Jump to content
IGNORERAD

Livsfarligt


Nemo

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mr Ning Ning

    34

  • Tallviking

    26

  • Mankan

    17

  • andrejsdenruskige

    15

Mest aktiva i denna tråd

Om folk kunde lära sig att inte ligga och häcka i vänsterfilen. Där är Thailand ett föredömme när det gäller att bötfälla de som ligger i omkörningsfilen.

 

Lika så när det är 3 filer eller mer verkar det ju omöjligt att ligga till höger. Med detta gör man en trefilig motorväg till en tvåfilig i framlighets synpunkt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju normalt i Stockholm. Bara att åka Essingeleden eller E4an.

Är väl ingen nyhet?

 

 

Expressen och polisen tyckte det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om folk kunde lära sig att inte ligga och häcka i vänsterfilen. Där är Thailand ett föredömme när det gäller att bötfälla de som ligger i omkörningsfilen.

 

Lika så när det är 3 filer eller mer verkar det ju omöjligt att ligga till höger. Med detta gör man en trefilig motorväg till en tvåfilig i framlighets synpunkt.

 

Precis. Mittfältskramarna ställer till mycket onödiga risksituationer.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Expressen och polisen tyckte det.

Expressen ja,,,men knappast polisen.

 

Så här har det sett ut i många år i Sthlm

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Expressen ja,,,men knappast polisen.

 

Så här har det sett ut i många år i Sthlm

 

Så ser det ofta ut i det flesta städer i Sverige och är inte ovanligt ute på landsvägarna heller tyvärr

 

Svenskar är väldigt dåliga på att hålla avstånd jämfört med t.ex nere i Tyskland och Belgien där jag kört mycket genom åren

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är problemet, man måste ju ligga nära för att nyttja slipstreamen, miljövänligt och bra.

Man spar ju soppa också, och sedan när bilen framför spolar av sin vindruta då gäller det att ligga riktigt nära, då får man ju gratis spolarvätska själv!

Nä fan, håll avståndet!! Och vid skolor där det är 30 där håller jag i alla fall 30+1. I Nacka har tydligen högsta hönsen i kommunledningen åkt dit 3 gånger på ett år! Förklaringen var:tänkte inte på det!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vad är problemet, man måste ju ligga nära för att nyttja slipstreamen, miljövänligt och bra.

 

Helt enig.

 

Det bästa är att hitta en skenande lastbil eller en stor bil.

 

Tycker faktiskt att man borde göra analyser som visar optimalt slipstreamavstånd till framförvarande bil.

Detta blir ju beroende på bilmodell och hastighet. Men tekniken går ju framåt.

 

Kanske man kan få en app till telefonen?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man spar ju soppa också, och sedan när bilen framför spolar av sin vindruta då gäller det att ligga riktigt nära, då får man ju gratis spolarvätska själv!

Nä fan, håll avståndet!! Och vid skolor där det är 30 där håller jag i alla fall 30+1. I Nacka har tydligen högsta hönsen i kommunledningen åkt dit 3 gånger på ett år! Förklaringen var:tänkte inte på det!

 

Finns inget mer irriterande än folk som håller avstånd.

Där det finns wireräcken blir man bara förbannad. Man kan bara köra om en av dessa långsamma trafikanter.

 

Förhelvete!!! Vågar man fan inte hålla den hastighetsbegränsning som råder så bör man fanimej åka kollektivt!

 

 

Jag tar avstånd mot avstånd.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se.

Men dom har samma resonemang som i sverige.

Att om lastbilen plötsligt måste stanna så är personbilsföraren chanslös.

Det är en sanning med modifikation.

Vid riktigt korta avstånd så kommer man troligen knuffa till långtradaren bakifrån.Men inte särskilt hårt då båda ekipagen bromsar.

En modern personbil med Abs bromsar betydligt bättre än en långtradare, även om denna har Abs.

Och en långtradare kan rimligtvis inte "plötsligt stanna".

Hur skulle detta gå till?     En bergvägg?

Hur får man annars stopp på 60ton i t ex 80km i timmen?

Och bergväggar är ju inte så vanliga på våra vägar.

Vad man däremot skall vara mkt försiktig med är att kasta sig in framför en långtradare.

Det är riktigt farligt.

Tyvärr har folk invaggats i en tro att långtradare kan stanna plötsligt, vilket är nästan omöjligt.

Så man lever betydligt farligare framför lastbilen än bakom.

När jag kör personbil på t ex mkt viltrika vägar och i mörker så ligger jag gärna bakom en långtradare.

Den bli min säkerhet då för att slippa kollidera med t ex en älg.

Ändrades av Mr Ning Ning

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt enig.

 

Det bästa är att hitta en skenande lastbil eller en stor bil.

 

Tycker faktiskt att man borde göra analyser som visar optimalt slipstreamavstånd till framförvarande bil.

Detta blir ju beroende på bilmodell och hastighet. Men tekniken går ju framåt.

 

Kanske man kan få en app till telefonen?

Får man "applapp" om man e lapp?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det så att håller du avståndet i vänsterfilen kommer framförvarande bil lugnt ligga kvar utan att vika in till höger medans du har en annan bil tätt i häcken. Man måste tyvärr fram och markera för att framförvarande ska fatta att han ska byta fil.

 

Om folk hade som vana att hålla till höger skulle dessa situationer minska betydligt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det så att håller du avståndet i vänsterfilen kommer framförvarande bil lugnt ligga kvar utan att vika in till höger medans du har en annan bil tätt i häcken. Man måste tyvärr fram och markera för att framförvarande ska fatta att han ska byta fil.

 

Om folk hade som vana att hålla till höger skulle dessa situationer minska betydligt.

 

Så hans brott med att inte gå in till höger ursäktar att du själv begår brott (som dessutom anses värre och med dyrare straffskala) ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det så att håller du avståndet i vänsterfilen kommer framförvarande bil lugnt ligga kvar utan att vika in till höger medans du har en annan bil tätt i häcken. Man måste tyvärr fram och markera för att framförvarande ska fatta att han ska byta fil.

 

Om folk hade som vana att hålla till höger skulle dessa situationer minska betydligt.

Men då måste man fråga sig: vad är det för viktigpettrar som har så in i hellvete bråttom så man måste ligga i 180 i vänster filen hela tiden?

Jag var ju likandan när jag var ung, fast på racing banan runtom i Norden! :thumbsup:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Men då måste man fråga sig: vad är det för viktigpettrar som har så in i hellvete bråttom så man måste ligga i 180 i vänster filen hela tiden?

Jag var ju likandan när jag var ung, fast på racing banan runtom i Norden! :thumbsup:

 

Vad gör man ute på vägarna när man kör 70km/h på 90-väg.

 

Dessa idi*ter borde få sitt pannben inslaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är det så att håller du avståndet i vänsterfilen kommer framförvarande bil lugnt ligga kvar utan att vika in till höger medans du har en annan bil tätt i häcken. Man måste tyvärr fram och markera för att framförvarande ska fatta att han ska byta fil.

 

Om folk hade som vana att hålla till höger skulle dessa situationer minska betydligt.

Sen våra styrande tog bort plikten att alltid hålla sig åt höger så blev det ett elände i trafiken.

Därför ser man idag folk ligga i mitt eller vänsterfil och blockera för andra.

Sen har dom mage att bötfälla folk för att dom kör om på högersidan om denna bil som blockerar.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen våra styrande tog bort plikten att alltid hålla sig åt höger så blev det ett elände i trafiken.

Därför ser man idag folk ligga i mitt eller vänsterfil och blockera för andra.

Sen har dom mage att bötfälla folk för att dom kör om på högersidan om denna bil som blockerar.

 

Hur menar du med att våra styrande tog bort plikten att hålla sig till höger ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tänker folk när dom kör på s.k 2-1 väg.

Man kör gärna tillåtna 100km/tim så länge det är 2 filer.

Men sen kör vissa helt plötsligt 80 när det blir en fil.

Jag ser det ofta på mina resor till skåne.

 

 

Tänker??

Ursäkta!

Det var nog att ta i.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...