Jump to content
IGNORERAD

Hej jag heter Ninja


janne_h

Recommended Posts

Hej igen och ha en trevlig resa!

Hur små ska hundarna vara för att få åka i kabinen?

Min kompis som bor i Florida tar alltid med sina Westie i kabinen.

Visserligen inte som fullvuxna men väll typ 6 månader.

//Robbanthai & Jezzi

Vad jag läst så ska hundens bur gå in under sätet framför. Thai har dock tagit bort den möjligheten helt.

I ninja fall spelar det ingen roll. Då hans bur är för stor. Då den följer jordbruksverkets regler angående storlek 1,10x längd 3x hundens bredd och att hunden ska kunna stå rak utan att böja sig.

Hunden har det dessutom lugnare i lastutrymmet och stressas mindre.

Ninja är nu i Sverige och mår kanon. Och leker för fullt med Viper.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    43

  • audirs2

    9

  • Robbanthai

    5

  • husse

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En liten fråga från en hundnovis

Varför hämtar man hundar i Thailand ?

Finns det en fördel mot att köpa i Europa/Sverige ?

Ingen kritik från mig utan jag är bara nyfiken

I vårat fall är det nog mera slumpen.

När vi bestämde oss för att skaffa Viper visste vi inte ens om att hundar kunde resa till Sverige.

När vi fick veta att det gick. Så bestämde vi oss för 1,5 år sedan att ta hit honom.

Han kostade för övrigt 12000 baht som valp av en välrenommerad kennel i Thailand. Mot ca 10 till15000 kronor i sverige. . Men pengarna har över huvudtaget inte spelat in. Då det finns andra utgifter som täckt ut detta. Men planerar man rätt så kan man få en rashund med fin stamtavla till bra pris. Och transporten behöver inte kosta för mycket.

Vad gäller ninja. Så hörde en systerdotter till Noy av sig i början av augusti och frågade om vi ville ta 2 stycken dvärgpinscher som då var 20 dagar gamla, och fanns i ubon hos en kompis till henne. Noy tackade ja och det var gratis. Dock bestämde vi eftersom vi inte skulle till Thailand förns november. Att uppfödaren skulle ta hand om hundarna tills vi kom till Thailand.

Mot att vi betalade för mat och övriga kostnader. Som var chippning samt vaccinationer. Tyvärr vart den ena hunden som var syster till ninja sjuk i början av oktober och dog av någon mask som angrep hjärtat. Och då var bara ninja kvar. När vi kom i november betalade vi om kostnaderna plus lite till. Noy gav uppfödaren 4000 vilket även inbegriper omkostnaderna för ninjas syster som dog. Vi bestämde senare att även han skulle få åka till Sverige när jag och Noy åkte.

Så det finns både för och nackdelar med hund från Thailand.

Resan har gått mycket bra i alla fall.

Men nånting som är mycket viktigt är att göra buren till en trygg plats att vara på innan man reser.

Vi hade buren med öppen dörr jämt i ca 1,5 månad innan resan. Så han kunde gå in och lägga sig där när han ville vara ifred själv.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa.

Nu är jag i Sverige och har träffat Viper. Han är en ganska kul typ. Så vi har lekt en stund tillsammans.

Men vi är ganska trötta nu

post-3145-1401527903,58_thumb.jpg

post-3145-1401527859,45_thumb.jpg

Mvh Ninja

PS Viper hälsar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

HURRA

MER RABIESSMITTA TILL SVERIGE

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

HURRA

MER RABIESSMITTA TILL SVERIGE

Om du inte har kunskap? Så är det bättre att låta bli och yttra dig över huvud taget!!!!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

HURRA

MER RABIESSMITTA TILL SVERIGE

Jag och Janne har bråkat om mycket här på MPR. Hundar i bur,flygresa för hund. m.m

Men ditt inlägg med stora bokstäver är jävligt lågt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och Janne har bråkat om mycket här på MPR. Hundar i bur,flygresa för hund. m.m

Men ditt inlägg med stora bokstäver är jävligt lågt!

Nja bråka mycket vet jag inte. Jag respekterar din åsikt. Och jag är övertygad om att du respekterar min också. Och jag är lika övertygad om att vi skulle ha kungligt trevligt och ha stort utbyte av varandras erfarenheter över en öl.

I alla fall tycker jag att du skriver mycket som är vettigt på forumet. Även om jag inte alla gånger tycker exakt likadant så har jag full respekt för det du skriver! Då du sällan blajjar.

Vilket typ av hjärnsläpp husse lider av får han väl reda ut med sig själv när han nyktrat till. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då har världsmästarn satt ut alla klorna igen, undrar vem som fått hjärnsläpp ???

 

Jodå spik nykter fortfarande, kom inte med en massa påhopp, då kan du hamna i betongpoolen.

 

Vem fan har sagt att det gäller dinn loppråtta?, du behöver inte ha sista ordet jämt även om du vill

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då har världsmästarn satt ut alla klorna igen, undrar vem som fått hjärnsläpp ???

Jodå spik nykter fortfarande, kom inte med en massa påhopp, då kan du hamna i betongpoolen.

Vem fan har sagt att det gäller dinn loppråtta?, du behöver inte ha sista ordet jämt även om du vill

Jag vet inte vad du lider av som har sånt behov av att gå in i trådar jag skriver och vara rent otrevlig hela tiden?

Dock anser jag att du passerat en gräns när du kommer med rena hot om att kasta mig i en betong pool.

Kanske en moderator kan hjälpa till med att städa upp ovidkommande OT som inte har med denna bildtråd att göra?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Bjud oss andra på en dagens bild. Färsk eller gammal spelar just ingen roll, bara det är din bild.

Du tolkar ju som du vill

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej allihopa.

Det var ju riktigt soligt och skönt här i Sverige. Viper ligger mest i skuggan medan jag solar på tomten.

Janne och Mats sitter på altanen så länge

post-3145-1402414781,84_thumb.jpg

post-3145-1402414800,13_thumb.jpg

post-3145-1402414822_thumb.jpg

Mvh Ninja

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Allihopa!

Idag är det ganska ok väder för en hund som mig som gillar värme.

Viper och jag har blivit bästa kompisar. Så vi brukar vara mycket på tomten och leka.

post-3145-1403102876,68_thumb.jpg

post-3145-1403102890,49_thumb.jpg

Mvh Ninja

PS Viper hälsar

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Allihopa!

Idag är det ganska ok väder för en hund som mig som gillar värme.

Viper och jag har blivit bästa kompisar. Så vi brukar vara mycket på tomten och leka.

attachicon.gif1403102855940.jpg

attachicon.gif1403102869872.jpg

Mvh Ninja

PS Viper hälsar

Kropp språket säger: Viper bestämmer!   :police:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar motsatsen! :police:

1-1 då! Men tjäfern visar ju kaggen!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

1-1 då! Men tjäfern visar ju kaggen!

Är det inte han som visar kaggen som är Viper?

Jag visar också kaggen ibland men inte fan får jag bestämma! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Här är jag och min bästa kompis Viper

43f89ace1707bf2204f3b7687bc7942c.jpg.

Mvh Nija

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Hej allihopa. Nu är jag Janne och Noy på väg till Thailand. Vi åker med Thai kl 14.30 När jag kommer ombord ska jag sova i min bur. Vi hörs. Mvh Ninja c2a5e7d323d12e1c6853b755e0bf206a.jpgcbe31f75f2c8ac80d929b8eb9d7f77c8.jpg Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa. Nu är jag Janne och Noy på väg till Thailand. Vi åker med Thai kl 14.30 När jag kommer ombord ska jag sova i min bur. Vi hörs. Mvh Ninja c2a5e7d323d12e1c6853b755e0bf206a.jpgcbe31f75f2c8ac80d929b8eb9d7f77c8.jpg Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Bara nyfiken i största allmänhet, men var kommer hunden att "förvaras", blir det bland bagaget eller kanske det finns plats där flygvärdinnorna brukar husera?     :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara nyfiken i största allmänhet, men var kommer hunden att "förvaras", blir det bland bagaget eller kanske det finns plats där flygvärdinnorna brukar husera?     :unsure:

Det är i bagage utrymmet. Lungt och skönt för hunden. Thai har tagit bort möjligheten att ha hundar i kabinen. Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja nu är vi i Bangkok. Resan gick bra. Lite tråkigt att jag inte fick komma ut ur buren förns vi passerat karantän och tullen. Men nu är jag hemma i Bangkok och har det bra. Mvh Ninja c1178d26c281e82cb29d40f68b6d32c1.jpg Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa! Nu har jag fått en lillebror här i Bangkok. Han heter Viking och är en Chiuahua valp på 3 månader. Frågar ni mig är han ganska jobbig. Då han bara vill leka om han inte sover. Mvh Ninja 0e92f8125390cf988be4c09eb55e71cb.jpg Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om bara dessa småkillar kunde låta mig vara ifred när jag vill sova. Mvh Ninja cf530f514a35b384568fb88b481339b1.jpg Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...