Jump to content
IGNORERAD

Ta med router till Thailand


Beckis

Recommended Posts

Hej, jag ska bo på ett guesthouse snart i Pattis, dom har internet men ej trådlöst.

Jag mejlade dom och frågade om jag kunde få ta med min router och koppla in mig eftersom jag är ganska beroende av min dator.

Nån som vet nåt om det fungerar att göra så?Alltså bör väl fungera men tänkte fråga om någon visste för säkerhets skull.

mvh Beckis.

Beckis

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, borde funka fint. Du får en IP adress av hotellets LAN och använder routerns PAS adresser till din Laptop, precis som hemma. Finns iofs ingen anledning att plugga in routern om du bara ska använda en laptop. Lycka till!

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår jag dig rätt om att dom har ethernet-uttag på rummet för kabel-inkoppling av nätverkskabel men du vill vara trådlös i rummet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Förstår jag dig rätt om att dom har ethernet-uttag på rummet för kabel-inkoppling av nätverkskabel men du vill vara trådlös i rummet ?

Jag kunde få koppla in den i recceptionen, i deras modem, så då bör det nog fungera då så att jag kan köra trådlöst.

mvh Beckis

Beckis

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör nog slå av DHCP-funktionen i den så den fungerar mer som en switch.

Eftersom du kopplar in Internet på den plats som normalt en dator sitter och inte i ADSL-anslutningen som är normalt kan det bli lite struligt

Charlie

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Du kan köra "dubbla"  routers.

Men se upp så inte båda routerna är satta på samma IP range. Då får du ändra i din router.

Hans

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...