Jump to content
IGNORERAD

En sån där jäkla barbeque


Chiefen

Recommended Posts

Nån som vet vart man kan köpa en barbeque i Sverige?

Hittade en på Saigon Cash i göteborg men gudars skymning, dom ska ha 990:- för åbäket.

För er som undrar vad för typ av barbeque så ska jag försöka förklara.

Det är en grill med vätska runt själva grillytan. I vätskan lägger man diverse grönsaker och smågott. På grillytan har man en bit fläsk som fungerar som

glidmedel för grillen (ja eller hur man nu vill utrycka det) Sen kan man grilla fläsk eller räkor eller whatever.

Personligen har jag fått dille på den här typen av mat men det verkar inte så lätt att hitta grillen ens i Thailand. Jag har kikat på lite olika supermarkets i Thailand men inte hittat någon. De finns i två varianter, varav en el-driven och en man använder kol i. Den jag letar efter ska vara el-driven.

Hoppas att nån kan hjälpa till med att hitta en sån här mackapär åt mig så att jag kan frossa i mat igen. Som det är nu så får jag nöja mig med soppa med de där mystiska svamparna i vilket iofs är gott det oxå men jag vill ha grillat!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp en sån är det jag menar...som sagt det går att köpa i Göteborg men för bövelen...tusen spänn? Inte klokt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag med!!  :good:

Quote

En sån vill jag också ha.

Bra grej!!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mailade nån firma i Kina angående en sån men jag tror nog att tjejen för köpa med sig en hem nästa gång hon åker till Thailand. Måste ju gå att hitta i Bangkok tycker man ju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv använder vi bara en vanlig bordsgrill hemma i Sverige. Grönsakerna kokar vi på spisen. Kollade dock in Tescos hemsida och de har en elekrisk. Den kostar också 999:- men baht då i och för sig... Tesco Lotus är ju inte det billigaste stället så det går nog få tag på för ca 800 baht också om man letar men det är ju mycket smidigt att handla på Tesco.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nån som vet vart man kan köpa en barbeque i Sverige?

Hittade en på Saigon Cash i göteborg men gudars skymning, dom ska ha 990:- för åbäket.

För er som undrar vad för typ av barbeque så ska jag försöka förklara.

Det är en grill med vätska runt själva grillytan. I vätskan lägger man diverse grönsaker och smågott. På grillytan har man en bit fläsk som fungerar som

glidmedel för grillen (ja eller hur man nu vill utrycka det) Sen kan man grilla fläsk eller räkor eller whatever.

Personligen har jag fått dille på den här typen av mat men det verkar inte så lätt att hitta grillen ens i Thailand. Jag har kikat på lite olika supermarkets i Thailand men inte hittat någon. De finns i två varianter, varav en el-driven och en man använder kol i. Den jag letar efter ska vara el-driven.

Hoppas att nån kan hjälpa till med att hitta en sån här mackapär åt mig så att jag kan frossa i mat igen. Som det är nu så får jag nöja mig med soppa med de där mystiska svamparna i vilket iofs är gott det oxå men jag vill ha grillat!!

Vätska  :crazy::crazy::crazy:

Låter farligt :kort:

När vi har Barbeque så kör vi med vatten runt i kransen som man lägger sallad och nudlar sen på toppen olja som köttet steks

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm så himla gott :wai:

P6080343.JPG

P6110348.JPG

P3160036.JPG

P6080343.JPG

P6110348.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå!

Själva kok/grill "kastrullen" finns i Typ järnaffärer eller där de säljer kastruller i Thailand (finns även i Thaiaffärer i Sverge), den är lätt och kan tas med i bagaget. Men underdelen (grilldelen) är tung som f. Vi använder en liten vanlig rund grill som jag köpte på ÖB, finns lite över allt här i Sverige och brukar kosta 99:- den passar diametern på kok/grill "kastrullen". Frun kallar detta för Mogata (vet ej om det stavas så, men det låter så när hon säger det :mdr: )

Mvh

PeeBee :penguin:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kör med kyckling bulle!  :declare:

Quote

Vätska  :crazy::crazy::crazy:

Låter farligt :kort:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hallå!

Själva kok/grill "kastrullen" finns i Typ järnaffärer eller där de säljer kastruller i Thailand (finns även i Thaiaffärer i Sverge), den är lätt och kan tas med i bagaget. Men underdelen (grilldelen) är tung som f. Vi använder en liten vanlig rund grill som jag köpte på ÖB, finns lite över allt här i Sverige och brukar kosta 99:- den passar diametern på kok/grill "kastrullen". Frun kallar detta för Mogata (vet ej om det stavas så, men det låter så när hon säger det :mdr: )

Mvh

PeeBee :penguin:

Jepp, såg sådana "grill lock" i några affärer i Thailand. På sommaren funkar det med en vanlig grill men anledningen till att jag vill ha en elektrisk är att vi bor i en liten lägenhet och hade tänkt att det kunde vara trevligt att ställa upp el-grillen på bordet och äta framför tvn nu i vintermörkret. Lite sådär myspysigt så kan man drömma om palmer och Chang öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vätska  :crazy::crazy::crazy:

Låter farligt :kort:

Mvh. Plätt

Dom gångerna jag har ätit barbeque så har det varit nån buljong snarare än vanligt vatten. Tjejen kan inte förklara för mig på engelska så hon kallar det soppa men jag misstänker att det är buljong. Men det kanske funkar lika bra med vatten och olja!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom gångerna jag har ätit barbeque så har det varit nån buljong snarare än vanligt vatten. Tjejen kan inte förklara för mig på engelska så hon kallar det soppa men jag misstänker att det är buljong. Men det kanske funkar lika bra med vatten och olja!?

Vad jag menade med "Vätska" tänkte jag på det med tänder grillen med  :mdr::mdr:

Ja man kan köra med "buljongvatten" eller som vi kallar det i Sverige schy

Det lär finnas många varianter av den "soppa" som dom menar.

Men vi kör med vatten, vi lägger nudlar/sallad i kransen och sen som sakt olja på domen som man grilla på köttet

Vi eller jag har Barbeque ofta när jag är vid huset mysigt med party och gött så in i h-lv

Gott Gott i Gott Gott

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vad jag menade med "Vätska" tänkte jag på det med tänder grillen med  :mdr::mdr:

Ja man kan köra med "buljongvatten" eller som vi kallar det i Sverige schy

Det lär finnas många varianter av den "soppa" som dom menar.

Men vi kör med vatten, vi lägger nudlar/sallad i kransen och sen som sakt olja på domen som man grilla på köttet

Vi eller jag har Barbeque ofta när jag är vid huset mysigt med party och gött så in i h-lv

Gott Gott i Gott Gott

Mvh.Plätt

Faen!! Nu blev jag hungrig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...