Jump to content
IGNORERAD

Dagens TV-tips


NiceBeaver

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev clion:

Jag med tråkiga fjanntar som är där nu och försöker likna

Dom släppte ett nytt avsnitt av Grand Tour innan jul med ett Madagaskar-äventyr på Amazon, Finns även "i sjön" att ladda ner

 

Förra avsnittet från Kambodja var bra också (släpptes i våras)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 433
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NiceBeaver

    45

  • Kenneth4618

    36

  • audirs2

    33

  • Enis

    30

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

"Älskar, Älskar inte" på DiscoveryExpress. En svensk version av amerikanska "90 Day Fiance".

Handlar om svenskar som har träffat en partner utomlands och tar hit personen. Finns ett sve/thai-par som deltar.

Mattias från Huskvarna med Tanawarn från Thailand.

Mattias verkar vara en skötsam och ordentlig renlevnadsmänniska så jag tror inte att han är medlem på MPR 😉

Tyvärr inga kusinäktenskap, barnbrudar o dyl så man kan väl säga att programmet inte återspeglar dagens Sverige fullt ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Dagens TV-tips får vara

 

https://www.svtplay.se/designhistorier

 

och särskilt då avsnitt nr två som behandlar Greta Magnus Grosssman som förutom Lampor var en arkitekt och designade för svenska mått mätt ett unikt hus i Hudiksvall "Villa Sundin"

 

Där bodde min Morfar, Mormor, min mamma och hennes två bröder 1964-1966.

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite fotboll i kväll på olika kanaler ,, Alltså ett jävla skämt när killarna lägger sig ner o spelar halvt döda o sen efter en minut så fullt ös igen , Jävla parodi e det ,,O de tjänar multum på detta . Sjukt i min värld 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
20 timmar sedan, skrev wavis:

Kollade lite fotboll i kväll på olika kanaler ,, Alltså ett jävla skämt när killarna lägger sig ner o spelar halvt döda o sen efter en minut så fullt ös igen , Jävla parodi e det ,,O de tjänar multum på detta . Sjukt i min värld 

Jag kan inte göra annat än att hålla med dig.......

Jäkla primadonnor.......

Man i samma stund som jag skriver detta om primadonnor, så kommer jag på att jag gör helt fel att jämföra dessa filmare med kvinnor.....

Är väl inte helt inne på damfotbollen och tycker inte att damfotboll har samma kraft och fart som herrfotboll har men inte fan håller tjejerna på och viker ner sig och filmar som en del män gör i de högsta ligorna........🤬

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag kan inte göra annat än att hålla med dig.......

Jäkla primadonnor.......

Man i samma stund som jag skriver detta om primadonnor, så kommer jag på att jag gör helt fel att jämföra dessa filmare med kvinnor.....

Är väl inte helt inne på damfotbollen och tycker inte att damfotboll har samma kraft och fart som herrfotboll har men inte fan håller tjejerna på och viker ner sig och filmar som en del män gör i de högsta ligorna........🤬

Svårt att filma i damfotboll eftersom den i princip inte innehåller varken tempo eller närkamper.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Small Ax på SVT-play

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fram emot den andra säsongen av norska Exit på Svt play...

 

1268486067_Skarmavbild2020-09-26kl_17_41_48.thumb.png.2f9ec38ae6e6a406dbdfe812e369bdd8.png

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-18 at 21:48, skrev Enis:

Dagens TV-tips får vara

 

https://www.svtplay.se/designhistorier

 

och särskilt då avsnitt nr två som behandlar Greta Magnus Grosssman som förutom Lampor var en arkitekt och designade för svenska mått mätt ett unikt hus i Hudiksvall "Villa Sundin"

 

Där bodde min Morfar, Mormor, min mamma och hennes två bröder 1964-1966.

 

Enis

Har ju varit på tapenen förut

 

 

 

/Enis

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-03-06 at 21:30, skrev edvardpop:

Ser fram emot den andra säsongen av norska Exit på Svt play...

 

1268486067_Skarmavbild2020-09-26kl_17_41_48.thumb.png.2f9ec38ae6e6a406dbdfe812e369bdd8.png

 

 

Den är så jävla bra! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jim och Andy på Netflix. En film om hur man gjorde Man on the moon som i sig var fantastisk. Jag fick en ny syn på Jim Carrey efter den här filmen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

The Serpent på Netflix, 8 delars miniserie som baseras på Charles Sobhrajs härjningar i Thailand och asien på 70-talet.

 

Har sett ett par avsnitt och den är bättre än jag trodde, känns påkostad och välgjord om än lite tempofattig och med mycket inblickar fram och tillbaka under månaderna där så det gäller att hänga med.

 

Fast att få seThailand och Bangkok som det nog i mångt och mycket såg ut på den tiden väger ju upp en hel del. Plus också för att skådespelarna talar sina egna språk.Få saker retar upp mig så som när man amerikaniserar allt och alla oavsett natinaliteter eller platser på jorden pratar"amerikanska"

 

Men se den själv, den är bra!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

The Serpent på Netflix, 8 delars miniserie som baseras på Charles Sobhrajs härjningar i Thailand och asien på 70-talet.

 

Har sett ett par avsnitt och den är bättre än jag trodde, känns påkostad och välgjord om än lite tempofattig och med mycket inblickar fram och tillbaka under månaderna där så det gäller att hänga med.

 

Fast att få seThailand och Bangkok som det nog i mångt och mycket såg ut på den tiden väger ju upp en hel del. Plus också för att skådespelarna talar sina egna språk.Få saker retar upp mig så som när man amerikaniserar allt och alla oavsett natinaliteter eller platser på jorden pratar"amerikanska"

 

Men se den själv, den är bra!

Jag läste en bok för många år sedan om denna figur, en riktigt läskig typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-01-21 at 12:24, skrev ReKa:

"Älskar, Älskar inte" på DiscoveryExpress. En svensk version av amerikanska "90 Day Fiance".

Handlar om svenskar som har träffat en partner utomlands och tar hit personen. Finns ett sve/thai-par som deltar.

Mattias från Huskvarna med Tanawarn från Thailand.

Mattias verkar vara en skötsam och ordentlig renlevnadsmänniska så jag tror inte att han är medlem på MPR 😉

Tyvärr inga kusinäktenskap, barnbrudar o dyl så man kan väl säga att programmet inte återspeglar dagens Sverige fullt ut.

Detta har jag följt, intressant vänding för barnmorskan från Nyköping o masai männen? Blir det nån bröllop? Sen är det ju två par till som jag följer, Hon med japan killen o han som verkar vara nån slags konstnär, tatuerare,, minns inte varifrån han kom. Brasilien eller nån syd amerikansk land iallafall. Kommer killarna anpassa sig till svenska förhållanden? Förvånad på japanesen som inte verkar anpassa sig. Spoila inte om ni sett fortsättningen på streamingtjänst.

 

I förra avsnitt, tors 1 april. blev det lite återspegling om dagens Sverige. Hon ska ju gifta sig efter en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-03 at 08:49, skrev Amigo:

Detta har jag följt, intressant vänding för barnmorskan från Nyköping o masai männen? Blir det nån bröllop? Sen är det ju två par till som jag följer, Hon med japan killen o han som verkar vara nån slags konstnär, tatuerare,, minns inte varifrån han kom. Brasilien eller nån syd amerikansk land iallafall. Kommer killarna anpassa sig till svenska förhållanden? Förvånad på japanesen som inte verkar anpassa sig. Spoila inte om ni sett fortsättningen på streamingtjänst.

 

I förra avsnitt, tors 1 april. blev det lite återspegling om dagens Sverige. Hon ska ju gifta sig efter en vecka.

Det som är gemensamt för de svenska kvinnorna är att de alla vill förändra sina partners och anamma bl.a. jämställdhet i hushållet.

Jag tror vare sig japanen, massaien, eller brasilianaren är så pigga på de planerna 😆

 

De par jag tror har bäst chans att klara sig är Mattias och Tanawarn. Bjuvkillen med den filippinska tjejen tror jag också på, trots hon inte har kommit än. Men han verkar vara en bra person. I synnerhet då det gäller deras"gemensamma" barn. Jag tycker dottern ser 100% asiatisk ut.

 

  

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-03 at 08:09, skrev lasseiudon:

Jag läste en bok för många år sedan om denna figur, en riktigt läskig typ.

Ja en riktigt skrämmande snubbe. Men nu sitter han på livstid i Nepal och där verkar det svårare att ta sig ut ur spjället än vad han haft på andra ställen.

 

Såg hela serien nu under påskhelgen och den var bra. Nu hoppas jag på någon liknande Netflix serie om The Blue Diamond Affair

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som är sugen på seriefrossa? Här kommer förslag:

Älska mig på SVT-play. Oerhört bra. Nyligen kom säsong 2 med även första säsongen finns fram till september.

https://www.svtplay.se/alska-mig

 

Cardinal på TV4-play. En ärrad polis i en liten kanadensisk stad. 4 säsonger med sex avsnitt i varje. Löpande handling under säsongen. Har sett första och den var riktigt bra.

https://www.tv4play.se/program/cardinal

 

Till sist ett familjetips. Djurvärldens bästa kompisar. Sex avsnitt om ovanlig vänskap bland djur.

https://www.svtplay.se/djurvarldens-basta-kompisar

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev NiceBeaver:

Löpande handling under säsongen.

Inte för att försöka vara dryg på något sätt men det är väl en jävla tur att det händer något... ;) ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fantomen:

Inte för att försöka vara dryg på något sätt men det är väl en jävla tur att det händer något... ;) ;)

 

Eller hur? Det var ett krångligt sätt av mig att beskriva att det inte är som typ NCIS där ett fall avslutas i varje avsnitt.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-07 at 21:23, skrev MaiChai:

Ja en riktigt skrämmande snubbe. Men nu sitter han på livstid i Nepal och där verkar det svårare att ta sig ut ur spjället än vad han haft på andra ställen.

 

Såg hela serien nu under påskhelgen och den var bra. Nu hoppas jag på någon liknande Netflix serie om The Blue Diamond Affair

Jag har hört mycket gott om den och tål en hel del inom den genren men jag orkade inte se mer än 3-4 avsnitt. Blev lite illa till mods...
Riktigt obehaglig jävel det där och vilken grym rollprestation!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-04-07 at 16:23, skrev MaiChai:

Ja en riktigt skrämmande snubbe. Men nu sitter han på livstid i Nepal och där verkar det svårare att ta sig ut ur spjället än vad han haft på andra ställen.

 

Såg hela serien nu under påskhelgen och den var bra. Nu hoppas jag på någon liknande Netflix serie om The Blue Diamond Affair

Polisen i Bangkok väntar på honom ännu!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fantomen:

Jag har hört mycket gott om den och tål en hel del inom den genren men jag orkade inte se mer än 3-4 avsnitt. Blev lite illa till mods...
Riktigt obehaglig jävel det där och vilken grym rollprestation!

 

 

Sådana här miniserier kan bli dåliga ifall man gör en usel casting men i det här fallet känns verkligen alla skådisarna rätt i sina roller. Som sagt, en riktigt obehaglig jävel och en grym skådespelarprestation.

 

Du får ta vid med de resterande avsnitten när det satt sig lite...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...