Jump to content
IGNORERAD

Vi måste vara solidariska i den hemska katastrofen med skåningarna

gubben4906
 Dela

Recommended Posts

Hjälp dem stackars småfeta skåningarna genast, läs uppropet meddetsamma.  :D   :D   :D   :D

JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!

NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE!

Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med

epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med

magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur

sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på

hela natten.

Din hjälp behövs omedelbart.

Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många

skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med

sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa

skåningar i särskilt utsatta områden.

Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge tre

skåningar en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel

nedan. 1500 kronor ger tre skåningar:

snaps till julbordet

extra grädde i ris á la Maltan

extra fet ful-fiskad ål

specialimporterade äpplen till äpplekagan

filtar till soffan, för eftermiddagsluren

Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!

DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!

Skånsk jordbävningshjälps konto  90 XXXX-5

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Bra initiativ men har ej 1500 på fickan,har dock 1 hela Tapio, 1/2 säck ris, lite fulfiskad lax, 1/4 ren och 3 älgskinn att undvara!!måste dock få en adress att skicka det till.

Dela på andra sajter

Ha Ha    det är det jag tror sverige har försökt / ruska lös skåne.. Har ni inget småelakt att säga om oss norrbottningar :crazy:

Dela på andra sajter

Appropå den globala uppvärmningen,vilket inte är något att skoja om egentligen med tanke om våra barn och deras barn...

Jag skulle gärna vilja bli drabbad av en  ( Lokal uppvärmning) av min fastighet här uppe i norrland just nu,Vaffenfall SS är ju inte lite

hutlösa på elpriserna,varje gång räkningen kommer måste man ju se till att man har någon bredvid som kan göra återupplivningsförsök!!

Nu kom jag lite OT ,förlåt Skåne!! jag gillar hela Sverige. Och Thailand numera Oxå !!

Dela på andra sajter

Det mest fasansfulla som kan tänkas ha hänt är väl att kolsyran har skakats ur från groggvirket - låt oss alla släppa en

fjärt för att donera gas till helgens groggande!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Det mest fasansfulla som kan tänkas ha hänt är väl att kolsyran har skakats ur från groggvirket - låt oss alla släppa en

fjärt för att donera gas till helgens groggande!

OK matte, jag ställer upp och donerar en stor mängd Pepsi Max-fjärtar till Skåne, då får de både gasen och virket samtidigt.  :Drogar-BigGrin(LBG):   :Drogar-BigGrin(LBG):

:mdr: gubben  :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

OK matte, jag ställer upp och donerar en stor mängd Pepsi Max-fjärtar till Skåne, då får de både gasen och virket samtidigt.  :Drogar-BigGrin(LBG):   :Drogar-BigGrin(LBG):

:mdr: gubben  :mdr:

Du är bra go du gubben, hoppas flera kan tänka sej en brakskit till Skånes försvar!

Föreställ er själva Hyland ståendes på scenen och entusiastiskt uppmuntra till något liknande! Fantastiskt!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Dela på andra sajter

Du är bra go du gubben, hoppas flera kan tänka sej en brakskit till Skånes försvar!

Föreställ er själva Hyland ståendes på scenen och entusiastiskt uppmuntra till något liknande! Fantastiskt!

Matte, nu rodnar jag  : :Drogar-Oops(LBG): men det var ju du som kom på den eminenta idén. Ha det så bra

:focus: gubben  :focus:

Dela på andra sajter

matte och Gubben 4906

Har ni något liv överhuvudtaget som är värt att nämna,ni verkar vara s.r av högsta rang.

BTT verkar ju som en ängel vid sidan om er :dirol:

Dela på andra sajter

matte och Gubben 4906

Har ni något liv överhuvudtaget som är värt att nämna,ni verkar vara s.r av högsta rang.

BTT verkar ju som en ängel vid sidan om er :dirol:

Jadå Horsma, jag har ett liv jobbar julafton 07.00 till 19.00, nyårsafton och nyårsdagen 07.00 till 19.00 båda dagarna. Dottern blev lite sur att jag inte kommer och firar jul med henne och mitt barnbarn men det är väl självklart att jag ställer upp för de stackars arbetskollegorna som har småbarn.  :Drogar-Sick(LBG): Det blir ju mycke mer pengar att satsa på Walking Street och NID-Bar och liknande bra kulturella ställen i Thailand drickandes en Pepsi-Max.  :Drogar-Scared(LBG):

Ha det så kul Horsma

:wai: gubben  :wai:

Dela på andra sajter

gubben ursäkta!!fel av mig...Nu tycker jag att jag känner dig bättre,kanske skulle jag läst alla dina inlägg!!

Dela på andra sajter

matte .jag ber om ursäkt här,naturligtvis har du ett liv som alla andra,du har det bara lite bättre än mig ,och det irriterar mig

Dela på andra sajter

Kan ni inte fixa en direktsänd stödgala i tv4. Så att man kommer över denna traumatiska upplevelsen som det ändå är att vakna innan väckarklockan ringer.

m.v.h. urskåningen Lars i Helsingborg

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Och  :jester: hade ju bildbevis också.

Fattar inte hur han vågar ge sig in i katastrofområdet.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...