Jump to content
IGNORERAD

Hus och Bungalow bygget i Khao Lak


navion hispania

Recommended Posts

Tja har inte tänkt på det, men det är tydligen ett fynd från Eriks hjälpen.

 

Kokkaffe det är mumma det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • navion hispania

    40

  • måne

    5

  • B747

    4

  • Galten

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

navion hispania

Tja sista projekt att färdigställa som jag "tagit över" lite thai style. Skall hyras ut med. Nära vägen men det är ju ingen trafik att tala om här.

post-6016-1414210029,51_thumb.jpg

post-6016-1414210044,18_thumb.jpg

post-6016-1414210059,47_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt och kunna glo sig igenom alla dessa husbyggartrådar när man är uppe i kylan, men det är nog bra och ha något att pyssla med när man är nere. Eller vad säger nu som har alla dessa projekt, tror det är helt rätt att  hamra på så man är aktiv med något...

 

Så alla era bilder är uppskattade och man får väl påminna er så ni inte glömmer det och missar att använda kameran  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja detta blir det sista innan jag dra på jobb ev en sväng upp till Skellefteå på jobb sedan ner till civilisationen Luanda Angola. Gubbarna klipper häcken.

post-6016-1414512368,07_thumb.jpg

post-6016-1414512389,67_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja detta blir det sista innan jag dra på jobb ev en sväng upp till Skellefteå på jobb sedan ner till civilisationen Luanda Angola. Gubbarna klipper häcken.

 

  Fan vad man gubba till sig den resa tror fan jag var till kojs vid 9-10 tiden varje kväll och upp klockan halv fem.

 Men det var fan mig skönt med, AC  bruka jag bara en natt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja detta blir det sista innan jag dra på jobb ev en sväng upp till Skellefteå på jobb sedan ner till civilisationen Luanda Angola. Gubbarna klipper häcken.

 

 

 

Ja, det där ser riktigt bra ut. Där hade man lätt suttit med välbehag, och njutit av en stänkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Vi är hemma igen, synd att vi inte kunde träffas men det blir förhoppningsvis fler tillfällen.

När vi var nere denna gången så var vi ner till marknaden, vi körde in på soien innan marknaden och såg en svensk restaurang på vä sida.

Vi stannade till och beställde varsin öl, ägaren kom fram och var för trevlig så trevlig att han blev otrevlig, när han fick reda på var vi bodde så tjatade han ännu mer. Vi halsade i oss ölen och bad att gå notan sen gick vi därifrån. Jäkla gubbe till att snacka skit och till att vara nyfiken, Stefan tror jag han hette och bodde i svenskbyn uppe vid erat.

Ölen var billig och personalen var bra men han var en riktig skitgubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
UglyFarang

Hej, var ligger detta i förhållande till SC´s ställe?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Hej, var ligger detta i förhållande till SC´s ställe?

 

Ca  1 km ovanför SC´s ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Ca  1 km ovanför SC´s ställe.

 

Längs huvudvägen mot norr?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Längs huvudvägen mot norr?

 

 

Om du kör norrut på huvudvägen (4:an) så svänger du av /höger)precis vid SC:s ställe, vägen heter då enligt google maps 3138, sen är det bara en liten bit upp i backen.

 

Öppna google maps o klistra in följande koordinater i sökfältet 8.703890, 98.258257 det är vid SC:s berömda ställe.

 

https://www.google.se/maps

 

Upptäckte att det finns street view på huvudvägen utanför SC

 

post-3685-0-19641900-1425904660_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Har träffat många falanger med barer rest å gesthuose men ingen som får ihop till egen lön så lite nyfiken på om ni gör några pengar på era ställen?

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
navion hispania

Tja fiber från TOT inkopplad. ADSL har fungerat fram till en månad sedan men sen var det slut fungerar bara mellan typ 22:00 och 07:00, dag kvälls tid helt dött. Hittills fungerar det ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja fiber från TOT inkopplad. ADSL har fungerat fram till en månad sedan men sen var det slut fungerar bara mellan typ 22:00 och 07:00, dag kvälls tid helt dött. Hittills fungerar det ok.

 

Har de kopplat in fiber på eget initiativ eller har du beställt och betalat extra för det?

Vilken hastighet har du med fiber och är den jämn över dygnet?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
navion hispania

Tja startat lite byggarbeten, 2 st bungalows på ca 50 m2.  Blir ca 1 m från backen då dom ligger bervid ån som flyter  förbi. Inte mycket  vatten nu....men.

20160416_022705.jpg

20160417_032901.jpg

20160417_031513.jpg

20160417_032745.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev navion hispania:

DetTja startat lite byggarbeten, 2 st bungalows på ca 50 m2.  Blir ca 1 m från backen då dom ligger bervid ån som flyter  förbi. Inte mycket  vatten nu....men.

20160416_022705.jpg

20160417_032901.jpg

20160417_031513.jpg

20160417_032745.jpg

2014-2016.. Saker å ting händer hela tiden. Det finns grejer som går före allt annat här i livet. Så är det bara ;) Jag har ännu inte färdigställt mitt hem, pga diverse omständigheter. Ändå påbörjade jag det 1994. Hur längesen är det!?

Link to comment
Dela på andra sajter

2014-2016.. Saker å ting händer hela tiden. Det finns grejer som går före allt annat här i livet. Så är det bara [emoji6] Jag har ännu inte färdigställt mitt hem, pga diverse omständigheter. Ändå påbörjade jag det 1994. Hur längesen är det!?

Ett fall för den arga snickaren 5555

Skämt o sido, ditt boende ser grymmt ut på de bilder du visar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja lite gjutformar,armering & lite förbredande hokuspokus för att ha rätt datum för bygget. Vatten har vi då än både i brunn från berget/vattenfallet och i ån. Under garaget är det en Tk på 10-12m3. Nere i byn så är det hög saltat på det vatten dom levererar från Takupa. Mer här klarar sig trädgården. Blir väl en boost av försäljningen av tvättmaskiner  och varmvattenberedare  kan man tänka sig.

20160421_032913.jpg

20160421_040244.jpg

20160421_032818.jpg

20160421_032849.jpg

20160421_032925.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kitungmakmak:

Vad är en Tk? " Under garaget är det en Tk på 10-12m3 "

Tank kanske .....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...