Jump to content
IGNORERAD

Bitcoins


Oregistrerad

Recommended Posts

  • Svar 814
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    45

  • SatanG

    36

  • TheProdigy

    30

  • andrejsdenruskige

    29

Intressanta rörelser, hur kan något som inte finns vara värt något?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressanta rörelser, hur kan något som inte finns vara värt något?

 

Det enda som behövs är tillräckligt många som tror att det är värt något.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knarkpengar enligt snuten o Dagens Eko

Offe

 

??

 

Pengar som pengar , oavsett vad folk väljer att köpa för dom så är det pengar, men nu berättade staten för dig att det var dåligt och du sög i dig som en duktig medborgare.

Enkelt liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som behövs är tillräckligt många som tror att det är värt något.

 

Herr Chang har talat.

 

Så det är som med spöken och gud, vissa tror andra inte...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa tror o andra tror inte.Exakt.

 

 

 

New investors in Coinbase include The New York Stock Exchange.

Coinbase has raised $75 million in Series C funding, in what is believed to be the largest-ever funding round for a Bitcoin-related company.

DFJ Growth led the round, and was joined by The New York Stock Exchange, USAA, BBVA (Spain), NTT Docomo (Japan), Valar Capital, Vikram Pandit, Tom Glocer and Carlos Rodriguez Pastor. Returning investors included Andreessen Horowitz, Reddit Capital and Union Square Ventures. No word on valuation, although an earlier Re/Code report suggested that the deal would value Coinbase at around $400 million.

“Our original goal at the beginning of October was basically to raise around $50 million at a reasonable valuation,” says Coinbase co-founder Fred Ehrsam, who declined to elaborate on ‘reasonable.’

Ehrsam adds that earlier rumors of a $100 million target at a significantly higher valuation were unfounded: “I don’t entirely know where all of that came from, except that people in the Bitcoin community try to over-hype everything because everyone has a stake in Bitcoin.”

Coinbase’s fundraising success — particularly from established financial groups like NYSE and BBVA — must be welcome news to that community, which has seen the value of Bitcoin erode by around 75% over the past year. Ehrsam says that the price decline did not affect investor interest, and optimistically suggests that it will ultimately improve the Bitcoin ecosystem by teaching important lessons about cyclicality and expense management to cryptocurrency miners.

“Price volatility isn’t good for certain uses of Bitcoin but, in that same time period, we went from 600,000 users to 2.1 million users, so it hasn’t caused the number of people signing up on our site to go down,” Ehrsam says.

Coinbase has now raised over $105 million in total VC funding since its 2012 formation. It currently employs around 100 people (50 of whom are full-time in the company’s San Francisco headquarters), and is hoping to soon roll out a new sort of site for outside developers who want to build apps on top of Bitcoin.

 
Link to comment
Dela på andra sajter

561$

Med diagram

mvh

Vilken nedförsbacke det har varit !

Skickat från min fantastiska LG G2 smartphone via Tapatalk.

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
John Khonken

Detta är lite roligt. Våra banker vill ta bort valutan. Såsom sedlar och mynt. Gå över till kort. Allt för att få full koll. Med bitcoinär det samma fast banken har noll koll. Därför smutskastar bankerna  bitcoin. Dubbelmoral som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Detta är lite roligt. Våra banker vill ta bort valutan. Såsom sedlar och mynt. Gå över till kort. Allt för att få full koll. Med bitcoinär det samma fast banken har noll koll. Därför smutskastar bankerna  bitcoin. Dubbelmoral som vanligt.

 

Det är nog av samma orsak som Guld och Bitcion fantasterna smutskastar fysisk valuta.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog av samma orsak som Guld och Bitcion fantasterna smutskastar fysisk valuta.

Du menar papper med nummer på?
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Du menar papper med nummer på?

 

Speciella papper med speciella nummer.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Jag tycker den känns hur trygg som helst.Tryggare än papperslappar som trycks i oändliga mängder. Jag har skrivit tidigare att man skall ALDRIG ligga ute med sina bitcoins hos en tredje part.

Varje människa på jordklotet skulle tex. kunna starta upp 100 miljoner egna plånboksfiler.

Förtroendet eller källkoden har inte ändrats och jag ser Bitcoin som starkare och mer värd än någonsin tack vare all investeringar och innovativa uppfinningar trots den låga kostnaden per Bitcoin.

Jag hörde att varje dag så tillkommer mellan 20-100.000 nya kunder.

P.S och den är på väg uppåt igen. :party:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker den känns hur trygg som helst.Tryggare än papperslappar som trycks i oändliga mängder. Jag har skrivit tidigare att man skall ALDRIG ligga ute med sina bitcoins hos en tredje part.

Varje människa på jordklotet skulle tex. kunna starta upp 100 miljoner egna plånboksfiler.

Förtroendet eller källkoden har inte ändrats och jag ser Bitcoin som starkare och mer värd än någonsin tack vare all investeringar och innovativa uppfinningar trots den låga kostnaden per Bitcoin.

Jag hörde att varje dag så tillkommer mellan 20-100.000 nya kunder.

P.S och den är på väg uppåt igen. :party:

 

Och jag hörde att bitkoins mest var trams  :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oregistrerad

Och jag hörde att bitkoins mest var trams  :giggle:

 

Du har fel som vanligt. :haha:

 

Citat från Observer

It’s Happening: Goldman Sachs Just Dropped $50 Million Into a Bitcoin Startup.

It was only last year that Goldman Sachs was telling investors that Bitcoin wasn’t a safe store of value. Looks like they’ve come around.

Ännu en som investerar i bitcoin bland många andra. :dance1: 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fel som vanligt. :haha:

 

Citat från Observer

It’s Happening: Goldman Sachs Just Dropped $50 Million Into a Bitcoin Startup.

It was only last year that Goldman Sachs was telling investors that Bitcoin wasn’t a safe store of value. Looks like they’ve come around.

Ännu en som investerar i bitcoin bland många andra. :dance1: 

 

 

 

haha eller hur. Seså på med foliehatten igen  :ok:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...

Bitcoins och mprbath.. .. .. same same but different names ;)

Just nu 455 dollar styck. fast dollarn har gått upp kraftigt dom senaste åren. Så när jag köpte så får man nog lägga till 40% på värde i valutavinst.

http://bitcoinity.org/markets

Vad kostar en mprbaht?

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som provat sälja Bitcoin i Thailand mot THB i cash. Jag kommer behöva flytta över pengar för köp av fastighet.

Ändrades av rowa
rättat
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu 455 dollar styck. fast dollarn har gått upp kraftigt dom senaste åren. Så när jag köpte så får man nog lägga till 40% på värde i valutavinst.

http://bitcoinity.org/markets

Vad kostar en mprbaht?

MPR batten konfiskerades vid kuppen..

Men jag har fått bra avkastning på dem, två fyllor o två galamiddagar typ.....gissar jag fått mer än du fått av Bitcoins, för du säljer väl inte av vad jag förstår :)

Skickat från min SM-T710 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Har ett bra program just nu på Discovery channel som handlar om Silk road och bitcoins. Programmet heter Deep web.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Oregistrerad
On 19 januari 2015 at 22:18, skrev Songkran:

 

Vilken nedförsbacke det har varit !

 

Skickat från min fantastiska LG G2 smartphone via Tapatalk.

Kan man kalla det för en nedförsbacke, när värdet på Bitcoin har gått från noll dollar per styck, till idag 627 dollar på några få år?

Hur tycker du en uppförsbacke skulle se ut då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...