Jump to content
IGNORERAD

Hatten av för Nid bar & Pod


Borgmästarens Son

Recommended Posts

Finns fler sätt att luras än att späda ut spriten.

 

Var på en bar på Made In Thailand barområde. Där beställde jag en Sangsom Coke. Först la tjejen i rejält med is i

glaset, sedan fyllde hon upp med cola. Till slut hällde hon mycket försiktigt på ca en cl sprit på topp. Jodå, det första man drack

smakade  bra men sen var spriten i det glaset slut.

 

MVH

Nutteman

 

 

Ja, den där varianten har man varit med om många gånger. Smakar starkt som fan först o man blir glad i onödan. Håller med Wuthai att det är bättre o beställa in flaska på de ställen som man inte är säker på att de sköter drinkarna på rätt sätt. Men för det mesta tycker jag att man får schysst blandning.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Borgmästarens Son

    7

  • Mankan

    6

  • Sam sip sam

    5

  • erkki

    4

Mest aktiva i denna tråd

Finns fler sätt att luras än att späda ut spriten.

 

Var på en bar på Made In Thailand barområde. Där beställde jag en Sangsom Coke. Först la tjejen i rejält med is i

glaset, sedan fyllde hon upp med cola. Till slut hällde hon mycket försiktigt på ca en cl sprit på topp. Jodå, det första man drack

smakade  bra men sen var spriten i det glaset slut.

 

MVH

Nutteman

Och Colan måste vara jääkligt dyrt i Thailand för dom brukar hälla det som om det vore guld ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

De é MAGISKT... :14:

 

 

Dubbel magiskt :17:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt!

Tack för bildspelet, många kända ansikten och flera vänner dök upp där.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Och Colan måste vara jääkligt dyrt i Thailand för dom brukar hälla det som om det vore guld ibland.

Colan är väl deras bästa förtjänst! Ladydrink 1dl cola ca 120Bath så en 1.5L colaflaska ger ju ca 15 Ladydrinks och då gör de ju ca 1800Bath per flaska det blir en skaplig vinst! och i Svenska pengar

så blir det ju ca 400kr/flaska så det tror jag det att de behandlar Colan som Guld!! ok sen tippar de ju i en kapsyl Sangsom också så att Farangerna inte ska kunna protestera att det bara är Cola!

Link to comment
Dela på andra sajter

Colan är väl deras bästa förtjänst! Ladydrink 1dl cola ca 120Bath så en 1.5L colaflaska ger ju ca 15 Ladydrinks och då gör de ju ca 1800Bath per flaska det blir en skaplig vinst! och i Svenska pengar

så blir det ju ca 400kr/flaska så det tror jag det att de behandlar Colan som Guld!! ok sen tippar de ju i en kapsyl Sangsom också så att Farangerna inte ska kunna protestera att det bara är Cola!

Nåja det är inget som är unikt för NID.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om utspädd tequila så kommer jag ihåg en sen natt i en bar strax utanför Walking street för mer än 10 år sen. Jag anlände en bar där en skrattande, lite äldre gentleman satt med en tjock bunt räkningar i sin bill-box och bjöd tjejerna i baren på tequila. Det var bara det att tjejen som spillde upp shotsen hämtade sina "tequilan" i vattendunken intill mig, samtidigt som hon blinkade med ena ögat samt hyssjade åt mig. Gubben skrattade, drack riktig tequila och gjorde sitt allra bästa för att fylla tjejerna. Men de gick dåligt eftersom de alltså bara drack vatten till saltet och citronen.

 

Fast gubben hade roligt och det hade tjejerna också, och baksmällan dagen efter slapp åtminstone tjejerna så varför inte. Har aldrig riktigt förstått mig på killar som gör allt för att fylla någon bartjej som uppenbarligen hellre vill vara nykter än full. Låt dem mixa cola och apelsinjuice i sina ladydrinks om de hellre vill det.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Colan är väl deras bästa förtjänst! Ladydrink 1dl cola ca 120Bath så en 1.5L colaflaska ger ju ca 15 Ladydrinks och då gör de ju ca 1800Bath per flaska det blir en skaplig vinst! och i Svenska pengar

så blir det ju ca 400kr/flaska så det tror jag det att de behandlar Colan som Guld!! ok sen tippar de ju i en kapsyl Sangsom också så att Farangerna inte ska kunna protestera att det bara är Cola!

De allra flesta gånger jag köpt någon "ladydrink" har damen i fråga valt något annat än cola Sangsom. En dam drack alltid Heineken å drack de någon drink använde de samma mätglas som för kunderna. Sedan får ju damerna en del av pengarna för "drinken" om det är 20 bath eller mer så allt är inte vinst för baren. Dessutom stod det ju alltid en flaska Sangsom bakom baren till tjejerna som Pod bjöd på för att det skulle bli mer fart på damerna. Då är det nog betydligt värre på vissa gogo där du inte ser när dom blandar drinkarna.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Snyggt!

Tack för bildspelet, många kända ansikten och flera vänner dök upp där.

 

 

MVH Tommy

Tackar :)

De var så lite så :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

De allra flesta gånger jag köpt någon "ladydrink" har damen i fråga valt något annat än cola Sangsom. En dam drack alltid Heineken å drack de någon drink använde de samma mätglas som för kunderna. Sedan får ju damerna en del av pengarna för "drinken" om det är 20 bath eller mer så allt är inte vinst för baren. Dessutom stod det ju alltid en flaska Sangsom bakom baren till tjejerna som Pod bjöd på för att det skulle bli mer fart på damerna. Då är det nog betydligt värre på vissa gogo där du inte ser när dom blandar drinkarna.

Hej! Det var inte rakt riktat mot Nid bar utan mot barer i Thailand i allmänhet! och jag tror att de få barer som låter damerna välja fritt vad de vill dricka för Ladydrinken  är ganska sällsynta!

om du kan läsa Thai så står det "personal sökes skyltar" vid väldigt många barer där det står vad de får för Ladydrinken! i Pattis så är det oftast mellan 30-50 Bath ca, sen lägger baren på

sin del! I Phuket t.e.x är det ännu lättare för där står det på skyltarna att damerna får mellan 70-ca 100 Bath sen lägger baren på ca 100Bath till! och jag håller med på en Gogo

så har du ju ingen aning om vad de häller i drinkarna. jag var för övrigt och tog några stänkare på Nid bar i förra veckan och det var lika trevligt som vanligt!

Och på hemresan tog jag sista dagen i BKK och bodde vid Nana, och frugan och jag jag och tog en bira på "Big dog" precis vid ingången till Nana och vi satt och pratade med en tjej

från Korat precis som frugan och jag köpte in en hel del drinkar till henne för hon var väldigt trevlig, och efter ett tag så köpte jag in Tequila till oss tre men då gjorde jag klassikern

att jag bytte hennes drink mot min och när jag svepte den så var det bara vatten och jag kan säga att jag blev jäkligt besviken för de hade ju lika gärna kunnat gett mig en pungspark

för det var ju rent bedrägeri ! men jag låtsades som ingenting och pratade vidare men jag kommer ALDRIG mer att gå dit och vi brukar vara ett gäng grabbar som åker och läskar

rätt skapligt! sen om det var barorder el tjejen själv som ville ha vatten för att hon ex inte tycker om Tequila vet jag ej! ha det Sanuuk555

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Det var inte rakt riktat mot Nid bar utan mot barer i Thailand i allmänhet! och jag tror att de få barer som låter damerna välja fritt vad de vill dricka för Ladydrinken  är ganska sällsynta!

om du kan läsa Thai så står det "personal sökes skyltar" vid väldigt många barer där det står vad de får för Ladydrinken! i Pattis så är det oftast mellan 30-50 Bath ca, sen lägger baren på

sin del! I Phuket t.e.x är det ännu lättare för där står det på skyltarna att damerna får mellan 70-ca 100 Bath sen lägger baren på ca 100Bath till! och jag håller med på en Gogo

så har du ju ingen aning om vad de häller i drinkarna. jag var för övrigt och tog några stänkare på Nid bar i förra veckan och det var lika trevligt som vanligt!

Och på hemresan tog jag sista dagen i BKK och bodde vid Nana, och frugan och jag jag och tog en bira på "Big dog" precis vid ingången till Nana och vi satt och pratade med en tjej

från Korat precis som frugan och jag köpte in en hel del drinkar till henne för hon var väldigt trevlig, och efter ett tag så köpte jag in Tequila till oss tre men då gjorde jag klassikern

att jag bytte hennes drink mot min och när jag svepte den så var det bara vatten och jag kan säga att jag blev jäkligt besviken för de hade ju lika gärna kunnat gett mig en pungspark

för det var ju rent bedrägeri ! men jag låtsades som ingenting och pratade vidare men jag kommer ALDRIG mer att gå dit och vi brukar vara ett gäng grabbar som åker och läskar

rätt skapligt! sen om det var barorder el tjejen själv som ville ha vatten för att hon ex inte tycker om Tequila vet jag ej! ha det Sanuuk555

Ja det kanske var bruden själv som ville ha vatten men det är ju ändå att blåsa dig pengar efter som du säkerligen fick betala fullt pris ändå.

 

Bruden måste väl ändå blivit förvånad då hon inte behövde låtsas grimasera. :) 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kanske var bruden själv som ville ha vatten men det är ju ändå att blåsa dig pengar efter som du säkerligen fick betala fullt pris ändå.

E det att blåsa? Jag vet inte, men jag tycker nog att en ladydrink är nåt att dricka till damen. Vad hon sen väljer att dricka e lite upp till henne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han sitter inte där längre. Han är/var arg på Pod. Plus bråk med någon av tjejerna.

Sitter i någon gran bar.

 

 

Vem har han INTE varit arg på under alla år :ahh:

 

Och bråk med "damerna" , ja det har det ju alltid varit eftersom han ALDRIG vill betala den gängse taxan.  :crazy:  :crazy:

Ändrades av Bihanget

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

E det att blåsa? Jag vet inte, men jag tycker nog att en ladydrink är nåt att dricka till damen. Vad hon sen väljer att dricka e lite upp till henne.

 

Om man har beställt tequila och sen är det vatten...det är väl en blåsning? I detta fallet har inte hon valt utan kunden.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på Nid´s bar ett flertal gånger och forstår inte storheten med denna bar som bara är en i mängden,  om det nu varit en motes/samlingsplats så är det ju bara att träffas vid någon av barerna bredvid i stället.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på Nid´s bar ett flertal gånger och forstår inte storheten med denna bar som bara är en i mängden,  om det nu varit en motes/samlingsplats så är det ju bara att träffas vid någon av barerna bredvid i stället.

Jo men det är ju där det blir huvudbry. Hur ska man kunna hitta en annan bar i fiskebyn? :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

E det att blåsa? Jag vet inte, men jag tycker nog att en ladydrink är nåt att dricka till damen. Vad hon sen väljer att dricka e lite upp till henne

Om man har beställt 3 teguila och bara får 2 och en vatten så är det en blåsning.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit på Nid´s bar ett flertal gånger och forstår inte storheten med denna bar som bara är en i mängden,  om det nu varit en motes/samlingsplats så är det ju bara att träffas vid någon av barerna bredvid i stället.

De är ju en inarbetad mötesplats och därmed inte en i mängden, Om man bara säger att man ska träffas någon annanstans är det ju lite svårt att hitta varandra :) Å varför ska man det om man nu har en inarbetad mötesplats som det inte är något större fel på. Jag tycker inte heller baren i övrigt har någon storhet, faktum är att de spelar rätt dålig musik men jag har ändå en förmåga att hamna där.Varför återkommer du själv? Jag har ju själv sett dig där flera gånger.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl nästan så att bartjejerna sitter fast i ett slags moment 22.

 

Å ena sidan ska dom sälja drinkar för att dom ( och baren ) ska tjäna pengar.

 

Å andra sidan ska dom vara någorlunda nyktra och trevliga för att ragga kunder för nattnöjen.

 

Å tredje sidan så har många av tjejerna två lediga dagar i månaden. Det innebär att dom ska vakna 

med baksmälla ca 28 dagar i månaden om dom inte fuskar lite med drinkarna.

 

Å fjärde sidan vill jag som kund sitta och prata med en ( någorlunda ) nykter och trevlig tjej. Inte ett

vrak som luktar gammal fylla med skakningar och ögonlock som hon knappt kan öppna.

 

Sen vet jag att hon har själv valt sitt yrke men jag har ändå förståelse för att det fuskas med ladydrinkarna.

 

För mej är det bara viktigt att det inte fuskas med mina drinkar. Betalar jag för yrsel vill jag att den ska

infinna sej.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

De är ju en inarbetad mötesplats och därmed inte en i mängden, Om man bara säger att man ska träffas någon annanstans är det ju lite svårt att hitta varandra :) Å varför ska man det om man nu har en inarbetad mötesplats som det inte är något större fel på. Jag tycker inte heller baren i övrigt har någon storhet, faktum är att de spelar rätt dålig musik men jag har ändå en förmåga att hamna där.Varför återkommer du själv? Jag har ju själv sett dig där flera gånger.

Jag tycker att det är en bar i mängden, for den ser ut som hundratals andra barer, det spelas samma sketna musik, samma tjatiga bartjejer, jo jag har varit där ett flertal gånger men inte stannat speciellt länge och varfor jag återkommer kan man ju undra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är en bar i mängden, for den ser ut som hundratals andra barer, det spelas samma sketna musik, samma tjatiga bartjejer, jo jag har varit där ett flertal gånger men inte stannat speciellt länge och varfor jag återkommer kan man ju undra.

Visst är det en dussinbar men som sagt det har blivit en mötesplats för forumvänner sedan Thaitjejer och NonkisThailandshörna -tiden.

Det var väl Nonkis favorit bar eftersom hans dåvarande granne hade den.

 

Det fina med NID var att man kunde nästan säkert träffa bekanta där, även utan att det utlysts nån träff.

Satt och kollade foton efter en kväll ute och tro fan om inte Lamai64 satt där vid baren, trots att jag inte la märke till det när bilden togs... Helt nykter var jag nog inte.

 

Hoppas det dyker upp nån annan bar som blir forumträffpunkt, eller varför inte behålla NID, om den blir kvar dvs..

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...