Jump to content
IGNORERAD

Svenskträff i Khon Kaen varje Fredag


thainenne

Recommended Posts

Kan bara hålla med.

Helt klart att även resa från någon grannstad och ta en övernattning ibland.

Helt klart.

Svensk resturang med Svenskträff later inte helt fel.

Skulle tro det är ca 15 mil en väg.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 172
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • thainenne

    61

  • SWED THAI

    15

  • Sam sip sam

    13

  • micke isaan

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Borgmästarens Son

Absolut inte,klart han ska tjäna pengar,är bara sättet det sägs på.

Har du vart och ätit på disktrasan idag?

Är väl upp till var och en om dom vill komma eller inte

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du vart och ätit på disktrasan idag?

Är väl upp till var och en om dom vill komma eller inte

Ja absolut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men tänka sig att denna träff ska ske på din resturang,är det inte roligare vid svensk träff att ses på lite olika ställen ? För inte vill du väl tjäna pengar på svensk träffarna ?

Vad är det som har gjort dig så bitter? Kanske skulle du vilja vara den som styrde upp denna träff så allt blir precis så perfekt som det bara kan bli. Alla sitter utanför 7/11 med sina egna inköpta halvljumna chang och nån billig påse med nötter och försöker överbervisa varandra om vem som vet mest om Thailand :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det som har gjort dig så bitter? Kanske skulle du vilja vara den som styrde upp denna träff så allt blir precis så perfekt som det bara kan bli. Alla sitter utanför 7/11 med sina egna inköpta halvljumna chang och nån billig påse med nötter och försöker överbervisa varandra om vem som vet mest om Thailand :thumbsup:

Thailands proffs finns det här inne så det räcker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger ut lite bilder i tråden Small Garden Khon Kaen..

         Lycka till.

 

 Hoppas ni far bra uppslutning pa era träffar.

 Maste ju vara perfekt om man som Svensk kan träffas och fa lite Svensk mat samtidigt.

 Lite bilder och deltagar antal fran träffarna önskas.

 

 Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bara det är sånt hyckleri,får mig att må lite illa.

Kan Du berätta för mej var hyckleriet ligger, jag har gjort 3 st inlägg där jag endast informerat svenskar som kanske är intresserade av att av att ha en mötesplats och att mat och dryck finns att tillgå, jag har då sänkt priset på maten med 50 baht just för att folk inte ska tycka att jag skinna dom på pengar. Om sen mötesplatsen ändras kommer jag att informera om detta också.

  Det vore jä.la kul om Du skulle anklaga dom gamla rävarna Maitans och Scand Corner som har mycket större och tätare svenskträffar än vi har,,,,,  vågar DU  ??? jag besöker gärna Maitans när jag är nere i Jomtien, men det kanske är fult att jynna en svensk kille.  Öppna gärna en ny tråd i ämnet.  Tack för mej i denna ytterst intressanta debatt. Ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag springer en del på Akvavit här nere i Jomtien, de har en L I T som gör mig snurrig i skallen....555555

Thainenne kommer gärna förbi när ja kommer upp till annandagsträffen skall bli kul att träffas och hoppas

allt går bra för er där uppe.... :thumbsup: :14: :thumbsup:

Mvh Maitan.

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bara det är sånt hyckleri,får mig att må lite illa.

Kan inte fatta varför du mar illa.

.Hoppas gubbarna i Khon Kaen far en samlingspunkt där som kommer att fungera lang tid framöver och dagligen blir en samlingspunkt.

Klart är ocksa att varje som driver rörelse behöver kunder och gäster för att kunna överleva. Har du nagon aning om hur mycket arbete

som ligger bakom allt detta. Har själva en Mini Mart och är upplasta till tusen.

Jag vet inte var du bor, men skulle tippa pa att du bor langt ifran Khon Kaen och därav denna avundsjuka.

Tänk dig att kostnaden för att starta denna rörelse behöver ett visst kund underlag. 

I lilla Ban Dung hade vi en Tysk resturang förut som hade bra mat med snarlik Svensk mat och jag at frukost och middag där varje dag.

Detta ställe blev en samlingspunkt för manga faranger. Detta ställe saknas nu av manga av oss i näromradet för den sociala kontakten.

Har en massa Tyska vänner där och hade väl en liten fördel av att jag jobbat i Tyskland sa jag kunde spraket och kund sitta ner vid deras bord och snacka.

I ett senare inlägg skriver du att det finns tillräckligt med Thailands proffs här. Tror mer att det gäller nickena pa olika forum som aldrig kommer pa träffarna.

Pa träffarna i Udon Thani sa finns det gubbar som varit länge i Thailand men som har fötterna pa jorden och inte gör gällande att dom vet bättre bara för att

dom bott här lang tid. Att dom har mer erfarenhet av landet är helt klart och dom jämför hur det var förut och hur det är nu.

Men jag tror att den sociala biten är viktig för alla som bor här och da är dessa träffar en bra rekomendation till alla att ga där för att tjöta av sig lite.

Kan bara hoppas pa att dessa träffar far bra genomslagskraft i dessa 2 städer.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv varit hos Thainenne på svenskträff och medlemmar på MPR var i minoritet där.

Mycket trevliga svenskar bor i Thailand utan att vara med i forumet MPR.

Jag kommer med glädje flytta mig de 18 milen från Korat för att besöka denna svenskträff fler gånger.

 

Det saknas liknande i Korat, men till vintern brukar vi vara några som ses på en lunch en gång i månaden.

Hoppas någon driftig person drar igång regelbundna träffar i Korat också och får lön för mödan.

 

Man knyter nya värdefulla kontakter över en bit mat och några öl.

 

Sen finns väl också personer som inte vill ha socialt umgänge med landsmän och dom kommer ju naturligtvis inte.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag springer en del på Akvavit här nere i Jomtien, de har en L I T som gör mig snurrig i skallen.555555

Thainenne kommer gärna förbi när ja kommer upp till annandagsträffen skall bli kul att träffas och hoppas

allt går bra för er där uppe. :thumbsup: :14: :thumbsup:

Mvh Maitan.

Som när jag och min tjej besökte dig i mars kunde jag ej undga att höra när du hjälpte gubben som hade brak med taxigubben som drog med hans 

dokumentväska med alla hans bankkort, pass och pengar.

Detta gjorde du fast att han inte bodde pa ditt hotell. Tar jag inte fel sa hade du 3 dagar att göra för att ordna upp allt för denne förvirrade man.

Detta ska du ha en stor ELOGE för. Sa svenskställen som växer upp i andra städer kan ju bli första hjälpen när nagon far problem under resan. 

Allt handlar ju inte om pengar som manga tror utan medmänniska i nöd. 

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Som när jag och min tjej besökte dig i mars kunde jag ej undga att höra när du hjälpte gubben som hade brak med taxigubben som drog med hans 

dokumentväska med alla hans bankkort, pass och pengar.

Detta gjorde du fast att han inte bodde pa ditt hotell. Tar jag inte fel sa hade du 3 dagar att göra för att ordna upp allt för denne förvirrade man.

Detta ska du ha en stor ELOGE för. Sa svenskställen som växer upp i andra städer kan ju bli första hjälpen när nagon far problem under resan. 

Allt handlar ju inte om pengar som manga tror utan medmänniska i nöd. 

 

Mvh. SWED THAI

Har man ett sånt här jobb så blir det gånger som svenskar söker sig hit för att få hjälp. Klart man ställer upp, ja menar

man har blevet 60 nu och snart 61 under dessa år har man rest en del och fått problem av olika anledningar. Man har

sökt ställen där det kan finnas svenskar och få den hjälp och inf. man behöver....nej ja är någ av den natur som hjälper

människor i nöden klart i den mån ja kan....

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag springer en del på Akvavit här nere i Jomtien, de har en L I T som gör mig snurrig i skallen.555555

Thainenne kommer gärna förbi när ja kommer upp till annandagsträffen skall bli kul att träffas och hoppas

allt går bra för er där uppe. :thumbsup: :14: :thumbsup:

Mvh Maitan.

Så ska det se ut, ta med dig Nenne för han ska också till träffen! :14:  :17:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men tänka sig att denna träff ska ske på din resturang,är det inte roligare vid svensk träff att ses på lite olika ställen ? För inte vill du väl tjäna pengar på svensk träffarna ?

Vad är problemet?

Det är väl helt suveränt att ha ett svenskt ställe att träffas på där man kan få äta riktig husmanskost till billigt pris?

Har du så jäkla ont av att man gynnar en trevlig landsman samtidigt som man får en trevlig stund?

Thailändare och Thairestauranger finns så det räcker och blir över här, vi ska vara glada för dom få svensk ställen som finns så självklart ska vi gynna dessa när ägaren är en trevlig prick.

Hoppas att du vaknar på andra sida i morgon micke, den är mycket roligare..

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Du berätta för mej var hyckleriet ligger, jag har gjort 3 st inlägg där jag endast informerat svenskar som kanske är intresserade av att av att ha en mötesplats och att mat och dryck finns att tillgå, jag har då sänkt priset på maten med 50 baht just för att folk inte ska tycka att jag skinna dom på pengar. Om sen mötesplatsen ändras kommer jag att informera om detta också.

  Det vore jä.la kul om Du skulle anklaga dom gamla rävarna Maitans och Scand Corner som har mycket större och tätare svenskträffar än vi har,,,,,  vågar DU  ??? jag besöker gärna Maitans när jag är nere i Jomtien, men det kanske är fult att jynna en svensk kille.  Öppna gärna en ny tråd i ämnet.  Tack för mej i denna ytterst intressanta debatt. Ha en bra dag.

Då tar vi detta från början då allt verkar ha blivit lite fel.

Det handlar inte pengar,vet inte ens vilka priser du har eller om det är gratis.

Och som någon skrev så Nej jag bor inte så långt borta från Khon Kaen,typ nån timma.

Nej jag hänger inte i pattis.

Sen är det sättet som vissa bar,resturangägare säger det på som retar mig,får det att låta precis som att dom tänker på dig som person när dom egentligen skiter fullständigt i dig som person.

Bara du bränner dina stålar i just deras ställe.

Det va lite fel att jag skrev på just din tråd och för det ber jag om ursäkt för. "ätit sur disktrasa"

 

Hoppas ni får en massa fina träffar vart ni än kommer att vara.

 

Micke isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Sen är det sättet som vissa bar,resturangägare säger det på som retar mig,får det att låta precis som att dom tänker på dig som person när dom egentligen skiter fullständigt i dig som person.

 

Micke isaan

Håller med dig, ena snikna typer dessa restaurangägare, fan de täljer ju guld med kniv. . . varför ska vi uttråkade sura ödmjuka stollar gynna deras guldkalvar till restauranger.

Sen att de kanske också vill träffa lite landsmän och tjata lite är ju som du ett satans hyckleri, bättre att träffas utanför 7/11 som någon skriver.

 

Usch för att umgås under lite trevliga former, helt klart överskattat.

 

I mitt nästa liv ska jag bli turistpolis i Phuket och få en egen batong, och tröja med flashiga reflexband på. . . när jag inte horar som underbetalad slav på något sunkigt lager i Sverige 10 månader om året och lever på nudlar för att få mina två månader i glansen!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig, ena snikna typer dessa restaurangägare, fan de täljer ju guld med kniv. . . varför ska vi uttråkade sura ödmjuka stollar gynna deras guldkalvar till restauranger.

Sen att de kanske också vill träffa lite landsmän och tjata lite är ju som du ett satans hyckleri, bättre att träffas utanför 7/11 som någon skriver.

 

Usch för att umgås under lite trevliga former, helt klart överskattat.

 

I mitt nästa liv ska jag bli turistpolis i Phuket och få en egen batong, och tröja med flashiga reflexband på. . . när jag inte horar som underbetalad slav på något sunkigt lager i Sverige 10 månader om året och lever på nudlar för att få mina två månader i glansen!

Haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailands proffs finns det här inne så det räcker.

Jo då det finns det,men det finns iaf ingen som vet och kan lika mycket som jag :king:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa "svenskträff" Fredag 1 Nov.  kl.18.00     Rotmos med rimmad fläsk..?   120 baht

 

post-9210-0-76447500-1382942945.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nästa "svenskträff" Fredag 1 Nov.  kl.18.00     Rotmos med rimmad fläsk..?   120 baht

Fy fan vad gött det ser ut. Älskar rotmos. Men vilket hycklarpris du tar.

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvällens Fredagsträff var över förväntan, rotmosen slut, jättebra uppslutning, några bilder kommer väl när nykterheten innerfinner sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...