Jump to content
IGNORERAD

Ett bra program om ni vill vara anonyma


gubben4906

Recommended Posts

på Internet. Har själv precis installerat programet. Texten nedanför länken är från internettidningen WindowsNytt

http://ultrareach.com/

Så surfar du helt anonymt via Internet Explorer!

UltraSurf 9.5 [engelska, 385 kB, gratis]

Jag har testat ett antal program för att surfa anonymt, och det jag har fastnat mest för är UltraSurf. Detta lilla smidiga gratisprogram har funnits länge och det imponerar i all sin enkelhet. När du startar UltraSurf öppnas ett litet fönster och sedan startar Internet Explorer i säkert läge. Nu kan du surfa utan att ditt riktiga IP-nummer hamnar i några loggar. UltraSurfs proxyservrar är väldigt snabba och programmet är ytterst enkelt att använda. Skicka vidare

  :great: gubben  :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns folk som fildelar musik, filmer och annat lite skummare saker. Jag tycker bara att var jag surfar så länge det är lagligt har inte "Storebror" med att göra.

  :friends: gubben  :friends:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Fabror, tyvärr fungerar inte programvaran som du installerat, din bild i avataren syns fortfarande.

[move] :jester: [/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok då är vi på samma linje,tack så mycket.Det här var en bra sida ,grupp eller vad man ska kalla det MPR//i och med att jag har träffat en mycket för mig älskvärd kvinna från Thailand,ingen ungdom som dom flesta verkar hava,men ack dock så fin och tillmötesgående som för mig verkar vara en utopi!!Kvinnan i fråga kommer ifrån Issan Chiayaphum Kaset Sombun!Om någon på detta tillhåll för förälskade Swedianer uppehåller sig i närheten av detta Kanton våren 09 ,kontakta mig för en lektion i Thailändskt uppförande eller helt enkelt ta en wirre eller två.

Tackar på förhand!!

Tackar Gubben/Hade jag inte tänkt på(Godtrogen IT okunnig,men villig att lära) Horsma

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr Fabror, tyvärr fungerar inte programvaran som du installerat, din bild i avataren syns fortfarande.

[move] :jester: [/move]

Du fick till det :rofl:

Å andra sidan jag skulle jag också helst vara anonym om det skulle laddas! :spiteful:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Herr Fabror, tyvärr fungerar inte programvaran som du installerat, din bild i avataren syns fortfarande.

[move] :jester: [/move]

Bananskalaren,

det är så att jag får en fejkad IP-adress. Läs detta som jag klipper in från föregående inslag jag sände

När du startar UltraSurf öppnas ett litet fönster och sedan startar Internet Explorer i säkert läge. Nu kan du surfa utan att ditt riktiga IP-nummer hamnar i några loggar.

  :rtfm: gubben  :rtfm:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med plugin för firefox men det funkar inte utan jag får stänga av ultrasurf för att kunna surfa... visst är man anonym... man kommer ju inte ut på nätet ens. Hittar ingen info eller bara missar den gällande config  :scenic:

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Onekligen ser det på IP-nummer ut som Gubben sitter i Dallas, Texas och surfar.

Fast jag misstänker att han sitter i sitt kära Stockholm...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Utan en extern proxy så spelar det ingen roll vilket program man använder. Ip't syns om man vet var man ska titta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Utan en extern proxy så spelar det ingen roll vilket program man använder. Ip't syns om man vet var man ska titta.

Ok,bra info.

Har du lust att förklara / förtydliga vad du menar eller vart man ska titta. :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

He alla! syns min avart eller vad ni kallar den,jag hade en abart på min moppe för 30 år sen,är det samma sak eller??

Den gick så ini bomben.Nä nu lägger jag ner,det här går över mitt plugg!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

på Internet. Har själv precis installerat programet. Texten nedanför länken är från internettidningen WindowsNytt

http://ultrareach.com/

Så surfar du helt anonymt via Internet Explorer!

UltraSurf 9.5 [engelska, 385 kB, gratis]

Jag har testat ett antal program för att surfa anonymt, och det jag har fastnat mest för är UltraSurf. Detta lilla smidiga gratisprogram har funnits länge och det imponerar i all sin enkelhet. När du startar UltraSurf öppnas ett litet fönster och sedan startar Internet Explorer i säkert läge. Nu kan du surfa utan att ditt riktiga IP-nummer hamnar i några loggar. UltraSurfs proxyservrar är väldigt snabba och programmet är ytterst enkelt att använda. Skicka vidare

  :great: gubben  :great:

Kan du förklara hur man ställer in skiten, jag får "Proxyservern avslog anslutningen" och det är väl inte meningen... hittar ingen config FAQ heller

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Onekligen ser det på IP-nummer ut som Gubben sitter i Dallas, Texas och surfar.

Fast jag misstänker att han sitter i sitt kära Stockholm...

Herr Chang har talat.

Tyvärr Herr Chang så sitter jag här ytterligare 107 dagar med dagens dag borträknad men den 27 mars 2009 klockan 13.55 så lyfter thaikärran från Arlanda för att 10 timmar senare dimpa ner i Bangkok klockan 05.55 den 28 mars 2009 för vidare transport till Jomtien Soi 2. Betalar totalt för flyg och Guesthouse 6990 flyg + cirka 4000 kronor = 10990 kronor, tycker jag är billigt för 29 eller 30 nätter, planet vänder åter den 27 april klockan 01.10 och landar i Stockholm 05.45 i ett förhoppningsvis soligt och vårlikt Stockholm. Jag kommer troligen missa din 50-årsdag men jag kommer skänka dig en tanke.

Hälsningar

  :scenic: gubben   :scenic:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kan du förklara hur man ställer in skiten, jag får "Proxyservern avslog anslutningen" och det är väl inte meningen... hittar ingen config FAQ heller

När jag har programmet inkopplat så finns det ett hänglås nere i högra hörnet, det kopplas upp direkt när du när det har laddats ner, i alla fall på min dator.

Changen hur kollar man var en viss dators IP-nummer finns? Hur kan jag t.ex. veta var din dator finns någonstans?

  :diablo: gubben  :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben, Att se ip adressen för de inlägg som skrivs här kan bara moderatorer och administratörer göra.

Men om du väl har en ip-adress kan du kolla den på diverse sidor på nätet för att ta reda på var den hör hemma. T ex. på följande adress: http://www.ip-adress.com/ip_tracer/

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en lättanvänd proxy som varken kräver installation eller en speciell webbläsare. http://www.a1000.co.nr/  Bara skriva in adressen och surfa. Funkar även bra om arbetsgivaren har filtrerat datorn för er så ni inte har åtkomst till vissa sidor  :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela att Ultrasurf fungerar alldeles utmärk, skrev ett meddelande igår i denna tråd som ingen mer än jag själv såg.

Osynlige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Behövs inge program, bara lite sunt förnuft,  man behöver ju inte dela ut nya per gessle eller en ny svensk film som ett exempel, risken att åka dit efter 31mars är obefintlig.

Bara att fortsätta fildela, gessle har väl så han klarar sig ändå? eller???

Läste detta idag: stoppa olaglig fildelning

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Fan, sa till frugan att vi skulle fira jul festen i Budapest i år.

Är hon vaken ser hon ju att vi sitter på ett snylt hotel i Saltsjöbaden i stället:))

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe,

Ja, det syns faktiskt att du är i Saltsjöbaden. För mig i varje fall ;-)

Men din fruga är väl knappast moderator... men se upp med email! SMS nog att föredra.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Det var ett par nya IT lagar som kom i kraft efter "skovandraren". Dessa lagar,med fängelse på straffskalan,förbjuder just användandet av dessa proxy servrar.

Vet i tusan hur man ska göra om man om man nu ska ut på XXX siter-Bara plöja på som vanligt eller riskera att ens ISPS anmäler att du surfar via proxy.

Mvh Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...