Jump to content
IGNORERAD

Svenskträff i Khon Kaen varje Fredag


thainenne

Recommended Posts

  • Svar 172
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thainenne

    61

  • SWED THAI

    15

  • Sam sip sam

    13

  • micke isaan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fredag 25 Okt. Svenskträff kl 18 med kålpudding, potatis och lingon.. 120 baht

Jag flyttar nog till khon kaen tror jag
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men tänka sig att denna träff ska ske på din resturang,är det inte roligare vid svensk träff att ses på lite olika ställen ? För inte vill du väl tjäna pengar på svensk träffarna ?

Link to comment
Dela på andra sajter

tidigare träffades vi på Roma, men många röstade för att komma hit istället, och med dom prisena vi har för käket på träffarna blir det fan inga pengar att tjäna, det kan väl inte vara helt gratis bara för man träffas på en svensk restaurang och för övrigt är det frivilligt om vill komma hit eller gå någon annan stans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som känner sig lurad på en middag för 120bath kan avstå.

Finns alternativ från 30bath på thaiställen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men tänka sig att denna träff ska ske på din resturang,är det inte roligare vid svensk träff att ses på lite olika ställen ? För inte vill du väl tjäna pengar på svensk träffarna ?

Eftersom även de andra lite olika ställen tar betalt och tjänar pengar tycker jag ni ska träffas hos micke isan, enda stället där det är gratis.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom även de andra lite olika ställen tar betalt och tjänar pengar tycker jag ni ska träffas hos micke isan, enda stället där det är gratis.

Tycker bara det är sånt hyckleri,får mig att må lite illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

tidigare träffades vi på Roma, men många röstade för att komma hit istället, och med dom prisena vi har för käket på träffarna blir det fan inga pengar att tjäna, det kan väl inte vara helt gratis bara för man träffas på en svensk restaurang och för övrigt är det frivilligt om vill komma hit eller gå någon annan stans.

Oj träffade jag en öm tå ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som känner sig lurad på en middag för 120bath kan avstå.

Finns alternativ från 30bath på thaiställen.

Och i din vildaste fantasi så tror du jag menar vad maten kostar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och i din vildaste fantasi så tror du jag menar vad maten kostar ?

JA, för avundsjuk tror jag inte på och att du missunnar en näringsidkare att få igen lite av sina investeringar tror jag inte på heller.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

JA, för avundsjuk tror jag inte på och att du missunnar en näringsidkare att få igen lite av sina investeringar tror jag inte på heller.

Absolut inte,klart han ska tjäna pengar,är bara sättet det sägs på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men tänka sig att denna träff ska ske på din resturang,är det inte roligare vid svensk träff att ses på lite olika ställen ? För inte vill du väl tjäna pengar på svensk träffarna ?

 

Hur fan orkar du pissenisse, ta din batong och stoppa upp den någonstans.. . . . typ där solen inte skiner!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bara det är sånt hyckleri,får mig att må lite illa.

Alltså, nu har jag i o fö sig inte med just detta att göra, men kan du ge ett exempel på vad som är hyckleri när man inbjuder till svenskträff som ju är gratis att deltaga i, men om man vill äta eller ta en öl så skulle det vara intressant att höra vem du tycker ska betala min mat o dryck!

Vi hade svenskträff i Udon häromdagen och vi åt o drack vad vi vlle och var o en betalade sin mat och dryck, är det också hyckleri eller gäller det bara om man upplåter sin egen restaurang?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan orkar du pissenisse, ta din batong och stoppa upp den någonstans.. . . . typ där solen inte skiner!

Kom du och försök ist.För gud vad jag skulle vilja träffa dig personligen.

Ändrades av micke isaan
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, nu har jag i o fö sig inte med just detta att göra, men kan du ge ett exempel på vad som är hyckleri när man inbjuder till svenskträff som ju är gratis att deltaga i, men om man vill äta eller ta en öl så skulle det vara intressant att höra vem du tycker ska betala min mat o dryck!

Vi hade svenskträff i Udon häromdagen och vi åt o drack vad vi vlle och var o en betalade sin mat och dryck, är det också hyckleri eller gäller det bara om man upplåter sin egen restaurang?

Bara min egna tankegång och precis som du säger så har du inget med detta att göra :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom du och försök ist.

 

 

Hahahah nä, jag väljer mitt sällskap, med någorlunda omsorg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

wow,,,  härligt det blev lite fart i tråden... f.ö. så är det inte jag som tagit initiativet att vi ska ha träffen i min restaurang utan det är dom andra som träffats tidigare på Roma hotels uteservering.

men nästa Fredag ska jag ha rotmos till det facila priset 120 baht,,,  fan vad det blir pengar av det. Kan påminna att för snart 2 veckor sedan hade vi grillparty med gratis mat, fan att Du missade det Micke isaan. Ha en bra kväll 

Link to comment
Dela på andra sajter

         Lycka till.

 

 Hoppas ni far bra uppslutning pa era träffar.

 Maste ju vara perfekt om man som Svensk kan träffas och fa lite Svensk mat samtidigt.

 Lite bilder och deltagar antal fran träffarna önskas.

 

 Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

         Lycka till.

 

 Hoppas ni far bra uppslutning pa era träffar.

 Maste ju vara perfekt om man som Svensk kan träffas och fa lite Svensk mat samtidigt.

 Lite bilder och deltagar antal fran träffarna önskas.

 

 Mvh. SWED THAI

Kan bara hålla med.

Helt klart att även resa från någon grannstad och ta en övernattning ibland.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter trevigt att finns någon plats där Svenskar kan träffas i Khonkaen,nu har jag inte flyttat ut ännu,men mitt hus växer för varje dag som ligger i Khonkaen.Jag hoppas att få flytta dit under slutet av nästa år,men jag kommer vara där på semester tidigare,och då vill jag komma besöka era träffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...