Jump to content
IGNORERAD

Dagens TV-tips


NiceBeaver

Recommended Posts

  • Svar 433
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NiceBeaver

    45

  • Kenneth4618

    36

  • audirs2

    33

  • Enis

    30

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

  • 4 veckor senare...
lasseiudon

nedladdning.jpg.1ee5b2edf597d914a3400e6c158d8bcf.jpg

 

Life and Death in the Warehouse, en ganska ruskig historia ifrån BBC om hur de moderna centrallagren, typ Amazon fungerar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg sista säsongen av Ozarks på Netflix. Kanonserie med litet överraskande slut, kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Better call Saul rullar på med ett nytt avsnitt varje tisdag. Gillar den skarpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Pjäsen som går fel, på SVT-PLAY. 

https://svtplay.se/video/35702553/pjasen-som-gar-fel-piloten

En engelsk teatergrupp sätter upp föreställningar på olika teman. Men ambitionerna är kanske lite högre än kunnandet. 

Helt fantastiskt sjukt roligt. Finns tre avsnitt i serien uppe nu. Hoppas resten också kommer. Ska väl kanske tillägga att allt är påhittat. Dom är riktiga proffs som spelar amatörer. Annars hade det varit pinsamt, nu är det bara kul.

Ligger bara uppe några veckor så snabba på. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Pjäsen som går fel, på SVT-PLAY. 

https://svtplay.se/video/35702553/pjasen-som-gar-fel-piloten

En engelsk teatergrupp sätter upp föreställningar på olika teman. Men ambitionerna är kanske lite högre än kunnandet. 

Helt fantastiskt sjukt roligt. Finns tre avsnitt i serien uppe nu. Hoppas resten också kommer. Ska väl kanske tillägga att allt är påhittat. Dom är riktiga proffs som spelar amatörer. Annars hade det varit pinsamt, nu är det bara kul.

Ligger bara uppe några veckor så snabba på. 

Men hallå, det här var bland det sämsta jag någonsin sett. Jag tog hem de första två säsomgerna och stod ut i kanske 5 minuter på första avsnittet. Gick till säsong 2 och orkade kanske 3 minuter av första avsnittet där innan jag var tvungen att bryta. 
"Helt fantastiskt sjukt roligt"???????????????? Helt fantastiskt sjukt dåligt skulle jag vilja säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Men hallå, det här var bland det sämsta jag någonsin sett. Jag tog hem de första två säsomgerna och stod ut i kanske 5 minuter på första avsnittet. Gick till säsong 2 och orkade kanske 3 minuter av första avsnittet där innan jag var tvungen att bryta. 
"Helt fantastiskt sjukt roligt"???????????????? Helt fantastiskt sjukt dåligt skulle jag vilja säga.

Smaken är olika. Jag gillar sjuk humor. Tur att det finns så mycket att välja på. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Screenshot_20220808-190150_Chrome.jpg.2bbed740bff93e4068e36005dc53fa28.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den thailändska staden Ayutthaya kallas idag "den gamla huvudstaden" men var för femhundra år sedan en supermakt i Sydostasien där politik, kultur och handel gjorde området till ett av dåtidens största maktcentrum. Del 1 av 4: Ayutthaya.

 

https://www.svtplay.se/video/36223597/sydostasiens-glomda-civilisationer/sydostasiens-glomda-civilisationer-avsnitt-1?position=10&id=K5RLNyb

Ändrades av Leni
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
10 timmar sedan, skrev audirs2:

Nu går thai grotte olyckan på Netflix!


Min Surin-kompis har gjort allt i alla scener med vatten, pumpar och tankar i serien. 
Kul att höra om hur dessa saker går till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelskandalen på SVT-play.

https://www.svtplay.se/video/36597467/spelskandalen/spelskandalen-avsnitt-1

Baserat på verkliga händelser om hur storspelare lurade Tipstjänst med läggmatcher 1990. Riktigt bra och titta på alla miljöer dom skapat från den tiden. Bilar, kläder inredning med mera.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabba Cash med 6 säsong två visar på en värld jag inte har koll på och förstår inte språket heller. Någon slags förortsnysvensk dialekt. Action och girlpower. 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Spelskandalen på SVT-play.

Rekommenderar! Har en svagt minne om skandalen från -90 talet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jeffrey Dahmer en amerikansk seriemördare. En serie på Netflix. Hyggligt bra och en helläskig typ. Har en på jobbet som har samma utseende :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:


Min Surin-kompis har gjort allt i alla scener med vatten, pumpar och tankar i serien. 
Kul att höra om hur dessa saker går till.

Frugan är från en by nästgårds så det var kul att se omgivningarna även om själva serien var sådär. Man vet ju hur det slutade. Vad jag inte förstått var att barnen inte var thai medborgare utan thaiay från Burma uta thai-id som de senare fick (källa frugan)

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Peolito:

Frugan är från en by nästgårds så det var kul att se omgivningarna även om själva serien var sådär. Man vet ju hur det slutade. Vad jag inte förstått var att barnen inte var thai medborgare utan thaiay från Burma uta thai-id som de senare fick (källa frugan)

Och thailändarna var skeptiska till att få hjälp från utlandet, och det var ju dom somtam gjorde jobbet!

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev audirs2:

Och thailändarna var skeptiska till att få hjälp från utlandet, och det var ju dom somtam gjorde jobbet!

Vem är dom somtam :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

Man vet ju hur det slutade.

 

1 timme sedan, skrev Peolito:

Jeffrey Dahmer en amerikansk seriemördare. En serie på Netflix. Hyggligt bra och en helläskig typ. Har en på jobbet som har samma utseende :-)

Och denna vet du inte heller hur den slutar, eller...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Benriach:

 

Och denna vet du inte heller hur den slutar, eller...

Jodå men inte i detalj din gamle Uv.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev måne:

Brynäs-Örebro kl.19.00 på c-more3

Tack för tipset. Gick ju bra trots en medioker insats av dommarna.

Bästa laget vann i alla fall. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Tack för tipset. Gick ju bra trots en medioker insats av dommarna.

Bästa laget vann i alla fall. 

Ja,medioker insatts av de mina

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...