Jump to content
IGNORERAD

Emirates..? Nån som har flugit till BKK än?


StefanJ

Recommended Posts

Hej

Är det nån som har flygit med Emirates, Sto -Dubai-BKK?  Jag ska flyga med dom i Feb -Mars..  A380-800 superplanet mellan Dubai-BKK.

Hur var transiten i Dubai?  Nån som har provat t ex Merhaba Lounge.

På nedvägen är bytet på 4,5 timme.. så jag tänkte ev köpa in mig i den Loungen.   Via www.gosimply.com  3 tim för £33.

Terminal 3 är världens största inbyggda golvyta .. som 157 fotbollsplaner.  Så lite tips vore trevligt :)

 

Dela gärna era erfarenheter och idéer 

 

MVH  Stefan J

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    6

  • Mankan

    4

  • Galten

    3

  • frogfish

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag ska ta den resan om en vecka. Tänkte väl kolla i Marhaba en snabbis för att sedan gå vidare till Emirates business Lounge. Ska försöka att avge en rapport.

 

Finns visst två Marhaba I Terminal 3 en i concourse B och en i nya concourse A

 

Enligt informationen nedan kan du betala in dig på plats för nästan samma pengar gäller dock 4 timmar.

 

https://www.marhabaservices.com/source/lounge.aspx

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte rest med dem själv men en kompis som åkte med dem klagade på trånga säten på planet mellan Dubai och Arlanda.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det nån som har flygit med Emirates, Sto -Dubai-BKK?  Jag ska flyga med dom i Feb -Mars..  A380-800 superplanet mellan Dubai-BKK.

Hur var transiten i Dubai?  Nån som har provat t ex Merhaba Lounge.

På nedvägen är bytet på 4,5 timme.. så jag tänkte ev köpa in mig i den Loungen.   Via www.gosimply.com  3 tim för £33.

Terminal 3 är världens största inbyggda golvyta .. som 157 fotbollsplaner.  Så lite tips vore trevligt :)

 

Dela gärna era erfarenheter och idéer 

 

MVH  Stefan J

Får man fråga vad biljetten kostade.

Vill gärna prova A380  i framtiden någon gång när priset är rätt för en snålis.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vad biljetten kostade.

Vill gärna prova A380  i framtiden någon gång när priset är rätt för en snålis.

ca 4500 vet jag några som köpt för ,men ska du ha ngn glädje av 380 ska du åka biz,ekonomi är lika trångt i den som alla andra plan
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte rest med dem själv men en kompis som åkte med dem klagade på trånga säten på planet mellan Dubai och Arlanda.

 

// mrco

Det tror jag också Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vad biljetten kostade.

Vill gärna prova A380  i framtiden någon gång när priset är rätt för en snålis.

Jag bokade först med vanlig Boeing.. men såg sen att en flight gick 15min tidigare med en A380.. så jag bokade om till den.

Totalpris för min resa  4,5tim stop ned..  2,20tim stop hem...  4500SEK   jag e mycket nöjd med det.

 

Flighten med A380 är Dubai -BKK  tur och retur.    Sto-Dubai  Boeing 777-300ER

post-3328-0-87855000-1377770464.jpg
Ändrades av StefanJ

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska också snart flyga lite Emirates och undrar om någon har koll på om det lönar sig

att handla en Panasonic Tz40 på duty free där eller om det är lika bra att handla hemma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som vet om drickat e fritt på Emirates?

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

                              Hej

 

  Kom just hem efter T/R med sagda rutt.

Käk o service number one. En upplevelse att besöka futuristiska flygplatsen

i Dubai.

  Aldrig kul att vänta 4 timmar, men om man kan spara nån tuselapp eller två

så är nog Emirates ett bra alternativ.

 Jag for vidare till Phuket, så byte var i alla fall nödvändigt.

  Hur Du än gör så anses du nog som looser på detta forum där alla

utom dom själva är ba ba bo bo.

 

                       Lycka Till.

 

                         MVH Embler

 

      

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade först med vanlig Boeing.. men såg sen att en flight gick 15min tidigare med en A380.. så jag bokade om till den.

Totalpris för min resa  4,5tim stop ned..  2,20tim stop hem...  4500SEK   jag e mycket nöjd med det.

 

Flighten med A380 är Dubai -BKK  tur och retur.    Sto-Dubai  Boeing 777-300ER

Det var ju inga dyra pengar och 4 timmar kan man slå ihjäl på en stor flygplats :thumbsup:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis avverkat en rundtripp med Emirates till Bangkok. Omdömet är mycket bra.

 

Visst, lite surt med väntandet på vägen ner, jag hade 5 timmar och 15 minuter men det finns mycket att se och göra på flygplatsen. Flög med 4 olika plan ur Boeing 777 serien och jag kan rekommendera att sitta långt bak i planet. Dels för att man slipper alla baby bassinettes och man har nära till både toan och baren i aktern av planet. Maten var bra, två olika rätter att välja på. och det var fri dricka med både öl, vin och sprit ifall man nu var törstig. Det fanns alla möjliga filmer, Tv serier och musikkanaler för mig att välja på plus eluttag för vanliga kontakter samt USB och nätverksuttag. Lite osäker på om det fanns internet dock då det inte fanns någon WIFI tillgänglig under flighten och jag inte hade en nätverkskabel att koppla in.

 

På vägen hem hade jag bara 1.20 mellan flighterna och planet från Bangkok parkerade långt bort så när jag och några andra slutligen på till transferdesken fick vi åka VIP limobuss till gaten för Stockholms planet.

 

Priset på 3385 var oslagbart.

 

Thai flyger med samma flygplanstyo numera men kostade på mina datum nästan 3000 kronor mer och det tyckte jag inte det var värt.

 

30 kilo incheckat bagage ingår också med Emirates.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jag bokade först med vanlig Boeing.. men såg sen att en flight gick 15min tidigare med en A380.. så jag bokade om till den.

Totalpris för min resa  4,5tim stop ned..  2,20tim stop hem...  4500SEK   jag e mycket nöjd med det.

 

Flighten med A380 är Dubai -BKK  tur och retur.    Sto-Dubai  Boeing 777-300ER

 

Var ser man vilket plan det är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

                              Hej

 

  Kom just hem efter T/R med sagda rutt.

Käk o service number one. En upplevelse att besöka futuristiska flygplatsen

i Dubai.

  Aldrig kul att vänta 4 timmar, men om man kan spara nån tuselapp eller två

så är nog Emirates ett bra alternativ.

 Jag for vidare till Phuket, så byte var i alla fall nödvändigt.

  Hur Du än gör så anses du nog som looser på detta forum där alla

utom dom själva är ba ba bo bo.

 

                       Lycka Till.

 

                         MVH Embler

 

 

 

Går flygen via den nya flygplatsen i Dubai City nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Går flygen via den nya flygplatsen i Dubai City nu?

 

Dubai City?

 

De gick från en flygplats som såg ut att ligga mitt i stan men om det var Dubai City eller inte vete fan. Stor var den iallafall men den har säkert funnits där i mer än 10 år.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Dubai City?

 

De gick från en flygplats som såg ut att ligga mitt i stan men om det var Dubai City eller inte vete fan. Stor var den iallafall men den har säkert funnits där i mer än 10 år.

 

Jag läste något för några dagar sedan om ett plan som var det första att landa på den nya flygplatsen och har för mej att det var i Dubai City men hittar inget alls nu när jag söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste något för några dagar sedan om ett plan som var det första att landa på den nya flygplatsen och har för mej att det var i Dubai City men hittar inget alls nu när jag söker.

 

Du tänker inte möjligtvis på Doha Airport i Qatar?

Doha new airport öppnar väl ganska snart, kan tänka mig att dom börjat "smygflyga" lite där.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Går flygen via den nya flygplatsen i Dubai City nu?

Ja man landar på den nya Terminal 3..

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Du tänker inte möjligtvis på Doha Airport i Qatar?

Doha new airport öppnar väl ganska snart, kan tänka mig att dom börjat "smygflyga" lite där.

 

mvh

 

Det kan nog vara den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste något för några dagar sedan om ett plan som var det första att landa på den nya flygplatsen och har för mej att det var i Dubai City men hittar inget alls nu när jag söker.

 

Iofs så har ju Dubai en relativt ny terminal som är gigantisk så det kan ju vara den som avses också

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tänker inte möjligtvis på Doha Airport i Qatar?

Doha new airport öppnar väl ganska snart, kan tänka mig att dom börjat "smygflyga" lite där.

 

mvh

 

Är inte Doha samma flygplats med samma banor men med bara en ny terminalbyggnad? De har kört den gamla byggnaden i botten rejält och man får åka långt med bussar efter man landat. Hoppas också att de öppnar den nya terminalen snart som varit försenad en tid nu.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...