Jump to content
IGNORERAD

Bra boende i Pattaya.


Mr Chang

Recommended Posts

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    7

  • Wwax

    5

  • L64

    4

  • StefanJ

    4

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Jag tar in på Pook Bar, 400 bath per dag. helt ok,

Bra ställe men man måste passa sig så man inte får en ballefjong daskad i ansiktet när man kommer hem

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej dom byter till Low Season

Apr 16, 2009 -

Oct 31, 2009  a start från 950bath

länk:http://www.sawadee.c...8118-rates.html 

pigge01

Pigge, ta på dig cola-bottnarna  :crazy:

"Hotel is expected to be closed from Apr.15,2009 onwards"

Blir det en midsommarsnaps i Pattaya för dig iår eller?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pigge, ta på dig cola-bottnarna  :crazy:

"Hotel is expected to be closed from Apr.15,2009 onwards"

Blir det en midsommarsnaps i Pattaya för dig iår eller?

Typiskt Thai skriv med små bokstäver under och inte tabort i tabellerna!

Det är troligt att vi är i Pattaya i midsommar då vi är i Thailand då.

Om resan blir som planerat.

Kommer du Lamai64?!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är troligt att vi är i Pattaya i midsommar då vi är i Thailand då.

Om resan blir som planerat.

Kommer du Lamai64?!

pigge01

Jag kommer förhoppningsvis  :wub:   men inget Pattaya denna midsommar tyvärr...

vad gick en Q på i Juni Pigge?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

7000 +skatt CPH-BKK TG951/950 +300 Fredag,Lördag eller Söndag.

Lamai64!

Jag vet att du är saknad om du inte kommer, av en vis "liten prinsessa"

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Är det nån som har nåt att säga om Loma Resort&Spa i norra Pattaya? bra eller anus? Bokar man Loma via deras egen site,dubbel superiorroom så kostar det 343kr/natt inkl skatter&avgifter (juli 2009)

Bo 4nätter få 1n gratis... 

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tipsar om ett bra hotell som jag och många med mig tar in på, bra personal bra service och framför allt

bra priser, finns från 450 bath till 2000 bath

Brukar själv ta fläktrummen rum nr 1 till 3 (finns bara tre) för 450 bath då har man en egen swimmingpool utanför sin egen veranda dom är mer mysiga.

Och det är inte varmt på dom rummen tycker dom är bäst, för att tala om att man har en stor veranda också sedan finns ju coffeshopen längre ner mot beachroaden där den stora swimmingpoolen ligger samt så har man nära till receptionen med safetyboxen.

http://www.gymmi.com...esort/index.htm

Mvh Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Nerike

Twin Palms såg bra ut och hade bra priser.

Har dom Joiner fee's? (om en bekant följer med hem?)  :whistle:

Bokar man dubbelrum, vilket jag alltid gör, så brukar inte frågan komma upp..men man vet ju aldrig...

Annan länk till Twin Palms  https://secure.thaio...3629fc7ee44513a

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tipsar om ett bra hotell som jag och många med mig tar in på, bra personal bra service och framför allt

bra priser, finns från 450 bath till 2000 bath

Brukar själv ta fläktrummen rum nr 1 till 3 (finns bara tre) för 450 bath då har man en egen swimmingpool utanför sin egen veranda dom är mer mysiga.

Och det är inte varmt på dom rummen tycker dom är bäst, för att tala om att man har en stor veranda också sedan finns ju coffeshopen längre ner mot beachroaden där den stora swimmingpoolen ligger samt så har man nära till receptionen med safetyboxen.

http://www.gymmi.com...esort/index.htm[/]

Mvh Nerike

He he, visst var den lilla poolen utanför mysig när vi en gång bodde i billiga rum 2 men det var på tok för varmt i rummet på eftermiddagarna och sedan saknade man ju onekligen ett fönster. :)

Frugan tyckte rummet var värsta dumpen och vi flyttade, tillsammans med vårt stora sällskap till ett annat hotell så fort vi hittade ett (var julafton och ganska knögfullt överallt när vi anlände).

Har bott på Twins palms airconrum oxå vid ett annat tillfälle men priset står inte alls i proportion till vad man får, ett slitet gammalt rum med spartansk inredning. Man får mycket högre standard för samma peng på andra mer centralt liggande hotell. Även den gången bytte vi därför hotell efter endast en natt. Om priset hade varit hälften så hade det varit ett ok ställe, men nu är det helt enkelt inte prisvärt i jämförelse.

Det enda som egentligen är bra med Twin palms är barnpoolen. Den är finare än på dom flesta andra ställen i samma prisklass. Twin Palms skulle behöva genomgå en totalrenovering, då skulle stället kunna bli riktigt attraktivt.

Prova lite andra hotell vid nästa besök Nerike så upptäcker du snart att det jag skriver stämmer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim.Har du bott i Tjorvens rum  :D Twin palm genomgår en renovering + nybyggnation just nu (september)och så sunkiga är inte rummen.Som Nerike säger så är personalen outstanding(särskilt om du har barn med)Det är nära till allt :good: 6,2,7,8 och walking street och till frågan,det är okey att ta med sig sällskap till rummen om de visar id-kort  :bag: Mvh Måne som snart är där

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Kim och Måne.

Måne- Menar du att dom renoverar nu fram till September, eller att det var klart i Sept?

Jag ska strosa i Pattaya i Juli, och vill inte bo med arbetandes snickare omkring  :no:

Jag har även tankar på Pattaya Bay Resort och Loma Resort,  Pattaya bay ligger nere i stan och Loma i norra, lite lugnare.  Prisbild  1000-1300thb

http://www.lomahotel.com/

http://pattayabayres...om/default.aspx

[/]

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta..dom renoverade och byggde nytt när jag var där i september  :bag: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack igen,,, nu har jag 3st alt.

Rankning 1. Twin Pams  2. Pattaya bay  2. Loma

Nerikes info i privatmailen övertygade mig, så nu är Twin Palms bokat!  :victory:

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Twin palms, suger fett.

Vilket skithotell, bara gästerna där som brukar vara trevliga.

Diana Inn är för oisolerat, känns ju som man har en högtalare under sängen.

Pook bar är grym, både på sexan och efter buakow.

Mycket söta små pojkar.

Mitt tips är Secrets efter walking street.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, får nog hålla med Erkki om att Twin Palms suger. Trevliga gäster allt som oftast dock och det är ju därför man hållt till där en del.

Skämt åsido men Twin Palms airconrum vore väl ok för låt oss säga 500 men inte för det dubbla.

1000 baht/natt får man ju rena rama lyxboenden för i Pattaya om man går rätt.

Men vem vet, om dom renoverat för x antal miljoner så kanske det är bättre nu?

Urtrevlig och hjälpsam personal, speciellt när man har barn, finns det på dom flesta hotell.

Vad gäller Sawasdee-kedjan som Nerike nämner så är det sunkigt men också billigt. M a o prisvärt om man inte kräver högre standard än så.

Rent generellt vad gäller hotell i Thailand så tycker jag att ju nyare hotell desto mer valuta för pengarna. Det dröjer dock inte speciellt många år förrän det fräscha nya hotellets rum är sunkiga, inpyrda med rök och mögellukt osv, inte alls värt det ursprungliga priset längre. Räcker ofta med 3-4 år så är det nedgånget.

Så vilka hotell som är prisvärda varierar med tiden tycker jag, men ett generellt råd är ju nyare hotell desto mer värde för pengarna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Väcker denna tråd igen då jag har beslutsångest. :whistle:

Sitter och letar hotell i Pattis, bott i Jomtien i två resor nu men beslutat att det är lite för lungt och gubbigt. :unsure:

Borde finnas riktiga klipp i slutet av september när jag är nere men dom flesta lite mindre hotellen har inte uppdaterat sina sidor..

Vad jag söker bör ligga mellan beachroad och bukow ev lite längre ut för rätt ställe.

Pool (liten plaskdamm duger fint)

In-room Safe

Balkong

Sophon kabel-TV (och TV större än 14") :)

WiFi (eller gratis kabel)

Kyl och frys

AC såklart

Max 1000battar

Är det för höga krav?

Komigen ut med era smultronställen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagts tidigare har väl Pattaya Bay det du söker förutom frys vilket jag aldrig har haft på nåt rum där jag har bott i Asien.

Jag har dock bara bott en natt där men kompisar har bott flera ggr där och varit nöjda med både hotell och läget

Low Season

15 April - 31 October

Standard Room (King size bed & balcony)

14,900.00 + några små tillägg(läs på siten)

http://pattayabayres...thly_Rates.aspx

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes! Tackar för tipset, har kikat på dom förut och haft dom som mall. :mdr:

Finns dessutom frysfack. :clapping:

Har som sagt grym beslutsångest. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva kommer jag att bo på Scandalic.

På min nästa resa.

http://www.scandalic.nu/

pigge01

Pigge som du kanske har läst så har även Scandalic tagit stryk av den långa

lågkonjukturen så du får väl hoppas dom överlever tills du är tillbaka.

Inte ens den svensknichade golfresebranchen i Pattaya har den ekonomiska världskrisen skonat!

Insamlingsknappen var väl mest tänkt lite på skoj men med ett väldigt stort stänk av allvar. Den

förra ickebefintliga högsäsongen tog verkligen knäcken på oss och nu behöver vi all hjälp vi kan få

för att överleva. Den bästa hjälpen vore förstås om ni svenskar som har möjlighet hade lust att

komma hit och stödkonsumera. Insamlingsknappen kan vara något för dem som inte har möjlighet

att komma men som ändå känner att de skulle vilja ha Scandalic kvar till bättre tider. En peng behöver

inte vara mycket för en person men många små pengar skulle ger stort bidrag till löner och hyror på

Scandalic. En sådan hjälp skulle verkligen uppskattas och firas med stort kalas så fort vi kommit ifatt!!!

Ulrika och Lelle

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...