Jump to content
IGNORED

Trettionio steg mot undergång

Herr Chang

Recommended Posts

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Herr Chang

18

• Bibben

4

• BBJ

3

• Gorocco

2

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Så var det dags för ännu en reseberättelse. Denna gång reser jag två veckor till Thailand med min systerson. Han är 18 år gammal, och det är hans första resa till Thailand. Jag kommer i fortsättningen

Med viss bävan hoppar till slut SSC. Se här en video av hoppet. Ber om ursäkt för skakig kamera och smutsig lins, men bättre än ingenting.     Hoppade jag verkligen där uppifrån?     Tröja

Nu blir det tyvärr en liten lucka i tråden då kameran var ur funktion i två dygn. Och SSC har ännu inte skickat sina bilder till mig. Men plötsligt fungerade kameran igen utan att jag gjort annat än a

Posted Images

Härligt.

Hoppade du själv också :y15:

Har provat en gång i Phuket men nu på äldre dar är jag höjdrädd :y8:

En strandstol får räcka med beer chang.

Ser fram mot fortsättning.

Edited by Galten
  • Fint 2

Galten af Bubbelspruuth

Kul som vanligt med dina reseberättelser HC, nu var det ju en kortare resa för din del men jag hoppas vi är nere samtidigt nästa gång och att du kommer och hälsar på oss i Korat igen.

Ser fram mot resten av din resetråd med många bilder (1000+ var det väl) och text. :14:

Mvh

BBJ

:wai:

• Fint 2

Nytt år - nya möjligheter!

Kul med en ny reseberättelse av HC :) Höll på att missa den pga namnet, som jag antar kommer att förklaras senare.

/GSt

• Fint 2

Trots att du endast varit hemma i timmar utbrister jag: Ääääntligen!

• Fint 5

Every saint has a past and every sinner has a future.

Kötthandlarn

MAGISKT HC... :yahoo:  :14:

• Fint 4

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Med viss bävan hoppar till slut SSC. Se här en video av hoppet. Ber om ursäkt för skakig kamera och smutsig lins, men bättre än ingenting.

Hoppade jag verkligen där uppifrån?

attachicon.gifP1060335.jpg

Tröjan blev blöt också… fast dom lovade att jag inte skulle hamna i vattnet!

attachicon.gifP1060339.jpg

Sedan åker vi till Doi Sukhet cirka en halvtimma utanför Chiang Mai. Exfru Chang har ett hus där, och numera bor Beo och Mon där.

attachicon.gifP1060342.jpg

Vi besöker en konstnär med ett bara påbörjat verk.

attachicon.gifP1060344.jpg

attachicon.gifP1060345.jpg

Konstnärinnan är lika glad ändå.

attachicon.gifP1060346.jpg

Det var en något svajig bro över en bäck på vägen dit, och den blir inte lättare att korsa på tillbakavägen i mörkret. Fast alla kommer över utan att trilla i.

attachicon.gifP1060347.jpg

På kvällen har vi bokat Khan Toke middag strax utanför Chiang Mai.

attachicon.gifP1060349.jpg

Detta ska vara nordthailändska specialiteter, men jag är något tveksam då bland annat Chiang Mai korv saknas.

attachicon.gifP1060350.jpg

En danserska kommer till vårt bord och tycker att SSC ska vara med och dansa lite. Jag blir inte tillfrågad ;)

attachicon.gifP1060351.jpg

OK då!

attachicon.gifP1060352.jpg

SSC får lära sig hur man dansar i Chiang Mai.

attachicon.gifP1060353.jpg

Vi avslutar kvällen på Best Bar Gain med lite dryck och biljard. Som och anställda hälsar till Babysnake och hakancnx!

attachicon.gifP1060357.jpg

Jamen HC, det var ju en riktigt stilig ung man du har med dig!

attachicon.gifP1060359.jpg

attachicon.gifP1060360.jpg

Dagen efter är det dags för mera utflykter. Men först måste isboxen fyllas med dryck och is.

attachicon.gifP1060362.jpg

Sen åker vi upp på berget till det berömda templet Doi Suthep. Vår chaufför Beo är mycket ovillig att köra upp för bergsvägen. Han har ju bara kört inne i stan hittills! Men vi lyckas övertala honom.

Inne i templet vill jag att SSC lite diskret ska ställa sig bredvid några munkar som går omkring där. Så att jag kan få ett foto. Men SSC är för långsam, och munkarna går vidare. Vi följer efter och jag lyckas få ett kort.

attachicon.gifP1060364.jpg

Inte vad jag tänkt mig, kanske lite respektlöst. Det kusliga är att kameran efter den bilden bara slutade fungera… helt död… karma?

Fortsättning följer.

Herr Chang har talat.

Dina berättelser håller alltid världsklass HC! :thumbsup:

• Fint 2

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

PeterDahlin

Hoppade bungyjump 1990 och det får räcka. Härlig trådstart!

• Fint 2

Duracellkanin med dopade batterier.

Långrygg

Systerson, när jag såg bilder på Maitans tråd gissade jag på halvthai/halvChang son!

Kul med en ny Herr Chang-tråd och alltid intressant att se nya resenärer möta Thailand!

• Fint 2

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Ännu en trevlig tråd att njuta av sista tiden innan man själv ska åka ner. Stod och blev lite förtjust i en sån izusu som exfru chang investerat i förra året. Mvh Håkan

• Fint 2
Herr Chang

Systerson, när jag såg bilder på Maitans tråd gissade jag på halvthai/halvChang son!

Kul med en ny Herr Chang-tråd och alltid intressant att se nya resenärer möta Thailand!

Hehe, jag kan meddela att SSC är halvtysk då min syster är gift med en mycket trevlig tysk.

Herr Chang har talat.

• Fint 5
Bibben

min syster är gift med en mycket trevlig tysk.

Är han heltysk då?

• Fint 1

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!