Jump to content
IGNORERAD

Patong VS Pattaya


Bajen_Isaan

Vilket ställe är bäst egentligen---->  

243 röster

  1. 1. Vilket ställe är bäst egentligen---->

    • Patong
      79
    • Pattaya
      174


Recommended Posts

broder tuk tuk

Har bara varit på Phuket en gång vid en snabb övernattning i Phuket town.

Det som slog mig ganska snabbt var som sagts prisläget.

Det mesta tycktes vara betydligt dyrare än i Pattis.

Tvingades bla betala 3000 baht för att 700 bahts hotel i Pattaya.

Visst kan man väl säga att Phuket är vackrare rent vymässigt än Pattis,

liksom även Krabi är.

Men alla dessa charterturister?

Ungar, sura kärringar överallt.

Visserligen hade det ju inte varit några problem att ragga upp några mogna pilska danskor eller norskor i bla Krabi,

men jag känner mig mer hemma i mitt Pattaya och framförallt mitt soi 8 och mitt Naklua.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 162
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • broder tuk tuk

    12

  • Joints

    7

  • Kim

    5

Mest aktiva i denna tråd

BTT lite märkligt att dömma ut Patong efter att endast ha vistas i Phuket town 1natt :surprised:

För övrit angående prisläget i Patong är ingen skillnad mot övriga turistorter i Thailand, bara du har huvudet på skaft så får du bra priser.  :wai:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För övrit angående prisläget i Patong är ingen skillnad mot övriga turistorter i Thailand, bara du har huvudet på skaft så får du bra priser.  :wai:

Nja, påstår man att prisläget är samma i Patong som i Pattaya börjar jag tvivla på att man har varit Pattaya. För det var väl det du ville ha sagt när du skrev "övriga turistorter"? Själv har jag inte så mycket erfarenhet av Patong, har bara varit där två gånger men det blir antagligen fler, rätt fint där ändå. Men prisbilden i Patong är högre än i Pattaya, och du kommer ännu billigare undan i Pattis om du har huvudet på skaft även där. :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pruta    ;)

555, och vad trodde du jag menade med mitt inlägg??

Det går att pruta även i Pattis trots att ursprungspriserna där redan är lägre än vad dom går att pruta ner till i Patong ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Största prisskillnaden mellan Pattaya och Phuket hittar nog dom flesta på boendet, transporterna och på tjejerna. I övrigt är det nog ingen större skillnad. Mat, bio, öl, underhållning, varor osv har liknande priser på båda ställena.

Men visst kan man bo för 700 baht eller under även i Patong, man får dock aningen högre boendestandard för samma pris i Pattaya.

Och att jämföra nybyggda fräscha Jungceylon med gamla nedslitna Mike shopping mall är inte speciellt rättvisande.

Pattaya har sina fördelar, Patong har sina och jag trivs utomordentligt på båda ställena. Fast det är ju tur att man inte bara är låst till just dessa två ställen och mesta tiden tillbringar man självfallet på andra, mindre turistiska håll i Thailand.

Fast en dos Pattaya/Patong då och då emellanåt är alltid jäkligt trevligt.   :great:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

För åtta år sen köpte jag en fotbollströja till min väns son i Pattaya.

Försäljaren ville ha 400B och efter ett par minuters tjötande var vi överens om 220B

En bra affär för båda.

När jag senare skulle köpa en liknande tröja i Phuket var startbudet 2000B

Inte undra på att man blir förbannad. Inte på priset så mycket utan mer känslan

att bli lurad.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Största prisskillnaden mellan Pattaya och Phuket hittar nog dom flesta på boendet, transporterna och på tjejerna. I övrigt är det nog ingen större skillnad. Mat, bio, öl, underhållning, varor osv har liknande priser på båda ställena.

Halloj Kim.

Minst 2 av tre måsten då ;) Måste bo och måste transportera sig.

Ölen marginellt dyrare i Patong, inget att bråka om, samma gällande maten. Underhållningen är olika på platserna så där går inte göra någon prisjämförelse, Fantasea till exempel finns inget liknande i Pattaya och vice versa med Tiffanys i Pattaya. Bio vet jag inte om det är något som märks i någons reskassa även om man skulle ta sig ett besök?

Varor, jo går man på varuhusen så är väl prisbilden liknande, men på marknaderna är den avsevärd. Made in Thailand i Pattaya är en ren turistmarknad, gå på marknade på soi Buakaow till exempel så börjar prisena där på vad dom inte ens går att pruta ner till i Patong.

Så skall man bo, shoppa och åka runt så blir Phuket mycket dyrare än Pattaya. Och det är väl vad dom flesta gör på semestern?

Vill man dessutom ha skoj med tjejerna så bränner det till rejält i reskassan när man jämför Patong med Pattaya :whistle:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämt å sido. Varför välja? Råkar man uppskatta både sol/bad och sexturism kan man väl besöka bägge platserna. 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skämt å sido. Varför välja? Råkar man uppskatta både sol/bad och sexturism kan man väl besöka bägge platserna. 

Helt rätt :great:

Dom ligger inte så många timmar ifrån varandra heller

IMG_0698.jpg

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med varför välja, trivs utmärkt på bägge ställerna men med en viss övervikt till Patongs fördel, det beror nog mycket på lokalkännedom samt vänner där nere, däremot Hua hin den hålan ska man passa sig för  :diablo: .

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya är det självklara valet. för övrigt den enda turistort som jag tycker ger något att besöka. (gillar inte sol och bad särskilt mycket) tillbringar i princip all min tid i Thailand i Bkk eller på landet i centrala Thailand.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Har egentligen inte ägnat tillräckligt med tid i Pattaya för att kunna ge stället en ärlig bedömning.

Patong däremot  :drunk: Jösses...

änkte ta ett par dagar i Pattaya nu i September igen. Det var så jädra hetsigt och stressigt sist.

Min röst går iaf till Patong. Ett jävla skitställe om man bortser från nattlivet, det är iofs det ända livet jag lever på Patong.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju som att jämföra Äpplen & Sätt-Potatis ungef. .. stod ut en vecka i Patong 2005 på en 3mån. trip .. kommer förmodligen aldrig mer dit även om Älskling är nyfiken på stället! 

*TWI* laugh2.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

pumpen honshuset

jag har varit pa bada stallena och Pattaya ar overlagset bade var det det priser pa hotel och tjejer och ol sen ar det ju mycket storre sa det finns mer att valja pa  :great::great: phuket ar ju som kanarieoarna

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ett av de tristaste ställena jag hamnat på var i Krabi town.

Att jämföra denna helvetesort med Pattaya är ett hån.

En död håla mitt i drypande, fuktig djungel.

Ett antal döda backpackerguesthouses var allt.

Som att komma tillbaka till Kao San Road för 15 år sedan.

Tog en taxi till en av beacherna. Resan varade i en timme.

Väl framme möttes man av feta Ulla på posten, skrikande småbarn, tjattrande

danskor och norskor och backpackers a mass.

Ångesten bara rann nedför ryggraden.

Hela beachen andades tristhet.

Sura miner, solsvedda blondiner med näsan i vädret.

Jag tog snabbt en ny songtaew tillbaka till det muntra Krabi town och 2000 baht

hotellet jag lurades att ta in på.

Surare thaipersonal har jag aldrig förr stött på.

Vaknade kl 8 morgonen därpå och tänkte inta en god frukost med bacon o ägg.

Inte ett ställe som var öppet. Jag traskade iväg i den fuktiga djungelhettan in till

samhället och fick inta en illasmakande korv och pulverkaffe från en seven eleven

butik.

Aldrig mer södra Thailand.

Hett och fuktigt, en massa påfrestande muslimer och charterturister.

Nästa gång blir det raka vägen till High Five hotel och soi 8 i Pattaya.

DÄR känner man ingen klaustrofobi.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ett av de tristaste ställena jag hamnat på var i Krabi town.

Att jämföra denna helvetesort med Pattaya är ett hån.

En död håla mitt i drypande, fuktig djungel.

Ett antal döda backpackerguesthouses var allt.

Som att komma tillbaka till Kao San Road för 15 år sedan.

Tog en taxi till en av beacherna. Resan varade i en timme.

Väl framme möttes man av feta Ulla på posten, skrikande småbarn, tjattrande

danskor och norskor och backpackers a mass.

Ångesten bara rann nedför ryggraden.

Hela beachen andades tristhet.

Sura miner, solsvedda blondiner med näsan i vädret.

Jag tog snabbt en ny songtaew tillbaka till det muntra Krabi town och 2000 baht

hotellet jag lurades att ta in på.

Surare thaipersonal har jag aldrig förr stött på.

Vaknade kl 8 morgonen därpå och tänkte inta en god frukost med bacon o ägg.

Inte ett ställe som var öppet. Jag traskade iväg i den fuktiga djungelhettan in till

samhället och fick inta en illasmakande korv och pulverkaffe från en seven eleven

butik.

Aldrig mer södra Thailand.

Hett och fuktigt, en massa påfrestande muslimer och charterturister.

Nästa gång blir det raka vägen till High Five hotel och soi 8 i Pattaya.

DÄR känner man ingen klaustrofobi.

BTT

Ett oförglömligt reserepotage :Drogar-Happy(LBG):

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie,

Vill jag träffa svenskar så kan jag lika gärna stanna i Sverige. Som min kompis sagt. "När jag vill träffa svenskar för att prata svenska så föredrar jag Patrtaya." Jag håller hellre till i Jomtien eftersom det är närmre till Koh Samet där jag firade påsken i år med en underbar dam, min Lady.

Här är en annan anledning till Pattis fördel:

NID_Bar012.jpg

NID_Bar015.jpg

NID_Bar016-1.jpg

Denna dam följde med mig hem till hotellet för en natt. Det var innan jag träffade madam  :diablo:

NID_Bar001.jpg

NID_Bar017.jpg

Dessa bilder är från NID Bar

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar på Pattaya för här finns precis allt; party, lugn, shopping, bad, båtturer, golf, go cart, bio, bowling, vattenland, gym, spa, och inte minst ett enormt utbud av god mat i alla prisklasser från alla världens hörn. Det mesta inom hanterbart avstånd och öppet dygnet runt. Valfrihet är frihet!

Men det jag gillar mest är nog ändå alla människor. Jag tror det är pga att det är så otroligt många ensamresenärer och långtidssemestrare från hela världen som skapat en kultur där det är så otroligt lätt att komma i samspråk och skaffa nya vänner. Eftersom vi är så många olika (men ändå väldigt lika) är toleransnivån hög och det känns som man respekterar och accepterar varandra här i högre utsträckning än någon annan stans.

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Quote

Ett av de tristaste ställena jag hamnat på var i Krabi town.

Att jämföra denna helvetesort med Pattaya är ett hån.

En död håla mitt i drypande, fuktig djungel.

Ett antal döda backpackerguesthouses var allt.

Som att komma tillbaka till Kao San Road för 15 år sedan.

Tog en taxi till en av beacherna. Resan varade i en timme.

Väl framme möttes man av feta Ulla på posten, skrikande småbarn, tjattrande

danskor och norskor och backpackers a mass.

Ångesten bara rann nedför ryggraden.

Hela beachen andades tristhet.

Sura miner, solsvedda blondiner med näsan i vädret.

Jag tog snabbt en ny songtaew tillbaka till det muntra Krabi town och 2000 baht

hotellet jag lurades att ta in på.

Surare thaipersonal har jag aldrig förr stött på.

Vaknade kl 8 morgonen därpå och tänkte inta en god frukost med bacon o ägg.

Inte ett ställe som var öppet. Jag traskade iväg i den fuktiga djungelhettan in till

samhället och fick inta en illasmakande korv och pulverkaffe från en seven eleven

butik.

Aldrig mer södra Thailand.

Hett och fuktigt, en massa påfrestande muslimer och charterturister.

Nästa gång blir det raka vägen till High Five hotel och soi 8 i Pattaya.

DÄR känner man ingen klaustrofobi.

BTT

Antagligen har du skärpt till dig den senaste tiden, för inte är du väl som en klocka som står still... visar rätt tid två gånger per dygn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker båda ställena har sin charm, Patong när man vill ha det litet och träffa mycke folk man känner. Pattaya när det gäller priser och så! Båda ställena, även BKK har plts i bröstet på mig! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...