Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

2 hours ago, Mr atm said:

Bullrun har hållit på ett tag.

Alltså nästa grymma uppgångsfas håller på

även om den inte kommer vara spikrak.

Fågelinfluensa, Corona, galna kosjukan etc. etc

Skitsamma tåget går igen.

Men propagandan för vaccinationer kommer att

öka och Bill Gates etc ser till att släppa ut fler virus. Mina barn eller barnbarn kommer inte att ta sprutor. Läkemedelsindustrin tjänar inga pengar på friska människor.

Eliten har en plan på att vi inte ska vara fler än 500 miljoner människor.

P.S Bitcoin över 10.000$ igen.

 

Det stämmer, det var på Bill Gates uppdrag som jag, och flera andra, spred ut Coronaviruset i Wuhan. Det stämmer också att Gates, Bloomberg, Rotschild, Merkel, Reinfeldt och övriga i eliten bestämt att det inte ska vare fler än 500 miljoner människor på jorden. Det kommer dock bli en successiv minskning för att inte helt förstöra ekonomin. Det kan faktiskt komma att ta upp emot 30 år men nästa virus släpps redan 1:a april och då i Abuja, Nigeria.

 

Jag är stolt över att ha blivit en av 80 miljoner utvalda som i sista rundan ska välja 5-10 personer i sin bekantskapskrets för att utgöra de 500 miljonerna som ska överleva de 66 smittorna som kommer de närmaste 30 åren. Vi som är utvalda kommer alla få en liten ampull med multivaccin skickad från ett hemligt labb i Lausanne. Jag har blivit ombedd att plocka ut russinen ut MPR-kakan men på grund av det något begränsade utbudet får jag den lägsta ransonen, 5 personer. Tanken är att det ska vara 100 miljoner intellektuella, välutbildade, rika och liberala människor samt 400 miljoner simpla människor; typ bönder, snickare och kockar som kan laga vår vegetariska lasagne. Även dessa 400 miljoner människor måste dock vara liberala, godhjärtade globalister.

 

Jag har blivit ombedd att välja en intellektuell och fyra arbetare, en jävla tur att det inte var tvärtom. Min "handler" var först givetvis intresserad i vår grundare, P3, och jag sade givetvis att han är en bra kille. De var lite tveksam till hans Trump-sympatier och avoga inställning till Greta men P3 kunde nog ändå blivit accepterad om jag inte gjort misstaget att säga att han är halvfinne; där har de tydligen nolltolerans.

 

Den tredje vågen smitta som släpps på Midsommarafton är inte rolig. Den kommer vara i förebyggande syfte och gör att alla män som inte är utvalda kommer få sina testiklar förruttnade för att undvika att fler ungar med oönskade gener föds. Innan dess måste därför alla utvalda tagit sin ampull så utvalsprocessen måste vara klar till sista april. Alla som vill överleva, och ha sina testiklar i behåll, ombeds därför att skicka in sina CV till mig senast 29e februari så jag har tid att följa upp med intervjuer och ett slutligt test som kommer vara en typ av Mästarnas Mästare i Pattaya. Jag måste tyvärr meddela att då vi ska vara 500 miljoner om ungefär 30 år så kan vi bara ta emot ansökningar från de som är 60 år eller yngre. Personer med judiskt påbrå, homosexuella och Miljöpartister har en fördel, ännu mer så i kombination med ett hantverksyrke. 

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

1 timme sedan, skrev Atom:

Det stämmer, det var på Bill Gates uppdrag som jag, och flera andra, spred ut Coronaviruset i Wuhan. Det stämmer också att Gates, Bloomberg, Rotschild, Merkel, Reinfeldt och övriga i eliten bestämt att det inte ska vare fler än 500 miljoner människor på jorden. Det kommer dock bli en successiv minskning för att inte helt förstöra ekonomin. Det kan faktiskt komma att ta upp emot 30 år men nästa virus släpps redan 1:a april och då i Abuja, Nigeria.

 

Jag är stolt över att ha blivit en av 80 miljoner utvalda som i sista rundan ska välja 5-10 personer i sin bekantskapskrets för att utgöra de 500 miljonerna som ska överleva de 66 smittorna som kommer de närmaste 30 åren. Vi som är utvalda kommer alla få en liten ampull med multivaccin skickad från ett hemligt labb i Lausanne. Jag har blivit ombedd att plocka ut russinen ut MPR-kakan men på grund av det något begränsade utbudet får jag den lägsta ransonen, 5 personer. Tanken är att det ska vara 100 miljoner intellektuella, välutbildade, rika och liberala människor samt 400 miljoner simpla människor; typ bönder, snickare och kockar som kan laga vår vegetariska lasagne. Även dessa 400 miljoner människor måste dock vara liberala, godhjärtade globalister.

 

Jag har blivit ombedd att välja en intellektuell och fyra arbetare, en jävla tur att det inte var tvärtom. Min "handler" var först givetvis intresserad i vår grundare, P3, och jag sade givetvis att han är en bra kille. De var lite tveksam till hans Trump-sympatier och avoga inställning till Greta men P3 kunde nog ändå blivit accepterad om jag inte gjort misstaget att säga att han är halvfinne; där har de tydligen nolltolerans.

 

Den tredje vågen smitta som släpps på Midsommarafton är inte rolig. Den kommer vara i förebyggande syfte och gör att alla män som inte är utvalda kommer få sina testiklar förruttnade för att undvika att fler ungar med oönskade gener föds. Innan dess måste därför alla utvalda tagit sin ampull så utvalsprocessen måste vara klar till sista april. Alla som vill överleva, och ha sina testiklar i behåll, ombeds därför att skicka in sina CV till mig senast 29e februari så jag har tid att följa upp med intervjuer och ett slutligt test som kommer vara en typ av Mästarnas Mästare i Pattaya. Jag måste tyvärr meddela att då vi ska vara 500 miljoner om ungefär 30 år så kan vi bara ta emot ansökningar från de som är 60 år eller yngre. Personer med judiskt påbrå, homosexuella och Miljöpartister har en fördel, ännu mer så i kombination med ett hantverksyrke. 

 

 

Klockrent 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Det stämmer, det var på Bill Gates uppdrag som jag, och flera andra, spred ut Coronaviruset i Wuhan. Det stämmer också att Gates, Bloomberg, Rotschild, Merkel, Reinfeldt och övriga i eliten bestämt att det inte ska vare fler än 500 miljoner människor på jorden. Det kommer dock bli en successiv minskning för att inte helt förstöra ekonomin. Det kan faktiskt komma att ta upp emot 30 år men nästa virus släpps redan 1:a april och då i Abuja, Nigeria.

 

Jag är stolt över att ha blivit en av 80 miljoner utvalda som i sista rundan ska välja 5-10 personer i sin bekantskapskrets för att utgöra de 500 miljonerna som ska överleva de 66 smittorna som kommer de närmaste 30 åren. Vi som är utvalda kommer alla få en liten ampull med multivaccin skickad från ett hemligt labb i Lausanne. Jag har blivit ombedd att plocka ut russinen ut MPR-kakan men på grund av det något begränsade utbudet får jag den lägsta ransonen, 5 personer. Tanken är att det ska vara 100 miljoner intellektuella, välutbildade, rika och liberala människor samt 400 miljoner simpla människor; typ bönder, snickare och kockar som kan laga vår vegetariska lasagne. Även dessa 400 miljoner människor måste dock vara liberala, godhjärtade globalister.

 

Jag har blivit ombedd att välja en intellektuell och fyra arbetare, en jävla tur att det inte var tvärtom. Min "handler" var först givetvis intresserad i vår grundare, P3, och jag sade givetvis att han är en bra kille. De var lite tveksam till hans Trump-sympatier och avoga inställning till Greta men P3 kunde nog ändå blivit accepterad om jag inte gjort misstaget att säga att han är halvfinne; där har de tydligen nolltolerans.

 

Den tredje vågen smitta som släpps på Midsommarafton är inte rolig. Den kommer vara i förebyggande syfte och gör att alla män som inte är utvalda kommer få sina testiklar förruttnade för att undvika att fler ungar med oönskade gener föds. Innan dess måste därför alla utvalda tagit sin ampull så utvalsprocessen måste vara klar till sista april. Alla som vill överleva, och ha sina testiklar i behåll, ombeds därför att skicka in sina CV till mig senast 29e februari så jag har tid att följa upp med intervjuer och ett slutligt test som kommer vara en typ av Mästarnas Mästare i Pattaya. Jag måste tyvärr meddela att då vi ska vara 500 miljoner om ungefär 30 år så kan vi bara ta emot ansökningar från de som är 60 år eller yngre. Personer med judiskt påbrå, homosexuella och Miljöpartister har en fördel, ännu mer så i kombination med ett hantverksyrke. 

 

 

Trodde du skulle svara lite tidigare. Men det tar väl ett tag att fundera ut något fyndigt o roligt.

Men varför inte gå o ta en spruta så kommer det kännas tryggare. 

Det är bra att du har energi att skriva lite längre stycken.

Bitcoin chuu chuu 5555!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kungotto:

Lycka till när vår ström tar slut

Jag säger lycka till när strömmen tar slut.

Hur tror du ditt liv skulle se ut om strömmen tog slut?

Finns generator annars på vischan.

Bitcoin fungerar utan internet t.o.m

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Mr atm said:

Trodde du skulle svara lite tidigare. Men det tar väl ett tag att fundera ut något fyndigt o roligt.

Men varför inte gå o ta en spruta så kommer det kännas tryggare. 

Det är bra att du har energi att skriva lite längre stycken.

Bitcoin chuu chuu 5555!

 

Svarade så snabbt jag kunde; var på söndagsmöte, ett joint session med Illuminati och Bilderberggruppen. Vaccinet mot Coronoviruset har jag givetvis redan fått; Gates, Bezos och Bloomberg tar inga risker med sina kärntrupper.  

 

Jag har inte fått ditt CV än för en av de 4 platser jag har att erbjuda. Just foliehattstillverkare är kanske inte en av de hantverksyrken vi letar efter men du kanske har några andra nischkunskaper vi söker, typ alkemi.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Atom:

Svarade så snabbt jag kunde; var på söndagsmöte, ett joint session med Illuminati och Bilderberggruppen. Vaccinet mot Coronoviruset har jag givetvis redan fått; Gates, Bezos och Bloomberg tar inga risker med sina kärntrupper.  

 

Jag har inte fått ditt CV än för en av de 4 platser jag har att erbjuda. Just foliehattstillverkare är kanske inte en av de hantverksyrken vi letar efter men du kanske har några andra nischkunskaper vi söker, typ alkemi.  

Uppskattar ditt snabba svar.

Men tycker lite synd om dig som måste jobba på en söndag t.o.m.

Tack för inbjudan men är Inte särskilt intresserad av att vara löneslav.

Det har jag varit totalt 8år är 56 nu.

Jag har så att jag klarar mig sedan länge o trivs med friheten.

Det händer att folk skrattar åt mina idéer men det gör inget jag brukar skratta "hela vägen till banken". Eller tycka synd när folk stressar till o från sina jobb.

Arbeit macht Frei....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Svarade så snabbt jag kunde; var på söndagsmöte, ett joint session med Illuminati och Bilderberggruppen. Vaccinet mot Coronoviruset har jag givetvis redan fått; Gates, Bezos och Bloomberg tar inga risker med sina kärntrupper.  

 

Jag har inte fått ditt CV än för en av de 4 platser jag har att erbjuda. Just foliehattstillverkare är kanske inte en av de hantverksyrken vi letar efter men du kanske har några andra nischkunskaper vi söker, typ alkemi.  

Var det det här du fick eller??

https://www.atcc.org/search?geo_country=us#q=bill gates&sort=relevancy

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
On 2020-02-09 at 08:21, skrev Atom:

Det stämmer, det var på Bill Gates uppdrag som jag, och flera andra, spred ut Coronaviruset i Wuhan. Det stämmer också att Gates, Bloomberg, Rotschild, Merkel, Reinfeldt och övriga i eliten bestämt att det inte ska vare fler än 500 miljoner människor på jorden. Det kommer dock bli en successiv minskning för att inte helt förstöra ekonomin. Det kan faktiskt komma att ta upp emot 30 år men nästa virus släpps redan 1:a april och då i Abuja, Nigeria.

 

Jag är stolt över att ha blivit en av 80 miljoner utvalda som i sista rundan ska välja 5-10 personer i sin bekantskapskrets för att utgöra de 500 miljonerna som ska överleva de 66 smittorna som kommer de närmaste 30 åren. Vi som är utvalda kommer alla få en liten ampull med multivaccin skickad från ett hemligt labb i Lausanne. Jag har blivit ombedd att plocka ut russinen ut MPR-kakan men på grund av det något begränsade utbudet får jag den lägsta ransonen, 5 personer. Tanken är att det ska vara 100 miljoner intellektuella, välutbildade, rika och liberala människor samt 400 miljoner simpla människor; typ bönder, snickare och kockar som kan laga vår vegetariska lasagne. Även dessa 400 miljoner människor måste dock vara liberala, godhjärtade globalister.

 

Jag har blivit ombedd att välja en intellektuell och fyra arbetare, en jävla tur att det inte var tvärtom. Min "handler" var först givetvis intresserad i vår grundare, P3, och jag sade givetvis att han är en bra kille. De var lite tveksam till hans Trump-sympatier och avoga inställning till Greta men P3 kunde nog ändå blivit accepterad om jag inte gjort misstaget att säga att han är halvfinne; där har de tydligen nolltolerans.

 

Den tredje vågen smitta som släpps på Midsommarafton är inte rolig. Den kommer vara i förebyggande syfte och gör att alla män som inte är utvalda kommer få sina testiklar förruttnade för att undvika att fler ungar med oönskade gener föds. Innan dess måste därför alla utvalda tagit sin ampull så utvalsprocessen måste vara klar till sista april. Alla som vill överleva, och ha sina testiklar i behåll, ombeds därför att skicka in sina CV till mig senast 29e februari så jag har tid att följa upp med intervjuer och ett slutligt test som kommer vara en typ av Mästarnas Mästare i Pattaya. Jag måste tyvärr meddela att då vi ska vara 500 miljoner om ungefär 30 år så kan vi bara ta emot ansökningar från de som är 60 år eller yngre. Personer med judiskt påbrå, homosexuella och Miljöpartister har en fördel, ännu mer så i kombination med ett hantverksyrke. 

 

 

Varning!

Vaccinet funkade inte...

Mina testiklar ser inget vidare ut...

 

Tur att jag frusit in ett par liter!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Fredman said:

Fantastiskt bra, ej spårbara valutor är bara bra för kriminella, om de gör dem spårbara så har jag inget emot dem men inget för dem heller.

Idag sa Maggan att hon inte ville försvåra för kriminella att köra moms-snurror. 

Den sista snurran kostade oss skattebetalare mer än 1 miljard kronor. 

Exakta siffror verkar mörkast. 

Förmodligen långt mer. 

Endast i en härva. 

 

 

Så vad spelar en kryptovaluta för roll när dom kriminella har finansministern på sin sida? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Nicholas:

Idag sa Maggan att hon inte ville försvåra för kriminella att köra moms-snurror. 

Den sista snurran kostade oss skattebetalare mer än 1 miljard kronor. 

Exakta siffror verkar mörkast. 

Förmodligen långt mer. 

Endast i en härva. 

 

 

Så vad spelar en kryptovaluta för roll när dom kriminella har finansministern på sin sida? 

 

Det spelar en stor roll. Bitcoin är valutan för knarkaffärerna på Dark Side. Om du får virus på din dator som någon kriminell har planterat så vill de ha betalt i Bitcoin. Köp ett piratabonemang för tv så vill de ha betalt i ja just det, Bitcoin... 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Det spelar en stor roll. Bitcoin är valutan för knarkaffärerna på Dark Side. Om du får virus på din dator som någon kriminell har planterat så vill de ha betalt i Bitcoin. Köp ett piratabonemang för tv så vill de ha betalt i ja just det, Bitcoin... 

Fast helt vanliga pengar är garanterat än så länge den vanligaste sortens peng vid olagliga affärer. 

 

Nä, vi borde helt enkelt be staten om lov vid varje transaktion. Ha en personlig statsman, istället för bankman.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Fast helt vanliga pengar är garanterat än så länge den vanligaste sortens peng vid olagliga affärer. 

 

Nä, vi borde helt enkelt be staten om lov vid varje transaktion. Ha en personlig statsman, istället för bankman.

Nu tillhör jag dem som inte ser några fördelar med fysiska pengar. Tror att de kommer att tas bort inom 10 år. Då kan knarkhandlarna börja elda med 100 dollarsedlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Surin P3 said:

Fast helt vanliga pengar är garanterat än så länge den vanligaste sortens peng vid olagliga affärer. 

 

Nä, vi borde helt enkelt be staten om lov vid varje transaktion. Ha en personlig statsman, istället för bankman.

Fast att ha inandat frisk luft är också än så länge det vanligaste bland folk som dör. Folk som inandat kvicksilverånga är inte alls lika vanligt fast bland de som gjort det är det väldigt vanligt att dö ganska snart efteråt. Lite så är det väl med Bitcoin; har oerhört svårt att se att Bitcoins har använts vid särskilt många legala transaktioner.

 

Förbjud skiten och ge de som har köpt dem motsvarande summa i Monopolpengar, i verkligheten har de ändå samma värde.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Atom:

Fast att ha inandat frisk luft är också än så länge det vanligaste bland folk som dör. Folk som inandat kvicksilverånga är inte alls lika vanligt fast bland de som gjort det är det väldigt vanligt att dö ganska snart efteråt. Lite så är det väl med Bitcoin; har oerhört svårt att se att Bitcoins har använts vid särskilt många legala transaktioner.

 

Förbjud skiten och ge de som har köpt dem motsvarande summa i Monopolpengar, i verkligheten har de ändå samma värde.  

Tja, vi har några stamgäster som har sina betalkort kopplade till sina Bitcoin-depåer och betalar med dem.

 

En av dem har betalat sin Volvo V70 med sitt Bitcoin-kort, och handlaren sa att det var första gången nån betalat dem med "Bitcoin", så det sker lagliga transaktioner dagligen.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minutes ago, Tommy said:

Tja, vi har några stamgäster som har sina betalkort kopplade till sina Bitcoin-depåer och betalar med dem.

 

En av dem har betalat sin Volvo V70 med sitt Bitcoin-kort, och handlaren sa att det var första gången nån betalat dem med "Bitcoin", så det sker lagliga transaktioner dagligen.

 

MVH

Är det någon som betalat Dagens Lunch hos dig med Bitcoins?

 

Jag vidhåller nog att de flesta "Bitcoinköp" är illegala och faktumet att någon köpt något legalt med Bitcoins utesluter ju inte att pengarna ändå införskaffades illegalt. Jag kan förstå att folk har investerat i Bitcoin just som en investering, precis som man köper aktier. Jag kan dock inte se att det skulle vara en valuta då de facto mindre än 0.01% av alla försäljningsställen accepterar Bitcoins. Din stamgäst köpte ju inte sin V70 med Bitcoins utan han sålde sina Bitcoins och betalade i SEK.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Bitcoin går väl att ta ut i bankomater numera i vissa länder så ett visst legalt värde har det när det omvandlats till kontanter.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Är det någon som betalat Dagens Lunch hos dig med Bitcoins?

 

Jag vidhåller nog att de flesta "Bitcoinköp" är illegala och faktumet att någon köpt något legalt med Bitcoins utesluter ju inte att pengarna ändå införskaffades illegalt. Jag kan förstå att folk har investerat i Bitcoin just som en investering, precis som man köper aktier. Jag kan dock inte se att det skulle vara en valuta då de facto mindre än 0.01% av alla försäljningsställen accepterar Bitcoins. Din stamgäst köpte ju inte sin V70 med Bitcoins utan han sålde sina Bitcoins och betalade i SEK.

Nja, inte med en näve bitcoins, men med betalkort kopplade endast till deras Bitcoinkonto,

som betalas direkt som vanliga kort

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Nja, inte med en näve bitcoins, men med betalkort kopplade endast till deras Bitcoinkonto,

som betalas direkt som vanliga kort

 

Precis som dom förvandlas till cash och är omöjliga att spåra.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Precis som dom förvandlas till cash och är omöjliga att spåra.

Är du säker på det påståendet, eller gissar du bara?

 

I vilket fall som helst så tycker jag att alla betalningar som inte går att spåra på ett lätt sätt för myndigheter eller tex Google, är nåt positivt!

 

TAR ETT EXEMPEL:

Nicola eller Niclas är ensam, men gillar ändå sex, så hen vill köpa sexleksaker...

Inte olagligt i de flesta länder, men kanske inte något hen vill skylta med.

Så hen väljer att betala med skattade kontanter.

Hur är detta fel?

 

OK, ett lite udda exempel, men det finns andra anledningar att vilja handla eller ge pengar till nån, utan att man vill skylta med det.

Du kanske vill stötta nån organisation som ses som avvikande av myndigheter eller andra, och gör det genom att ge stöd till dem med kontanta medel, som är svåra att spåra.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, Atom said:

Är det någon som betalat Dagens Lunch hos dig med Bitcoins?

 

Jag vidhåller nog att de flesta "Bitcoinköp" är illegala och faktumet att någon köpt något legalt med Bitcoins utesluter ju inte att pengarna ändå införskaffades illegalt. Jag kan förstå att folk har investerat i Bitcoin just som en investering, precis som man köper aktier. Jag kan dock inte se att det skulle vara en valuta då de facto mindre än 0.01% av alla försäljningsställen accepterar Bitcoins. Din stamgäst köpte ju inte sin V70 med Bitcoins utan han sålde sina Bitcoins och betalade i SEK.

Tyvärr. Du har noll koll i verkligheten angående detta. Exempel du skriver att de flesta bitcoin köp är illegala.

Bitcoin går tex. att spåra.

Nästa stora teknik som kommer att slå igenom extremt stort efter internet blir blockkedjan.

 

Dessutom är det många andra här som skriver det som vissa medier förvränger om Bitcoin som sanningar här.

Köp nu eller bli tvungen i framtiden att betala ett betydligt högre pris för valutan.

Lycka till EU etc. att försöka stoppa den i längden.

 

P.S Nu finns det bla. 5 siffrigt med

Bitcoin atm maskiner i världen och mängden ökar snabbare och snabbare.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Atom:

Fast att ha inandat frisk luft är också än så länge det vanligaste bland folk som dör. Folk som inandat kvicksilverånga är inte alls lika vanligt fast bland de som gjort det är det väldigt vanligt att dö ganska snart efteråt. Lite så är det väl med Bitcoin; har oerhört svårt att se att Bitcoins har använts vid särskilt många legala transaktioner.

 

Förbjud skiten och ge de som har köpt dem motsvarande summa i Monopolpengar, i verkligheten har de ändå samma värde.  

Det finns studier som visar att ca 1% av transaktionerna används till olagligheter. Och siffran minskar. 

Inte ett argument för att förbjuda dem, tycker jag. 

 

Det enda sunda argumentet till ett förbud är att man vill ha kontroll över dina inköp. 

Eftersom den enda väsentliga skillnaden mellan vanliga pengar och krypto är just vem som kontrollerar dem.

 

Och att säga att den har samma värde som monopolpengar bör försöka köpa något med monopolpengar. Det kan få dig att ändra uppfattning om värdet av dem i alla fall. 

Har själv inga kryptopengar kvar, men blev 100% skuldfri tack vare dem. Det hade varit svårt med monopolpengar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Det finns studier som visar att ca 1% av transaktionerna används till olagligheter.

Det finns även studier som visar på helt andra siffror.

"Ny forskning visar nu att nästan hälften av alla bitcoin-transaktioner är kopplade till kriminella aktiviteter."

https://www.svd.se/halften-av-alla-bitcoin-transaktioner-illegala

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju i klass med att sälja aktier i droghandeln. Har man ingen moral eller skrupler och enbart tänker på pengar så kan man delta i pyramidspelet Bitcoin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...