Jump to content
IGNORERAD

Long stay Chiang mai ?


windrode

Recommended Posts

Hej,nu har jag "tröttnat" på Rawai och Phuket och Khaolak...Far i väg i morgon till Chiang mai.Har lust å titta på Loi khratong firandet där uppe den 17.

Har inga speciella planer,men trivs jag så kanske jag stannar länge.

Hyggligt boende med bra internett är et must.

Har ni några tips ?

Tackar på förhand

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till en naturlig stad, jag har också tröttnat på Pattaya Phuket Hua Hin Rawai,Kao Lak mfl av ryssar invaderade platser i södra Thailand, är min 3 e säsong i CM trivs jättebra trots avsaknad av beacher. Jag bor på View Doi Mansion ca 500 m norr om fyrkanten se på kartan med massor av restauranger. shops för mobilermm.

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan tack för tipset,leste på trip advisor at nätet var dårligt,men det var från 2011..

funkar det bra i dag?

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan tack för tipset,leste på trip advisor at nätet var dårligt,men det var från 2011..

funkar det bra i dag?

Per

5 staplar både LAN och WiFI

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefantaby,

Jag kommer och kollar placet i Januari. Vad tar de för elen?

Vet ej använder aldrig AC så det kan inte bli dyrt kan du välja ta ett rum så ta  på östra sidan bara morgonsol, västra sidan blir det hett i rummet

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefantaby,

Jag kommer och kollar placet i Januari. Vad tar de för elen?

                               Elen??

 

           Antar att Du undrar vad ÖLEN kostar? El brukar väl vara en försumbar

kostnad i samanhanget. Eller?

 

                              MVH. Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen till en naturlig stad, jag har också tröttnat på Pattaya Phuket Hua Hin Rawai,Kao Lak mfl av ryssar invaderade platser i södra Thailand, är min 3 e säsong i CM trivs jättebra trots avsaknad av beacher. Jag bor på View Doi Mansion ca 500 m norr om fyrkanten se på kartan med massor av restauranger. shops för mobilermm.

Stefan

Hej gick inn där i dag,men tråkigt nog så var det fullt.Checkade inn på our home mitt i mot men känns inte riktigt bra och jag vill boka för minst i mnd.

Har du flera tips kanske ?

Med vänlig hälsning

Per.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej gick inn där i dag,men tråkigt nog så var det fullt.Checkade inn på our home mitt i mot men känns inte riktigt bra och jag vill boka för minst i mnd.

Har du flera tips kanske ?

Med vänlig hälsning

Per.

 

Kan kanske bero på Loi Krathong firandet, blir nog ledigt efter helgen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det måste vara populärt,inget ledigt före mitten av desember..

Det lutar i stället åt CHIANG MAI PACIFIC MANSION.7000 bath i mnd + el och vatten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej gick inn där i dag,men tråkigt nog så var det fullt.Checkade inn på our home mitt i mot men känns inte riktigt bra och jag vill boka för minst i mnd.

Har du flera tips kanske ?

Med vänlig hälsning

Per.

Smith residence ligger på södra sidan av fyrkanten har bott där helt ok men lite dyrare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Smith residence ligger på södra sidan av fyrkanten har bott där helt ok men lite dyrare. 

Ja nere på den sidan finns ett antal ställen som hyr ut rum.

Jag hyrde på ett ställe som jag inte minns namnet på, men det låg snett över gatan från ett hotell som heter,,The Castle.

Det var nytt och fräscht och rummen startade i pris runt 3500baht plus el o vatten.

Detta var -10/11 så priset har nog ökat en del sen dess.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,nu har jag "tröttnat" på Rawai och Phuket och Khaolak...Far i väg i morgon till Chiang mai.Har lust å titta på Loi khratong firandet där uppe den 17.

Har inga speciella planer,men trivs jag så kanske jag stannar länge.

Hyggligt boende med bra internett är et must.

Har ni några tips ?

Tackar på förhand

Per

Har du tillgång till bil så har jag ett hus du kan få hyra.Kostnaden är 5.500Baht per månad plus 7-800baht för el och vatten.Internet är perfekt och för det och TV betalar jag ca 800bath per månad. Huset har 3 rok, 2 toaletter och ligger på Somwang property, 149 M.4 v.Sunpukwan Jag funderar på att hyra ut huset omöblerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar,men tror at jag vil stanna innan för murarna.Ska kolla Smith residens i morgon det stället har fått bra kritik över allt.

Annars så e det mycket som full bokat,säkert pga.Loi khratong

Link to comment
Dela på andra sajter

Elen??

Antar att Du undrar vad ÖLEN kostar? El brukar väl vara en försumbar

kostnad i samanhanget. Eller?

MVH. Roger

Inte alls försumbart om man bor där större delen av året och använder AC mycket.

Jag bor på Veerachai Court i Januari och de tar 8 baht/unit. Det är mycket om AC:n går ofta. Så innan den heta perioden vill jag nog ha något annat boende.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls försumbart om man bor där större delen av året och använder AC mycket.

Jag bor på Veerachai Court i Januari och de tar 8 baht/unit. Det är mycket om AC:n går ofta. Så innan den heta perioden vill jag nog ha något annat boende.

                                                Ok. Förstår.

 

           8 bath/unit är ju nästan dubbelt mot Sverige. Tror att normalpris man betalar till eget abonemang i Thailand

är omkring 4-5/minut. Antar att hotell guesthouse etc. lägger på för att  få in mer pengar till verksamheten.

 

                              MVH Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Etter div. problemer med att hitta boende här i C M har jag äntligen hittat "hem"..Det slutade på CHIANGMAI PACIFIC MANSION. stort bra rum med utsikt mot Doi sutep på 6.våningen

7000 bath för 1 mnd--------14 dagar kostade 12000 bath...förstå den som kan och vill (Thai style 5555) 300 bath för vatten +400 för wi fi

Jag kan rekomandera dätta stället.

Det sannslöst vackra Loy kratong firandet har sin final i kväll

Med vänlig hälsning

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Chiangmai Pacific MANSOIN, är 200 m frå "4 kanten" ser over till där du bor Stefan på VIEW DOI MANSION.

Link to comment
Dela på andra sajter

7000 bath för 1 mnd--------14 dagar kostade 12000 bath...förstå den som kan

7000+ el 12000 inklusive el var inte så svårt att räkna ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då ..Nej stopp och bellägg.!4 dagar var kraftigt mycket dyrare änn 1 mnd. i like Thai style man ska inte i frågasätta så mycket----Khao djai?

så här tycker Thai att det skal vara,14 dagar stay "skal kosta" mera enn 1 mnd...?

jag e gäst i detta fantastiska los for en period och gillar läget och tänker inte i frågasätta Thais way of doing Thinks...

 

Då kan jag väl åka hem och beklaga mig i stället,och ser du gör inte jag..

jag är kvar och "gillar" läget

Med vänlig hälsning

Per                               Ps; jag har inte googlat mig til  min närvaro  i  Chiang mai . åtminstånde i inte i dag

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde å seja at jag stryker Thaifolket medhårs även när dom kan ha fel...enn sänn då ?             jack jack tycker ingen av oss om

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...