Jump to content
IGNORERAD

Pattaya - Hua Hin med båt


berlitz

Recommended Posts

Någon som vet om båten Pattis - Hua Hin fortfarande går

eller är den redan nedlagd ?

Fortfarande går??

Den hann väl knappt bli sjösatt innan dom sänkte det projektet.

Transportmaffian sätter stopp för alla försök till genvägar här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det sista körde den charter, vill minnas att den är till salu eller såld.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sida fann jag en ny länk, verkar som nya ägare tagit upp traden eller så är sidan gammal.

http://www.pattayamarineagency.com/main/index.php?option=com_content&view=article&id=12:ferry-Pattaya-huahin&catid=6

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju gjorts ett otal försök under åren men alla har strandat på att efterfrågan varit för låg bland kunderna-folk som åker till Pattaya åker dit för det är Pattaya och folk som åker till Hua Hin åker dit för att det är Hua Hin.

 

Klientelet i de två turistorterna är mycket olika...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju gjorts ett otal försök under åren men alla har strandat på att efterfrågan varit för låg bland kunderna-folk som åker till Pattaya åker dit för det är Pattaya och folk som åker till Hua Hin åker dit för att det är Hua Hin.

 

Klientelet i de två turistorterna är mycket olika...

Och svaret på vår fråga vart ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och svaret på vår fråga vart ?

 

Att den redan är nerlagd. Sen kommer nästa optimist och försöker. Och lägger ner... Sen kommer nästa, osv, osv. Bara för de inte har gjort den mest grundläggande marknadsundersökningen som säger att passagerarunderlaget är för litet.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att den redan är nerlagd. Sen kommer nästa optimist och försöker. Och lägger ner... Sen kommer nästa, osv, osv. Bara för de inte har gjort den mest grundläggande marknadsundersökningen som säger att passagerarunderlaget är för litet.

TIT. Det kaaan ju gå :14:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den sidan så finns det ju en färja nu, e väl bara att skicka ett mail till dem och fråga.

 

Var väl att ta i att kalla missfostret för färja..

Men det verkar ju var något i alla fall, kan ju kanske finnas underlag på högsäsong, men priserna var ju inte särskilt attraktiva.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju gjorts ett otal försök under åren men alla har strandat på att efterfrågan varit för låg bland kunderna-folk som åker till Pattaya åker dit för det är Pattaya och folk som åker till Hua Hin åker dit för att det är Hua Hin.

 

Klientelet i de två turistorterna är mycket olika...

Ja det kan nog stämma :) När jag bodde i Hua Hin ryktades det om båtturer då och då, men vi lyckades aldrig komma till skott innan det lades ner. Tror en hel del golfare hade velat åka också, men båtfolket verkade dåliga på att annonsera ut var och när dom fanns. Kanske  p.g.a tidigare nämnda transportmaffia? Å andra sidan var vi faranger i HH rätt hårt hållna, så dom som hade fått åka till Pattis på egen hand kanske inte hade räckt som kundunderlag i alla fall.

Tror på den som seaserpent(passande nog) la upp.

Här är en annan, men den verkar inte uppdaterad sen 2012, dom avlöser varandra? http://www.huahinmedia.com/huahinferry.php

Annars får man väl chartra en egen båt: http://huahincruises.com/suncat/suncat1.php

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki jag mailade och frågade. Så får vi se vad dom svarar. Det vore trevligt att ta en båttur till HuaHin.

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Vad jag förstod när denna båt gick (skulle gått) så¨verkade det som ungefär 4 av 5 avgångar var inställda. pga att båten nog inte passade så bra att gå på denna rutt. Var nog som att åka berg och dalbana. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag förstod när denna båt gick (skulle gått) så¨verkade det som ungefär 4 av 5 avgångar var inställda. pga att båten nog inte passade så bra att gå på denna rutt. Var nog som att åka berg och dalbana.

hf

Så är det nog.

Personligen skull jag inte vilja åka så långt från land med denna på bilden visade farkost.

säkerhetstänket och säkerhetskulturen är inte särskilt utvecklad i detta land.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Så är det nog.

Personligen skull jag inte vilja åka så långt från land med denna på bilden visade farkost.

säkerhetstänket och säkerhetskulturen är inte särskilt utvecklad i detta land.

Det är varmt i vattnet Kapten

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki jag mailade och frågade. Så får vi se vad dom svarar. Det vore trevligt att ta en båttur till HuaHin.

//G

...om de överhuvudtaget svarar.

Min erfarenhet av thailändska företag är att de helst inte svarar på mail. Men lova berätta för oss om de svarar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har i alla fall inte hört att det ska ha öppnats en båtlinje mellan Pattaya och Hua Hin men vad vet jag. Men även om det fanns skulle jag ändå ta en minibuss landvägen för 400 battingar. http://www.expat-visa.com/transportation/buses/Pattaya-hua-hin-mini-van/

 

Visserligen gillar jag havet men att sitta och skumpa på sjön en massa timmar utan tillstymmelse till skärgård att vila ögonen på är inget för mig. Och när det dessutom skulle vara betydligt dyrare med båt så blir det buss även i fortsättningen.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har i alla fall inte hört att det ska ha öppnats en båtlinje mellan Pattaya och Hua Hin men vad vet jag. Men även om det fanns skulle jag ändå ta en minibuss landvägen för 400 battingar. http://www.expat-visa.com/transportation/buses/Pattaya-hua-hin-mini-van/

 

Visserligen gillar jag havet men att sitta och skumpa på sjön en massa timmar utan tillstymmelse till skärgård att vila ögonen på är inget för mig. Och när det dessutom skulle vara betydligt dyrare med båt så blir det buss även i fortsättningen.

 

Fritz..

Njut av lite frisk luft ute på havet, måste vara bättre än att sitta inklämd som en sardin i en mini buss med risk för livet och som körs av galna självmords kandidater

Link to comment
Dela på andra sajter

Njut av lite frisk luft ute på havet, måste vara bättre än att sitta inklämd som en sardin i en mini buss med risk för livet och som körs av galna självmords kandidater

Nja, jag är normalt rädd för att åka minibuss men just mellan Pattaya och Hua Hin har jag känt mig lugn eftersom piloterna kört relativt lugnt och det var "motorväg" hela vägen och alltså ingen mötande trafik.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Nu när vi fått flygbussen till Hua Hin också så kan man ju ta denna Hua-Hin till flygplatsen och sedan samma bolags flygbuss till Pattaya. Då slipper man sitta och trängas. 

Blir förvisso några thb dyrare men ändå. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när vi fått flygbussen till Hua Hin också så kan man ju ta denna Hua-Hin till flygplatsen och sedan samma bolags flygbuss till Pattaya. Då slipper man sitta och trängas. 

Blir förvisso några thb dyrare men ändå. 

 

hf

Eller oxå kan man ta "Yellow Bus" så slipper man omväg via flygplats och bussbyte. http://www.iloveyellowbus.com/en/roots.html Tabell 2

 

Inte många avgångar att välja på och man bör boka plats i förväg.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...