Jump to content
IGNORERAD

Renovering.


thomas001

Recommended Posts

Tagit emot lite byggmatrl. som inhandlades igår. Tre lastbilar kom samtidigt. En med klinker från GlobalHouse. Cement,singel o sand från vår lokala bygghandel.

Vi ska börja renovera hus nr.2 som köptes för 1 månad sedan. 

 

Först kom klinkers från Globalhouse.

post-8709-0-52325600-1383892307.jpg

 

Avlastat. Frugan kollar så allt stämmer.

post-8709-0-74979700-1383892360.jpg

 

Cement o sandbilen.

post-8709-0-06200100-1383892407.jpg

 

På plats.

post-8709-0-26721900-1383892450.jpg

 

Sanden avtippad.

post-8709-0-40539800-1383892495.jpg

 

Tredje bilen med singel.

post-8709-0-96529800-1383892529.jpg

 

Fin liten hög.

post-8709-0-58081900-1383892571.jpg

 

Imorgon dyker plattsättaren upp. Samma snubbe som vi använt till allt mureri m.m

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 407
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thomas001

    150

  • stefan5300

    18

  • Boa52

    13

  • uptoyou

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det kom ingen plattsättare i Lördags men igår dök det upp 5 man och gjöt en bottenplatta på den tidigare plattan.

 

Idag började plattsättaren med klinkers.

post-8709-0-48989200-1384312621.jpg

 

Detta eminenta redskap används för att sätta ut höjd och få golvet i våg.

post-8709-0-36765200-1384312720.jpg

 

Start.

post-8709-0-23861400-1384312765.jpg

 

Här blandas det sättbruk.

post-8709-0-61363100-1384312813.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med lite nytt..:) Vad kostade den snygga mixfärgade klinkersen per kvadrat idag? Tänkte snygga till lite frugans byshop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med lite nytt.. :) Vad kostade den snygga mixfärgade klinkersen per kvadrat idag? Tänkte snygga till lite frugans byshop.

S.k halkfri klinkers. 183Baht/m3 på Global Hause.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kom ingen plattsättare i Lördags men igår dök det upp 5 man och gjöt en bottenplatta på den tidigare plattan.

 

Idag började plattsättaren med klinkers.

attachicon.gif003.JPG

 

Detta eminenta redskap används för att sätta ut höjd och få golvet i våg.

attachicon.gif005.JPG

 

Start.

attachicon.gif004.JPG

 

Här blandas det sättbruk.

attachicon.gif003.JPG

Plast slangen är utmärkt som vattenpass, men däremot blandning av betongen är dåligt metod, det blir aldrig bra betong på grund av ojämnt blandning, och att dom inte blandar allting på en gång, proportioner stämmer inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Plast slangen är utmärkt som vattenpass, men däremot blandning av betongen är dåligt metod, det blir aldrig bra betong på grund av ojämnt blandning, och att dom inte blandar allting på en gång, proportioner stämmer inte.

Det blir kanon...jag lovar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Plast slangen är utmärkt som vattenpass, men däremot blandning av betongen är dåligt metod, det blir aldrig bra betong på grund av ojämnt blandning, och att dom inte blandar allting på en gång, proportioner stämmer inte.

Andra plattan jag var med och byggde 1993 var då helvetes svår att riva när vi tog bort den 2004. Märktes absolut inga ojämna blandningar eller andra svagheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

S.k halkfri klinkers. 183Baht/m3 på Global Hause.

Väldigt bra pris när det var per kubik

Ändrades av nalle
Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt bra pris när det var per kubik

det blir en jävla massa klinker på en kubik. :crazy:  Menade givetvis M2

Link to comment
Dela på andra sajter

Här går det undan. 

post-8709-0-71428900-1384323878.jpg

 

Jag är så jävla imponerad av den här snubben. noggrann,snabb m.m

post-8709-0-88544400-1384324005.jpg

 

Hans fru hantlangar och blandar bruk.

post-8709-0-88869800-1384324054.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt äkta gammalt hantverk. Man blir otroligt imponerad av sådana killar

 

Hade samma reaktion när dom la vardagsrumsgolvet i mitt hus på samma sätt

 

post-3404-0-82265100-1384324499.jpg

 

post-3404-0-32779500-1384324503.jpg

 

post-3404-0-95665800-1384324513.jpg

 

post-3404-0-93225700-1384324786_thumb.jp

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt med lite nytt..:) Vad kostade den snygga mixfärgade klinkersen per kvadrat idag? Tänkte snygga till lite frugans byshop.

Skojar du?

Vet inte varför alla falanger envisas med att lägga in de fulaste tänkbara thaiklinkers.

Sedan undrar man varför det inte existerar en thailändare som kan lägga klinkers med ett normalt avstånd mellan plattorna och sedan kan blanda fogen lagom lös så att dom faktiskt får ner den mellan plattorna, i övrigt så är dom ofta väldigt duktiga på att lägga klinkers.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du?

Vet inte varför alla falanger envisas med att lägga in de fulaste tänkbara thaiklinkers.

Sedan undrar man varför det inte existerar en thailändare som kan lägga klinkers med ett normalt avstånd mellan plattorna och sedan kan blanda fogen lagom lös så att dom faktiskt får ner den mellan plattorna, i övrigt så är dom ofta väldigt duktiga på att lägga klinkers.

kan hålla med om att nog finns det snyggare klinkers, men smaken e som baken eller hur? nästa fråga kan ju vara har dem inte vanligt flexfix ? läggs alla klinkers i gjutning. och så håller jag med om att dem är duktiga på att lägga klinkers, ingen tanning varken på kakel eller klinkers jämt o fint blir det. säger jag som har 42 års erfarenhet av klinker o golvläggning.men att när dom jobbar så tar det en jäkla tid att sätta plattor på vägg o golv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du?

Vet inte varför alla falanger envisas med att lägga in de fulaste tänkbara thaiklinkers.

Sedan undrar man varför det inte existerar en thailändare som kan lägga klinkers med ett normalt avstånd mellan plattorna och sedan kan blanda fogen lagom lös så att dom faktiskt får ner den mellan plattorna, i övrigt så är dom ofta väldigt duktiga på att lägga klinkers.

Att du inte gillar mitt val av klinkers det köper jag. Men resten kallar jag skitsnack. Detta golv är lagt av samma snubbe i mitt andra hus. Normalt s.k svenskt avstånd mellan fogarna.

Denna fogning skulle t.o.m duga i Svedala!!

 

post-8709-0-61276100-1384384692_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du inte gillar mitt val av klinkers det köper jag. Men resten kallar jag skitsnack. Detta golv är lagt av samma snubbe i mitt andra hus. Normalt s.k svenskt avstånd mellan fogarna.

Denna fogning skulle t.o.m duga i Svedala!!

 

attachicon.gifklinkers.jpg

Håller med dig, farsan va plattis och då fick man ju hantlanga en hel del så lite har man väl snappat upp, kalade några badrum i yngre år!

Jag hyrde in en plattis för golvläggning hos exet och det va fan i mig ingen skillnad på det farsan gjorde och den här snubbens jobb så nog kan dom!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som la in hus oss omk 10m2 3000b klinkernkostade 220m2 Bra jobb bra avstand Smaken e som baken delad jag tycker det e hyfsatt snyggt

Men det 'r val tungt? Rad om mattor istallet Vi vill rusta overvaning dryga 45m2 8,3m o 4.8mOch den luftdrivan blanka flakten hur mycket for denna

Bilden blev inge vidare Av n[gon anldning vill inte blixten starta

Offe

Skojar du?

Vet inte varför alla falanger envisas med att lägga in de fulaste tänkbara thaiklinkers.
Sedan undrar man varför det inte existerar en thailändare som kan lägga klinkers med ett normalt avstånd mellan plattorna och sedan kan blanda fogen lagom lös så att dom faktiskt får ner den mellan plattorna, i övrigt så är dom ofta väldigt duktiga på att lägga klinkers.

 

post-10609-0-10086900-1384395890_thumb.j

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du?

Vet inte varför alla falanger envisas med att lägga in de fulaste tänkbara thaiklinkers.

Sedan undrar man varför det inte existerar en thailändare som kan lägga klinkers med ett normalt avstånd mellan plattorna och sedan kan blanda fogen lagom lös så att dom faktiskt får ner den mellan plattorna, i övrigt så är dom ofta väldigt duktiga på att lägga klinkers.

Alla falanger utom du då..:) Ett tips om du hyrt en dålig hantverkare, byt..
Link to comment
Dela på andra sajter

kan hålla med om att nog finns det snyggare klinkers, men smaken e som baken eller hur? nästa fråga kan ju vara har dem inte vanligt flexfix ? läggs alla klinkers i gjutning. och så håller jag med om att dem är duktiga på att lägga klinkers, ingen tanning varken på kakel eller klinkers jämt o fint blir det. säger jag som har 42 års erfarenhet av klinker o golvläggning.men att när dom jobbar så tar det en jäkla tid att sätta plattor på vägg o golv.

Flexfix finns överallt att köpa. Men har aldrig sett det användas till golv. Däremot nästan alltid till väggklinkers.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

kan hålla med om att nog finns det snyggare klinkers, men smaken e som baken eller hur? nästa fråga kan ju vara har dem inte vanligt flexfix ? läggs alla klinkers i gjutning. och så håller jag med om att dem är duktiga på att lägga klinkers, ingen tanning varken på kakel eller klinkers jämt o fint blir det. säger jag som har 42 års erfarenhet av klinker o golvläggning.men att när dom jobbar så tar det en jäkla tid att sätta plattor på vägg o golv.

 

En svensk plattis hade lagt på flyt och satt plattorna i flex(flytfix om man ska köra bil på plattorna), en aning snabbare än att lägga i bruk som man gjorde innan jag föddes..

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

En svensk plattis hade lagt på flyt och satt plattorna i flex(flytfix om man ska köra bil på plattorna), en aning snabbare än att lägga i bruk som man gjorde innan jag föddes..

Flytfix hade jag ochså använt om plattorna är över 33.3*33,3 annars så gör jag dubbel klining.

Link to comment
Dela på andra sajter

Etapp 1 av klinkersläggning är klar,muren är lagad. 

 

Svåger har slitit sig från sitt korrupta liv som kommun-annstäld och målar huset åt oss.

post-8709-0-00476700-1384666044.jpg

 

Själv målar jag fönster. Huset kommer att se ut som en jävla stor födelsedags-tårta. Men man blir på gott humör av dessa färg-kombinationer.

Lite gay-varning.

post-8709-0-27267800-1384666161.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...