Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Clasta

Skandinaver i Buriram?

Recommended Posts

Clasta

Hej

Har nyligen hittat den här sajten och tycker det finns en hel del läsvärt här. Har en liten fundering på att åka till Buriram i början av nästa år. Eventuellt kan det bli aktuellt med att flytta dit så småningom. Har lite funderingar som ni på forumet kanske kan besvara.

Bor det många skandinaver i Buriram med omnejd?

Hur fungerar det med Internet, hur snabb uppkoppling går det att få i ett vanligt hem? Behöver ha daglig tillgång till nätet för att kunna driva företaget.

Då man ska åka dit, är det läge att ta tåget från Bangkok eller är det bättre att hyra bil?

Hoppas någan kan ge svar på detta,

hälsningar Claes

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

peterfisk7

Hej!

Jag bor 5mil innan buriram från Bangkok sett.Det bästa är att ta bussen.

Hälsningar

Peterfisk7

buriram

Hej Noni, Du kan åka tåg eller buss, tåg säkrare, tar ca 7 tim. flyga från Suvannapom  mån, ons, och lördag.

Tycker att farangtätheten har ökat betydligt, kan ha sin förklaring att de syns  på Big C.

Själv flyttade jag hit i oktober, det bästa som jag vet för tillfället och även använder är Cat Telecom ( Tack Mr J )

Det är en uppringbar Dongel och med riktantenn har jag fått 1 Mb ned och 530kb upp, Enligt TP test. Men hastigheten är lite upp och ned under uppkopplingen, det är väl trafiken ut från Thailand som spökar ?

Nog från nu, hälsar Anders 

Clasta

Hej på er ni som svarat

Tack för upplysningarna. Värdefullt att få svar från er som redan är på plats. Kanske gör ett besök på Big C å klämmer en Chang då jag kommer ner :drinks:

Hälsningar Claes

nickelback

Funderar på att köpa hus i Buriram tacksam för tipps m.v.h Bamse

Burpan

Du kan nog inte klämma några Chang på BigC  Burpan Napho.

Clasta

Hej

Nej jag har förstått det :yes: Har varit dit nu. Trodde att BigC var namnet på nån pub eller restaurang :mdr: Nu vet jag bättre.

Den 21 maj åker jag i alla fall till Buriram igen. Ska bli riktigt kul. Claes

Burpan
:mdr: Ha så trevligt.Kom just hem efter 5 veckor i Buriram (Napho)-Mellan 35 och 40 gr hela tiden.Burpan

Guest Napho

:mdr: Ha så trevligt.Kom just hem efter 5 veckor i Buriram (Napho)-Mellan 35 och 40 gr hela tiden.Burpan

Det samma ! Tyvärr missade vi varandra den här gången. Kanske på grund av värmen då man inte gör så många knop. Just nu är det lite svalare. 30-35 grader. Riktigt skont !

Vi börjar bli några stycken skandinaver i och omkring Napho. Kan bli riktigt trevligt. Vi kan nog räkna in Helmut också.

buriram

Hej Burpan, dricka öl på Big C går utmärkt, MK heter restaurangen inget vattenhål eller samlingsställe för övervintrade Faranger, men att skjölja ned maten med går utmärkt // Hälsar anders

Burpan

Hej Anders.Träffade en svensk som hetr Nisse från Värmdö.Han bor i en by ca 1mil från Napho.Han trodde att han ev kände dig.Han är i fastighetsbranschen.Burpan

Guest Napho

Jodå. Han var in om häromdagen. Skall själv försöka ta en tripp upp till hans by innan han skall åka hem den 5.

Han måste ha ett fantastiskt personminne. Vi träffades någon gång jag vet inte när .. men han var rätt på.

nickelback

Någon som vet var man kan kolla om man vill köpa/Hyra hus i Buriram m.v.h Bamse :dance1:

Guest Napho

Någon som vet var man kan kolla om man vill köpa/Hyra hus i Buriram m.v.h Bamse :dance1:

Kolla inne pa de storre bankkontoren. Kan finnas annonstavlor liksom i Sverige. Kanske Farang Connection i Surin kan hjalpa dig med tips. Det mesta gar via kontakter. Lycka till !

Var ungefar vill du kopa (hyra). I staden eller utanfor. Finns manga faranger i sodra Buriram nara PrakonChai och runt BaanKruat. Mycket nybyggen pa gang i PrakonChai.

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy