Jump to content
IGNORERAD

Landmark billigt...


Guest lars60

Recommended Posts

...att bo på i jämförelse med hotellen i Moskva!!  :mdr:

Enl TT är snittpriset för rum i Moskva närmare SEK 2 500 per natt.

Dvs över THB 10 000, beroende på kursen.

http://www.dt.se/nyh...ticle380886.ece

Moskva har dyraste hotellrummen

Stockholm

Moskva toppar fortfarande listan över världens dyraste städer att bo på hotell i, följt av Monte Carlo och New York.

Stockholm hamnar på sextonde plats. Här är hotellrummen hälften så dyra som i Moskva.

Granskningen som gjorts av hotellbokningssajten Hotels.com gäller tredje kvartalet i år. Den visar att hotellrumspriserna steg med 2 procent i Moskva till i genomsnitt 2 453 kronor trots den accelererande finanskrisen.

Monte Carlo var Västeuropas dyraste resmål. Här steg rumspriserna med i snitt 7 procent till 2 244 kronor.

I New York föll priserna med 2 procent till 2 074 kronor.

I Stockholm är det bara hälften så dyrt att bo som i Moskva. Här föll rumspriserna med 2 procent till 1 212 kronor.

I de andra nordiska huvudstäderna kostade ett hotellrum 1 364 kronor i både Köpenhamn och Oslo, medan snittpriset i Helsingfors låg på 1 108 kronor.

Enligt granskningen är hotellpriserna på väg nedåt. Antalet bokningar har dock inte minskat.

(TT)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bokade just på Landmark för 100 USD per natt. Det tycker jag var ett bra pris iofs utan frukost men det kan jag fixa genom att äta frukt dom flesta dagarna. Ska suga på bokningen över helgen och se om jag bestämmer mig för Landmark men det verkar vara ett väldigt bra hotell

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bokade just på Landmark för 100 USD per natt. Det tycker jag var ett bra pris iofs utan frukost men det kan jag fixa genom att äta frukt dom flesta dagarna. Ska suga på bokningen över helgen och se om jag bestämmer mig för Landmark men det verkar vara ett väldigt bra hotell

Hej Cilia!

Vi bodde en natt på Landmark vid vår resa 15/9-15/19, det var en upplevelse.

Du ka se bilder här: http://www.maipenrai...-2008/#lastPost

Trevlig resa!  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ska man betala 100 dollar per natt för att sova några timmar kan man lika gärna åka till något land i västeuropa eller varför inte till USA?

En av anledningarna till att man färdas 10-15 timmar i luften är väl det billigare prisläget bland annat.

Man får ett bra hotel med allt man behöver för 1000 baht i Thailand.

Men vissa personer kan tydligen inte klara sig utan västerländsk standard i Thailand.

Inte ens farangernas thaifrugor, tycks det som.

Men det är klart med thaiarnas överdrivna statustänkande, så kan man ju begripa det. Att sola sig i glansen av falanggubben är ju bara så jävla gött.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska man betala 100 dollar per natt för att sova några timmar kan man lika gärna åka till något land i västeuropa eller varför inte till USA?

En av anledningarna till att man färdas 10-15 timmar i luften är väl det billigare prisläget bland annat.

Man får ett bra hotel med allt man behöver för 1000 baht i Thailand.

Men vissa personer kan tydligen inte klara sig utan västerländsk standard i Thailand.

Inte ens farangernas thaifrugor, tycks det som.

Men det är klart med thaiarnas överdrivna statustänkande, så kan man ju begripa det. Att sola sig i glansen av falanggubben är ju bara så jävla gött.

BTT

Seriost, ar du sa vansinnigt enkelsparig sa att du inte forstar varfor folk i bland valjer annat an snik-alternativ.

Jag tillhor dem sa gillar att njuta av "det lilla" extra ibland och kan mkt val tanka mig att betala en hel del extra for det. Standarden jag da far ar langt utover den "vasterlandska standarden" och just det ar ett skal att ta chansen. Den kostnadsmassig skillnaden pa att bo pa lyxhotell i Thailand med tex. Europa ar markant och darmed sa far jag ju mkt mer for pengarna i Thailand.

Jag kan sjalvklart hitta ett billigare alternativ som ar ok i Thailand men varfor? For saken skull? Om jag inte behover och anser det vara vart den extra kostnaden (som onekligen ar subjektiv) varfor skulle jag da inte valja ett hotel med hogre standard?

Jag havdar att det ar mkt svart att hitta ett, enligt mina preferenser, bra hotel for 1000 baht i Thailand. Detta leder mig till att tro att du och jag har vilt skilda definitioner av "bra", vilket forvisso inte kommer som nagon overraskning. Det beundransvarda ar att du verkar leva med illusionen att du har nagon sorts typ av tolkningsforetrade och konsekvent misslyckas med att forsta att folk kan tankas tycka annorlunda.

Att du aterigen anvander den bristfalliga och trottsamt utnotta forklaringsmodellen som bygger pa att allt som inte passar i din varld ar ett resultat av penning/status-hungriga thailandska fruar/flickvanner ar tragi-komiskt.  Bara for att nagon annan tar ett beslut/har en asikt som inte overstammer med din mkt begransade referensram sa betyder val det knappast med automatik att det ar resultatet av paverkan fran en partner eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska man betala 100 dollar per natt för att sova några timmar kan man lika gärna åka till något land i västeuropa eller varför inte till USA?

En av anledningarna till att man färdas 10-15 timmar i luften är väl det billigare prisläget bland annat.

Man får ett bra hotel med allt man behöver för 1000 baht i Thailand.

Men vissa personer kan tydligen inte klara sig utan västerländsk standard i Thailand.

Inte ens farangernas thaifrugor, tycks det som.

Men det är klart med thaiarnas överdrivna statustänkande, så kan man ju begripa det. Att sola sig i glansen av falanggubben är ju bara så jävla gött.

BTT

Fast vi är ju alla olika och tur är väl det. Jag har rest ganska mycket och gjort mina hundår. Det var skitkul men jag är inte intresserad av att bo enkelt längre. Dessutom är det viktigt för mig att ha tillgång till ett bra gym på hotellet och Landmark har ett. Enstaka nätter kan jag tänka mig annat boende men inte längre perioder.

Däremot har jag svårt att förstå din ilska och upprördhet. Du får bo precis som du vill när du reser, det har jag inga åsiker om bara jag slipper vara med.

Men tack för ditt bidrag.

Link to comment
Dela på andra sajter

100 Dollar för Landmark låter mycket bra, nästan så att jag funderar på att boka en natt där, trots att jag bor i Bkk...

Var hittade du det priset?

Bröllopsdagen närmar sig!

!000bath för allt man behöver, inte så lätt på Sukumvit i Bangkok, men för 1200-1500bath kan man få ett halvskapligt rum på ett slitet hotell alldeles i närheten, risken för mögellukt på rummet är dock överhängande...

Trevlig resa Cilla!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fast vi är ju alla olika och tur är väl det. Jag har rest ganska mycket och gjort mina hundår. Det var skitkul men jag är inte intresserad av att bo enkelt längre. Dessutom är det viktigt för mig att ha tillgång till ett bra gym på hotellet och Landmark har ett. Enstaka nätter kan jag tänka mig annat boende men inte längre perioder.

Däremot har jag svårt att förstå din ilska och upprördhet. Du får bo precis som du vill när du reser, det har jag inga åsiker om bara jag slipper vara med.

Men tack för ditt bidrag.

Hej Cilia!

Bry dig inte om BTT...han är bara avis!

Så där höll han på med mig oxå, innan

vi åkte den 15/9.han har svårt att

förstå och acceptera att man väljer lite

"lyx" ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Cilla/lars60: Utan andras åsikter blir det ingen diskution... alla kan bara inte sitta och hålla med varandra.

Jag kan hålla med BTT på ett sätt, jag håller inte med han på ett annat. Jag kan tycka det är trevligt att boka ett hotell och ligga lite i lyx. Jag bokade 2 nätter på Hilton för 5000 Thb/natten förra året och jag skulle kunna betala det i 5 nätter också för det var lyxigt och skönt. Men när jag ligger på stranden eller upptäcker landet funkar det bra med ett rum för 800-1000 Thb/natten.

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Cilla/lars60: Utan andras åsikter blir det ingen diskution... alla kan bara inte sitta och hålla med varandra.

Jag kan hålla med BTT på ett sätt, jag håller inte med han på ett annat. Jag kan tycka det är trevligt att boka ett hotell och ligga lite i lyx. Jag bokade 2 nätter på Hilton för 5000 Thb/natten förra året och jag skulle kunna betala det i 5 nätter också för det var lyxigt och skönt. Men när jag ligger på stranden eller upptäcker landet funkar det bra med ett rum för 800-1000 Thb/natten.

Hej Falken!

Jomen visst, du har alldeles rätt i att diskussion berikar livet. :great:

Allt annat vore trist...men det det gällde var att då ska BTT

också acceptera att alla inte tycker som han..när det ex-vis

gäller boendestatus mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Falken!

Det som passar en passar inte en ann , helt rätt. I BKK bor vi alltid på MajeticGrande. Senast vi bodde borta var på ett guesthouse för 400 i NongKhai. Båda passar beroende på omständigheten.

Däremot skulle det var läge för Dig att läsa BTT:s 4711 inlägg om att allt beror på tofflar med giriga Thaikärringarar, där spricker antagandet om en diskution skulle vara berikande. Med den mannen? är det ingen idé.

Han VET att det är så.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lars60!

Jag är inte på något sätt avundsjuk. Jag bara menar att man kanske kan använda de där 3-4000 bahten som blir över om man tar ett 1000 bahts hotel till roligare saker än att sova bort dem.

Ex kan man äta eller dricka gott eller få en natt med en kalaspingla.

Men visst människor prioriterar olika.

Jag respekterar givetvis att vissa vill bo lite lyxigare ibland kanske, även om jag själv aldrig skulle komma på tanken att sova bort 4000 baht.

Jag skulle inte ha några problem att ha råd att bo ett tag för 5000 baht natten, men inte på bekostnad av ex mat, dricka och fagra kvinnor.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lars60!

Jag är inte på något sätt avundsjuk. Jag bara menar att man kanske kan använda de där 3-4000 bahten som blir över om man tar ett 1000 bahts hotel till roligare saker än att sova bort dem.

Ex kan man äta eller dricka gott eller få en natt med en kalaspingla.

Men visst människor prioriterar olika.

Jag respekterar givetvis att vissa vill bo lite lyxigare ibland kanske, även om jag själv aldrig skulle komma på tanken att sova bort 4000 baht.

Jag skulle inte ha några problem att ha råd att bo ett tag för 5000 baht natten, men inte på bekostnad av ex mat, dricka och fagra kvinnor.

BTT

Tror varken att Lars60 svälter eller törstar ihjäl och fager kvinna har han ju redan. Så om han vill spendera sina pengar på att bo på lite lyxigare hotell så är det hans ensak. Själv så resonerar jag som dig BTT och spar in på boendekostnad för att kunna roa mig.  :dance:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Om man ex spanar in tråden bra boende i Pattaya så ser man ju ex Sunwiew place för ca 700-850 baht.

Studerar man bilderna från detta hotel så upptäcker man ju att det mesta man behöver finns där, och så är det överallt i Thailand.

Går man över 700 baht så får man för det mesta ett komfortabelt hotel.

Jag vet egentligen inte om man blir lyckligare på ett 5000 baht natten hotel. Vissa blir det möjligen.

Att det är stor skillnad på ett 400 bahts rum på ett sunkigt och instängt guesthouse och ett 800 bahts hotel är det ingen tvekan om.

Men har man ett bra och välstädat rum med kabel tv, kylskåp, aircon+ en bra pool och bar, restaurang, så räcker väl det? I alla fall för oss som bara tillbringar tiden på hotellet i sovande och exercerande tillstånd.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

100 Dollar för Landmark låter mycket bra, nästan så att jag funderar på att boka en natt där, trots att jag bor i Bkk...

Var hittade du det priset?

Bröllopsdagen närmar sig!

!000bath för allt man behöver, inte så lätt på Sukumvit i Bangkok, men för 1200-1500bath kan man få ett halvskapligt rum på ett slitet hotell alldeles i närheten, risken för mögellukt på rummet är dock överhängande...

Trevlig resa Cilla!

MVH Tommy

Tack Tommy, jag hittade priset på deras hemsida. Intressant att det är billigare än alla hotellsiter som erbjuder bästa pris. Stannar du 3 nätter så betalar du bara för 2 och då blir priset ännu lägre per natt men är det en bröllopsdag är den ju bara en dag :) .

Mysigt med det, hoppas ni får en bra dag och många fina år framöver.

Falken, jag inledde iofs mitt förra inlägg med att alla får tycka olika. Det som var anmärkningsvärt med honom var att alla skulle tycka som han gör.

Jag kan också bo enklare men då för enstaka nätter. Så tänker jag göra nu. Ha min bas i bkk och sedan göra några nätter på annan ort men då till betydligt billigare priser. Då kan det vara enkelt bara det finns egen toa eg. Men jag är inte 17 längre, vill kunna sova bra, kunna köra min regelbundna träning etc etc. Sen ska det helst inte vara för flashigt för mig för då känner man sig bara stel och fel. Jag vill inte behöva klä upp mig bara för att gå till frukost eller genom hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Cilia,

Landmark ar ett OK hotell med en av Bkk's lackraste lobbys och nagra riktigt bra restauranger. Personligen tycker jag dock rummen ar ratt mediokra, sma och ganska slitna. I den prisklassen tycker jag det finns manga battre alternativ. Betank ocksa att Landmark anvander en helt egen vaxlingskurs dar en USD kostar 10 baht mer an den verkliga vaxlingskursen samt att det tillkommer 17% for skatt och VAT pa priset som anges.

Hoppas du far en trevlig semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt inte varit inne på rummen på Landmark.

En god vän har däremot spenderat ca 100 nätter där, på den tiden då han flög långlinjer för SAS, och han gillade det, för sådär 10 år sedan.

För ca 1 år sedan bodde ett par vänner på Marriot vid Sukumvit nära Soi 2 mycket nära Landmark, det var riktigt fint, har för mig att det var samma prisklass.

De fick veta att det billigaste sättet att boka rum där var via en site som heter nåt med "bangkokhotels", jag minns inte riktigt, och som sagt jag bor ytterst sällan på hotell i Bkk :mdr:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...