Jump to content
IGNORERAD

Har vi missat Kims födelsedag?

Surin P3

Recommended Posts

Eller ser jag fel??? :read:

Fyller han år idag? Och 108 år till råga på allt...

Om det var rätt så har vi missat den. Det är 7 minuter kvar här i Sverige och han sover väl en liten stund.

Jag får väl önska Kim en trevlig försenad födelsedag då!  :party::party::party::party::party:

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Jag instämmer i gratulations kören

m.v.h. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

Eller ser jag fel??? :read:

Fyller han år idag? Och 108 år till råga på allt... Grattis, då.

Vi hänger också på!

573311qknfhej4hx.gif

Pan och Lars

Dela på andra sajter

Jag studsar in i gratulationsledet och önskar dig en trevlig födelsedag.  :friends:

Om det nu är så att du inte fyller år så får jag väl se detta led som en kö till tårtan som Lars60 bjuder på, för den ser riktigt god ut till morgonkaffet... som jag för övrigt inte hämtat än.

*Ilar iväg och reserverar platsen i ledet med en  :rtfm: *

:wai:

Never forget Sadako Sasaki.

Dela på andra sajter

Tackar tackar för gratulationerna, att fylla 108 kändes fint här i det varma Surinvädret. :)

Dagen till ära tog jag, mitt på dagen, med mig fru och son och åkte dom 68 kilometrarna in till stan där vi tog in på Majestic. Ett hotell som dagen till ära var fullt av bröllopsfirande kinesättlingar från när och fjärran att dömma av regplåtarna på alla dom bilar som totalbelamrade den stora hotellparkeringen. Ett drygt hundratal bilar varav många var minibussar borde innebära många hundra bröllopsgäster?

Själv firade jag den stora dagen med att repa kopplingen på bilen, något som drog ut på tiden pga diverse extraproblem. 2 duktiga mekaniker slet oavbrutet i åtminstone 4 tim innan det var klart och det byttes ett antal delar, b la ett utnött lager. 1260 baht slutade räkningen på vilket väl får räknas som ett godkänt pris i jämförelse vad liknande hade kostat mig i Sverige. Enligt det specificerade kvittot så var själva arbetskostnaden 240 baht :) , resten utgjordes av delar. Älskar att repa bil i los.  :good:

Under tiden bilen fixades så tog vi tuktuk tillbaka till hotellet där jag och sonen plumsade lite i poolen samtidigt som jag sippade på en gintonic vid poolkanten. Men hade jag vetat hur iskallt vattnet var så hade jag dock avstått badandet, men eftersom jag som vanligt dök i utan att känna efter så var det redan för sent... brrr!  :blink:

Dom kalla Isaanvinternätterna kyler poolvattnet mer än dom varma dagarna värmer det och det årstidsfenomenet hade jag totalt glömt bort.

Födelsedagsmiddag avnjöt vi kvällstid på en stor fin restaurang med bord inbäddad i trädgårdsgrönska och bland fina dammar med bakgrundsmusik av Simon & Garfunkel och undersköna servitriser som spillde upp ny öl så fort man tog en sipp ur glaset. Maten smakade utsökt och var som vanligt överbeställd i mängd. Mat för kanske 8 pers fördelat på 2,5 pers blir lite svårt att få ner trots villiga ansträngningar och glupsk aptit. Puh!

Allt var perfekt förutom den gigantiska råtta som ibland sågs springa i trädgårdsgångarna och en gång passerade bakom min stol på ca en halvmeters avstånd innan den sprang ned till en av dammarna.

Har iofs ätit av flera råttor den senaste månaden och det är ju exakt samma art som den jag iaktog igår. Men miljön dom påträffas i är ju totalt skilda och då även hur dom påverkar ens aptit.

Hade efter detta mer än gärna också gjort en helkväll i nöjeslivet men eftersom jag inte hade någon festprisse att dela den upplevelsen med så valde jag att återvända till hotellrummet med fru och barn och titta på starmoviekanalen tills sonen somnat. Efter det så älskade vi förstås natten lång, jag och frugan. ;) Inte förrän när solens första strålar träffade balkongfönstret slumrade vi utmattade in i varandras famnar en liten stund innan det var dax för hotellbufféfrukost på sprödstekt bacon, korv och ägg. Mums!

Ser redan nu fram emot 109 årsdagen och som sagt, tack för gratulationerna. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Hej Kim...

Av din sköna text kan man läsa att det inte var något dåligt firande av 108-årsdagen!  :dance1:

Stort grattis!!!

:drinks:

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

GRATTIS!!!!!                     

från Joints

Du ser väldigt pigg och vital ut för din ålder. Vad är din hemlighet?

Dela på andra sajter

Kim

Hmm..Älska hela natten lång på Majestic låter som en helt ok födelsedag(natt) :wub:

Grattis från oss, hälsa familjen.

Mvh.Frazze&Muay (30/3--28/5 är bokat,SKÖNT! :dance1: )

Dela på andra sajter

Grattis Kim!

Det verkar ha varit en trevlig födelsedag. Lite nytta, lite spänning, bad och sprit samt massa mat och sex!

Alea Jacta Est

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...