Jump to content
IGNORERAD

Bra boende i Pattaya.


Mr Chang

Recommended Posts

Hej jag skulle vilja ha lite tips om ett schysst hotell nånstans runt Soi Buakhao, har tidigare bott på Areca Lodge(Soi Diana) ett grymt bra ställe enligt mej  men nu tar dom 1600 baht natten vilket jag tycker e i saftigaste laget. Mina krav e att det skall finnas pool på hotellet,Ac,kylskåp och en dubbelsäng förstås :-D

Håller gärna runt den här delen av Pattis då det e nära till dom flesta nöjena och vill ha gång avstånd till dom :-)

Mvh Mr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    7

  • Wwax

    5

  • StefanJ

    4

  • sawadee kaa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Kolla med Diana Inn.

För 3 år sedan betalade jag 850 Thb och rummen har det du efterlyser.

Ligger på Second road och inte lågt från Soi Buakhao.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde själv precis nyligen på Skaew Beach Hotel på soi Skaew Beach. Tyckte att det var bra hotel med bra läge. Fanns även en pool att plaska i om du gillar det. Stora rum med AC, kyl och stor dubbelsäng. 700 B vid en veckas boende. Kortare tid 750 B. Vill man kan man plussa på 50 B så ingår frukost. Nära till allt utan att bli störd av "dunka-dunka" från barer o disco.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ancla

Spelade du golf med Scandalic också. För det är så nära. Jag gör alltid det och ska snart göra så igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Tirak Dygnrak

Har bott på Diana Inn vid Mike Shopping mall 2nd Road 3ggr senaste två åren och har inte mycket att klaga på

- låg säsong 7nätter en free blir ca 550baht inklusive frukost. Högsäsong ingen free natt

- dock hög ljudnivå från 2nd road samt från barerna från vissa rum men säg till vid bokning får ni bra rum ( tystare )

Har ni tips på hotel med pool på taket med sea view för ca 800-100baht tipsa gärna

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

A-A hotel på soi 13 utmed Beach Road har pool på taket med utsikt över Pattayabukten.

Nära till Walking street, Royal Garden och Mike Shopping mall.

Priser från 1000 baht.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Charming In på Beach Road Soi 3 är ett helt ok hotell. Sängarna precis perfekta och av bilarna m.m på Beach Road stårs man inte något av.

:good:

Gratis trådlöst på rummet, pris över jul 1200B.

GOD JUL på er ALLA...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sawasdee mitt emot Rich bar på Soi Buakhao är prisvärt och läget är nog vad du tänkt dig.

http://www.asiatrave...HTHGG00423&lan=

Hej tack för tipsen,Jag bodde på Sawasdee Siam för 7 år sedan och tyckte att det var slitet redan då.på den tiden tog dom 400 bath ,det var billigt

men ganska slitet.

Har lagt in en förfrågan på Diana in får se om det finns något ledigt rum där när jag kommer ner den 4 januari, fan va görr det skall bli att komma ner  :-)

God jul på er alla.

Mr Chang

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Är Sawasdee Siam bodene att rekommendera familj med tonårsbarn eller finns det bättre (men billiga) ställen med pool att bo på i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

..är det ett sånt hotell där det är många som tar hem "lättklädda damer" över natten, dvs lämpar det sig för en familj att bo här? Är det störande traffik och livligt kring Sawasdee Siam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett ställe i korsningen Pattaya klang och second road som heter

``Baan Poo´´ Lungt, rent, tyst (iaf. rummen in mot gården) ingen Pool, inget spring eller högljudda människor (Vakt 24/7).

Kommer inte ihåg va det kostade men jag minns att jag garvade när jag betalade, jag pyntade 4 rum en månad å då brukar iaf. jag ha lätt för att hålla mej för skratt.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

..är det ett sånt hotell där det är många som tar hem "lättklädda damer" över natten, dvs lämpar det sig för en familj att bo här? Är det störande traffik och livligt kring Sawasdee Siam?

Har bott där några gånger och har inget att klaga på.

Folk som tar hem "lättklädda" damer får man nog stå ut med vart man än bor i Pattis.

Ser inga problem att bo där med barnfamilj, men det beror ju på hur känslig man är.

Ok rum, ok service, ok frukost, trafiken inte speciellt störande, rymlig parkeringsplats om man har bil/mc,

bra pool med en mycket bra bar.  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

På sawassde har man varit några gånger med "lättklädda damer"inga problem,fräsch och bra frukost bra personal.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå är inne på detta med "lättlädda damer", är det lika mycket "lättklätt" på hotellrummen i Jomtien som i Pattaya?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inget speciellt med det.Alla damer ser inte ut att vara på väg upp på scenen  :crazy: Hela Pattaya vimlar av sexiga och snygga damer  :wub: Många av de boende på hotellen är oxå sådana som mig,gift med dom,så räds ni inte av att ta in på hotell i Pattaya,dom bits inte(inte alla )  :good: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jäklar vad jag har krigat med hotellpersonal i Pattis. när dom har försökt avkräva frugan leg. Ni vet hur sammarbetsvillig man är vid 3-4 på natten när man anser att dom jävlas

Frun som står bredvid (och vet hur man är) säger att hon kan väl visa passet så slipper det bli tjafs

- I helvete heller det är ju för f-n du som har betalt rummet de e jag som ska visa leg.

Å sen vara tvungen att gå ner å be om ursäkt dan efter

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan juh säga att Sawadee INN eller Hotel är hel äckligt. flytta ifrån där direkt.. men det finns fler än ett i Pattaya :)

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När vi ändå är inne på detta med "lättlädda damer", är det lika mycket "lättklätt" på hotellrummen i Jomtien som i Pattaya?

Det förekommer på alla hotell i Thailand mer eller mindre!

Skulle man bry sig om det så ska man stanna hemma i sin egen boning!!

Och alldrig resa ut!!!

Nej res och lev ditt eget liv!

Ha roligt och trevligt,

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack, ser bra ut, men det verkar tyvärr som hotellet stänger ned 15 april...några fler tips  :wai:

Vad för prisklass vill du ha?? 

Åkte du med familjen?

Pool var ett måste?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...