Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

1 hour ago, SatanG said:

BC är ju ett ypperligt sätt att mjölka småsparare på, bland många andra, "A fool and his money is easily parted".

Sista siffran jag hörde så ägdes ca 84% av småsparare, det finns en del riktigt tunga spelare som vad jag förstår säljer gemensamt vissa helger då de större institutionerna är stängda och därmed kan påverka kursen. Småsparare blir rädda och säljer, som alltid försent, och valarna köper återigen tillbaka "sina" BC.

Tror dock att det kommer bli lönsamt för den som köpt på dipp och ligger lång.

 

/ SatanG

Alltid om någon tidning har skrivit något negativt om Bitcoin. Eller om Bitcoin har dippat. Så gör någon på mpr en länk till någon sida som har skrivit om detta.

Men om Bitcoin går upp med några 100% tex. 

Då finns det aldrig någon som gör länkar.

Märkligt. Jag undrar varför 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

6 timmar sedan, skrev Mr atm:

90% upp bara under senaste månaden, trots nedgången. Kommer förmodligen att dippa ännu mer. (35.300$ nu)

Men titta lite längre fram igen.

Institutionerna, miljardärerna, "valarna" handlar på nedgången och småhandlarna (torskarna) säljer igen.

Samma visa igen från tidningarna och bankerna. "Du kan förlora alla pengarna".

Dom måste väl ändå mena att fiatvalutorna kommer att gå till noll.

Det är jag helt säker på i alla fall.

Att tro på krypto är en sak men att säga sig vara säker på att fiatvalutor kommer gå till noll, hmm.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, LTD said:

Att tro på krypto är en sak men att säga sig vara säker på att fiatvalutor kommer gå till noll, hmm.. 

Fiat-valutor har funnits i flera hundra år. Men ingen av dom har överlevt fram till 1971 ens. Historiskt brukar dom väl hålla 30 år kanske. Dollarna har funnits i 50 år, vilket är ovanligt länge. Dom nyare vi har går på en skör tråd nu. Dom är dödsdômda igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Så här gjorde jag för att exponera min portfölj med några procent direkt mot Kryptovalutor utan att köpa på en krypto exchange:

1. Jag köpte aktier i MSTR och MARA. (MSTR är ett företag som äger en massa Bitcoin och MARA är ett företag som gräver upp Bitcoins och andra kryptovalutor).

2. När senaste uppgången redan nått sin topp och raset var igång i Bitcoin sålde jag av så många aktier (ungefär 40%) att jag fick tillbaka min ursprungliga insats i båda.
3. Nu är portföljen exponerad mot Bitcoin och krypto mining genom börsen, utan insats. Går de till noll är jag ok och skjuter de till till månen är jag ännu mer ok.

 

Kanske ett användbart tips för någon som inte kan eller vill köpa på en krypto exchange men ändå vill hänga på krypto momentum.

Om Bitcoin rasar rejält försöker jag förmodligen att göra samma sak igen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, Captain Morgan said:

 

Så här gjorde jag för att exponera min portfölj med några procent direkt mot Kryptovalutor utan att köpa på en krypto exchange:

1. Jag köpte aktier i MSTR och MARA. (MSTR är ett företag som äger en massa Bitcoin och MARA är ett företag som gräver upp Bitcoins och andra kryptovalutor).

2. När senaste uppgången redan nått sin topp och raset var igång i Bitcoin sålde jag av så många aktier (ungefär 40%) att jag fick tillbaka min ursprungliga insats i båda.
3. Nu är portföljen exponerad mot Bitcoin och krypto mining genom börsen, utan insats. Går de till noll är jag ok och skjuter de till till månen är jag ännu mer ok.

 

Kanske ett användbart tips för någon som inte kan eller vill köpa på en krypto exchange men ändå vill hänga på krypto momentum.

Om Bitcoin rasar rejält försöker jag förmodligen att göra samma sak igen. 

 

Kör du teknisk analys??

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, Mr atm said:

Kör du teknisk analys??

Nej, teknisk analys duger jag inte till.

Jag brukar sälja av en del för att få tillbaka insatsen för de aktier som stiger snabbt och mycket.

Då kan jag ligga kvar investerad utan att behöva bry mig om potentiella förluster i just dessa aktier.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minutes ago, Mr atm said:

Alltid om någon tidning har skrivit något negativt om Bitcoin. Eller om Bitcoin har dippat. Så gör någon på mpr en länk till någon sida som har skrivit om detta.

Men om Bitcoin går upp med några 100% tex. 

Då finns det aldrig någon som gör länkar.

Märkligt. Jag undrar varför 😉

 

Jag är inte alls emot BC eller andra cryptos, troligen lönande att ligga lång. 

Bara att köra på så det ryker för den som vill det, ha bara lite is i magen när det ser tungt ut så ordnar det sig antagligen.

Du ligger redan lång, inget negativt om det från mitt håll. Ett helt ärligt lycka till.


/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, SatanG said:

Jag är inte alls emot BC eller andra cryptos, troligen lönande att ligga lång. 

Bara att köra på så det ryker för den som vill det, ha bara lite is i magen när det ser tungt ut så ordnar det sig antagligen.

Du ligger redan lång, inget negativt om det från mitt håll. Ett helt ärligt lycka till.


/ SatanG

Jag vet att du inte är emot krypto.

Även om det är folk som inte tror på dom, så är det helt ok också. Men att det skrivs så mycket falska saker som inte stämmer om krypto. Det kan vara lite störande. Men jag förstår bankerna, politikerna och dom som köper lögnerna.

Tack igen Satang.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev LTD:

otroligt korkat att inte ha koll på ett så viktigt lösen men iaf, vad gör ex anhöriga om du inte längre är kontaktbar?

https://www.dagensps.se/fintech-today/sitter-tappat-losenord-till-miljardkontot/?link_id=BmBpZmnxJqJJJM3

Vilken jävla nöt och klantskalle. 

Åsså skylla på systemet... hahaa.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Surin P3 said:

Vilken jävla nöt och klantskalle. 

Åsså skylla på systemet... hahaa.

Många gånger var det inte så noga förr när en Bitcoin kanske kostade 1 kr.

Men tidningarna vrider alltid Bitcoin till något negativt och det är det folk tar till fasta. Idag är det enkelt att öppna plånbok på ett säkert sätt.

Får se vem på mpr som hinner länka först , när Bitcoin gör all time high igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mr atm:

Många gånger var det inte så noga förr när en Bitcoin kanske kostade 1 kr.

Men tidningarna vrider alltid Bitcoin till något negativt och det är det folk tar till fasta. Idag är det enkelt att öppna plånbok på ett säkert sätt.

Får se vem på mpr som hinner länka först , när Bitcoin gör all time high igen.

Om btc gör det relativt fort igen har det inte så högt nyhetsvärde. 

 

Dessutom är kursen de närmsta åren ointressant för mig. Jag kommer HODL it tills ja e dollarmiljonär eller tills jag är Satoshimiljonär 555

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

0.5% of all Bitcoin investors own more than 80% of all Bitcoins.

 

Bitcoin.thumb.png.d1ac87fc28e58d348346ac177a380fc5.png

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

 

0.5% of all bitcoin investors own more than 80% of all bitcoins.

 

Bitcoin.thumb.png.d1ac87fc28e58d348346ac177a380fc5.png

Den går ju inte att spåra Så hur vet man det?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
4 minutes ago, Esspe said:

Den går ju inte att spåra Så hur vet man det?

 

Förmodligen kan Bitcoin spåras till adresser, det räcker för denna typ av statistik.
Man kan förvänta sig att det är dessa 0.5% som i stort bestämmer priset genom att kontrollera utbudet.

Om de stryper utbudet när efterfrågan är stor så stiger priset (nu), om de sedan plötsligt öppnar kranarna så rasar Bitcoin.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Förmodligen kan Bitcoin spåras till adresser, det räcker för denna typ av statistik.
Man kan förvänta sig att det är dessa 0.5% som i stort bestämmer priset genom att kontrollera utbudet.

Om de stryper utbudet när efterfrågan är stor så stiger priset (nu), om de sedan plötsligt öppnar kranarna så rasar Bitcoin.

 

 

Då får man sitta beredd på köpknappen

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev TheProdigy:

Då får man sitta beredd på köpknappen

Du får vara ännu snabbare på säljknappen först.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

0.5% of all Bitcoin investors own more than 80% of all Bitcoins.

 

Bitcoin.thumb.png.d1ac87fc28e58d348346ac177a380fc5.png

Klassiskt pyramidspel.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Förmodligen kan Bitcoin spåras till adresser, det räcker för denna typ av statistik.
Man kan förvänta sig att det är dessa 0.5% som i stort bestämmer priset genom att kontrollera utbudet.

Om de stryper utbudet när efterfrågan är stor så stiger priset (nu), om de sedan plötsligt öppnar kranarna så rasar Bitcoin.

 

 

Problemet för dom är att växla in till dollar. Lite lustigt att man värderar Bitcoin i en värdelös fiatvaluta... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
3 hours ago, LTD said:

Problemet för dom är att växla in till dollar. Lite lustigt att man värderar Bitcoin i en värdelös fiatvaluta... 

Inget konstigt alls. Alla tillgångar värderas i fiat, fastigheter, aktier, vete, guld, krypto, timmer etc.
I framtiden kanske allt värderas i Bitcoin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
4 hours ago, LTD said:

Klassiskt pyramidspel.. 

 

Bitcoin är decentraliserat och därför inte alls klassiskt och kan heller inte betraktas vara ett pyramidspel.

Däremot är det ett ruskigt smart koncept men att så få äger så mycket är lite oroande men så är det ju i många företag också.

Elon Musk äger 20% av Teslas aktier, vilket nog borde vara än mer oroande.

 

Försöker fortfarande greppa om Bitcoin endast är ett tidsfenomen som politikerna och riksbankerna kommer att skicka på soptippen när de släpper sina egna e-valutor. 

Tror inte att de kommer att förbjuda Bitcoin utan istället reglera den eller dess användare på något vis och om de tar ut skatt på kapitalvinster så måste de även acceptera avdrag vid förluster samt

tillåta bankerna att växla fritt till/från Bitcoin-fiat för de som så önskar. Många banker vägrar att växla i väntan på myndigheternas beslut om reglering.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev TheProdigy:

Nej jag bara köper

Di rige di kan!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, UglyFarang said:

Di rige di kan!

Googla vad en del av Bitcoin kostar ≈ 1 Satoshi

Kanske du har råd ändå?

Eller ta ett sms-lån 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Mr atm:

Googla vad en del av Bitcoin kostar ≈ 1 Satoshi

Kanske du har råd ändå?

Eller ta ett sms-lån 😉

"Nej jag bara köper" skrev han, därav min kommentar.

Jag håller bara på med fonder, hade jag haft tillgång till något där jag kan följa diverse kurser i realtid så kanske jag hade handlat med både krypto och aktier.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...