade här ska ha en liknelse.

 

Du kan likna mig med facit.

Du har druckit ett par koppar idag ser jag! ;)

 

image.png.705a3b21e2a32a3db483d0e00e890f74.png

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Fantomen said:

Du har druckit ett par koppar idag ser jag! ;)

 

image.png.705a3b21e2a32a3db483d0e00e890f74.png

Exakt 😉

Facit om Bitcoin har jag gett ut på mpr om Bitcoin sedan 2013.

Ödmjukhet personifierad av muuuaah.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/17/2021 at 7:34 PM, Mr atm said:

Jag medger att vi tänker olika ofta.

Men jag har garanterat gett dig fler karma än vad du gjort. Kommer inte ens ihåg att du gett mig.

Jag har skrivit att ju längre tid man väntar med att köpa, desto dyrare blir det. För köpa kommer fler och fler göra, och då blir det lite surt. Men att acceptera att man hade fel skulle nog vara ännu surare. Bättre att låta det som att det inte var en big deal att betala 300 tkr istället för 5 tkr typ. Eller kanske inte säga att man köpt.

Intressant att du funderar på att köpa Bitcoin. När du måste betala närmare 300 tkr och du tycker att den är värd 0 kr. Om det är det du menar med samlarvärde.

Du har säkert rätt i att du gett mig fler karma än vice versa; jag är dålig på att ge karma överlag men är ganska säker på att jag gav dig ett karma i "Aktie-tråden" för någon vecka sedan.

 

Jag har skrivit det förr och kan skriva det igen; Bitcoin kan absolut vara en bra investering på kort och medellång sikt. Jag tror nog Bitcoin är tillbaka över 40k inom ett par veckor, kanske 50k vid påsk eller midsommar och sedan kanske 100k vid årsskiftet. Tveklöst kan den också vara 10k vid årsskiftet, även om du garanterar att det är helt omöjligt. Det krävs inte mer än att Yellen pratar lite om reglering och fysiska personer/företag för varje Bitcoin-konto för att många av de stora innehavarna ska växla ut och då kan det gå fort.

 

Jag har ganska många bekanta som köpt på sig några Bitcoins de senaste åren och jag har också funderat på det. Skillnaden på dem, och mig, relativt dig är dock att de inte tror på Bitcoin i längden utan bara ser det som en ren investering. Baserat på hur du skriver får jag uppfattningen att för dig är inte Bitcoin bara en investering, även om du gjort stora pengar, utan närmast en ideologisk övertygelse. Jag är dock helt övertygad om att det som drivit Bitcoins utveckling de senaste åren inte är en dröm om en framtida värld utan banker och regeringars inblandning utan drömmen om snabba pengar från investerare som inte för en ögonblick tror att Bitcoin på något sätt kommer bli en maktfaktor. Som ren investering har ju Bitcoin, tveklöst, varit en enorm succe men som faktisk valuta har det ju varit en flopp och det finns väl egentligen inget som tyder på att det kommer att ändras.

 

Om du inte tog alla ifrågasättanden av Bitcoin som personliga påhopp så skulle nog den här diskussionen se annorlunda ut. Du har ju haft rätt hittills så varför så snarstucken?

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Mr atm said:

Lastbilen var en metafor SatanG.

Så att dom outbildade här ska ha en liknelse.

Nu har du tydligen blandat alkoholen med läkemedel. Bitcoin kommer inte gå ner till 14-16k i dom vildaste drömmarna ens.

Du kan likna mig med facit.

Bitcoin kommer att gå mot ett nytt ath.

Lika bra att gå att handla nu, när det är tillfällig rabatt på den. Så kan du sen bli en hi-so 😉

 

IMG-20191214-WA0000.jpg

Är helt med på metaforen, tror ingen av oss tar våra gliringar på allvar, hoppas jag iaf.

Håller helt med Rockefeller här :-)

Ska man bli snuskigt rik på BC tror jag dock det är trading som gäller, den är ju fantastisk bra gjord för de med kunskap och pengar. Ja om man inte köpte många billigt och säljer vid rätt tidpunkt förstås. Önskar jag hade köpt lite och lagt mig lång när du började tipsa men så blev det inte, det löser sig ändå för min del 🙂

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Med inspiration ifran traden har jag borjat titta lite pa cryptovaluta .   Har nagon erfarenhet av Satang Pro   Jag registrerade mig   men att bedomma om plattformen ar OK   det vet jag ej    tyckte avgifterna sag bra ut   Bitkube verkar ha mkt problem sa dar gar det inte att registrera sig just nu.MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg uppgång på krypto nu.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
20 hours ago, kenke said:

Med inspiration ifran traden har jag borjat titta lite pa cryptovaluta .   Har nagon erfarenhet av Satang Pro   Jag registrerade mig   men att bedomma om plattformen ar OK   det vet jag ej    tyckte avgifterna sag bra ut   Bitkube verkar ha mkt problem sa dar gar det inte att registrera sig just nu.MVH

Enligt en artikel i Bangkok Post finns det nu ett flertal godkända crypto exchanges i Thailand men en la ner för ett tag sedan (BX).
Bitkub and Upbit Exchange (Thailand), a joint-venture digital asset exchange between Upbit APAC Pte and a group of Thai billionaires, launched last week shortly after it received an SEC licence. Z.comEX and Huobi are two lower profile newcomers that also recently received licences and began trading.

 

Håller på att studera blockchain och kryptovalutor men tycker att jag ännu inte har kunskaper nog att ta vettiga beslut och köpa kryptovalutor direkt på en exchange utan har istället investerat i både blockchain och kryptovalutor sekundärt genom några fonder och företag. Det finns serviceföretag i kryptovärlden som gått upp mer än Bitcoin den senaste tiden. Exempelvis en bank som servar crypto exchanges och dess kunder, Silvergate Capital Corporation (SI) och ett företag som investerar sitt cashflow i Bitcoin, MicroStrategy Incorporated (MSTR). Ett annat högriskbolag är Marathon Patent Group, Inc. (MARA) som gräver upp kryptovalutor. ETF fonderna BLOK och BLCN innehåller blandade företag i krypto och blockchain branschen.

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Om detta påverkar Bitcoin negativt så kan det innebära ett utmärkt köpläge, kanske vår egen Bitcoin expert ATM kan svara på detta.
Indien är ju faktiskt ett av de länder som verkligen skulle behöva byta ut sin Rupee mot Bitcoin.

1248253917_Crypto2.png.1c2b5aee4efcddea081a49223ddb8ef6.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Captain Morgan said:

Om detta påverkar Bitcoin negativt så kan det innebära ett utmärkt köpläge, kanske vår egen Bitcoin expert ATM kan svara på detta.
Indien är ju faktiskt ett av de länder som verkligen skulle behöva byta ut sin Rupee mot Bitcoin.

1248253917_Crypto2.png.1c2b5aee4efcddea081a49223ddb8ef6.png

 

 

Kanske har påverkan men momentum verkar luta åt BC fördel, obs jag har oftast fel :-)

Tror nedanstående kan ha mer påverkan till ökat inflöde på kryptosidan. Flera större fonder har ju numera tillåtelse att investera i BC, BlackRock bl.a.?

Större institutioner verkar sakta äta sig in bland ägarna och det kommer sannolikt öka. Det borde ju innebära en viss stabilisering på så vis att BC enbart handlas på marknadens öppettider, för institutionerna alltså.

https://www.wsj.com/articles/several-hedge-funds-stung-by-market-turmoil-11611842693?mod=trending_now_pos3

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 hours ago, Captain Morgan said:

Om detta påverkar Bitcoin negativt så kan det innebära ett utmärkt köpläge, kanske vår egen Bitcoin expert ATM kan svara på detta.
Indien är ju faktiskt ett av de länder som verkligen skulle behöva byta ut sin Rupee mot Bitcoin.

1248253917_Crypto2.png.1c2b5aee4efcddea081a49223ddb8ef6.png

 

Manteln som Bitcoin-expert tycker jag mig inte vilja ha. Jag är ingen expert.

Men jag kan ju säga vad jag tror. Jag spekulerar inte direkt i korta affärer inom krypto utan tänker mer långsiktigt.

Det här är väl 3 eller 4 gången som Indien vill förbjuda Bitcoin. Kina har gjort samma saker, men

förmodligen för att kunna handla upp billigt själva. 

Det enda som händer om Indien förbjuder, blir att deras befolkning blir lidande eftersom dom blir efter.

Det verkar som mängden som kommer att ha Bitcoin mot slutet av året, kommer att ha 10-faldigats i världen.

Sedan tillkommer alla stora institutioner, städer, företag etc.

Så ni kan gissa om priset borde gå upp eller ner med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-29 at 01:35, skrev kenke:

Med inspiration ifran traden har jag borjat titta lite pa cryptovaluta .   Har nagon erfarenhet av Satang Pro   Jag registrerade mig   men att bedomma om plattformen ar OK   det vet jag ej    tyckte avgifterna sag bra ut   Bitkube verkar ha mkt problem sa dar gar det inte att registrera sig just nu.MVH

citerar mig sjalv     ar nu verifierad falang  och har blivit godkand for att flytta fiat pengar till kontot.Det vore intressant om nagon har ar kund hos Satang Pro och vill dela med sig om erfarenhet eller har kannedom om bolaget.MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så gick Tesla in och handlade för en liten nätt summa på $1,5 miljard ja.

Då händer det grejer 😆

 

 

image.thumb.png.f449de3a9300f816200315adc316c8ab.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, Fantomen said:

Och så gick Tesla in och handlade för en liten nätt summa på $1,5 miljard ja.

Då händer det grejer 😆

 

 

image.thumb.png.f449de3a9300f816200315adc316c8ab.png

 

 

 

Spännande utveckling för både Tesla och Bitcoin: Tesla is investing $1.5 billion into Bitcoin and plans to accept the cryptocurrency for its cars.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Varför köpte Tesla Bitcoin för en del av sina cash reserver?
Enligt pressen: Tesla specifically says the investment in bitcoin was made to "further diversify and maximize returns on our cash that is not required to maintain adequate operating liquidity."

In a similar line of thought, Tesla also disclosed that it may make further investments in "alternative reserve assets" – like digital assets, physical gold, and gold exchange-traded funds ("ETFs") – as it sees fit. In other words, Tesla is looking to make the most of the savings it holds in U.S. dollars – by owning less of them.


Läste även att andra företag också studerar möjligheten att investera delar av sina reserver i alternativa kapitaltillgångar, annat än fiatvalutor och obligationer.
IKEA gruppen gav kommentaren att de studerar möjligheterna att placera en del av sina reserver i alternativa tillgångar men att kryptovalutor, i nuläget, inte uppfyller deras principkrav på säkerhet, stabilitet och avkastning, i just den ordningen.

 

Summering: Vi går en intressant framtid till mötes där riksbankerna får allt mer huvudvärk, även den svenska. Vi får nog börja förbereda oss på ökande konsumentpriser, precis som på 70-talet.

 

 

usd.thumb.jpg.eae545686d0624c643e6ed5a0a244c04.jpg

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...