Jump to content
IGNORERAD

Thailändsk aktivist vill att studentmassakern från 1976 ska inkluderas i läroböcker


MPR Nyheter

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Nu vevar du för friskt för att stå oemotsagd.

Vilka är de där "royalisterna" du så svepande ksriver om?

Vad anser du om Thaksins alla uttalanden om att de där muslimerna i söder skall kväsas med militärens hjälp.

På samma sätt som du argumenterar för att Abhisit skall ställas inför rätta som ansvarig för terrordåden i Bangkok 2010; på samma sätt borde väl Thaksin ställas inför rätta för sitt aktiva ledarskap för denna tragedi och WOD.

 

Men det kanske du tycker är annorlunda eftersom det var din husgud som initierade...eller?

Hej

 

Det kan knappast ha undgått någon politiskt intreserad att rojalistiska grupper som Pitak Siam, Peoles Arrmy och PAD är emot fredssamtalen som regeringen bedriver, men ni missar ju uppenbarligen ofta en hel del av det som sker.

 

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 253
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • saobaht

    33

  • MaiChai

    26

  • Tallviking

    24

  • Scandinaviancorner

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det kan knappast ha undgått någon politiskt intreserad att rojalistiska grupper som Pitak Siam, Peoles Arrmy och PAD är emot fredssamtalen som regeringen bedriver, men ni missar ju uppenbarligen ofta en hel del av det som sker.

 

Mvh isan Lover

? ? ? ? ?

 

Fredsamtal och regeringen går väl inte ihop, förklara?

Link to comment
Dela på andra sajter

? ? ? ? ?

 

Fredsamtal och regeringen går väl inte ihop, förklara?

 

Fria fantasier som vanligt från IL, ingen är vad jag vet och har sett någonstans emot att fred återvänder till södra Thailand.

 

Bortsett från "Den store ledaren" då som ofta använde och underblåste konflikten i södra Thailand för egen vinning så att medialjuset riktades någon annanstans än mot hans egna smutsiga affärer under tiden som regeringschef.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

? ? ? ? ?

 

Fredsamtal och regeringen går väl inte ihop, förklara?

Hej

 

Regeringen lyckades ju bra med att stoppa konflikten med Kambodja och där är det lungt nu, själv hoppas jag givetvis på något liknande med muslimerna i söder och välkomnar alla initiativ till en fredlig lösning av den pågående konflikten.

 

Mvh isan lover .

 

 och

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Men vi kan aldrig veta. Det jag menar är att militären kanske struntar helt i vilken regering Thailand har. Vem vet vem som låg bakom dessa händelser i södra Thailand. Sittand regering var kanske tvungen att försvara den för att få sitta kvar. Jag tycker det diskuteras för mycket politik när det i själva verket handlar om vad en militärdiktatur vill. När vi tittar tillbaka från 1976 ser vi att det hela tiden är militären som ingriper. För min del känns det som om regeringen är ett spel för galleriet i Thailand. Ser vi på kungens roll i Thailand hur vet vi att det han har sagt och gjort genom åren är hans verkliga ord och mening. Han kanske hade önskat att han och familjen skulle emigrerat allihopa men det var alltid någon familje medlem som satt i gisslan av militären. 

 

Ju längre jag nu har följt Thailändsk politik och bott i landet inser jag att det är absolut inga dumhuvuden som styr detta landet med hjälp av ML och budismen.  

 

Det bedrivs ett krig mot muslimer runt hela världen i dag vem är det som betalar kriget mot muslimerna i världen och södra Thailand.

 

I norra Thailand har de funnit spår i vatten från all amfetamin som säljs i världen det går alltså att spåra tillverkningen till fabriker i norra Thailand.

Detta tystas ned varför.

 

Vem är det som bestämmer för min del är det helt klart att det är militären efter det vet jag inte kan bara spekulera. Politiker kommer och går militären består. 

 

Det rödmarkerade är antingen lögn eller så har du bra fantasi!

Det finns narkotika labb i större delen av världen som gör amfetamin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Regeringen lyckades ju bra med att stoppa konflikten med Kambodja och där är det lungt nu, själv hoppas jag givetvis på något liknande med muslimerna i söder och välkomnar alla initiativ till en fredlig lösning av den pågående konflikten.

 

Mvh isan lover .

 

 och

Regeringen har inte löst den konflikten utan det håller ICJ på att göra, om Thailand accepterar det domslutet är väl att syna när det är taget.

 

He said the court is expected to issue a decision on who owns the disputed land around the temple by the end of this year.

"Whatever decision the ICJ makes, the Cambodian government of Prime Minister Hun Sen and the Thai government of Prime Minister Yingluck Shinawatra will abide by the court's decision, and we will maintain friendship, cooperation and serenity along the border," he said.

 

http://english.cntv.cn/20130617/104307.shtml

Beslutet ska alltså tas i slutet av detta år.

 

Det var väl Thaksin som i princip gav bort (säkert fick han något i gengälld) den thailändska marken runt templet.

 

ICJ = International Court of Justice

 

I söder blir det väl bara värre och värre ju mer Taksins gäng fredsmäklar?

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Det kan knappast ha undgått någon politiskt intreserad att rojalistiska grupper som Pitak Siam, Peoles Arrmy och PAD är emot fredssamtalen som regeringen bedriver, men ni missar ju uppenbarligen ofta en hel del av det som sker.

 

Mvh isan Lover

Igen, på Samma sätt som du ylar om att PM Abhisit skall ställas inför rätta så borde väl, i din egen logik, Thsksin ställas inför rätta för stor initiativ till bl.a WOD

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Igen, på Samma sätt som du ylar om att PM Abhisit skall ställas inför rätta så borde väl, i din egen logik, Thsksin ställas inför rätta för stor initiativ till bl.a WOD

Hej

 

Den frågan har du ställt minst 10 gånger och svaret blir det samma, oppositionen hade säkert krävt utredningar om Thaksins eventuella skuld i detta om inte Kungahus och polisledning hade riskerat att bli inblandade och drabbas.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Den frågan har du ställt minst 10 gånger och svaret blir det samma, oppositionen hade säkert krävt utredningar om Thaksins eventuella skuld i detta om inte Kungahus och polisledning hade riskerat att bli inblandade och drabbas.

 

Mvh isan lover

Och du har svarat lika virrigt minst 10 gånger. Det är bara fria fantasier, helt utan verklighetsanknytning.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Den frågan har du ställt minst 10 gånger och svaret blir det samma, oppositionen hade säkert krävt utredningar om Thaksins eventuella skuld i detta om inte Kungahus och polisledning hade riskerat att bli inblandade och drabbas.

 

Mvh isan lover

Hade du klämt ur dig den där kommentaren i Thailand hade Yingluck med glädje använt

LM lagarna och låst in dig på livstid

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och du har svarat lika virrigt minst 10 gånger. Det är bara fria fantasier, helt utan verklighetsanknytning.

Hej

 

Vad tror du själv är anledningen till att ingen vill utreda detta, inte ens oppositionen? 

 

Är det med hänsyn till Thaksin eller av rädsla att det ska spilla över på någon annan?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad tror du själv är anledningen till att ingen vill utreda detta, inte ens oppositionen? 

 

Är det med hänsyn till Thaksin eller av rädsla att det ska spilla över på någon annan?

 

Mvh isan lover

 

Nu kan väl knappast oppositionen beordra DSI att utreda något?

 

Jag har för mig att Polisen har monopol på att utföra brottsutredningar i Thailand. Du kan alltså inte samla en egen grupp experter för att göra en utredning parallellt med polisens utredning.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu kan väl knappast oppositionen beordra DSI att utreda något?

 

Jag har för mig att Polisen har monopol på att utföra brottsutredningar i Thailand. Du kan alltså inte samla en egen grupp experter för att göra en utredning parallellt med polisens utredning.

Hej

 

Inte ens efter militärkuppen och installerandet av Demokraterna vid makten gjordes några försök att utreda vare sig Tak Bai eller W.O.D och själv är jag helt övertygad om att det inte beror på hänsyn till Thaksin utan andra makthavare.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte ens efter militärkuppen och installerandet av Demokraterna vid makten gjordes några försök att utreda vare sig Tak Bai eller W.O.D och själv är jag helt övertygad om att det inte beror på hänsyn till Thaksin utan andra makthavare.

 

Mvh isan lover

 

Lite svårt att bedriva utredning när huvudpersonen inte finns på plats

 

Finns en hel rad utredningar som väntar på att Thaksin kommer till Thailand så dom kan påbörjas vilket han är mycket välinformerad om. Det är därför han så hårt driver amnestifrågan för egen räkning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte ens efter militärkuppen och installerandet av Demokraterna vid makten gjordes några försök att utreda vare sig Tak Bai eller W.O.D och själv är jag helt övertygad om att det inte beror på hänsyn till Thaksin utan andra makthavare.

 

Mvh isan lover

 

Nu satt demokraterna vid makten mellan 2009-2011 och hade bland annat fullt upp med två allvarliga kuppförsök som givetvis lamslog regeringens arbete och  det är ju den Thakisn kontrollerade poliskåren som ju officiellt ska utreda brott begångna i Thailand. Inte regeringen. Inte Kungen. Inte militären.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det kan knappast ha undgått någon politiskt intreserad att rojalistiska grupper som Pitak Siam, Peoles Arrmy och PAD är emot fredssamtalen som regeringen bedriver, men ni missar ju uppenbarligen ofta en hel del av det som sker.

 

Mvh isan Lover

Bedriver Regeringen fredssamtal????

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lite svårt att bedriva utredning när huvudpersonen inte finns på plats

 

Finns en hel rad utredningar som väntar på att Thaksin kommer till Thailand så dom kan påbörjas vilket han är mycket välinformerad om. Det är därför han så hårt driver amnestifrågan för egen räkning

Hej

 

Det borde ju ha gått att utreda detta utan att Thaksin var på plats, all dokumentation, vittnen och aktiva i både Tak Bai och W.O.D finns ju på plats i Thailand, jag misstänker absolut att det finns andra skäl till att dessa fall inte utreds, förmodligen riskerar personer bakom kuppen, poliser och militära ledare att bli inblandade.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det borde ju ha gått att utreda detta utan att Thaksin var på plats, all dokumentation, vittnen och aktiva i både Tak Bai och W.O.D finns ju på plats i Thailand, jag misstänker absolut att det finns andra skäl till att dessa fall inte utreds, förmodligen riskerar personer bakom kuppen, poliser och militära ledare att bli inblandade.

 

Mvh isan lover

Dina misstankar är inte per automatik sanning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dina misstankar är inte per automatik sanning.

Hej

 

Vad har du själv för teorier om varför ingen i Thailand vill utreda eller ens kräver en utredning av Tak Bai och W:O.D ?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad har du själv för teorier om varför ingen i Thailand vill utreda eller ens kräver en utredning av Tak Bai och W:O.D ?

 

Mvh isan lover

 

Vad är din teori om varför polisen släpar fötterna efter sig i dessa utredningar?

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/371872/rights-campaigners-face-harassment

 

http://www.humanrights.asia/resources/journals-magazines/article2/0203/a-chronology-of-thailands-war-on-drugs

 

För utredningarna är inte nedlagda eller färdiga om du nu tror det...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad är din teori om varför polisen släpar fötterna efter sig i dessa utredningar?

 

http://www.bangkokpost.com/news/local/371872/rights-campaigners-face-harassment

 

http://www.humanrights.asia/resources/journals-magazines/article2/0203/a-chronology-of-thailands-war-on-drugs

 

För utredningarna är inte nedlagda eller färdiga om du nu tror det...

Hej

 

Som jag uppfattar det finns det inte ens någon opinion för att driva dessa ärenden.

 

Vad det gäller W.O.D så är ju chansen stor att det i huvudsak blir just poliser som kommer att få bära ansvaret så deras intresse är nog måttligt, men jag tror även att en sån sak som att vissa gör en koppling till Kungens uttalande i denna fråga komplicerar det hela i detta rojalistiska land, vem vill driva något som kan spilla det minsta lilla kritik på den onämnbare själv.

 

Tak Bai är ju i huvudsak en militär fråga och jag kan knappast tänka mig att männen bakom kuppen är speciellt intreserade av att höga militära ledare ställs inför rätta här heller, får någon utreda detta överhuvudtaget eller har männen bakom kuppen lagt locket på?

 

En av nackdelarna med en militär som inte står under civil kontroll och har politiskt inflytande är väl just att dom kan komma undan med nästan vilka brott som helst, vem eller vilka vågar utmana militären och vilka följder skulle det få för den (dom) som gjorde det?

 

Mvh isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Som jag uppfattar det finns det inte ens någon opinion för att driva dessa ärenden.

 

Vad det gäller W.O.D så är ju chansen stor att det i huvudsak blir just poliser som kommer att få bära ansvaret så deras intresse är nog måttligt, men jag tror även att en sån sak som att vissa gör en koppling till Kungens uttalande i denna fråga komplicerar det hela i detta rojalistiska land, vem vill driva något som kan spilla det minsta lilla kritik på den onämnbare själv.

 

Tak Bai är ju i huvudsak en militär fråga och jag kan knappast tänka mig att männen bakom kuppen är speciellt intreserade av att höga militära ledare ställs inför rätta här heller, får någon utreda detta överhuvudtaget eller har männen bakom kuppen lagt locket på?

 

En av nackdelarna med en militär som inte står under civil kontroll och har politiskt inflytande är väl just att dom kan komma undan med nästan vilka brott som helst, vem eller vilka vågar utmana militären och vilka följder skulle det få för den (dom) som gjorde det?

 

Mvh isan lover.

 

Kungens uttalande var att droger var ett stort problem för Thailand och man måste göra något åt det, Thaksins utalande var att skjut dem vi kommer inte att åtala er för några brott. Så vem som har mest att frukta av en utredning är ju ganska klart.

 

post-3473-0-38840600-1381917961.jpeg

 

Pallopp Pinnmanee är ju numera säkerhets rådgivare åt Thaksin och PTP, han var bland annat med och styrde upp organisationen av Thaksins legosoldater 2010 till sammans med Seh Daeng. Även känd som slaktaren från Krue Se. Militären har definitivt inga problem med att se honom åtalad...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kungens uttalande var att droger var ett stort problem för Thailand och man måste göra något åt det, Thaksins utalande var att skjut dem vi kommer inte att åtala er för några brott. Så vem som har mest att frukta av en utredning är ju ganska klart.

 

attachicon.gifimages.jpeg

 

Pallopp Pinnmanee är ju numera säkerhets rådgivare åt Thaksin och PTP, han var bland annat med och styrde upp organisationen av Thaksins legosoldater 2010 till sammans med Seh Daeng. Även känd som slaktaren från Krue Se. Militären har definitivt inga problem med att se honom åtalad...

Hej

 

Precis detta att kungen tyckte att knarkproblemen var stora och krävde åtgärder mot den gör det väldigt svårt att driva en process mot W.O.D så hämmat är detta rojalistiska land med sina otidsenliga lagar.

 

Vem vågar och kan driva en process mot någon som agerar på uppmaning av kungen?

 

Det skulle förmodligen inte vara särskilt hälsosamt ur flera synvinklar.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Precis detta att kungen tyckte att knarkproblemen var stora och krävde åtgärder mot den gör det väldigt svårt att driva en process mot W.O.D så hämmat är detta rojalistiska land med sina otidsenliga lagar.

 

Vem vågar och kan driva en process mot någon som agerar på uppmaning av kungen?

 

Det skulle förmodligen inte vara särskilt hälsosamt ur flera synvinklar.

 

Mvh isan lover

 

Uppmanade kungen att misstänkta droghandlare skulle skjutas ihjäl utan chans att försvara sig vid en rättegång?

 

Nä det gjorde han inte, det är bara i din vilda fantasi han gjorde det. Förmodligen i ditt försöka att motivera för dig själv varför du måste hylla ett av det värsta brotten mot mänskligheten i Thailand den senaste hundra åren.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kungens uttalande var att droger var ett stort problem för Thailand och man måste göra något åt det, Thaksins utalande var att skjut dem vi kommer inte att åtala er för några brott. Så vem som har mest att frukta av en utredning är ju ganska klart.

 

attachicon.gifimages.jpeg

 

Pallopp Pinnmanee är ju numera säkerhets rådgivare åt Thaksin och PTP, han var bland annat med och styrde upp organisationen av Thaksins legosoldater 2010 till sammans med Seh Daeng. Även känd som slaktaren från Krue Se. Militären har definitivt inga problem med att se honom åtalad...

Någon som vet var mannen i nedre raden till höger (Isaan Rambo) gör/är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...