Jump to content
IGNORERAD

Boende i khon kaen?


khonkaengbg

Recommended Posts

Hej, är gift med en thaitjej sen en tid och vi bor i khon kaen, eller snarae närmare chum pae, men det tillhör ju khon kaen. Jag undrar om det bor några trevliga svenskar i närheten av nong rua eller nong gä??? Hade varit kul o veta, känner en del runt chum pae men alltid kul att träffa nya.

Vi ska ner över jul och nyår och hela jan.

Hör gärna av er kan vi ta en grillafton eller dyl.post-7774-0-98721500-1380949599_thumb.jp

post-7774-0-98721500-1380949599_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

hej khonkaengbg, i K.K. bor väl ca. 12-15 svenskar bl.a. jag, vi brukar träffas för lite mat och dryck imellanåt och ha lite trevligt och efter några pilsner löser vi alla världsproplemen, Du är välkommen i gänget.

www.smallgarden-steakhouse.com

Link to comment
Dela på andra sajter

hej khonkaengbg, i K.K. bor väl ca. 12-15 svenskar bl.a. jag, vi brukar träffas för lite mat och dryck imellanåt och ha lite trevligt och efter några pilsner löser vi alla världsproplemen, Du är välkommen i gänget.

www.smallgarden-steakhouse.com

Varför så stora bokstäver?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det bor 12-15 svenskar i Khon kaen????    Jag skulle tro att det snarare bor 120 till 150 Svenskar i Khon kaen!!

Det är inte alla som ger sig tillkänna och vill va för sig själva!!  Jag känner då i alla fall minst tio sjöfolk som bor runt omkring och inne i Khaon kaen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

bra där S.C.   jag menade dom jag känner, jag vet det bor fler här i krokarna men som tydligen inte vill ha kontakt, men det är ju upp till var och en. Ha en bra dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra där S.C.   jag menade dom jag känner, jag vet det bor fler här i krokarna men som tydligen inte vill ha kontakt, men det är ju upp till var och en. Ha en bra dag.

Nu ska man ju ha klart for sig att ALLA svenskar i Thailand inte ar med pa MPR, gissar att SC:s antagande om 150 ligger i underkant pa sanningen, oich tar man med de som har tillfalliga "hembesok" blir det nog fler!

Man har sagt att det skall finnas 5-600 i region Udon, bara som jmf!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää  700-800 är rätta siffran, så försök inte

 

Mvh Välinformerad svensk

Spelar egentligen ingen roll, men pa Migpolisens info for ett ar sedan sades det finna dryga 6000 fast boende faranger i reg.Udon och nagon statistiknord pastar att det skulle vara c:a 10%svenskar, darav mitt antagande, men det kan vara manga fler nar de sasongsboende anlander! Och inte bara svenskar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar egentligen ingen roll, men pa Migpolisens info for ett ar sedan sades det finna dryga 6000 fast boende faranger i reg.Udon och nagon statistiknord pastar att det skulle vara c:a 10%svenskar, darav mitt antagande, men det kan vara manga fler nar de sasongsboende anlander! Och inte bara svenskar!

 

6000 ??? Det är mycket det

Link to comment
Dela på andra sajter

6000 ??? Det är mycket det

Jo, och detta var för ett drygt år sedan, har väl försvunnit några men förmodligen ökar antalet varje år, personligen känner jag 2 svenskar en amerikan och två danskar som flyttat hit sedan dess så med mitt bergränsade kontaktnät bör det vara betydligt fler!

Men Udon är rätt stort om man ser till regionen så ännu finns det gott om plats! :thumbsup:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Magnus-Chumphae

Det är nog enklare att kolla det omvända och ta reda på hur många Thaitjejer från respektive område som finns i Sverige då kan man antaga att en stor del av dessa även har ett boende i sin ursprungsregion!

 

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...