Jump to content
IGNORERAD

Betfair i Thailand


BORN62

Recommended Posts

Hej!

Spel och dobbel är som bekant förbjudet i Thailand så jag har några frågor.

Går det att komma åt och använda sig av betfair (en oddsbörs) i Thailand eller är dylika sidor spärrade?

Att Premier sänds på TV i Thailand vet jag men hur är det med dom andra ligorna?

Spanska, italienska, tyska och franska?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte hur det är med Betfair, men jag försökte logga in på bet24 i Thailand, det gick inte. Däremot så gick det logga in på Svenska Spel. Annars får du väl använda en sån proxyserver eller va fan det heter.  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Hej!

Spel och dobbel är som bekant förbjudet i Thailand så jag har några frågor.

Går det att komma åt och använda sig av betfair (en oddsbörs) i Thailand eller är dylika sidor spärrade?

Att Premier sänds på TV i Thailand vet jag men hur är det med dom andra ligorna?

Spanska, italienska, tyska och franska?

De flesta spelsajter är tillgängliga i Thailand. Betfair använder jag inte själv så känner inte till den specifikt.

Men även om de skulle vara blockerade går det att komma runt det... något du kan fråga en datakunnig.

Spel är visserligen i stort sett totalförbjudet i Thailand, men jag har aldrig hört talas om en farang som åkt dit för att satsat stålar eller spelat poker på nätet... och då har jag verkligen sökt efter det också.

Jag skulle vilja ha ett domstolsbeslut på det... huruvida det är förbjudet. Pengatransaktionen nuddar inte ens Thailand till exempelvis när jag lirar på Centrebet. Pengarna går från kort i Sverige till Australien och en vinst går tillbaka till Sverige. Men huruvida det är förbjudet att satsa på nätet eller ringa en polare i Sverige FRÅN Thailand och be honom göra det vet jag ärligt talat inte om det är förbjudet.

Angående sportsändningar. Har du True Gold (vilket är det jag har) kan du se mycket från Italien och Spanien (2-4 matcher/helg per liga med de största lagen i fokus), en del från Tyskland och Frankrike (1-2 matcher/helg) och faktiskt även Skottland (Celtic och Rangers).

Premier League dominerar ju... med True Gold kan du se 5-6 matcher på en helg... har du fler kanaler via True kan du se i stort sett samtliga PL-fajter.

Lycka till med spelandet.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

True Platinum (heter det!) har flera kanaler som sänder sport.

Då kan man se saggiga lag som Tottenham, West Ham, Villarreal och annat dravel.  ;D

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle vistats en längre tid i Thailand skulle jag använda mej av Dold Det kostar förvisso 49 kr i månaden eller 449 kr per år. Förutom att man blir anonym på nätet (det var ju en massa snack om IP-nummer i en annan tråd) så finns det andra fördelar.

Jag kollade med dom och deras server finns i Sverige vilket betyder att man t.ex. kan prenumerera på TV 4-film och kan se vissa serier på SVT. Tjänster som annars bara finns i Sverige. Torde även gälla spelbolag och sånt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

jfk_68:Då har du inteletat så bra ;D , dom finns kan jag lova dig.vet personer som vunnit rätt skapligt som i stort sett åkt med sina laptops och fortsatt försörja sig där istället för att sitta här hemma och lira så har dom varit på semester och lirat istället, bra mycket bättre 8)

Jag brukar lira lite livepoker när jag är nere.jäkligt skoj.

Nätet lirar jag bara på här hemma..blir ca 4 timmar om dan i snitt skulle jag tro.kanske lite till också 8)

Nordicbet håller jag hus på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

jfk_68:Då har du inteletat så bra ;D , dom finns kan jag lova dig.vet personer som vunnit rätt skapligt som i stort sett åkt med sina laptops och fortsatt försörja sig där istället för att sitta här hemma och lira så har dom varit på semester och lirat istället, bra mycket bättre 8)

Jag brukar lira lite livepoker när jag är nere.jäkligt skoj.

Nätet lirar jag bara på här hemma..blir ca 4 timmar om dan i snitt skulle jag tro.kanske lite till också 8)

Nordicbet håller jag hus på.

Läs mitt mess en gång till.

Jag menar: åkt DIT... alltså åkt fast för det.

Inte: ÅKT dit... rest dit, alltså.

Det var det jag menade med domstolsbeslut och så vidare... om du nu inte fattade det.  :)

Jag spelar själv kontinuerligt i Thailand... sådana känner jag mängder av, men ingen som polisen tagit... typ.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De flesta spelsajter är tillgängliga i Thailand. Betfair använder jag inte själv så känner inte till den specifikt.

Men även om de skulle vara blockerade går det att komma runt det... något du kan fråga en datakunnig.

Spel är visserligen i stort sett totalförbjudet i Thailand, men jag har aldrig hört talas om en farang som åkt dit för att satsat stålar eller spelat poker på nätet... och då har jag verkligen sökt efter det också.

Jag skulle vilja ha ett domstolsbeslut på det... huruvida det är förbjudet. Pengatransaktionen nuddar inte ens Thailand till exempelvis när jag lirar på Centrebet. Pengarna går från kort i Sverige till Australien och en vinst går tillbaka till Sverige. Men huruvida det är förbjudet att satsa på nätet eller ringa en polare i Sverige FRÅN Thailand och be honom göra det vet jag ärligt talat inte om det är förbjudet.

Angående sportsändningar. Har du True Gold (vilket är det jag har) kan du se mycket från Italien och Spanien (2-4 matcher/helg per liga med de största lagen i fokus), en del från Tyskland och Frankrike (1-2 matcher/helg) och faktiskt även Skottland (Celtic och Rangers).

Premier League dominerar ju... med True Gold kan du se 5-6 matcher på en helg... har du fler kanaler via True kan du se i stort sett samtliga PL-fajter.

Lycka till med spelandet.

/jfk

Tack för svaret :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

urw, born62.

Har du vägarna förbi Korat i vinter eller en annan vinter finns det alltid några kortlekar och lite marker som vill bli använda... bara att höra av sig.

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jfk!

Spelar inte poker på nätet längre. Tog för mycket tid i förhållande till vinsterna, eller om man så vill - jag blev aldrig tillräckligt bra för att dra in lite större pengar.

Men tackar ibland jag ja till en och annan liveturnering jag blir inbjuden till, mest för skojs skull.

Handlar med odds Betfair sen en tid tillbaka och det går betydligt bättre. Och jag gillar att titta på kvalitetsfotboll, alltså inte allsvenskan - typ.

Spanien va för övrigt en värdig EM-vinnare tycker jag.

Ryssland turneringens stora överraskning.

Kommer nog inte ha vägarna förbi Korat, aldrig varit där men kört förbi det några ggr, men ska ha din inbjudan i åtanke.

Skulle du, eller någon annan, ordna till en turnering skulle det nog t.o.m vara värt en omväg :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så kan du spela biljard med jfk... fast akta dig! Han har tydligen vunnit många lokala tävlingar. Själv fick jag förstås stryk när vi spelade, men jfk har förbjudit mig att publicera bilder från detta spektakel.

Bli inte arg på mig nu jfk... karma ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Eller så kan du spela biljard med jfk... fast akta dig! Han har tydligen vunnit många lokala tävlingar. Själv fick jag förstås stryk när vi spelade, men jfk har förbjudit mig att publicera bilder från detta spektakel.

Bli inte arg på mig nu jfk... karma ;-)

Herr Chang har talat.

Herr Chang,

jag kan aldrig bli arg på dig eller andra som kan formulera sig i ord och tal... och som förstår hur det fungerar.

Ditt moddepolare ("stavfelsswippe") från samma ord är ett annat ämne, men det vet du... he, he...  ;D

Men minuskarma fick du ändå, Changen... för att du dricker bira så makalöst sakta...  :ahh:

Jag gav dig förresten lov att publicera en bild: scoren från vår snookermatch... du väljer om du vill det eller inte...  ;D

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jfk_68

Quote

Jfk!

Spelar inte poker på nätet längre. Tog för mycket tid i förhållande till vinsterna, eller om man så vill - jag blev aldrig tillräckligt bra för att dra in lite större pengar.

Men tackar ibland jag ja till en och annan liveturnering jag blir inbjuden till, mest för skojs skull.

Handlar med odds Betfair sen en tid tillbaka och det går betydligt bättre. Och jag gillar att titta på kvalitetsfotboll, alltså inte allsvenskan - typ.

Spanien va för övrigt en värdig EM-vinnare tycker jag.

Ryssland turneringens stora överraskning.

Kommer nog inte ha vägarna förbi Korat, aldrig varit där men kört förbi det några ggr, men ska ha din inbjudan i åtanke.

Skulle du, eller någon annan, ordna till en turnering skulle det nog t.o.m vara värt en omväg :thumbsup:

Vi kan återkomma till det.

Via pokersajter har jag faktiskt fått kontakt med två som bor i Korat.

Vi kände inte varandra tidigare, men efter snack på borden har vi fattat att vi faktiskt bor nära varandra och har samma intresse... Texas Holdem och Omaha...

Poker förenar människor över hela världen.  :thumbsup:

/jfk

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang!

Biljard är kul men vet mina begränsningar i denna ädla sport. O'Sullivan rular.

Jfk!

Spelar ni några liveturneringar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jfk_68,

"Jag gav dig förresten lov att publicera en bild: scoren från vår snookermatch... du väljer om du vill det eller inte... "

OK, här kommer den:

IMG_1485.jpg

Visst ser det ut som Lars (HC) ligger lite risigt till mot Sven the Manager (jfk), men det är bara just då fotot togs!

Lägg också märke till en något yngre jfk som stolt mottar pris på fotot bredvid!

Extra karma till jfk då Beer Chang finns med i det fina porträttet ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...