Jump to content
IGNORERAD

Svenskträff varannan onsdag i Udon Thani!


sarne

Recommended Posts

UTH och undertecknad har nöjet att inbjuda alla ni andra svenskar till Varannan Onsdagsträff här i Udon Thani.  

Bara helt enkelt träffas över en pilsner för att resonera lite grand. 

 

Vi startar nästa onsdag 9 oktober klockan 17.00.

 

Platsen är baren norr om Center Point, mot järnvägen. Detaljerad vägbeskrivning kommer.

 

Välkomna alla svenskar för ett "tjat".

 

/Sarne och UTH 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 932
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    220

  • Baa

    127

  • Sam sip sam

    63

  • SWED THAI

    63

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hmmmmm, har ett dunkelt minne av att ha blivit kidnappad av Gorocco till detta område, men där kan det väl inte vara?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man passa på att komma dit, har hållt till i Udon med omnejd en massa år när jag varit nere men inte träffat många svenskar.

Är nere från 20/12- 20/1

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ksnske førbi 29 jan

Är du också där uppe då, vi kommer 30 jan

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte glasögonen så du hittar hem igen:D

 Snygga brillor, dessvarre hittar jag dom inte!

Strypkoppel med lang kedja har varit pa tapeten ocksa!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Center Point, det är samma som Nightmarket, eller hur? Härligt med en resa i rusningstrafiken och fyrdubbel moppeparkering. Jag kommer till premiären, tar kanske en TukTuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Center Point, det är samma som Nightmarket, eller hur? Härligt med en resa i rusningstrafiken och fyrdubbel moppeparkering. Jag kommer till premiären, tar kanske en TukTuk.

Nightmarket är på samma sida av den nya "avenyn" som 7/11, andra sidan upp mot jvg kallas för Centerpoint, betr. P håller jag med, inte en plats efter halv fem på e.m. om man inte brukar vinna på lotto!

Får nog bli annat fortskaffningsmedel än bil om det nu skall drickas pilsner också!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nightmarket är på samma sida av den nya "avenyn" som 7/11, andra sidan upp mot jvg kallas för Centerpoint, betr. P håller jag med, inte en plats efter halv fem på e.m. om man inte brukar vinna på lotto!

Får nog bli annat fortskaffningsmedel än bil om det nu skall drickas pilsner också!

Finns det ingen mera parkeringsvänlig plats ,har dom farangkäk typ pyttipanna ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen mera parkeringsvänlig plats ,har dom farangkäk typ pyttipanna ??

HeHe, den dagen du hittar pyttipanna i Udon går solen upp i väster!

Sen är det snubbelavstånd från de flesta centralt belägna hotellen så bil behöver bara vi som bor i "förorten"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nightmarket är på samma sida av den nya "avenyn" som 7/11, andra sidan upp mot jvg kallas för Centerpoint, betr. P håller jag med, inte en plats efter halv fem på e.m. om man inte brukar vinna på lotto!

Får nog bli annat fortskaffningsmedel än bil om det nu skall drickas pilsner också!

Det är väl där dom har den goda smaken att enbart servera godsaker som Chang öl och deras tillbehör :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

 post-4094-0-89597000-1380721839.jpg

 

Här är den utlovade vägbeskrivningen.

Restaurangen där vi träffas ligger norr om järnvägsstationen, på "baksidan" av förlängningen på Center Point byggnaden.

Med bil kör man in mittemot Bangkok Hospital, runt hörnet (förbi biltvätt) och tillbaka söder mot stationen. Där skall enligt säker källa finnas parkering vid 17.00 tiden.

Till fots går man in mellan förlängda Ceter Point byggnaden och de nybyggda "båsen".

En stor fördel med platsen är att ingen högljudd musik stör, det går att tala i samtalston. Pilsner och mat finnes.

 

Vi ses onsdag 9 oktober 17.00

 

 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer antagligen inte dyka upp, tror jag :ahh:

 

Men här får ni bild och kartlänk till stället...

 

 

post-3563-0-06441000-1380723198.png

 

https://maps.google.se/maps?daddr=17.405392,102.804936&hl=sv&ll=17.40615,102.806148&spn=0.003153,0.005284&sll=17.40615,102.805123&sspn=0.003153,0.007328&geocode=FdCVCQEdyK0gBg&t=h&mra=mr&z=18&iwloc=ddw1

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dyker garanterat upp, missar dock första träffen.

Ser att träffen blir på "Smultronstället", där var vi ett par gånger förra året och även Herr Baa som han kommer ihåg rätt.

 

Vi får se om Diamanten och hennes polare är kvar där, antagligen inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag dyker garanterat upp, missar dock första träffen.

Ser att träffen blir på "Smultronstället", där var vi ett par gånger förra året och även Herr Baa som han kommer ihåg rätt.

 

Vi får se om Diamanten och hennes polare är kvar där, antagligen inte.

Gallerbarens influenser har satt sina spar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe, den dagen du hittar pyttipanna i Udon går solen upp i väster!

Sen är det snubbelavstånd från de flesta centralt belägna hotellen så bil behöver bara vi som bor i "förorten"!

NOK's serverar Pytt i Panna, mums. 

Link to comment
Dela på andra sajter

NOK's serverar Pytt i Panna, mums. 

Lite långt ifrån Centerpoint till NongSamRong, men mums..nja!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni började skriva om pytt.

Varför inte ha på torsdagar och få nått ställe att servera pannkakor och ärtsoppa med punch ?

 

Se till att fixa det tills jag flyttar ner om några år, så jag får en anledning att åka till Udon varannan vecka :thumbsup:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

När ni började skriva om pytt.

Varför inte ha på torsdagar och få nått ställe att servera pannkakor och ärtsoppa med punch ?

 

Se till att fixa det tills jag flyttar ner om några år, så jag får en anledning att åka till Udon varannan vecka :thumbsup:

Dom verkar inte så driftiga udon gubbarna när det gäller svensk mat he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom verkar inte så driftiga udon gubbarna när det gäller svensk mat he he

Tror gubbarna i Udon har så jäkla gott ställt så de inte behöver hålla på med någon verksamhet

samt att det skulle påverka antal golfrundor man kan spela per vecka :y15:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror gubbarna i Udon har så jäkla gott ställt så de inte behöver hålla på med någon verksamhet

samt att det skulle påverka antal golfrundor man kan spela per vecka :y15:

Verksamhet handlar det inte om mer än i köket och där verkar dom vara handikappade e he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, vi är inte handicapade i köket, bara på golfbanorna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...