Jump to content
IGNORERAD

Stenson på väg att ta den största skalpen någonsin i svensk golfhistoria.


Krafta

Recommended Posts

Henrik stenson har ju kommit tillbaka till eliten bland golfspelare efter några år med skador etc.

Dom senaste månaderna har han radat upp topplaceringar både på europatouren och pga (amerikanska touren).

Nu handlar det ju om den sista tävlingen i det amerikanska slutspelet (fedex cup) och stenson startade med 2st kanonrundor och leder med 4 slag inför helgen som kan ge honom en belöning med M dollar om han fortsätter med sitt grymma spel!

 

En ny svensk historia kan skrivas i helgen om han vinner! - och det ser ju lovande ut så här långt!

Om han vinner på söndag så är det ingen tvekan om att han är världens bästa golfspelare!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Många har haft segervittring efter en "halvlek",

 

Hoppas verkligen att han lyckas men det är ju 36 hål kvar och mycket kan hända.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha skämt ut sig förra tävlingen har han så här långt sett oerhört avslappnad och harmonisk ut, ett par avslagna klubbor och sönderslagna omkädningsrum kanske är en bra terapi för frustrerade golfare, någon här som har provat? Själv har jag inte råd, jag får ju betala mina grejor själv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vinna totalen så måste han gå förbi Tigern och det ser lovande ut, Tiger ligger 26:a och är 14 slag efter Stenson.

Prischecken för totalseger i Fedex Cup är på 10 miljoner . DOLLAR!!

 

Nu måste jag logga ut, ska iväg till hemmabanan och se till att de slöa banarbetarna får lite duffmärken att laga! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är imponerande. Nå'n som vet om det visas i thai-TV?

Golfchannel!

Brukar finnas i de flesta kabelverk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det, jag tror det är den jag har.

Läste någonstans att golfchannel visade tävlingen gratis på nätet.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

En tävlingsdag kvar och stenson är fortfarande i ledningen och med hela 4 slag inför avslutningsdagen, ser lovande ut det här!

Det här är ju riktigt stort för golfens utveckling i sverige om han vinner och det är kanske i samma klass som när björn borg vann wimbledon första gången.

I morron kväll så sitter man garanterat klistrad framför burken och ser förhoppningsvis när stenson vinner hela fedex cup!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas naturligtvis, fick dock onda aningar om han inte har 4--5 slag tillgodo innan de sista 9, han darrar som ett hostlov sista halvan av banan.

Dustin kan i o f sig vinna utan att Stenson tappar totalsegern men en etta i statistiken talar sitt tydliga sprak!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaa.

Jättestort grattis Stenson  :14:  :14:  :14:

Jag håller med Baa. 3 slags ledning inför sista 9, låter inte tryggt.

Men han såg lugn och fin ut och spelade bra. Särskilt bunkerslagen. 

16:e och all press på sig och sätta upp bunkerslaget 3 cm från koppen  :14:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är STORT.

Belackarna av golf förstår nog inte hur svårt detta är, inte bara det rent tekniska utan att under press av hela den övriga världseliten spela ett så enkelt spel som möjligt utan att darra på manchetten bevisar att idrottspsykologi är en större del av världsidrotten vardag än vad som egentligen avspeglats tidigare.

Min personliga uppfattning om Stenson är att han redan tidigare varit så nära världstoppen det går att komma, men då inte fått den psykologiska faktorn att funka till 100 vilket han nu lyckades med, finns förmodligen få som kan gå in i sin bubbla på heltid utan hjälp men det förtar ju inte individens förmåga att utnyttja sin egen talang såväl i själva spelet som i att först vad possitiva inputs kan ge i fråga om stöd.

Tre mantra som idrottspsykologer använder är att be idrottsmän o kvinnor upprepa då o då!

 

Jag vill

Jag kan

Jag törs

 

vara bäst!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.detta är oerhört stort och nu tar han "RACE TO DUBAI" av bara farten för han leder ju där också och då blir han odödlig i världgolfen.  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nästa söndag 17 november kan Stenson vinna Race to Dubai och fylla på prisskåp och bankbok ytterligare,största hotet till det är Ian Poulter och han själv.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas han håller ihop sista dagen i Turkiet, är han med i toppen båda dessa tävligar och någon, eller några klämmer sig emellan vinnarna och Poulter ska han tamefan klara detta, men som sagt, största hotet är han själv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas han håller ihop sista dagen i Turkiet, är han med i toppen båda dessa tävligar och någon, eller några klämmer sig emellan vinnarna och Poulter ska han tamefan klara detta, men som sagt, största hotet är han själv!

 

Det blir en rackarrysare idag. Hoppas caddyn kan hjälpa honom med humöret.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan dagen avslutning ligger Stenson 320´dollar före Poulter,450 till Mc Dowell,511 till Rose och 1,1 före Dubuisson som leder med några slag i Turkiet och ligger 8 i Racet   

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan dagen avslutning ligger Stenson 320´dollar före Poulter,450 till Mc Dowell,511 till Rose och 1,1 före Dubuisson som leder med några slag i Turkiet och ligger 8 i Racet

Där hade man inte surat över en 10 plats :D
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...