Jump to content
IGNORERAD

Långliggare - tecknad serie om faranglivet i Thailand!


Långrygg

Recommended Posts

  • Svar 581
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Långrygg

    207

  • Kötthandlarn

    34

  • PeterDahlin

    22

  • Duracell

    21

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Ja om du vänder dig om där och går ner för google-gatan ser du snart det lila huset från dagens avsnitt ;)

 

Jag såg det, och tro det eller ej så tycker jag mig känna igen entrén och jag har nog varit där inne om jag inte minns helt fel.

Har för mig att jag har hälsat på en kompis som bodde där för ett antal år sedan.

Det fanns tvåbenta varelser att hyra och det var runda sängar, sunkiga heltäckningsmattor och speglar i taket . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg det, och tro det eller ej så tycker jag mig känna igen entrén och jag har nog varit där inne om jag inte minns helt fel.

Har för mig att jag har hälsat på en kompis som bodde där för ett antal år sedan.

Det fanns tvåbenta varelser att hyra och det var runda sängar, sunkiga heltäckningsmattor och speglar i taket . . .

I det lila huset? Eller på hotellet?

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

I det lila huset? Eller på hotellet?

 

Det lila huset

 

post-5068-0-35528100-1385110541_thumb.jp

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Superbra! Hur många avsnitt till hade du tänkt dig? Minst 100 till hoppas jag! Lite besök i Isaan hoppas jag på också. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha! Superbra! Hur många avsnitt till hade du tänkt dig? Minst 100 till hoppas jag! Lite besök i Isaan hoppas jag på också. :)

 

Tack! Ja det hoppas jag också, jag kör på! Och lite djungeläventyr blir det också såklart ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Försöka duger :) Man undrar ju vilken ens största felsägning är, som man aldrig fick reda på!

 

 

Har samma problem i Sverige på Thairestauranger när man tror man skall briljera....

Hej, jag vill ha en Paneng Gai....

Va, vadå!?

Jo, jag vill ha en Paneng Gai...

Va, vadå!?

Äh, nummer 24 tack.... :crazy:

Jaha, du menar Paneng Gai!!!???

Suck.... :crazy:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Serien är kanonbra. Brukar rekommendera den även till kompisar som brukar vara i Thailand och inte är medlemmar här. Vore därför bra om det fanns en länk till förstasidan. Nu får man alltid säga till dem att bläddra bakåt tills de kommer till förstasidan, och då tjuvkikar ju alla på det de passerar. Idag visste jag att länken skulle vara /page/13/ men det ändrar sig ju från vecka till vecka.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Serien är kanonbra. Brukar rekommendera den även till kompisar som brukar vara i Thailand och inte är medlemmar här. Vore därför bra om det fanns en länk till förstasidan. Nu får man alltid säga till dem att bläddra bakåt tills de kommer till förstasidan, och då tjuvkikar ju alla på det de passerar. Idag visste jag att länken skulle vara /page/13/ men det ändrar sig ju från vecka till vecka.

 

/GSt

http://www.langliggare.se/1/

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Serien är kanonbra. Brukar rekommendera den även till kompisar som brukar vara i Thailand och inte är medlemmar här. Vore därför bra om det fanns en länk till förstasidan. Nu får man alltid säga till dem att bläddra bakåt tills de kommer till förstasidan, och då tjuvkikar ju alla på det de passerar. Idag visste jag att länken skulle vara /page/13/ men det ändrar sig ju från vecka till vecka.

 

/GSt

Tack, schysst att du även lurar på fler folk att läsa :)

Ja just det! Kompisen Kenneth fixade snabbt:

 

 

Varje avsnitt har ett nummer i titeln, t.ex 1: Troll och Thaistarr, det numret man vill till sätter man efter, så i detta fallet blir det: langliggare.se/1

Undantaget är senaste avsnittet, som ligger på langliggare.se/senaste

(Detta är alltid samma, skippa den där länken med "page" i som du körde med innan, det är bara wordpress som försöker luras!)

 

 

Inte överdrivet smidigt, ska luska ut nåt bättre nångång, men det funkar ju...

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt, första fyllan i LOS, snubbla på ett trappsteg, så jäkla rätt :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Härligt, första fyllan i LOS, snubbla på ett trappsteg, så jäkla rätt :thumbsup:

Troligen på ett snett brunnslock eller ett hål i trottoaren.

Vem har inte snubblat på dessa semesterfällor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Full Fredag på er! Nytt avsnitt:

http://www.langliggare.se/senaste/

 

Ha ha ha ha, världsklass. :thumbsup:

Här kände jag verkligen igen mig från en kväll senast jag var i LOS. :14:

Festat som en idi*t i Pattaya och handlat ett helt gäng med nattamat "to go" i massa bärkassar.

Det tog mig sex försök att kunna sätta mig på MC-taxin..

Att jag vågade åka var väl inte så konstigt eftersom jag var osårbar just då men hur föraren vågade ha 130 kg:s kille som var lika stabil som en plastsäck full med vatten bak på MC:n begriper jag inte så här i efterhand.

Maipenrai I guess.. :rotfl:

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här serien är guld!

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha ha, världsklass. :thumbsup:

Här kände jag verkligen igen mig från en kväll senast jag var i LOS. :14:

Festat som en idi*t i Pattaya och handlat ett helt gäng med nattamat "to go" i massa bärkassar.

Det tog mig sex försök att kunna sätta mig på MC-taxin..

Att jag vågade åka var väl inte så konstigt eftersom jag var osårbar just då men hur föraren vågade ha 130 kg:s kille som var lika stabil som en plastsäck full med vatten bak på MC:n begriper jag inte så här i efterhand.

Maipenrai I guess.. :rotfl:

Dom är rätt bra på att köra tunga faranger, hur små dom än är!

Och konstigt att man klarat sig en del gånger, kanske är den tillfälliga osårbarheten verklig? ;)

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Dom är rätt bra på att köra tunga faranger, hur små dom än är!

Och konstigt att man klarat sig en del gånger, kanske är den tillfälliga osårbarheten verklig? ;)

 

Ha ha ha, så är det nog....

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

TukTuk är inget kul om man är som jag 2 meter lång

 

man ser inte ett skit ut med huvudet uppe i taket !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...